Nivka z Krnova
Moderátor: Moderátoři
Nivka z Krnova
Nazdar chlapi, jmenuju se Ondra a hlásím se mezi vás jako čerstvý Nivkař Kdysi s Nivkou taťka jezdil trialy poměrně úspěšně a od té doby má pro nás takové svoje osobité kouzlo. Už dlouho po nějakém prvním tereňáku pokukuju, ale jako student nemůžu moc machrovat. Naskytla se ale dobrá nabídka, tak jsme po ní s bráchou skočili a začínáme se rozkoukávat na poli offroadů. Jsme ještě mladé myši, takže sbíráme zkušenosti. No a tady je naše krasavice – 1600 s pětikvaltem.
Dost shnilá a dost vylítaná, mlátí tam úplně všechno, jízda s ní je opravdu zážitek. No a pomalu jdeme k prvnímu problému … motor běží nepravidelně, chvílemi nejde do otáček, chvílemi nejde nastartovat nebo to chcípá při jízdě. Zjistili jsme vadné čerpadlo, ale po výměně stále stejný problém …. no ale pak naskytl problém silnějšího rázu. Auto je zatím bez značek a chtěli jsme jet na jeden místní offroad sraz. Situace to byla vskutku kuriozní, jako z grotesky … ovšem škody už tak vtipné nebyly. Zkrátka skončili jsme dřív, než jsme začali. Chtěli jsme vzít Nivu na vleku, na kterém se běžně vozila ta stará trialová. Ale zub času se na vleku taky podepsal a při najíždění se propadla podlaha a auto zůstalo na břichu. Po pokusu o vycouvání se kolo tak nešikovně zaseklo za nosník vleku, že se ukroutila poloosa, rozlámalo víko i s ložiskem předního difu a lehce praskla i skříň difu a taky natrhla pneumatika (viz foto). Auto z vleku jsme vyprošťovali minimálně hodinu. Kupodivu při veškeré demontáži nikde ani kapka oleje ... předpokládám, že na rovině by měl olej vytíkat ven ...
Jak to u Nivky chodí s diferákama a poloosama jsem samozřejmě věděl, ale že to přijde až tak rychle (s autem máme najeto asi 5km) jsem opravdu nečekal no dost příběhů, teď bych poprosil o radu s pár věcma …
1) Poloosa se ukroutila hned za vnitřním tisícihranem, údajně jde vyměnit jen ten díl a nemusí se shánět celá poloosa, je tak? Našel jsem však pouze celý nový kloub …
2) V difu je takový kroužek s vnitřním ozubením, ale moc mi neleze do hlavy, k čemu slouží – nic do něj nezabírá, je to jen nějaký vymezovací kroužek ložiska nebo co? Přikládám fotku, při crashi se z něho kus vyštípl (pravý červený kruh na fotce)… je to existenčně důležité pro funkci rostlináře? Myšlenka je taková, že vyměníme ložisko s víkem a opravíme poloosu a poskládáme to ….
3) Výsledek ovšem visí ve hvězdách, protože v místě pod rozlámaným víkem na ložisko jsem našel dvě malinké trhlinky přímo na obalu difu (levý a horní kruh na fotce), jsou to takové vlásenky ale i tak se asi v tahu diferák za chvíli rozlomí úplně co? Má smysl to skládat nebo je to na výměnu?
4) Kde je dobrý zdroj ND, potažmo nějaký žigulácký vrakáč, kde sháníte díly? Jsem z Krnova, studuju v Brně …. předpokládám že dify a poloosy je hrubě nedostatkové zboží ...
5) Dělá někdo na zakázku plechový přední dif ze zadní nápravy, popř. za kolik? zatím si na to moc netroufám, ale zřejmě to bude jediné účinné řešení ...
Největší paradox je, že díly z trialové se v garáži válely doma pomalu deset let, a asi před měsícem se všechno odvezlo do sběru – obě převodovky, přední dif, kardany, celá zadní náprava, asi čtyři přední poloosy …… ať žijí Murpyho zákony ….
Samozřejmě, že na foru budu urputně serfovat a sbírat rozumy, pokud víte, rád přijmu každou radu. Pokud otravuju, budu muset zahájit metodu pokus-omyl. Tak zatím díky za rady, Ondra.
Dost shnilá a dost vylítaná, mlátí tam úplně všechno, jízda s ní je opravdu zážitek. No a pomalu jdeme k prvnímu problému … motor běží nepravidelně, chvílemi nejde do otáček, chvílemi nejde nastartovat nebo to chcípá při jízdě. Zjistili jsme vadné čerpadlo, ale po výměně stále stejný problém …. no ale pak naskytl problém silnějšího rázu. Auto je zatím bez značek a chtěli jsme jet na jeden místní offroad sraz. Situace to byla vskutku kuriozní, jako z grotesky … ovšem škody už tak vtipné nebyly. Zkrátka skončili jsme dřív, než jsme začali. Chtěli jsme vzít Nivu na vleku, na kterém se běžně vozila ta stará trialová. Ale zub času se na vleku taky podepsal a při najíždění se propadla podlaha a auto zůstalo na břichu. Po pokusu o vycouvání se kolo tak nešikovně zaseklo za nosník vleku, že se ukroutila poloosa, rozlámalo víko i s ložiskem předního difu a lehce praskla i skříň difu a taky natrhla pneumatika (viz foto). Auto z vleku jsme vyprošťovali minimálně hodinu. Kupodivu při veškeré demontáži nikde ani kapka oleje ... předpokládám, že na rovině by měl olej vytíkat ven ...
Jak to u Nivky chodí s diferákama a poloosama jsem samozřejmě věděl, ale že to přijde až tak rychle (s autem máme najeto asi 5km) jsem opravdu nečekal no dost příběhů, teď bych poprosil o radu s pár věcma …
1) Poloosa se ukroutila hned za vnitřním tisícihranem, údajně jde vyměnit jen ten díl a nemusí se shánět celá poloosa, je tak? Našel jsem však pouze celý nový kloub …
2) V difu je takový kroužek s vnitřním ozubením, ale moc mi neleze do hlavy, k čemu slouží – nic do něj nezabírá, je to jen nějaký vymezovací kroužek ložiska nebo co? Přikládám fotku, při crashi se z něho kus vyštípl (pravý červený kruh na fotce)… je to existenčně důležité pro funkci rostlináře? Myšlenka je taková, že vyměníme ložisko s víkem a opravíme poloosu a poskládáme to ….
3) Výsledek ovšem visí ve hvězdách, protože v místě pod rozlámaným víkem na ložisko jsem našel dvě malinké trhlinky přímo na obalu difu (levý a horní kruh na fotce), jsou to takové vlásenky ale i tak se asi v tahu diferák za chvíli rozlomí úplně co? Má smysl to skládat nebo je to na výměnu?
4) Kde je dobrý zdroj ND, potažmo nějaký žigulácký vrakáč, kde sháníte díly? Jsem z Krnova, studuju v Brně …. předpokládám že dify a poloosy je hrubě nedostatkové zboží ...
5) Dělá někdo na zakázku plechový přední dif ze zadní nápravy, popř. za kolik? zatím si na to moc netroufám, ale zřejmě to bude jediné účinné řešení ...
Největší paradox je, že díly z trialové se v garáži válely doma pomalu deset let, a asi před měsícem se všechno odvezlo do sběru – obě převodovky, přední dif, kardany, celá zadní náprava, asi čtyři přední poloosy …… ať žijí Murpyho zákony ….
Samozřejmě, že na foru budu urputně serfovat a sbírat rozumy, pokud víte, rád přijmu každou radu. Pokud otravuju, budu muset zahájit metodu pokus-omyl. Tak zatím díky za rady, Ondra.
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nivka z Krnova
Neviem ci najdes nejaku Nivu na vrakáči, na diely tu je Ukrajina.
Re: Nivka z Krnova
Jo to už jsem tu trochu postřehnul. A kde se k ním dostanu? je tu nějaký dovozce, web s nabídkou dílů? díky ..
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nivka z Krnova
Tak stačí mi napísať čo by si potreboval (ideálne katalogové číslo), ja to prepošlem na UA a obratom mi prídu ich ceny.
No a dopravu už nejako vymyslíme.
No a dopravu už nejako vymyslíme.
Re: Nivka z Krnova
Tož vítej.
Na hodně otázek zde najdeš odpovědi v ostatních tématech.
Chce to jen číst číst a číst.
Na hodně otázek zde najdeš odpovědi v ostatních tématech.
Chce to jen číst číst a číst.
®; Člen LKCS
Re: Nivka z Krnova
Jojo snažím se dohledávat co se dá ... do výroby plechového difu bych se možná i pustil. Snad by to nějak dopadlo ... asi je to lepší, než shánět zase hliníkový a čekat, kdy to znova lupne. Teď se spíš jako provizorní řešení jeví, seskládat ten co je na autě, ale jestli to má vzhledem k těm trhlinkám vůbec smysl ...
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- nuladvojka
- Příspěvky: 367
- Registrován: úte kvě 10, 2011 13:56
- Bydliště: Teplice
Re: Nivka z Krnova
Tak vítej nový člene!!!
LADA-1200 combi-1978-po renovaci
LADA-1200 combi-1979-před renovací
LADA-NIVA 21214-2001-leštěnka
LADA-NIVA 21214-2004-v provozu
LADA-NIVA 2329 -2018-leštěnka
LADA KALINA 1119-2008
LADA-1200 combi-1979-před renovací
LADA-NIVA 21214-2001-leštěnka
LADA-NIVA 21214-2004-v provozu
LADA-NIVA 2329 -2018-leštěnka
LADA KALINA 1119-2008
Re: Nivka z Krnova
Díky! Chtěl bych poděkovat Rikijanovi za velmi obsáhlou soukromou zprávu se spoustou cenných rad.
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: Nivka z Krnova
Ahoj chlapi, tak už chvíli diskutuju ve zprávách s Martasem, takže i jemu velmi děkuji za cenné rady. Nicméně bych chtěl trošku poradit s indentifikací mé palivové soustavy
Myslel jsem, že je to nějaký pokročilejší typ karburátoru a z Martina vypadlo, že je to jednobod ... u jednašestky? myslel jsem, že je to až u 1,7 .... dokážete tedy specifikovat oč se jedná?
Děkuji za rady a přeji příjemné svátky všem
Myslel jsem, že je to nějaký pokročilejší typ karburátoru a z Martina vypadlo, že je to jednobod ... u jednašestky? myslel jsem, že je to až u 1,7 .... dokážete tedy specifikovat oč se jedná?
Děkuji za rady a přeji příjemné svátky všem
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nivka z Krnova
Na Axtec sa to tiez velmi nepodoba...Aspon podla toho co som videl ja.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Nivka z Krnova
sakra to mám nějaký prototyp nebo co
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nivka z Krnova
tak toto asi neni axtec, to vypada inak, a jednobod to tiez neni to vypada uplne inak , toto som este nevidel
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Nivka z Krnova
Axtec to není na 100%, ten vypadá jinak bylo by tam hafo hadiček na podtlaky a dráty, teď mám jedno auto s Axtekem na dvoře udělám foto, tohle jsem taky ještě neviděl... Kdo ví co tam kdo nabastlil
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121