Fridex
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
V takovem pripade tam nech probehnout Petrocid a mas to zase ciste. Ale pozor, muze se stat, ze chladic, v pripade, ze je nejaka trlinka pricpana kamenem, zacne tect. W.
Naposledy upravil(a) Wolf dne pát dub 08, 2005 12:33, celkem upraveno 1 x.
Svatá pravda!!!Wolf píše:V takovem pripade tam nech probehnout Petrocit a mas to zase ciste. Ale pozor, muze se stat, ze chladic, v pripade, ze je nejaka trlinka pricpana kamenem, zacne tect. W.
Setkal jsem se i s mnoha případy, kdy lidičkové v dobré víře přešli z klasického Fridexu na LongLife náplň VW/Škoda G12+ (používám i já) a dříve absolutně těsný systém se změnil v cedník!!! Ona totiž tato kapalina obsahuje v sobě látky rozpouštějící vodní kámen. Mně se naštěstí toto nestalo (mám nový chladič), ale případů bylo dost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ale vždyť i fridex zabraňuje tvorbě vodního kamene. Nebo ne? Jedině snad pokud by někdo namíchal "záchovnou" směs fridexu a silně železovápenité vody, tak potom to asi opravdu zaroste.Marek píše:Svatá pravda!!!
Setkal jsem se i s mnoha případy, kdy lidičkové v dobré víře přešli z klasického Fridexu na LongLife náplň VW/Škoda G12+ (používám i já) a dříve absolutně těsný systém se změnil v cedník!!! Ona totiž tato kapalina obsahuje v sobě látky rozpouštějící vodní kámen. Mně se naštěstí toto nestalo (mám nový chladič), ale případů bylo dost.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
No já to řešil následovně. odpojil jsem a vyměnil při té příležitosti veškerý gumový hadice, odpojený motor propláchl vodou z vodovodu asi po dobu 3-5min až přestala vytékat nečistota vodní kámena pod...pak jsem napojil nový potrubí nalil do poloviny nemrznoucí směs a zbytek dolil destilovanou vodou.Faktem je že se mi časem v přetlakový nádrži objevil takovej jemnej prášek, (asi odloupanej a rozdrobenej vodní kámen, tak jsem to vylil a nádrž znovu naplnil nemrznočkou 1/2 s destil vodou. Teď je tam prášek zase ale ani ne polovina. Počítám že to je to co se postupně z motoru vyplachuje. Naštěstí tam toho nebylo moc takže se nikde nic neucpávalo.... Příští rok na jaře to vyměním všecho zároveň asi s novým motorem. stejně jsem to řešil doma na pračce. po celo dobu nebyl používán žádný změkčovač vody. Pračku jsem dostal od švici. Postupně jsem začal přidávat malé množství calgonu (jen 1/3 doporučovaného množství) pračka je po roce už skoro čistá. Kámen se rozpouští postupně. Kolega to stejný udělal po 7 letech jen dal plnou dávku Calgonu a po měsíci zadřel čerpadlom protože ho ucpal kusama vodního kamene o velikosti 20kč mince.....to se nabvím o lopatkách čerpadla, který byly kvalitně olámyný od menších kusů který prošly... Takže u auta asi vylít propláchnout teď na léto dát jen 1/3 nemrznoucí směsi na podzim vylít a naředit na správnou hustotu novou směs a naplnit. Nic razantního by asi nemělo nastat..Tomáš píše:Dohadujete se o celkem jasných věcech....mě by ale zajímalo jak teda když už ta soustava je zasraná tím vodním kamenem jak ju vyčistit...a čím ten starej fridex propláchnout..nebo vlastně vypláchnout....dá se to udělat třeba nějakým slabým roztokem kys...která nebude agresivní vůči hliníku
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tady máte něco k chlazení:
http://skoda100.unas.cz/chlazeni.html
Myslím, že se to hodí i pro naše vozy
Stránka má trošku blbě udělaný kódování - stačí v prohlížeči nahodit CP1520.
Musím říct, že š110R a š1000MB, potažmo š1100MB, se mi dodnes líbí, byť proti Ladám jsou to takový "prdítka". Ale pěkný
http://skoda100.unas.cz/chlazeni.html
Myslím, že se to hodí i pro naše vozy
Stránka má trošku blbě udělaný kódování - stačí v prohlížeči nahodit CP1520.
Musím říct, že š110R a š1000MB, potažmo š1100MB, se mi dodnes líbí, byť proti Ladám jsou to takový "prdítka". Ale pěkný
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).