Fridex
Moderátor: Moderátoři
Fridex
Zdravim. Slysel jsem nazor, ze chaldici kapalinu Fridex (a vubec jakakoliv) je nutny po nejaky dobe (2 roky?) menit, protoze jeji slozeni se po case stava tak agresivni, ze rozezira chladici soustavu, tj.hlavne hlinikovy casti. Ikdyz ted si nejsem jstej, jestli na motoru Lada vubec je neco z hliniku ... No kazd., jak casto menite Fridex a vubec jaky na to mate nazor?
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fridex
No to není kec a je to uvedený na každý lahvi nemrznoucí kapaliny. Osobně používám takovou červenou srajdu ( na doporučení Marka) která je určená do škoda Octavia, Fabia, SuperB atd tuším je to G34 nebo S34 či tak něco podbnýho. Modrá láhev červená etiketa a červená kapalina. Interval výměny 5 let Oproti klasickýmu fridexu 1-2 roky Cena sice 136 kč/ litr ale když to srovnáš s fridexem kterej stojí 80 kč... a kolikrát by jsi ho měl vyměnit za těch 5 let tak se to vyplatíMartin píše:Zdravim. Slysel jsem nazor, ze chaldici kapalinu Fridex (a vubec jakakoliv) je nutny po nejaky dobe (2 roky?) menit, protoze jeji slozeni se po case stava tak agresivni, ze rozezira chladici soustavu, tj.hlavne hlinikovy casti. Ikdyz ted si nejsem jstej, jestli na motoru Lada vubec je neco z hliniku ... No kazd., jak casto menite Fridex a vubec jaky na to mate nazor?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Fridex
To není kec!!! Přesně jak to píše Pátrač - výměnný interval u "lacinějších" kapalin je 2-3 roky od data použití, u některých (třeba VW/Škoda G12+ - to je to správné číslo, PátračiMartin píše:Zdravim. Slysel jsem nazor, ze chaldici kapalinu Fridex (a vubec jakakoliv) je nutny po nejaky dobe (2 roky?) menit, protoze jeji slozeni se po case stava tak agresivni, ze rozezira chladici soustavu, tj.hlavne hlinikovy casti. Ikdyz ted si nejsem jstej, jestli na motoru Lada vubec je neco z hliniku ... No kazd., jak casto menite Fridex a vubec jaky na to mate nazor?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jen malý dodatek: výměnný interval oleje v motoru je max. 1 rok (pokud neujedu požadovaný počet kilometrů dříve než do roka), výměna olejů v převodovkách je max. 5 let (nebo 60.000 km), brzdová kapalina (DOT3 nebo DOT4) musí ven po 2 letech (bez ohledu na kilometry) - a to nejen v brzdách, nýbrž i v okruhu spojky, a v neposlední řadě vzpomenu samotný benzin, kde záruční doba (použitelnost) je pouhých 21 dnů!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10595
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jednou jsem byl svědkem startování auta po 6 letech stání na stejně starý benzín. Po napumpování benzínu motor naskočil, jakoby se s ním nejelo tak týden. Poté se s autem jelo a nic nenasvědčovalo tomu, že by tam byl 6-ti letý benzín.Luděk Musil píše:Jo, jo, benzín, ten mám kolikrát v autě půl roku, mnohdy i starší
ale kupodivu to na něj vždycky chytne. L.
PS: byla to Octavia rv 1959
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Jozef Matuška
- Příspěvky: 147
- Registrován: úte bře 22, 2005 08:30
- Bydliště: Šurany, Slovensko
fridex
no ja neviem, ked som kupoval auto tak to malo nabehnuté 65 000km a bola v nom pôvodná ruská náplň tzv TOSOL 40, keď som menil gufero vodnej pumpy tak som to vypustil, fridex a podobný sajrajt nieje od výroby taký čistý ako bol tento TOSOL, tak som to dal naspäť a je to tam doteraz. Celý motor je vnútri čistučký ako nový, tak neviem, či náplň má nieaký vplyv na životnosť hliníkových častí, alebo žeby kvalitný ruský výrobok?
JoJo P.S. teraz ma nabehnuté niečo cez 100 000km
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: fridex
jj Já jsem před 2 roky koupil 05 a při první kontrole náplní zjistil, že je tam ještě taky původní TOSOL. Tak jsem trochu upustil a přesně jak píšeš. Byl krásně průzračný a to to tehdy mělo asi 120 000km. Dnes má 145 000km a nepozoruji žádný rozdíl. K autu jsem ještě dostal kanystr s náhradním zcela novým tosolem na dolévání. Zatím jsem dolil asi tak 3 deci, takže výměnu zatím neřeším. U 02 používám fridex a vzhledem k tomu, že každý rok něco na motoru dělám, tak se současně s tím vždy náplň vymění. Ale i při prvním vypuštění fridexu asi po 10 letech to nevypadalo nijak špatně. Byl průzračný, jako voda ze studánky.Jozef Matuška píše:no ja neviem, ked som kupoval auto tak to malo nabehnuté 65 000km a bola v nom pôvodná ruská náplň tzv TOSOL 40, keď som menil gufero vodnej pumpy tak som to vypustil, fridex a podobný sajrajt nieje od výroby taký čistý ako bol tento TOSOL, tak som to dal naspäť a je to tam doteraz. Celý motor je vnútri čistučký ako nový, tak neviem, či náplň má nieaký vplyv na životnosť hliníkových častí, alebo žeby kvalitný ruský výrobok?JoJo P.S. teraz ma nabehnuté niečo cez 100 000km
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10595
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: fridex
Hurikán píše: ............... Byl průzračný, jako voda ze studánky.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
A já jsem naopak, pánové, viděl desítky motorů značek podstatně renomovanějších, jejichž těsnění pod hlavou nebo samotné dosedací plochy hlav byly v takovém stavu, že se svému původnímu tvaru a účelu nepodobaly ani vzdáleně. Zatímco na dvou až třech opomenutých výměnách chladicí kapaliny ušetřil majitel vozidla "X" dejme tomu tisíc korun, výměna hlavy a těsnění (a šroubů, jež jsou u daného motoru na jedno použití) a práce ho vyšla na 25.650 Kč. Tak jak je to správně??? Pravdou je, že palici na žigula koupím za dvě kila, těsnění za stopade....., výměnu zmáknu za dvě hodiny...................., ale on měl jiný vůz!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Marku chtěl bych shánět díly za ty tvoje peníze. Tím nemyslím těch 25650 kč ale tu palici za 200 v obstojným stavu.Marek píše:A já jsem naopak, pánové, viděl desítky motorů značek podstatně renomovanějších, jejichž těsnění pod hlavou nebo samotné dosedací plochy hlav byly v takovém stavu, že se svému původnímu tvaru a účelu nepodobaly ani vzdáleně. Zatímco na dvou až třech opomenutých výměnách chladicí kapaliny ušetřil majitel vozidla "X" dejme tomu tisíc korun, výměna hlavy a těsnění (a šroubů, jež jsou u daného motoru na jedno použití) a práce ho vyšla na 25.650 Kč. Tak jak je to správně??? Pravdou je, že palici na žigula koupím za dvě kila, těsnění za stopade....., výměnu zmáknu za dvě hodiny...................., ale on měl jiný vůz!!!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Naposledy upravil(a) Patrac dne stř bře 30, 2005 13:27, celkem upraveno 2 x.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
No musím říct že v romhle jsem už dvakrát Marka překonal. Teda ne jeho i když vlastně i to ale především jeho odhady.Myso píše:ja zase myslim ze tesnenie pod hlavu stoji 90,-
ale najlepsie je citujem: za 2 hodky s jednou rukou v riti
Ventily Výměna gufer. Markovi to trvá tak 2 hod po odpoledním kafi vč seřízení. Po první to ale dělal celej den. Mě to na poprvý zabralo 6 hodin.
Spojka Marek odhadoval že to budu dělat tak 6 hod. Ano dělal jsem to 6 hod. ale půl hodiny jsem čekal na Luďka než mě dovezl klíč kterej jsem doma neměl a pak jsem hodinku strávil na obědě, takže mi to zabralo jen 4,5 hodiny vč. seřízení. No jo i mistr Marek se někdy v odhadu sekne
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10595
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele: