protože už nevím co s tím, tak než se z toho auta zblázním, obracím se na vás.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Na Focusu se mi po předzimním servisu zvedla spotřeba benzínu zhruba o litr - z původního průměru 6,3 na cca 7,3.
Jedná se o benzínovou šestnáctku ZETEC SE 16V, 74 kW, r.v. 2002, čili facelift I. generace, najeto 240 tis.
Co se dělalo a souvisí to se spotřebou: čistily se brzdy, měnily svíčky (Champion), nový vzduchový filtr (Mann), nový krokový motorek (polský šunt WRC) protože se motor na volnoběh už dusil a čištění starého motorku nebylo k ničemu a čistila se škrtící klapka.
Volnoběh je sice už celkem OK a auto necuká při puštění/přidání plynu jako předtím, ale ten litr navíc je zásadní problém, vzhledem k tomu, že denně najedu 100 km jen cestou do a z práce.
Říkal jsem si, jestli to po kompletaci čištění té klapky špatně nepřetěsnili a nepřisává to někde falešný vzduch. Nicméně nikde nic nepíská v celém rozsahu otáček a ten člověk to v rámci kompletace přetěsňoval pistolí s tím teplým silikonem (nebo co to je). Jede to normálně, jen do kopce to nemá moc výkon, což ale přikládám už celkově opotřebenému motoru (ačkoli tlaky jsem neměřil). Ještě bych pochopil, když bych jezdil po městě s vysokým podílem volnoběhu, že by to mohlo nějak souviset s tím volnoběžným ventilem, ale tady to je 80% dálnice 110 km/h, 15% mimo město 90km/h a 5% město.
Gumy jsou nahuštěné vpředu na 2,4, vzadu na 2,3, Savy Eskimo S3+.
Může mít vliv na spotřebu zanesený palivový filtr, který je na autě už 100 000 km?
Napadá vás něco, na co se ještě v souvislosti se zvýšenou spotřebou zaměřit?
Auto vždycky jezdilo tak do 6,8l max a to i v zimě, v létě kolem 6l.
Moc díky za vaše názory.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)