Olej
Moderátor: Moderátoři
Re: Olej
ja som vcera zistil, ze aj ked sa nieco rozbije ide to najlepsie na plne gule http://forum.ladaklub.com/posting.php?m ... =63&t=3962
len neviem preco to riesite v teme Olej
Aby som nebol aj ja uplne OT: Akurat som objednal olej do diferakov 75W/140(Castrol Syntrax Limited Slip), som zvedavy ci mi pri tej viskozite neklesne maximalka a nestupne spotreba
len neviem preco to riesite v teme Olej
Aby som nebol aj ja uplne OT: Akurat som objednal olej do diferakov 75W/140(Castrol Syntrax Limited Slip), som zvedavy ci mi pri tej viskozite neklesne maximalka a nestupne spotreba
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Olej
Najlepsie ide motor pred smrťou
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Olej
Mezi námi - točit motor přes maximální otáčky je nerozum a koleda o pěkný průser. Motor má pracovat v elastické oblasti otáček, což pro neznalé znamená rozsah otáček mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu. Pokud se motor dlouhodobě provozuje pod maximem točivého momentu, škodí mu to. A samozřejmě není dobré ani přetáčení motoru nad otáčky maximálního výkonu.
Pocitově nejpříjemnější jsou vždy motory, které mají elastickou oblast otáček co největší, tedy maximum točivého momentu v nižších otáčkách a maximum výkonu vysoko - tak, aby rozsah využitelných otáček byl široký. A je-li v tomto elastickém pásmu točivý moment plochý, tedy je-li jeho hodnota pokud možno konstantní nebo jen s malými odchylkami, je to značka ideál.
U Lady jakékoli kubatury je optimální udržovat motor mezi otáčkami 3000 - 4000 rpm (u motorizace 2106 o cca 500 rpm níž). Tam má motor vždy nejnižší spotřebu paliva a nejlepší akceleraci.
Roztočit žigula na dvojku přes stovku za hodinu (což odpovídá otáčkám daleko přes 8000 rpm) je taková blbost, že to svět neviděl. Tím větší, jedná-li se o motor, který na to není zvyklý. Až se ozve rána a bokem bloku vyletí ojnice či kus kliky, copak asi tak budeš dělat? Odpovím si sám - fňukat jak harant, co mu ukradli hračky na pískovišti. A my to tu budeme poslouchat.
Navíc, a to je celkem zásadní, jste odbočili od tématu. Tento příspěvek je o něčem zcela jiném. Nejsem moderátor fóra, ale vadí mi to.
Pocitově nejpříjemnější jsou vždy motory, které mají elastickou oblast otáček co největší, tedy maximum točivého momentu v nižších otáčkách a maximum výkonu vysoko - tak, aby rozsah využitelných otáček byl široký. A je-li v tomto elastickém pásmu točivý moment plochý, tedy je-li jeho hodnota pokud možno konstantní nebo jen s malými odchylkami, je to značka ideál.
U Lady jakékoli kubatury je optimální udržovat motor mezi otáčkami 3000 - 4000 rpm (u motorizace 2106 o cca 500 rpm níž). Tam má motor vždy nejnižší spotřebu paliva a nejlepší akceleraci.
Roztočit žigula na dvojku přes stovku za hodinu (což odpovídá otáčkám daleko přes 8000 rpm) je taková blbost, že to svět neviděl. Tím větší, jedná-li se o motor, který na to není zvyklý. Až se ozve rána a bokem bloku vyletí ojnice či kus kliky, copak asi tak budeš dělat? Odpovím si sám - fňukat jak harant, co mu ukradli hračky na pískovišti. A my to tu budeme poslouchat.
Navíc, a to je celkem zásadní, jste odbočili od tématu. Tento příspěvek je o něčem zcela jiném. Nejsem moderátor fóra, ale vadí mi to.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Pokud nedas na dvojku aspon 140 tak jsi houby tocic .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Pokud vím tak se Mičimu nic zvláštního nestalo. Nebo jo? Tedy vyjma toho, že zeleným došla trpělivost a zablokovali ho .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Olej
Proč byl tenkrát zablokován,nemám vůbec tušení.
Mmch on přece podřadil u své 05 ze 4 na 3 ve 150km/h.Podle jeho slov v tom motoru v tu ránu "zaťukalo" a od té doby tam byla rapidní ztráta výkonu.
edit: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=135
Mmch on přece podřadil u své 05 ze 4 na 3 ve 150km/h.Podle jeho slov v tom motoru v tu ránu "zaťukalo" a od té doby tam byla rapidní ztráta výkonu.
edit: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=135
Re: Olej
A nadával, že to nič nevydrží, tak bol patrične potrestaný
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej
Dost OT Debatujte na téma OLEJ L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej
Škoda, přidal bych tchánovi zkušenosti s tím, co snese motor v 2102 za točky, ale jednak je to ohraná písnička a druhak bych mohl dopadnout jako Miči.Luděk Musil píše:Dost OT Debatujte na téma OLEJ L.
Ale abych nebyl v OT, kdysi u toho prorazil u řeky olejovou vanu, auto naložený, tak jel domů. Vyložil, dojel do servisu a tam málem upadli, když odmítl odtah, protože přece přijel.
Nechtělo se mi takovou pohádku mu věřit, tak jsem se ho výslovně dotázal, co kontrolka mazání. A odpověděl, no coby, svítila.
Tak já nevím.
Kolik je kiláků z Černošic do Radotína si na mapě najděte sami.
A pak to někdo smažte, nebo si to smažu sám.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Olej
Mám dotaz:
ukazatel tlaku oleje ukazuje nižší tlak, než bych očekával a na který jsem u většiny motorů Lada zvyklý. Cca o 1bar nižší, než ukazuje tabulka. U studeného motoru to je ještě docela OK, u teplého motoru však na volnoběh svítí kontrolka a budík má rafičku lehce nad nulou. Olejové čerpadlo je nové. Tlak testovaný externím tlakoměrem, lada budík ukazuje správně. Druhou věcí je, že u olejového filtru nedrží zpětný ventil, po půl dni odstavení a startu, se motor hlučně ozve (než natlačí olejové čerpadlo) a pak již jede tiše. Mohl by nižší tlak způsobovat vadný olejový filtr? Pokud ale vím, ventil ve filtru je přetlakový kvůli případné neprůchodnosti filtru. Filtr, čerpadlo, olej ... vše nové. Olej mi ale pocitově přijde takový nějaký řidký (viskozita dodržena, specifikace kvalitnější). Když točím startérem motorem se sundaným deklem ventilů a bez svíček, od vačky začne cákat olej až po cca 10ti otočení motorem, ale cáká skoro až na blatníky
Přetlakový ventil na novém olejovém čerpadle podložen jak tu radil Marek, na studeném i teplém motoru však nedostanu ručičku budíku na 4bary.
ukazatel tlaku oleje ukazuje nižší tlak, než bych očekával a na který jsem u většiny motorů Lada zvyklý. Cca o 1bar nižší, než ukazuje tabulka. U studeného motoru to je ještě docela OK, u teplého motoru však na volnoběh svítí kontrolka a budík má rafičku lehce nad nulou. Olejové čerpadlo je nové. Tlak testovaný externím tlakoměrem, lada budík ukazuje správně. Druhou věcí je, že u olejového filtru nedrží zpětný ventil, po půl dni odstavení a startu, se motor hlučně ozve (než natlačí olejové čerpadlo) a pak již jede tiše. Mohl by nižší tlak způsobovat vadný olejový filtr? Pokud ale vím, ventil ve filtru je přetlakový kvůli případné neprůchodnosti filtru. Filtr, čerpadlo, olej ... vše nové. Olej mi ale pocitově přijde takový nějaký řidký (viskozita dodržena, specifikace kvalitnější). Když točím startérem motorem se sundaným deklem ventilů a bez svíček, od vačky začne cákat olej až po cca 10ti otočení motorem, ale cáká skoro až na blatníky
Přetlakový ventil na novém olejovém čerpadle podložen jak tu radil Marek, na studeném i teplém motoru však nedostanu ručičku budíku na 4bary.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/