Olej

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od Majo »

ja som vcera zistil, ze aj ked sa nieco rozbije ide to najlepsie na plne gule :lol: http://forum.ladaklub.com/posting.php?m ... =63&t=3962

len neviem preco to riesite v teme Olej :lol:

Aby som nebol aj ja uplne OT: Akurat som objednal olej do diferakov 75W/140(Castrol Syntrax Limited Slip), som zvedavy ci mi pri tej viskozite neklesne maximalka a nestupne spotreba :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Olej

Příspěvek od Cory »

Najlepsie ide motor pred smrťou :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Veverka

Re: Olej

Příspěvek od Veverka »

Hmm Veverkoid je asi taky postižen tou hanáckou nemocí-chronickým podtáčením motorů,byť u mě to není tak hrozné.
Na podzim nejspíš bude bezkontakt,s tím to půjde za 2 110 8) .Přední je samozřejmě oprava karoserie.Takže tak.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Olej

Příspěvek od Marek »

Mezi námi - točit motor přes maximální otáčky je nerozum a koleda o pěkný průser. Motor má pracovat v elastické oblasti otáček, což pro neznalé znamená rozsah otáček mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu. Pokud se motor dlouhodobě provozuje pod maximem točivého momentu, škodí mu to. A samozřejmě není dobré ani přetáčení motoru nad otáčky maximálního výkonu.

Pocitově nejpříjemnější jsou vždy motory, které mají elastickou oblast otáček co největší, tedy maximum točivého momentu v nižších otáčkách a maximum výkonu vysoko - tak, aby rozsah využitelných otáček byl široký. A je-li v tomto elastickém pásmu točivý moment plochý, tedy je-li jeho hodnota pokud možno konstantní nebo jen s malými odchylkami, je to značka ideál.

U Lady jakékoli kubatury je optimální udržovat motor mezi otáčkami 3000 - 4000 rpm (u motorizace 2106 o cca 500 rpm níž). Tam má motor vždy nejnižší spotřebu paliva a nejlepší akceleraci.

Roztočit žigula na dvojku přes stovku za hodinu (což odpovídá otáčkám daleko přes 8000 rpm) je taková blbost, že to svět neviděl. Tím větší, jedná-li se o motor, který na to není zvyklý. Až se ozve rána a bokem bloku vyletí ojnice či kus kliky, copak asi tak budeš dělat? Odpovím si sám - fňukat jak harant, co mu ukradli hračky na pískovišti. A my to tu budeme poslouchat.

Navíc, a to je celkem zásadní, jste odbočili od tématu. Tento příspěvek je o něčem zcela jiném. Nejsem moderátor fóra, ale vadí mi to.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Veverka

Re: Olej

Příspěvek od Veverka »

OK,uznávám tu OT,ale proč Ti to tak vadí?Navíc zase tak "mimo" snad nejsme a pokračovat nebudeme.

Jsem si vědom rizik nejvyšších.Pokud dojde k motoršáde,omlátím si hlavu o volant a auto půjde do šrotu,kam by to většina majitelů dala už dávno.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Olej

Příspěvek od Marek »

Možná by to byla škoda, nemyslíš? ;-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Olej

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pokud nedas na dvojku aspon 140 tak jsi houby tocic :-P :snakeman: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

Re: Olej

Příspěvek od Veverka »

Ok :D ,no však to byla jen zkouška,abych věděl s čím můžu třeba při nouzovém předjíždění cca počítat.Stejně jsem PAN ŠETŘIČ a na trápení té věci nemám srdce :) .

Velkým mementem pro mě bylo jak dopadl Miči,i když teda on podřadil ve 150 do kopce za 3 no.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Olej

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pokud vím tak se Mičimu nic zvláštního nestalo. Nebo jo? Tedy vyjma toho, že zeleným došla trpělivost a zablokovali ho :) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

Re: Olej

Příspěvek od Veverka »

Proč byl tenkrát zablokován,nemám vůbec tušení.
Mmch on přece podřadil u své 05 ze 4 na 3 ve 150km/h.Podle jeho slov v tom motoru v tu ránu "zaťukalo" a od té doby tam byla rapidní ztráta výkonu.
edit: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=135
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Olej

Příspěvek od Cory »

A nadával, že to nič nevydrží, tak bol patrične potrestaný :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Olej

Příspěvek od JmJ »

Mici byl debil.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od Luděk Musil »

Dost OT :!: Debatujte na téma OLEJ :!: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od Teepee »

Luděk Musil píše:Dost OT :!: Debatujte na téma OLEJ :!: L.
Škoda, přidal bych tchánovi zkušenosti s tím, co snese motor v 2102 za točky, ale jednak je to ohraná písnička a druhak bych mohl dopadnout jako Miči. :wink:

Ale abych nebyl v OT, kdysi u toho prorazil u řeky olejovou vanu, auto naložený, tak jel domů. Vyložil, dojel do servisu a tam málem upadli, když odmítl odtah, protože přece přijel. 8)
Nechtělo se mi takovou pohádku mu věřit, tak jsem se ho výslovně dotázal, co kontrolka mazání. A odpověděl, no coby, svítila.
Tak já nevím. :dontknow:
Kolik je kiláků z Černošic do Radotína si na mapě najděte sami.

A pak to někdo smažte, nebo si to smažu sám.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od Vašátor »

Mám dotaz:
ukazatel tlaku oleje ukazuje nižší tlak, než bych očekával a na který jsem u většiny motorů Lada zvyklý. Cca o 1bar nižší, než ukazuje tabulka. U studeného motoru to je ještě docela OK, u teplého motoru však na volnoběh svítí kontrolka a budík má rafičku lehce nad nulou. Olejové čerpadlo je nové. Tlak testovaný externím tlakoměrem, lada budík ukazuje správně. Druhou věcí je, že u olejového filtru nedrží zpětný ventil, po půl dni odstavení a startu, se motor hlučně ozve (než natlačí olejové čerpadlo) a pak již jede tiše. Mohl by nižší tlak způsobovat vadný olejový filtr? Pokud ale vím, ventil ve filtru je přetlakový kvůli případné neprůchodnosti filtru. Filtr, čerpadlo, olej ... vše nové. Olej mi ale pocitově přijde takový nějaký řidký :mrgreen: (viskozita dodržena, specifikace kvalitnější). Když točím startérem motorem se sundaným deklem ventilů a bez svíček, od vačky začne cákat olej až po cca 10ti otočení motorem, ale cáká skoro až na blatníky :mrgreen:
Přetlakový ventil na novém olejovém čerpadle podložen jak tu radil Marek, na studeném i teplém motoru však nedostanu ručičku budíku na 4bary.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“