Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Vážení přátelé,
protože už nevím co s tím, tak než se z toho auta zblázním, obracím se na vás.
Na Focusu se mi po předzimním servisu zvedla spotřeba benzínu zhruba o litr - z původního průměru 6,3 na cca 7,3.
Jedná se o benzínovou šestnáctku ZETEC SE 16V, 74 kW, r.v. 2002, čili facelift I. generace, najeto 240 tis.
Co se dělalo a souvisí to se spotřebou: čistily se brzdy, měnily svíčky (Champion), nový vzduchový filtr (Mann), nový krokový motorek (polský šunt WRC) protože se motor na volnoběh už dusil a čištění starého motorku nebylo k ničemu a čistila se škrtící klapka.
Volnoběh je sice už celkem OK a auto necuká při puštění/přidání plynu jako předtím, ale ten litr navíc je zásadní problém, vzhledem k tomu, že denně najedu 100 km jen cestou do a z práce.
Říkal jsem si, jestli to po kompletaci čištění té klapky špatně nepřetěsnili a nepřisává to někde falešný vzduch. Nicméně nikde nic nepíská v celém rozsahu otáček a ten člověk to v rámci kompletace přetěsňoval pistolí s tím teplým silikonem (nebo co to je). Jede to normálně, jen do kopce to nemá moc výkon, což ale přikládám už celkově opotřebenému motoru (ačkoli tlaky jsem neměřil). Ještě bych pochopil, když bych jezdil po městě s vysokým podílem volnoběhu, že by to mohlo nějak souviset s tím volnoběžným ventilem, ale tady to je 80% dálnice 110 km/h, 15% mimo město 90km/h a 5% město.
Gumy jsou nahuštěné vpředu na 2,4, vzadu na 2,3, Savy Eskimo S3+.
Může mít vliv na spotřebu zanesený palivový filtr, který je na autě už 100 000 km?
Napadá vás něco, na co se ještě v souvislosti se zvýšenou spotřebou zaměřit?
Auto vždycky jezdilo tak do 6,8l max a to i v zimě, v létě kolem 6l.
Moc díky za vaše názory.
protože už nevím co s tím, tak než se z toho auta zblázním, obracím se na vás.
Na Focusu se mi po předzimním servisu zvedla spotřeba benzínu zhruba o litr - z původního průměru 6,3 na cca 7,3.
Jedná se o benzínovou šestnáctku ZETEC SE 16V, 74 kW, r.v. 2002, čili facelift I. generace, najeto 240 tis.
Co se dělalo a souvisí to se spotřebou: čistily se brzdy, měnily svíčky (Champion), nový vzduchový filtr (Mann), nový krokový motorek (polský šunt WRC) protože se motor na volnoběh už dusil a čištění starého motorku nebylo k ničemu a čistila se škrtící klapka.
Volnoběh je sice už celkem OK a auto necuká při puštění/přidání plynu jako předtím, ale ten litr navíc je zásadní problém, vzhledem k tomu, že denně najedu 100 km jen cestou do a z práce.
Říkal jsem si, jestli to po kompletaci čištění té klapky špatně nepřetěsnili a nepřisává to někde falešný vzduch. Nicméně nikde nic nepíská v celém rozsahu otáček a ten člověk to v rámci kompletace přetěsňoval pistolí s tím teplým silikonem (nebo co to je). Jede to normálně, jen do kopce to nemá moc výkon, což ale přikládám už celkově opotřebenému motoru (ačkoli tlaky jsem neměřil). Ještě bych pochopil, když bych jezdil po městě s vysokým podílem volnoběhu, že by to mohlo nějak souviset s tím volnoběžným ventilem, ale tady to je 80% dálnice 110 km/h, 15% mimo město 90km/h a 5% město.
Gumy jsou nahuštěné vpředu na 2,4, vzadu na 2,3, Savy Eskimo S3+.
Může mít vliv na spotřebu zanesený palivový filtr, který je na autě už 100 000 km?
Napadá vás něco, na co se ještě v souvislosti se zvýšenou spotřebou zaměřit?
Auto vždycky jezdilo tak do 6,8l max a to i v zimě, v létě kolem 6l.
Moc díky za vaše názory.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
No u mne se zvedne spotreba o 0-5 az 1l po prezuti na zimaky ale to je dvoutunova bestie. Tankujes na stejne pumpe? Zkus merit spotrebu plna/plna nadrz, ten ukazatel spotreby je spis pro uklidneni investora, obzvlaste u fordu...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
První co mě napadlo ......JmJ píše:termostat je cajk? Cidlo teploty cajk?
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Obecně platí, že pokud klesne teplota, stoupne spotřeba. To je jasná matematika. Kdo v létě jezdí za sedm, jde v zimě na devět a nemá cenu o tom diskutovat.
Pokud jsou v pořádku takové věci, jako vzduchový filtr, termostat a lambda sonda, nemá cenu řešit zvýšení spotřeby. Je třeba se s tím smířit, protože to tak prostě je.
Než se motor ohřeje, trvá mu to o poznání déle než v létě. Než se ohřeje olej, trvá to ještě déle, o oleji v převodech a mazacích tucích v osách a kolech nebudu mluvit. To vše má zásadní vliv na spotřebu. Zimní kola taky něco hodí, i když moderní zimní obutí spotřebu prakticky nezvyšuje. Má vliv taky vyšší proudová zátěž alternátoru, který musí dobíjet unavenější baterku, tudíž valí vyšší proudy a tím se zvedá spotřeba. Dost může udělat mizerná kvalita paliva. Takže bych doporučil Benzinu nebo Agip, to jsou osvědčené značky, a zkusit to spočítat znovu, jestli se to zlepší.
Ten palivový filtr má vliv možná na ten mizerný výkon do kopce. Na spotřebu spíš ne. Nicméně výměna palivového filtru je otázka pár korun (asi sto padesáti) a asi deseti minut práce, takže nevím, proč se to už dávno neudělalo.
Jednotky řízení motorů jsou adaptabilní. Jestliže motor nějaký čas jezdil špatně, dejme tomu díky vadnému krokovému motorku volnoběhu, může jednotka mít naučený nějaký nouzový způsob existence. Teď po opravě se musí zase nějaký čas učit pracovat s jinak nastaveným systémem. Je tudíž dost možné, že po ujetí dejme tomu tisíce kilometrů spotřeba klesne díky tomu, že jednotka se přeučí na opravený systém a bude jej řídit jinak (tak, jak má).
Neřeš - jezdi a neřeš. Jen nechápu jednu věc - když denně jezdíš 100 km jen do práce (plus určitě dalších milion cest mimo práci), proč krmíš benziňák.....?
Pokud jsou v pořádku takové věci, jako vzduchový filtr, termostat a lambda sonda, nemá cenu řešit zvýšení spotřeby. Je třeba se s tím smířit, protože to tak prostě je.
Než se motor ohřeje, trvá mu to o poznání déle než v létě. Než se ohřeje olej, trvá to ještě déle, o oleji v převodech a mazacích tucích v osách a kolech nebudu mluvit. To vše má zásadní vliv na spotřebu. Zimní kola taky něco hodí, i když moderní zimní obutí spotřebu prakticky nezvyšuje. Má vliv taky vyšší proudová zátěž alternátoru, který musí dobíjet unavenější baterku, tudíž valí vyšší proudy a tím se zvedá spotřeba. Dost může udělat mizerná kvalita paliva. Takže bych doporučil Benzinu nebo Agip, to jsou osvědčené značky, a zkusit to spočítat znovu, jestli se to zlepší.
Ten palivový filtr má vliv možná na ten mizerný výkon do kopce. Na spotřebu spíš ne. Nicméně výměna palivového filtru je otázka pár korun (asi sto padesáti) a asi deseti minut práce, takže nevím, proč se to už dávno neudělalo.
Jednotky řízení motorů jsou adaptabilní. Jestliže motor nějaký čas jezdil špatně, dejme tomu díky vadnému krokovému motorku volnoběhu, může jednotka mít naučený nějaký nouzový způsob existence. Teď po opravě se musí zase nějaký čas učit pracovat s jinak nastaveným systémem. Je tudíž dost možné, že po ujetí dejme tomu tisíce kilometrů spotřeba klesne díky tomu, že jednotka se přeučí na opravený systém a bude jej řídit jinak (tak, jak má).
Neřeš - jezdi a neřeš. Jen nechápu jednu věc - když denně jezdíš 100 km jen do práce (plus určitě dalších milion cest mimo práci), proč krmíš benziňák.....?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Nejvíc se mi líbí otázka ,proč krmíš benzíňák?? (moje oblíbená na každou závadu benzínového povozu mimochodem ) nedávno jsem měnil membrány a filtr u lpg ,posléze debil nechtěl ani nastartovat ,sundal jsem poly z baterie dal je na chvilku k sobě aby se vynulovala řídící jednotka a byl klid ,bere z 18 lpg 10lpg a startuje na brnk .................. to je moje myšlenka co mě napadla,jak psal Marek že si pamatuje vše špatné co se mu dělo ,za zkoušku nic nedáš
Naposledy upravil(a) Kopr dne pon pro 09, 2013 21:50, celkem upraveno 1 x.
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Pneumatikama takováto zvýšená spotřeba nebude. Jestli došlo ke zvýšení opravdu skokově, zaměřil bych se na věci, které se na autě dělaly.
- netěsnost bych vyloučil. I kdyby nějaká drobná byla, lambda by to zkorigovala na stech. poměr.
- filtr mann bych asi taky vyloučil
- servomotorek volnoběhu je nejspíš taky mimo hru
- brzdy bych prověřil, jestli se po čištění nějak nehryzly
- kromě brzd bych se zaměřil na svíčky. Vím, že některé benzinové motory od Fordu jsou na parametry svíček dost citlivé. Osobně to mám zjištěno třeba u Sierry s DOHC. Svíčky NGK - bída. Bosch lepší, ale pořád ne dobré. Pouze s originál svíčkami Motorcraft AGPR-22 motor funguje naprosto správně. Nic jiného než Motorcraft do motoru nepatří. A vzhledem k tomu, že svíčky se mění po 60.000 km, tak jejich koupě není vůbec žádný problém. Zetec z DOHC konstrukčně přímo vychází, takže vůbec bych se nízkému výkonu a vyšší spotřebě nedivil.
Resumé - zkontroluj pro jistotu brzdy, změř si skutečnou spotřebu (viz Drobek) a jestli bude vše OK a spotřeba stále vysoká, zkus vrátit zpět původní svíčky (pokud už nejsou v železe), příp. kup originál Motorcraft, co do motoru patří. Prostě svíčky jsou můj hlavní tip.
Víc mě teď nenapadá.
EDIT: Marku, v zásadě máš pravdu. Jenže dle Vojty spotřeba vzrostla skokově a skokově se dosud rozhodně neochladilo. Navíc zatím nejsou žádné velké mrazy, kdy je ev. zvýšení spotřeby vlivem nízkých teplot pochopitelné. A ještě ke všemu se jezdí 50 km dlouhé trasy, kde je i vliv mrazů poněkud omezen.
Mě se v zimě u benziňáku zvedne spotřeba zhruba o ten jeden litr, ale to je za situace, kdy auto jezdí 100% město s pojížďkama do 5km a opravdu už dost mrzne.
- netěsnost bych vyloučil. I kdyby nějaká drobná byla, lambda by to zkorigovala na stech. poměr.
- filtr mann bych asi taky vyloučil
- servomotorek volnoběhu je nejspíš taky mimo hru
- brzdy bych prověřil, jestli se po čištění nějak nehryzly
- kromě brzd bych se zaměřil na svíčky. Vím, že některé benzinové motory od Fordu jsou na parametry svíček dost citlivé. Osobně to mám zjištěno třeba u Sierry s DOHC. Svíčky NGK - bída. Bosch lepší, ale pořád ne dobré. Pouze s originál svíčkami Motorcraft AGPR-22 motor funguje naprosto správně. Nic jiného než Motorcraft do motoru nepatří. A vzhledem k tomu, že svíčky se mění po 60.000 km, tak jejich koupě není vůbec žádný problém. Zetec z DOHC konstrukčně přímo vychází, takže vůbec bych se nízkému výkonu a vyšší spotřebě nedivil.
Resumé - zkontroluj pro jistotu brzdy, změř si skutečnou spotřebu (viz Drobek) a jestli bude vše OK a spotřeba stále vysoká, zkus vrátit zpět původní svíčky (pokud už nejsou v železe), příp. kup originál Motorcraft, co do motoru patří. Prostě svíčky jsou můj hlavní tip.
Víc mě teď nenapadá.
EDIT: Marku, v zásadě máš pravdu. Jenže dle Vojty spotřeba vzrostla skokově a skokově se dosud rozhodně neochladilo. Navíc zatím nejsou žádné velké mrazy, kdy je ev. zvýšení spotřeby vlivem nízkých teplot pochopitelné. A ještě ke všemu se jezdí 50 km dlouhé trasy, kde je i vliv mrazů poněkud omezen.
Mě se v zimě u benziňáku zvedne spotřeba zhruba o ten jeden litr, ale to je za situace, kdy auto jezdí 100% město s pojížďkama do 5km a opravdu už dost mrzne.
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Svíčky motorcraft jsou samozřejmost ,kolega když je tam neměl,měl u Forda problém
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Vida! Jsem rád, že to potvrzuješ.
_____________________________________
A ještě jedno OT specielně pro Pórka a Marka - Benzín je nejlepší a kdo na něj nejezdí, je out! Konec OT.
_____________________________________
A ještě jedno OT specielně pro Pórka a Marka - Benzín je nejlepší a kdo na něj nejezdí, je out! Konec OT.
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Jo, protože je to moje mondeo. To nejede na nic jinýho, než na Motorcraft. To mi připomíná, že jsou tam už asi 100 000 a měl bych koupit nové.
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Je pravda, že Ford má mimořádně vysoké nároky na svíčky. Asi před rokem jsem kupoval pro jednoho známého čtyři svíčky na Mondeo a stály 2800 Kč. Nicméně je pravda, že cokoli jiného než skutečně a pouze doporučené svíčky od výrobce, tam nepatří. Ford je na to háklivý.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Vojto, tak jsem se díval, v tom Tvým Focusu bys měl mít nejspíš svíčky Motorcraft řadu AYFS 22xxx Jen už přesně nevím, jestli ..pp1 nebo f1 na konci. To Ti přesně řeknou v kterémkoliv Ford centru podle tvého VINka. A ani by ty svíčky neměly být nijak extra drahé. Baj oko by ses měl vejít do 200 max 250 za kus. Můj odhad.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Chlapi, moc díky za postřehy. Pomohli jste mi. Sluší se, abych odpověděl na některé otázky. Snad mi odpustíte, že nebudu dělat citace a odpovím souhrnně:
- nemám palubní počítač a spotřebu měřím pouze stylem plná nádrž – vyjet – plná nádrž. Takto tankuji 4x do měsíce. Benzínky jsem střídal.
- Termostat i čidlo teploty by měly být ok, byť jsou původní. Auto normálně topí a to vcelku rychle (při vyjetí se studeným autem a okolní teplotě okolo 0° po cca 2-3km), ručička teploměru nekolísá, nepadá směrem dolů ani při delší jízdě z kopce. Jakmile je znát, že to začne topit, tak se i sníží volnoběh, tak by to mělo fungovat. Nijak se to nepřehřívá. Zkusím udělat pohmatový test na hadici do chladiče až auto začne topit, jestli to předčasně nepřepouští přes chladič, ale nemyslím si.
- Je mi jasné, že v zimě jde spotřeba nahoru, nicméně mám tu nárůst nejméně půl litru oproti situaci za posledního téměř čtvrt milionu kilometrů. Do práce takhle dojíždím jak debil od roku 2007 a spotřebu měřím furt, za tu dobu už mám představu, kolik by to mělo žrát když je zima, když to klouže atd. A teď žádná velká zima nebyla, maximálně kolem nuly. V době měření jsem pro jistotu nepouštěl ani to vyhřívání zadního skla nebo mlhovky, prakticky jediný vyšší odběr elektriky oproti letnímu provozu byl větrák topení na vyšší rychlost. Klimatizaci nepoužívám (stejně nefunguje).
- Palivový filtr jsem neměnil proto, že originál stojí kolem 700,- Kč a k druhovýrobě jsem neměl důvěru. Bohužel nevím, kde se dá koupit za 150 Kč. To bych ho vyměnil už klidně 2x. Ale tam bude skutečně spíš jen vliv na to, že to míň pojede, ne na spotřebu.
- Adaptace řídící jednotky na nový volnoběžný ventil mě nenapadla. Marku díky za tip.
- Benzinové auto mám jednak proto, že mi víceméně spadlo do klína a ač se spoustou problémů, jezdí celkem tiše a hlavně spolehlivě bez ohledu na povětrnostní podmínky – startuje za všech okolností. Vždycky. Za celou dobu provozu se nikdy nestalo, že by jedinkrát nenastartovalo nebo nedojelo.
- Brzdy se zdají být po tom vyčištění OK. Při výměně kol jsem to kontroloval, všechno se volně otáčelo. Nikde nic nechrastí, nikam to netáhne, dokonce i přestaly kopat.
- Svíčky by mohly mít vliv. To máme 580,- za originály. Ty staré už byly po 36 tisících KO. Na toto se asi nejdřív zaměřím a mohlo by být vyřešeno. Svíčky tady jdou do háje jak na běžícím pásu a to to nijak nedrtím trvale ve vysokých otáčkách. Motor žere asi 3,5l oleje 5W-40 na výměnný interval (15 000km), což je něco přes dvě deci na 1000km, ale když by se to někomu zdálo moc, s 5W třicítkou specifikace A1 to bylo 0,33 l/1000 km.
Zítra se mrknu do katalogu, jaké svíčky tam patří podle VINka. Našel jsem tu ty staré originály z výměny před tou výměnou a je to typ AYFS 22CB. Díky Alberte.
Zkusím vyměnit svíčky a třeba si sedne i ta adaptace řídící jednotky.
Moc vám děkuju za rady a pomoc! A omlouvám se všem, kteří jste tu kvůli mě trávili čas jenom proto, že jsem taková nula, že si neumím najít práci v místě bydliště, nebo se přestěhovat a nebo si pořídit diesel co jezdí za 3,8l. Služební auto mi nikdy nikdo nedá.
- nemám palubní počítač a spotřebu měřím pouze stylem plná nádrž – vyjet – plná nádrž. Takto tankuji 4x do měsíce. Benzínky jsem střídal.
- Termostat i čidlo teploty by měly být ok, byť jsou původní. Auto normálně topí a to vcelku rychle (při vyjetí se studeným autem a okolní teplotě okolo 0° po cca 2-3km), ručička teploměru nekolísá, nepadá směrem dolů ani při delší jízdě z kopce. Jakmile je znát, že to začne topit, tak se i sníží volnoběh, tak by to mělo fungovat. Nijak se to nepřehřívá. Zkusím udělat pohmatový test na hadici do chladiče až auto začne topit, jestli to předčasně nepřepouští přes chladič, ale nemyslím si.
- Je mi jasné, že v zimě jde spotřeba nahoru, nicméně mám tu nárůst nejméně půl litru oproti situaci za posledního téměř čtvrt milionu kilometrů. Do práce takhle dojíždím jak debil od roku 2007 a spotřebu měřím furt, za tu dobu už mám představu, kolik by to mělo žrát když je zima, když to klouže atd. A teď žádná velká zima nebyla, maximálně kolem nuly. V době měření jsem pro jistotu nepouštěl ani to vyhřívání zadního skla nebo mlhovky, prakticky jediný vyšší odběr elektriky oproti letnímu provozu byl větrák topení na vyšší rychlost. Klimatizaci nepoužívám (stejně nefunguje).
- Palivový filtr jsem neměnil proto, že originál stojí kolem 700,- Kč a k druhovýrobě jsem neměl důvěru. Bohužel nevím, kde se dá koupit za 150 Kč. To bych ho vyměnil už klidně 2x. Ale tam bude skutečně spíš jen vliv na to, že to míň pojede, ne na spotřebu.
- Adaptace řídící jednotky na nový volnoběžný ventil mě nenapadla. Marku díky za tip.
- Benzinové auto mám jednak proto, že mi víceméně spadlo do klína a ač se spoustou problémů, jezdí celkem tiše a hlavně spolehlivě bez ohledu na povětrnostní podmínky – startuje za všech okolností. Vždycky. Za celou dobu provozu se nikdy nestalo, že by jedinkrát nenastartovalo nebo nedojelo.
- Brzdy se zdají být po tom vyčištění OK. Při výměně kol jsem to kontroloval, všechno se volně otáčelo. Nikde nic nechrastí, nikam to netáhne, dokonce i přestaly kopat.
- Svíčky by mohly mít vliv. To máme 580,- za originály. Ty staré už byly po 36 tisících KO. Na toto se asi nejdřív zaměřím a mohlo by být vyřešeno. Svíčky tady jdou do háje jak na běžícím pásu a to to nijak nedrtím trvale ve vysokých otáčkách. Motor žere asi 3,5l oleje 5W-40 na výměnný interval (15 000km), což je něco přes dvě deci na 1000km, ale když by se to někomu zdálo moc, s 5W třicítkou specifikace A1 to bylo 0,33 l/1000 km.
Zítra se mrknu do katalogu, jaké svíčky tam patří podle VINka. Našel jsem tu ty staré originály z výměny před tou výměnou a je to typ AYFS 22CB. Díky Alberte.
Zkusím vyměnit svíčky a třeba si sedne i ta adaptace řídící jednotky.
Moc vám děkuju za rady a pomoc! A omlouvám se všem, kteří jste tu kvůli mě trávili čas jenom proto, že jsem taková nula, že si neumím najít práci v místě bydliště, nebo se přestěhovat a nebo si pořídit diesel co jezdí za 3,8l. Služební auto mi nikdy nikdo nedá.
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Mnu taky jezdím do galejí 50 tam a 50 zpět a není to prdel ..........
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Focus - zvýšená spotřeba benzínu
Používáš neschválený olej, víš to? Pro motory Ford je nutné používat oleje, které Ford schválil - udělil jim specifikaci.
Pro motory Ford jsou schválené pouze oleje, které mají specifikaci Ford M2C-912, 913, případně (naftové motory PD) 917. Jsou to oleje Fuel Economy (zkr. FE) dle SAE 5W/30. Pokud používáš jiné oleje, nedivím se, že je motor žere. Výměnný interval oleje u tohoto motoru (při použití schváleného oleje) je 20.000 km nebo 1 rok.
Palivový filtr, byť z druhovýroby, v drtivé většině případů má parametry originálního dílu. Navíc CO JE VLASTNĚ ORGINÁL??? Která firma do originální prvovýroby Fordovi palivové filtry dodává? Víš to? Já to nevím. Proto jsem alergický na to, když mi někdo řekne, že používá pouze originální náhradní díly. Takové díly totiž neexistují . Auto se skládá ze subdodávek.
Pokud bys měl zájem, ozvi se mi přes SZ a já Ti dám kontakt na naprosto seriozní formu, kde seženeš ZNAČKOVÝ palivový filtr německé výroby v ceně kolem 130-150 Kč. Je to firma mnou osobně prověřená, za poslední rok jsme s mým bratrem u ní objednali zboží za víc než 200.000 Kč. Sem to dávat nebudu, byla by to reklama.
Pro motory Ford jsou schválené pouze oleje, které mají specifikaci Ford M2C-912, 913, případně (naftové motory PD) 917. Jsou to oleje Fuel Economy (zkr. FE) dle SAE 5W/30. Pokud používáš jiné oleje, nedivím se, že je motor žere. Výměnný interval oleje u tohoto motoru (při použití schváleného oleje) je 20.000 km nebo 1 rok.
Palivový filtr, byť z druhovýroby, v drtivé většině případů má parametry originálního dílu. Navíc CO JE VLASTNĚ ORGINÁL??? Která firma do originální prvovýroby Fordovi palivové filtry dodává? Víš to? Já to nevím. Proto jsem alergický na to, když mi někdo řekne, že používá pouze originální náhradní díly. Takové díly totiž neexistují . Auto se skládá ze subdodávek.
Pokud bys měl zájem, ozvi se mi přes SZ a já Ti dám kontakt na naprosto seriozní formu, kde seženeš ZNAČKOVÝ palivový filtr německé výroby v ceně kolem 130-150 Kč. Je to firma mnou osobně prověřená, za poslední rok jsme s mým bratrem u ní objednali zboží za víc než 200.000 Kč. Sem to dávat nebudu, byla by to reklama.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)