kvalitni brzdy a kotouce
Moderátor: Moderátoři
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Nikde (ani u kovaného materiálu, natož litého) nemáš zaručenu rovnoměrnou strukturu ve všech místech. Každý kotouč je z výroby vyvážen. Ve většině případů se vyvážení řeší odbroušením materiálu na vnějším obvodu (ploška). Pokud do něho navrtáš otvory, připrav se na to, že vyvážení pravděpodobně narušíš. A přesnost v tuhle chvíli není rozhodující. Čili je třeba potom počítat s nutností kontroly vyvážení. Na druhou stranu je pravda, že kotouč na Ladu je malý a lehký, takže to možná tak vadit ani nebude. Muselo by se to zkusit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Michal2101
- Příspěvky: 208
- Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalitni brzdy a kotouce
a nedělal náhodou mastersport už děrovaný kotouče? přecijen si myslím že by to byla taková jistotka,než se do toho pouštět sám, ale zase je jiná cena
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Děrované kotouče dělá Zimmermann.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Já mám děrovaný Zimmermanny, ale ještě jsem na nich nejel. Četl jsem na různých fórech spoustu případů, že nejen tyhle vrtaný kotouče praskají právě kolem vrtaných děr. Na závodních autech se používají kotouče drážkovaný, tam tenhle jev není. Nebo je ještě možnost, a tu využiju i já, a to nechat koutouče zmrazit, tím se odstraní vnitřní pnutí a zvýší odolnost proti otěru a prasknutí materiálu.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Zimmerman robi aj kotuce, ktore maju samodierovaciu tendenciu . Takto vyzerali moje zadne Zimmermany po dvoch rokoch a asi 50k km:
Roman
Re: kvalitni brzdy a kotouce
To se docela divím. Mám je pres 2 roky na octávce v předu a vypadají jak nové. Teď jsem je pořídil i do zadu.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Osobní zkušenost nemám, ale drtivá většina lidí je strašně chválí. Pravda - nutností je mít od stejné firmy i desky, jinak to není ono. Ale jsou prý ostré jak břitva.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: kvalitni brzdy a kotouce
neviem ci som to pisal na tomto fore, na bmw klube Zimmermany chvalia, ja mam s nimi zlu skusenost.
-tiez asi po dvoch rokoch a aute. Brembo su urcite neporovnatelne lepsie.
-tiez asi po dvoch rokoch a aute. Brembo su urcite neporovnatelne lepsie.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalitni brzdy a kotouce
P.S. dosky k tym kotucom boli pouzite tiez Zimmerman. Presiel som na Brembo - po case sa uvidi....
Roman
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Bratránek vrtané zimmermany koupil kdysi v éře tuningu. Vím, že po chvilce na ně nadával, že začly děsně kopat.
BA3 2101- r.v. 1976
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
BA3 2101- r.v. 1977
Škoda 105L ---> 130L r.v.1985
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Kopající brzdové kotouče mohou mít dvě příčiny:sevaman píše: ...že začly děsně kopat...
- špatná montáž: mezi kotoučem a nábojem se vytvoří stále narůstající zoxidovaná vrstva
- měkké destičky a jejich špatné zahoření: od té doby, co se nepoužívá azbest, je třeba velmi dbát na způsob provozování brzd; pokud jsou měkké a nevypálené, začnou se nalepovat na kotouč a vytvoří tvrdou a prakticky neodstranitelnou nepravidelnou vrstvičku
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: kvalitni brzdy a kotouce
To jako, že hned po montáži je nejlepší dát brzdám kartáč? Nejlépe tak, aby po prvních pár kilometrech jízdy došlo k vzplanutí obložení jak tomu bývá občas vidno na záběrech z motoristických soutěží?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: kvalitni brzdy a kotouce
To rozhodně ne! Na zahoření brzd je postup opakovaného brzdění z určitých rychlostí. Zase odkážu na závodní auta - tam je zahořování brzd nutnost, pokud to neuděláš správně, nemůžeš počítat se 100% účinností brzd a při špatným zajetí je to na výměnu. Každý výrobce by měl ke svým výrobkům udávat, jak je správně zajet.Koko Loko píše:To jako, že hned po montáži je nejlepší dát brzdám kartáč? Nejlépe tak, aby po prvních pár kilometrech jízdy došlo k vzplanutí obložení jak tomu bývá občas vidno na záběrech z motoristických soutěží?
Předposlední příspěvěk to dobře popisuje: http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=33&start=20
Re: kvalitni brzdy a kotouce
A co takto tretia moznost. Pri brzdeni sa kotuc zahrieva a ked dosiahne kriticku teplotu, tak sa zvlni a zacne kopat. Cim je kotuc z nekvalitnejsich materialov, tym mensia teplota staci aby ho zvlnila.Jimmi píše:Kopající brzdové kotouče mohou mít dvě příčiny:sevaman píše: ...že začly děsně kopat...
- špatná montáž: mezi kotoučem a nábojem se vytvoří stále narůstající zoxidovaná vrstva
- měkké destičky a jejich špatné zahoření: od té doby, co se nepoužívá azbest, je třeba velmi dbát na způsob provozování brzd; pokud jsou měkké a nevypálené, začnou se nalepovat na kotouč a vytvoří tvrdou a prakticky neodstranitelnou nepravidelnou vrstvičku
Ja pri montazi doasadacie plochy cistim a natieram jemnou vrstvou vazeliny a kotuce ako MS ci Zimmerman som zvlnil po par stovkach km. Aj to len preto, ze prvych par km ich setrim.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalitni brzdy a kotouce
ja mam iny problem, namontoval som tie brembo kotuce, prvych par km som s nimi brzdil len tak velice lahuckoa boli poitchu, no po 100km uz s nimi brzdim normalne, brzdia pekne urcite lepsie ako origo, ale je tu drobny problemik, ked len tak niekde dobrzdujem do krizovatky tak strasne piskaju, tie predtym to nerobili, namastim ich olejom :-D:-D:-D ???
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки