alternator
Moderátor: Moderátoři
Re: alternator
Pole mého názoru tam ten "původní" uhlík, (podle foto v odkazu) vůbec nepatřil. Podle barvy je to grafitový uhlík pro točivé stroje s vyšším napětím a menším proudem. Pro točivé 12 V el. stroje v automobilu (malé napětí, velký proud) jsou určeny uhlíky (správněji kartáče) měďnografitové, které také pomaleji ubývají a šetří kroužky (komutátory).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Aha, proto byly kroužky tak oběhané, resp. jeden. To dává smysl
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: alternator
Zaver je taky ze neviete vkladat uhliky, este som ich nezlomil nikdy, a tom som to uz zakladal aj na altiku v aute.dmatej píše:Závěr je tu
1) Mušketýrův altík je úplně v pořádku, akorát při skládání jsem mu zlomil jeden uhlík, takže jsem musel koupit nové.
2) Starý altík měl mrtvé uhlíky, proto vypadl. Budiž ponaučením, že to prostě přijde během vteřinky a bez varování.
3) Měřák i teď naměří na střídavý rozsah 25V, na stejnosměrný max. 14,6V při určitých otáčkách. I na volnoběh se tam ale udrží pěkných 13,5V.
Laďka jezdí, díky za vaší trpělivost, pánové
P.S.: na rozebírání altíku je vhodné jít ve dvou, každý tahá za jednu půlku. Na skládání stačí jeden a kilové kladivo
Altik sa nahreje zospodu kde je male lozisko aspon na 60st a srubovakmi rozobeie na polovicu pritom nedomrvi vinutie, to iste pri skladani nahriad spodny diel a zlahka doklepnut kladivom
P.S. nerovnomerne opotrebenie kruzkov,,,to je zahada dochadza k tomu aj ked su spruziny a uhliky rovnake
Re: alternator
Značila rafička voltmetru na max v červeném poli cca prvních 10km nějaký problém?Podotýkám že předtím byl AKU plně nabit na nabíječce a pak stál týden venku v autě.
Re: alternator
nemelo by to tam byt. nejaky problem zrejme byl. kazdopadne mi tak pred 5 lety v lete pri dlouhe ceste a velkem horku a stani v kolone raficka taky do cerveneho vylezla, vetsinou pomohlo zapnout treba vyhrivani okna a nebo chvili jet a ochladit motor/regulator. regulator ale jinak spolehlive slouzil az do jeho preventivni vymeny asi pred rokem.Veverka píše:Značila rafička voltmetru na max v červeném poli cca prvních 10km nějaký problém?Podotýkám že předtím byl AKU plně nabit na nabíječce a pak stál týden venku v autě.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: alternator
Tak dneska znovu,ještě horší:
Dva týdny zpět nabita baterka.Předtím vybitá.
Za týden v pátek najeto 50km v kuse.Prvních deset km byl voltmetr v červeným na konci,zbytek cesty klasika těsně mezi zelenou a červenou.
Hned další den jsem časně ráno točil,přechlastal,točil,točil asi minutu a AKU zvadl ,vozidlo jsem opustil a zamčel volant,co kdyby že.
Dnes po týdnu po výměně membránky chytlo hned,kolem oběda je teplo ,nicméně-rafička voltmetra razantně překročila všechen svůj rozsah.
Nabít a nechat být?
Dva týdny zpět nabita baterka.Předtím vybitá.
Za týden v pátek najeto 50km v kuse.Prvních deset km byl voltmetr v červeným na konci,zbytek cesty klasika těsně mezi zelenou a červenou.
Hned další den jsem časně ráno točil,přechlastal,točil,točil asi minutu a AKU zvadl ,vozidlo jsem opustil a zamčel volant,co kdyby že.
Dnes po týdnu po výměně membránky chytlo hned,kolem oběda je teplo ,nicméně-rafička voltmetra razantně překročila všechen svůj rozsah.
Nabít a nechat být?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: alternator
Nech si změřit kapacitu (?) akumulátoru.
I když podle popisu by aku mohl být v pořádku.
Měl jsem před půl rokem obdobný problém. U mě odešel "chytrý regulátor" a jeho výměna za náhradní kus, který v předchozím alternátoru fungoval "tak nějak, že spíš jako že nedobíjel jak měl" tak po výměně do stávajícího fungoval vcelku Ok. L.
I když podle popisu by aku mohl být v pořádku.
Měl jsem před půl rokem obdobný problém. U mě odešel "chytrý regulátor" a jeho výměna za náhradní kus, který v předchozím alternátoru fungoval "tak nějak, že spíš jako že nedobíjel jak měl" tak po výměně do stávajícího fungoval vcelku Ok. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: alternator
Ještě dodám,že AKU jsem před dneškem ani před týdnem nenabíjel!Tudíž byl(je) defakto vyšťaven,nedobíjí to tak moc jen skrze tohle?
Re: alternator
Nejsem v tomto smeru odbornik, ale ten system myslim tohle neresi, on resi jen to, aby dobijeci napeti bylo co nejbliz idealu. Cervene pole je rozhodne spatne. Nekolikrat sem jel autem, ktere se muselo roztlacit, ale nikdy sem si nevsiml, ze by to pak dobijelo tak moc.Veverka píše:Ještě dodám,že AKU jsem před dneškem ani před týdnem nenabíjel!Tudíž byl(je) defakto vyšťaven,nedobíjí to tak moc jen skrze tohle?
Regulator stoji do 300 kc
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21779.html
Jen si dej pozor, ze ti poslou neco, co nevypada jako original a k uchyceni budou potreba kratsi srouby, nebo podlozky o sile tak 3 az 5 mm. Ja pouzil nejake maticky.
Dokonce mozna nekde jeden regulator navic mam, kdyby si chtel na vyzkouseni/odkoupeni.
Vytahnou altik ocistit konektory a mista pro uchyceni kabelu, vymenit regulator a slozit.
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator
Nejdříve je nutno měřit. Výsledkem by mělo být něco baj voko mezi 13,8 až 14,2V, možná i 13,6 - 14,4V v rozsahu otáček motoru 1000 - nekonečno . Pokud to bude více tak je s největší pravděpodobností v háji regulátor. Může být zcela vadný nebo jen "prooxidovaný" neb tam dole na něho pořád něco teče atd. .
Navíc ty nové regulátory kolikrát nefachčí již z fabriky o řemeslném provedení a již z výroby krátkých uhlících ani nemluvě.
Mě se osvědčilo řešení v podobě jedničkových uhlíků a jedničkového regulátoru na podběhu.
Navíc ty nové regulátory kolikrát nefachčí již z fabriky o řemeslném provedení a již z výroby krátkých uhlících ani nemluvě.
Mě se osvědčilo řešení v podobě jedničkových uhlíků a jedničkového regulátoru na podběhu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: alternator
Řekl bych, že popisovanou závadu způsobuje totálně zesulfatovaná baterka nebo neodhalený přechodový odpor v obvodu nabíjení. Za této situace hrozí nebezpečí přepětí všem spotřebičům ve vozidle.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne sob bře 01, 2014 12:47, celkem upraveno 1 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: alternator
V nebezpečí je tedy tak akorát rádijko a pár žároviček chytne černý nádech.
Vzpomínám si jak jsem si kupoval sedmičku se skrytou závadou v podobě prošlehlého regulátoru. Palubní napětí nějakých 18V a baterka po pár desítkách kilometrů ve tvaru koule . Od té doby baterka trošku sákla což mi neustále připomíná proleptaná díra na jednom stolečku a koberci . Vzhledem k tomu, že předchozí majitel dal do světlel 100W žárovky byl světelný výkon vozu přímo ochromující . Také se tak vysvětlilo nefunkční rádio které si prodávající ještě na poslední demontoval neb bylo prý krutě vymakané .
Vzpomínám si jak jsem si kupoval sedmičku se skrytou závadou v podobě prošlehlého regulátoru. Palubní napětí nějakých 18V a baterka po pár desítkách kilometrů ve tvaru koule . Od té doby baterka trošku sákla což mi neustále připomíná proleptaná díra na jednom stolečku a koberci . Vzhledem k tomu, že předchozí majitel dal do světlel 100W žárovky byl světelný výkon vozu přímo ochromující . Také se tak vysvětlilo nefunkční rádio které si prodávající ještě na poslední demontoval neb bylo prý krutě vymakané .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: alternator
AKU má 4 roky a nikdy jsem ho vybitý nenechal,kromě toho posledního týdne když jsem ležel v nemocnici.
Nabíjím a uvidíme co to bude dělat.Tak či onak rafika skoro v červeném.
Nabíjím a uvidíme co to bude dělat.Tak či onak rafika skoro v červeném.
Re: alternator
Přečti si dobře přílohu
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 2A#p260827
z 30.12.2009.
Z grafu i textu je patrné, že po začátku nabíjení může napětí stoupnout až na 3V/článek.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 2A#p260827
z 30.12.2009.
Z grafu i textu je patrné, že po začátku nabíjení může napětí stoupnout až na 3V/článek.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: alternator
No,automatický režim nabíječky po pár vteřinách odmítá dobíjet AKU s tím že je nabit.Dobíjím v ručním režimu.
Různé přístroje ukazovaly napětí AKU( před nabíjením) 12V-14V.Nabíjení probíhá 14,4V a 3A.
Můžu nějak zjistit počet ampérů na AKU?Multimetr ukazoval 0A a 26V při rozsahu 200V.
Různé přístroje ukazovaly napětí AKU( před nabíjením) 12V-14V.Nabíjení probíhá 14,4V a 3A.
Můžu nějak zjistit počet ampérů na AKU?Multimetr ukazoval 0A a 26V při rozsahu 200V.