Máš SZ.ger007 píše:ale z piestu by bol urcite dobry drzak na propiskyneostal neaky ??
Moje první "opravdová" GO motoru
Moderátor: Moderátoři
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Mám v garáži čtyři použité písty z motoru J312 (vrtání 135 mm). Dva má slíbené ger007, dva jsou k dispozici případným zájemcům. Myslím, že mceza se po jednom ptal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Jé, já bych taky chtěl píst 

OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Jestli ještě je, tak chcu ! Po novém roce bych vyřešil dopravu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11077
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Přitom by stačilo pár "pecek" plutonia, pravda v trošku sofistikovanějším zařízení na desetitisícinásobný výkonMarek píše: Dvacetiválcový motor se dvěma turbodmychadly (pravděpodobně J620) kogenerační jednotky Jenbacher bez generátoru (pouze vlastní motor) při skládání z valníku. Lze porovnat velikost s lidmi kolem.

Ale to jen, takové malé, přízemní rejpnutí

Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Jenže na to plutonium má monopol ČEZ. Mě to přijde jako dobrý nápad vyrábět elektřinu z hnoje. Pokud má generátor výkon 500kW, vyrobí to za hodinu elektřinu za 2500 Kč. Za těch 20000 motohodin pak za 50 milionů Kč. Pak ten milionový servis dává smysl.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
A naklady na hnoj?
Alebo ho dostavaju zadarmo? V cene vyrobenej elektriny je uz aj prenos? Ale paci sa mi to, preco to nevyuzit, na lokalnej urovni to moze mat velky zmysel.

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
A další výhodou je energetická samostatnost. Systém může využít tzv. ostrovní způsob výroby energie, kdy při výpadku sítě může třeba pro vesnici vyrábět elektřinu jedna bioplynová stanice ímrvére, i kdyby za kopcem vichřice ukradla půl elektrického vedení.
Bioplynová stanice s motorem J312 o výkonu 526 kW (což je to nejmenší, co u nás dodáváme) vyrobí denně energii za cca 50 tisíc Kč (megawatta J320 téměř dvakrát tolik). Za 20.000 motohodin, což zhruba dva a půl roku provozu, to dělá 42 milionů, resp. 80 milionů korun. V poslední době jsme rozjížděli v drtivé většině případů megawatty, takže výkon ve smyslu dodané energie a samozřejmě vydělaných peněz není zanedbatelný.
Navíc poměrně hojně jsou využívána zařízení ORC, kdy odpadní teplo z komína se převádí na další elektřinu (v řádech desítek kilowatt), a taky jsou dost rozšířené výměníky AWT (přímo v kabinách KGJ), které teplo z komína využívají k vytápění budov družstva.
Z hlediska vstupních surovin nejsou náklady kdovíjak vysoké, protože drtivá většina provozovatelů se snaží využít suroviny z vlastních zdrojů. Takže pokud stanice stojí v kravíně, krmíme ji kukuřicí a hnojem, pokud stojí ve vepříně, pak kukuřicí a kejdou. Kukuřici si každé družstvo vypěstuje samo (hektarový výnos se dá odhadnout poměrně přesně), takže náklady jsou nejnižší možné.
Bioplynová stanice s motorem J312 o výkonu 526 kW (což je to nejmenší, co u nás dodáváme) vyrobí denně energii za cca 50 tisíc Kč (megawatta J320 téměř dvakrát tolik). Za 20.000 motohodin, což zhruba dva a půl roku provozu, to dělá 42 milionů, resp. 80 milionů korun. V poslední době jsme rozjížděli v drtivé většině případů megawatty, takže výkon ve smyslu dodané energie a samozřejmě vydělaných peněz není zanedbatelný.
Navíc poměrně hojně jsou využívána zařízení ORC, kdy odpadní teplo z komína se převádí na další elektřinu (v řádech desítek kilowatt), a taky jsou dost rozšířené výměníky AWT (přímo v kabinách KGJ), které teplo z komína využívají k vytápění budov družstva.
Z hlediska vstupních surovin nejsou náklady kdovíjak vysoké, protože drtivá většina provozovatelů se snaží využít suroviny z vlastních zdrojů. Takže pokud stanice stojí v kravíně, krmíme ji kukuřicí a hnojem, pokud stojí ve vepříně, pak kukuřicí a kejdou. Kukuřici si každé družstvo vypěstuje samo (hektarový výnos se dá odhadnout poměrně přesně), takže náklady jsou nejnižší možné.
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv pro 26, 2013 17:24, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Ohledně těch pístů to uděláme jednoduše: Mám čtyři. Dva chtěl ger007 - ten mi říkal do telefonu, že si pro ně před svátky přijede (nepřijel). Druhé dva jsou k mání. Kdo o ně projeví zájem dřív, ten je dostane. Ale předesílám předem - nikam nic neposílám. Maximálně jsem ochoten do Brna přivézt (tu a tam se tam objevím na fakultě). Jinak si budete muset přijet osobně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
ja si rad pridem, len pred sviatkami bolo stres a nebol cas, teraz jak budem v brne ozvem sa 

Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
To nespěchá, počítám s tím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Já bych si klidně na fakultu pro jeden písteček dojel, jsem v Brně skoro furt 

OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Tak zatím neoficiální zájemci o druhé dva písty jsou mceza a 3enit, náhradník je dvk. Uděláme to stylem "kdo dřív přijde, ten dřív má".
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
No, když mi řekneš kam si pro to mám přijít, tak tam příjdu 

OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Moje první "opravdová" GO motoru
Tak - 3enitovi píst předán. Za studentskou pečeť děti velice děkují
.

RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)