Nissan micra - dobijeci napeti

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od JmJ »

Znama ma nissana micru z 90. let, nechala si svitit svetla, tak sem nechal dobit baterii. Baterie se dobijela min 20 hodin, pak sem ji vrazil do auta, krasne startuje, prejel jsem s autem asi 1km, pak sem ho odstavil na 4 hodiny a pak meril dobijeci napeti. nameril jsem 14,56 V. Mam za to, ze to ma byt 14,4, ze zigula sem zvykly spis na nizsi hodnoty. Neni to uz moc? Ne ze by se projevovaly nejake negativni efekty jako palici se zarovky ci tak neco. Vse ok, jen jestli je temer 14,6 jeste ok.
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Drobek81 »

zalezi take na kondici baterky, predpokladam ze to je ta micra co sme tam tu baterku vezli :-) Pak neres, idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10592
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Luděk Musil »

Drobek81 píše:..., idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...
A nebyl by vůbec ideální stav, kdyby to dávalo 400 V a probíjelo do volantu? To by byla jistota :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od JmJ »

Drobek81 píše:zalezi take na kondici baterky, predpokladam ze to je ta micra co sme tam tu baterku vezli :-) Pak neres, idealni stav by byl, kdyby to dobijelo alespon 230V...
idalni stav pro koho? pro banyho? ruzenko, predelal jsem ti auto na elektromobil.... 230 V zavedenych primo do sedacky redice...
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Křečík Barbuška »

25 kilo z troleje by byla jistotka :-P . Těch 14,6 je v pohodě, některé kapitalistické stroje to tak mají prý i schválně.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Majo »

kym sa baterka nevari, tak je to slabota :-D
edit: aby to teda nebolo OT, bezne baterie zvladaju cca do 14.8-14.9 v pohode, gelove to uz nemaju radi, tie ideal do 14, Lahko sa to da overit tym, ze po jazde siahneme rukou na baterku a ak nie je tepla tak v tom neni problem...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10592
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Luděk Musil »

Tak konec legrácek (které jsem mimochodem asi začal já :oops: ), abychom to shrnuli:
těch 14,6 bude v pohodě. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Drobek81 »

Luděk Musil píše:Tak konec legrácek (které jsem mimochodem asi začal já :oops: ), abychom to shrnuli:
těch 14,6 bude v pohodě. L.
Pro baterku ano, pro Růženu to bude na zasmátí...
To mi připomělo, že var baterky u mne nastal až při dobíjení přes 17V, s autem se sice dalo jet ale kontrolky mne celou cestu oslnovaly a protijedouci auta blikala ze je oslnuju s potkavackama (jet se ale dalo i na parkovacky). Ovsem nejvetsi masakr byla druha rychlost u ventilatoru, ta snad pridalo i na vykonu auta :-) . Ovsem po 70km baterka vyvrela uplne, tam nezbyla ani kapka tekutiny :-D Jooo reglery u 05ky to byl zazitek 8-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Petr HC »

JmJ píše:Znama ma nissana micru z 90. let, nechala si svitit svetla, tak sem nechal dobit baterii. Baterie se dobijela min 20 hodin, pak sem ji vrazil do auta, krasne startuje, prejel jsem s autem asi 1km, pak sem ho odstavil na 4 hodiny a pak meril dobijeci napeti. nameril jsem 14,56 V. Mam za to, ze to ma byt 14,4, ze zigula sem zvykly spis na nizsi hodnoty. Neni to uz moc? Ne ze by se projevovaly nejake negativni efekty jako palici se zarovky ci tak neco. Vse ok, jen jestli je temer 14,6 jeste ok.
Rozhodnutím :king: byly skončeny "srandičky", tak teď trochu vážně.
Z textu JmJ není jasné, zda těch 14,56 V naměřil za chodu motoru nebo v klidu. U něho samozřejmě předpokládám kvalitní měřidlo. Katastrofální to samozřejmě není, pokud se jednalo o měření za chodu motoru (i ve volnoběhu). Příčinou vzrůstu napětí může být i zvýšená hustota elektrolytu, třeba tím, že se při údržbě do aku dolévá kyselina a ne destilovaná voda.
Takže první co je třeba udělat před měřením napětí, je zkontrolovat hustotu elektrolytu podle předpisu výrobce aku.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od JmJ »

Mereno na zvyseny volnobeh studeneho motoru. Do akumulatoru jsem doleval destilku (tezko rict, co s nim kdo delal driv). Akumulator je 5 let stary, zaziva temer vyhradne mestsky provoz. Predpokladal jsem, ze to nebude katastrofa, takze to necham byt jak to je.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Petr HC »

JmJ píše:Mereno na zvyseny volnobeh studeneho motoru... .
Tak je to OX.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan micra - dobijeci napeti

Příspěvek od Vašátor »

A ještě jsi nenapsal, zda jsi to měřil za zvýšeného volnoběhu při zapnutých světlech, či jen tak "bez zátěže". Při zapnutých světlech napětí trošku klesne. Každopádně 14,6V je pro klasický olověný akumulátor jaxtax v pohodě. Pro akumulátor typu Ca-Ca je to naprosto běžná hodnota, dokonce by mohla být i trošku vyšší. Mno a pro gelový akumulátor to již zas moc zdravé není .... takže si vyber :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“