Niva-nedobiji.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Majo »

spatnu bat by som vylucil kedze aj po dvoch dnoch je stale nabita.
Takze bud mas niekde skrat(zrejme az po otoceni klucikov, takze na nejakom obvode spinanom zapalovanim)
Alebo ten alternator opravili zle.
Rozhodne by to chcelo ampermeter, najlepsie kliestovy a zmerat kolko to zerie po otoceni klucov/nastartovani.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Mam len do 10 A. To asi nedam. Idem kupit silnejsi. Dam vediet. Inak nejde mi sem dat ta fotka,stale pise ze mam nespravny format a je to jpg. Ozaj a aky ampermeter si mam zohnat aby to moc nestalo a pritom by stacil, pripadne by sa dal pouzit v domacnosti.
Naposledy upravil(a) Beny1 dne pon úno 03, 2014 10:53, celkem upraveno 1 x.
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7212
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od valda1971 »

stale pise ze mam nespravny format a je to jpg.
Máš SZ
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Majo »

ten ampermeter je lepsie pozicat, ale ak nemas od koho, tak je to blbe :(
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Petr HC »

Majo píše:ten ampermeter je lepsie pozicat, ale ak nemas od koho, tak je to blbe :(

Nebo lépe k tomu svému A-metru do 10 A přikoupit nebo vypůjčit bočník do 100, 300, ev. 1000 A (cena bude zlomkem ceny přístroje).
Ten se alespoň tak snadno nezničí.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7212
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od valda1971 »

Dávám fotku za "Beny1" (Byla o kousek větší, než fórum pro nás dovoluje)
Přílohy
IMG_20140129_190632.jpg
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Ešte raz dik Valdo. No nakoniec som zohnal tentok http://www.gme.sk/multimetr-klestovy-tr ... t-p722-449 už som ho aj testol. Tak ten odber robí takí ružový kabel čo ide z baterky na alternátor,cca 7 A . Inak to iste a trošku viac ukazuje aj kostra. Zatial len zapnutý klúčik bez naštartovania.. Zajtra pomeram aj naštartovane. Inak ten kabel som už asi pred mesiacom preočkovával bo bol upečený a pri očku bola dosť velká teplota, takže som zostal stáť. Stačí vymeniť kabel a bude to v pohode? a akú hrúbku kábla? Tie kable su na tej svorke alternatora dva, tento jeden ide z baterie na svorku a ten další ide neviem kam zo svorky. ? Ešte je tam tretí, čo sa len nasúva ale ten tuším ide na kontrolku v palubovke a je tam samostatne.
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Takže, kedže na maximum sa dostáva altik po cca 5 tich min. budem uvádzať len hodnoty po zahriati motora:
Merané klieštovým ampérmetrom na ružovom kábli od batérie na svorku alternátora.
Vypnutý klúč 0,55 A
prvá poloha bez naštartovania, všetko vypnuté 7,15 A
naštartované po zohriati 15,5 A
naštartované + stretávacie svetlá 14,6 A
naštartované +str. svetlá + prvá poloha ventilátora 11,2 A
naštartované + str. svetlá + druhá poloha ventilátora 6,0 A
bez naštartovania, prvá poloha klúča, ventilátor prvá poloha 9,5 A
bez naštartovania, prvá poloha klúča, ventilátor druhá poloha 14,6 A
Pomôže to k niečomu alebo treba hladať ďalej?
Jo a na ten jeden šroub na alternátore idú celkovo 3 vodiče, dva sú spojené do jedného očka a jeden je na tom istom šroube pod samostatným očkom a ešte je tam faston alebo ako sa mu nadáva a tam je tenký káblik ktorý sa len nasúva.
ten čo meriam je podla všetkého dobíjanie batérie a tie ďalšie dva hrubé sú načo? ten tenký je asi kontrolka na prístrojovke či nie?
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Ahojte. Takže tu svorku na altíku s troma hrubými červenými káblami som rozpojil, tak že aj tie dva čo mali spoločné očko som dal od seba, aby sa dali merať.Na tom so samostatným očkom som nameral 12,5 V to je ten čo ide od baterie. ten trochu tenší červený nemal proti kostre ani ťuk a ten tretí hrubý červený mal proti kostre 9,5V čo dosť nechápem. Keď som spojil ten tenší červený bez napetia s tým od baterky tak sa po otočení klúča rozsvietila prístrojovka ale naštartovať nešlo. Pri kontrole hornej poistkovej krabičky som zisťil že poistka č 9 a 10 sú enormne prehriate ale fest, neviete čo je na nich napojené?
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Raduz »

Luděk Ondrůch píše:Pojistky:

1). 16 A - Stropní osvětlení, houkačky, zásuvka, zapalovač,brzdová světla.
2). 8 A - Stěrače, elektromotor topení, ostřikovač čelního skla, relé stěračů a ostřikovačů světel, stěrače světel.
3). 8 A - Levé dálkové světlo, kontrolka zapnutí dálkových světel.
4). 8 A - Pravé dálkové světlo.
5). 8 A - Levé potkávací světlo.
6). 8 A - Pravé potkávací světlo.
7). 8 A - Levé přední obrysové světlo, pravé zadní obrysové světlo, kontrolka obrysových světel, pravá svítilna osvětlení RZ.
8). 8 A - Pravé přední obrysové světlo, levé zadní obrysové světlo, levá svítilna osvětlení RZ, osvětlení zapalovače, osvětlení přístrojů.
9). 8 A - Kontrolka a ukazatel stavu oleje, ukazatel teploty chladicí kapaliny, kontrolka a ukazatel stavu paliva, kontrolka ruční brzdy, kontrolka stavu brzdové kapaliny, směrová světla, kontrolka dobíjení akumulátoru, otáčkoměr, zpětné světlomety, kontrolka uzávěrky mezinápravového diferenciálu.
10). 8 A - budící vinutí alternátoru, regulační relé.
12). 8 A - stěrače a ostřikovač čelního skla, stěrače a ostřikovače světel (spínací impuls).
16). 8 A - Směrová světla a spínač v režimu havarijní signalizace.


viewtopic.php?f=84&t=11305&p=232442#p232442
®; Člen LKCS
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od jiri.k »

Beny1 píše:Takže, kedže na maximum sa dostáva altik po cca 5 tich min. budem uvádzať len hodnoty po zahriati motora:
Merané klieštovým ampérmetrom na ružovom kábli od batérie na svorku alternátora.
Vypnutý klúč 0,55 A
prvá poloha bez naštartovania, všetko vypnuté 7,15 A
naštartované po zohriati 15,5 A
naštartované + stretávacie svetlá 14,6 A
naštartované +str. svetlá + prvá poloha ventilátora 11,2 A
naštartované + str. svetlá + druhá poloha ventilátora 6,0 A
bez naštartovania, prvá poloha klúča, ventilátor prvá poloha 9,5 A
bez naštartovania, prvá poloha klúča, ventilátor druhá poloha 14,6 A
Pomôže to k niečomu alebo treba hladať ďalej?
Jo a na ten jeden šroub na alternátore idú celkovo 3 vodiče, dva sú spojené do jedného očka a jeden je na tom istom šroube pod samostatným očkom a ešte je tam faston alebo ako sa mu nadáva a tam je tenký káblik ktorý sa len nasúva.
ten čo meriam je podla všetkého dobíjanie batérie a tie ďalšie dva hrubé sú načo? ten tenký je asi kontrolka na prístrojovke či nie?

Pokud měříš dobře, tak je někde pěkná čihošť. S vypnutým klíčkem odebírat z baterky 0,55A to je vyloženě špatné. Nesvítila žárovka otevřených dveří? Jak se chová kontrolka nabíjení? kdy zhasne? přes tuto žárovku se alternátor nabuzuje, pokud dobře pamatuju..
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Dík za odpoveď. Kontrolka sa chová štandardne. Keď motor stojí, tak svieti a keď naskočí, tak zhasne. Ono momentálne by mi najviac pomohlo keby som z istotou vedel odkial kam idú tie 3 káble čo som popisoval. Stiahol som si aj manuál odtialto a neviem sa z toho vysomáriť. Pri tom meraní a manypulácii, mi tie dva čo boli v kope doslova vypadli z očka, takže tam bol asi špatný spoj. Skúsil by som ich nahradiť vonkajškom a odmeral tak. Tých 9,5V mi tam proste nepasuje.
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Raduz »

®; Člen LKCS
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od jiri.k »

Beny1 píše:Dík za odpoveď. Kontrolka sa chová štandardne. Keď motor stojí, tak svieti a keď naskočí, tak zhasne. Ono momentálne by mi najviac pomohlo keby som z istotou vedel odkial kam idú tie 3 káble čo som popisoval. Stiahol som si aj manuál odtialto a neviem sa z toho vysomáriť. Pri tom meraní a manypulácii, mi tie dva čo boli v kope doslova vypadli z očka, takže tam bol asi špatný spoj. Skúsil by som ich nahradiť vonkajškom a odmeral tak. Tých 9,5V mi tam proste nepasuje.

kde je 9,5 V? nepleteš volty a ampery? 9,5V by odpovídalo jednomu vadnému článku v baterce..
Beny1
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 24, 2013 03:15

Re: Niva-nedobiji.

Příspěvek od Beny1 »

Nepletem. V článku vyššie to popisujem. Baterka má stále cca 12,5 V.
Tоварищи, Лада автомобиль хорош, но очень шумный! Товарищ, вам нужно ехать в автомобиле не слушать.
Lada Niva 1,7 i MARTORELLI /GLX/ 212140
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“