Moje první "opravdová" GO motoru

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Marek »

ger007 píše:ale z piestu by bol urcite dobry drzak na propisky :-D neostal neaky ?? :-D
Máš SZ.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Marek »

Mám v garáži čtyři použité písty z motoru J312 (vrtání 135 mm). Dva má slíbené ger007, dva jsou k dispozici případným zájemcům. Myslím, že mceza se po jednom ptal.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od 3enit »

Jé, já bych taky chtěl píst :mrgreen:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od dvk »

Jestli ještě je, tak chcu ! Po novém roce bych vyřešil dopravu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11077
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Marek píše: Dvacetiválcový motor se dvěma turbodmychadly (pravděpodobně J620) kogenerační jednotky Jenbacher bez generátoru (pouze vlastní motor) při skládání z valníku. Lze porovnat velikost s lidmi kolem.
Přitom by stačilo pár "pecek" plutonia, pravda v trošku sofistikovanějším zařízení na desetitisícinásobný výkon :mrgreen: .

Ale to jen, takové malé, přízemní rejpnutí :P .
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od veliz »

Jenže na to plutonium má monopol ČEZ. Mě to přijde jako dobrý nápad vyrábět elektřinu z hnoje. Pokud má generátor výkon 500kW, vyrobí to za hodinu elektřinu za 2500 Kč. Za těch 20000 motohodin pak za 50 milionů Kč. Pak ten milionový servis dává smysl.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Cory
Příspěvky: 11660
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Cory »

A naklady na hnoj? :D Alebo ho dostavaju zadarmo? V cene vyrobenej elektriny je uz aj prenos? Ale paci sa mi to, preco to nevyuzit, na lokalnej urovni to moze mat velky zmysel.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Marek »

A další výhodou je energetická samostatnost. Systém může využít tzv. ostrovní způsob výroby energie, kdy při výpadku sítě může třeba pro vesnici vyrábět elektřinu jedna bioplynová stanice ímrvére, i kdyby za kopcem vichřice ukradla půl elektrického vedení.

Bioplynová stanice s motorem J312 o výkonu 526 kW (což je to nejmenší, co u nás dodáváme) vyrobí denně energii za cca 50 tisíc Kč (megawatta J320 téměř dvakrát tolik). Za 20.000 motohodin, což zhruba dva a půl roku provozu, to dělá 42 milionů, resp. 80 milionů korun. V poslední době jsme rozjížděli v drtivé většině případů megawatty, takže výkon ve smyslu dodané energie a samozřejmě vydělaných peněz není zanedbatelný.
Navíc poměrně hojně jsou využívána zařízení ORC, kdy odpadní teplo z komína se převádí na další elektřinu (v řádech desítek kilowatt), a taky jsou dost rozšířené výměníky AWT (přímo v kabinách KGJ), které teplo z komína využívají k vytápění budov družstva.

Z hlediska vstupních surovin nejsou náklady kdovíjak vysoké, protože drtivá většina provozovatelů se snaží využít suroviny z vlastních zdrojů. Takže pokud stanice stojí v kravíně, krmíme ji kukuřicí a hnojem, pokud stojí ve vepříně, pak kukuřicí a kejdou. Kukuřici si každé družstvo vypěstuje samo (hektarový výnos se dá odhadnout poměrně přesně), takže náklady jsou nejnižší možné.
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv pro 26, 2013 17:24, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Marek »

Ohledně těch pístů to uděláme jednoduše: Mám čtyři. Dva chtěl ger007 - ten mi říkal do telefonu, že si pro ně před svátky přijede (nepřijel). Druhé dva jsou k mání. Kdo o ně projeví zájem dřív, ten je dostane. Ale předesílám předem - nikam nic neposílám. Maximálně jsem ochoten do Brna přivézt (tu a tam se tam objevím na fakultě). Jinak si budete muset přijet osobně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4785
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od ger007 »

ja si rad pridem, len pred sviatkami bolo stres a nebol cas, teraz jak budem v brne ozvem sa :)
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Marek »

To nespěchá, počítám s tím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od 3enit »

Já bych si klidně na fakultu pro jeden písteček dojel, jsem v Brně skoro furt :evil:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Marek »

Tak zatím neoficiální zájemci o druhé dva písty jsou mceza a 3enit, náhradník je dvk. Uděláme to stylem "kdo dřív přijde, ten dřív má".
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od 3enit »

No, když mi řekneš kam si pro to mám přijít, tak tam příjdu :)
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Moje první "opravdová" GO motoru

Příspěvek od Marek »

Tak - 3enitovi píst předán. Za studentskou pečeť děti velice děkují ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“