Výměna předního podběhu
Moderátor: Moderátoři
Výměna předního podběhu
Nazdárek, hledal jsem ve föru, ale nějakou radu jsem nenašel. Budu měnit na Ladě 2101 přední nosníky (věže) a potřebuji poradit, jaký přípravek si udělat, abych si nerozhodil geometrii (stopu)auta. Nerad bych měl z auta 4 stopé vozidlo. Nejraději bych vyměnil věže i s podběhy (tedy celý díl), protože si myslím, že je to jednodušší, ale třeba mne tu vyvede někdo z omylu…
Podle čeho si srovnat věž, aby navazovala rovně na spodní díl nápravy (aby seděla horní a spodní ramena nad sebou)?
Děláte si někdo geometrii na autě v domácích podmínkách? (geometrii nechám udělat v servise, ale potřebuji to nastavit tak, abych tam těch 10 km dojel)
Podle čeho si srovnat věž, aby navazovala rovně na spodní díl nápravy (aby seděla horní a spodní ramena nad sebou)?
Děláte si někdo geometrii na autě v domácích podmínkách? (geometrii nechám udělat v servise, ale potřebuji to nastavit tak, abych tam těch 10 km dojel)
krtek
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna předního podběhu
poradi ti cory, alebo Ludek O, ide hlavne o to, spravne si to predtym, nez to rozkalas poriadne premerat!
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Výměna předního podběhu
Pro inspiraci : http://classic-oldtimer.cz/?tm=offers&c ... 1011-ludek . Nejsem autoklempíř, tak nemůžu posoudit, jestli použíté postupy jsou správné.
Lada 1500s (1978)
Re: Výměna předního podběhu
Kdyby ses chtěl zastavit v Třeboni, tak bych ti vysvětlil všechno, co bys potřeboval vědět. Takhle to psát je celkem o ničem.
Re: Výměna předního podběhu
Výměna věže je mnohem jednodušší, než výměna celého podběhu. Věž má totiž v podběhu "svoje" místo, dole jí prochází šroub nápravnice (tudíž dole ji mimo dát nejde) a nahoře rovněž jinam dát nejde. Stačí použít zdravý rozum, samotnou věž není třeba nijak pasovat zdlouhavým měřením.
U výměny celého podběhu je to věc jiná, tam už je třeba řádně měřit - do kříže. Myslím, že Cory má dokonce tovární rozměry.
U výměny celého podběhu je to věc jiná, tam už je třeba řádně měřit - do kříže. Myslím, že Cory má dokonce tovární rozměry.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Výměna předního podběhu
Továrne nie sú, ale mám ich od Yellowa, meral ich na svojej 01. Merane to je od srobov uchytu prevodovky priamo po srob uchytu napravnice, pozdlzne aj do kriza. Taktiez mi to zmeral po technologicky otvor v napravnici a po ovalny otvor pre silentblok. Konkretne ja som musel posuvat pozdlzny nosnik dopredu asi o 1cm. Ale to je iny pribeh.
Pokial nie je karoseria dokrkvana ako ta moja a geometria je v poriadku, tak by som to spravil tak, ze napravnicu by som privaril nejakymi profilmi o motorovu priecku a predne celo, kludne by som to predne celo este vyztuzil profilmi o druhu stranu do kriza, aby sa neposuvalo dopredu a dozadu, potom by som hodil nejaky profil medzi predne celo a motorovu priecku zvrchu a nepravnicu privaril profilom o tie horne vyztuzne profily. Tym by som zaistil povodnu/spravnu polohu napravnice. stary podbeh vykuchat, novy nasadit do dier napravnice a spasovat ho k celu a motorvej priecke.
Ja som si spravil pripravok na meranie zaklonu rejdoveho cepu, dolezite je dosiahnut stav, aby bol zaklon rovnaky ako na druhej strane. Ono je v podstate jedno aky, hodnotu nepotrebujes, len nech je rovnaky na oboch stranach.
Pokial nie je karoseria dokrkvana ako ta moja a geometria je v poriadku, tak by som to spravil tak, ze napravnicu by som privaril nejakymi profilmi o motorovu priecku a predne celo, kludne by som to predne celo este vyztuzil profilmi o druhu stranu do kriza, aby sa neposuvalo dopredu a dozadu, potom by som hodil nejaky profil medzi predne celo a motorovu priecku zvrchu a nepravnicu privaril profilom o tie horne vyztuzne profily. Tym by som zaistil povodnu/spravnu polohu napravnice. stary podbeh vykuchat, novy nasadit do dier napravnice a spasovat ho k celu a motorvej priecke.
Ja som si spravil pripravok na meranie zaklonu rejdoveho cepu, dolezite je dosiahnut stav, aby bol zaklon rovnaky ako na druhej strane. Ono je v podstate jedno aky, hodnotu nepotrebujes, len nech je rovnaky na oboch stranach.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Výměna předního podběhu
Ahoj, podbeh som sice este nemenil, ale ako tak pozeram tak asi budem, ale to je iny pribeh, ... ako sa tak vrtam v karoserii VAZu tak by som to robil takto:
- menit iba jeden podbeh naraz, t.j. jeden si nechat stale ako referencny podla ktoreho merat
- zamerat vsetky mozne uhlopriecky + kontrolne rozmery od bodov ako spomina v predoslom prispevku Cory
- pokial to nemas trafene a napravnica je tam kde ma byt, zafixovat ju, spolu s celom, resp s tym co z neho zostane
Ako tak planujem svoju vymenu, tak premyslam, ze navarim od referencnej konstrukcie o ktoru bude chytena napravica aj nejake rameno s priebeznou tycou s oznacenim koncov na zafixovanie diery v ktorej je horne rameno, skratka aby bola vymedzena aj poloha diery vo vezi, ciste teoreticky potom novy podbeh nasunies na zafixovanu napravnicu, zasunies referencnu tyc - aby si doladil uchytenie horneho ramena, skorigujes polohu podla vopred nameranych uhlopriecok
..ale vravim, su to moje teoreticke uvahy, kedze sa na to chystam a uvazujem, ako to spravit ... bez nejakej referencnej stolice mi to prijde ako najpresnejsie riesenie ... nech ma viac znali opravia
Pre inspiraciu nieco co som nasiel (osobne by som to zafixoval viac):
- menit iba jeden podbeh naraz, t.j. jeden si nechat stale ako referencny podla ktoreho merat
- zamerat vsetky mozne uhlopriecky + kontrolne rozmery od bodov ako spomina v predoslom prispevku Cory
- pokial to nemas trafene a napravnica je tam kde ma byt, zafixovat ju, spolu s celom, resp s tym co z neho zostane
Ako tak planujem svoju vymenu, tak premyslam, ze navarim od referencnej konstrukcie o ktoru bude chytena napravica aj nejake rameno s priebeznou tycou s oznacenim koncov na zafixovanie diery v ktorej je horne rameno, skratka aby bola vymedzena aj poloha diery vo vezi, ciste teoreticky potom novy podbeh nasunies na zafixovanu napravnicu, zasunies referencnu tyc - aby si doladil uchytenie horneho ramena, skorigujes polohu podla vopred nameranych uhlopriecok
..ale vravim, su to moje teoreticke uvahy, kedze sa na to chystam a uvazujem, ako to spravit ... bez nejakej referencnej stolice mi to prijde ako najpresnejsie riesenie ... nech ma viac znali opravia
Pre inspiraciu nieco co som nasiel (osobne by som to zafixoval viac):
Re: Výměna předního podběhu
Este by som nejakym sposobom zabezpecil rovnaku vysku misky pruziny...Veza nemusi byt vyrobena presne a potom sa moze stat to, ze auto bude stat nakrivo, ak sa navari podla diery pre horne rameno. Neviem ci som to napisal zrozumitelne, mam v alkohole krv...teda opacne
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Výměna předního podběhu
Rozměry věže by měli být dané továrně, tam se snad seknout nemůžou, to už by byla opravdu katastrofa
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Výměna předního podběhu
O víkendu jsem byl u Yellouwa, takže jsme si pěkně pokecali. Dneska jsem měřil všechny možné úhlopříčky na šrouby, na kterých jsou chycená ramena (mezi spodním ramanem a nápravou). Jedna strana je o cca 0,5 - 1,5 cm delší (záleží, zda je to úhlopříčka či ne). Když jsem měřil ty šrouby u převodovky, tak na jedné straně jsou o 0,5 cm blíže než na druhé. Každopádně stolici nemám a doufám, že do teď s autem nebyl žádný problém skrze geometrii, ikdyž u tohoto vozu nevěřím vůbec ničemu...
Už jsem si to tak nějak vymyslel. Přední nosník čela a nosník nápravy (nápravu) zafixuji - tím mám danou výšku i délu. Venkovní hranu nosníku si obkreslím a podle ní určím náklon nového nosníku (ještě možná něco málo navařím na určení sklonu).
Pak se děl vůle Boží...
Už jsem si to tak nějak vymyslel. Přední nosník čela a nosník nápravy (nápravu) zafixuji - tím mám danou výšku i délu. Venkovní hranu nosníku si obkreslím a podle ní určím náklon nového nosníku (ještě možná něco málo navařím na určení sklonu).
Pak se děl vůle Boží...
krtek
Re: Výměna předního podběhu
Tady máš pro kontrolu rozměry z mojeho auta. Není to souměrný, protože tunel není v ose auta.
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna předního podběhu
U jakékoli jiné továrny bych ti dal za pravdu, ale nezapomínej, že se bavíme o ruské továrněVašátor píše:Rozměry věže by měli být dané továrně, tam se snad seknout nemůžou, to už by byla opravdu katastrofa
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Výměna předního podběhu
Přesně tak, zrovna o víkendu jsem poměřoval originál zadní blatníky na 2101 a mám levý a pravý, které jsou na délku o 5 mm větší než další. Budu muset nějak protáhnout víko kufru, aby nebylo vzadu v tom oblouku o těch 5 mm kratší.mceza píše:U jakékoli jiné továrny bych ti dal za pravdu, ale nezapomínej, že se bavíme o ruské továrněVašátor píše:Rozměry věže by měli být dané továrně, tam se snad seknout nemůžou, to už by byla opravdu katastrofa
Re: Výměna předního podběhu
O blatnících se nebavím, přecejen se lisují na stejných lisech a matricích již desítky let. Jejich rozměry a kvalita je prostě otřesná. Ale u věží? Že by zrovna misku pro pružinu ve věži navařili mimo? Jojo, jak říkám .... kupovat díly Sovětské, nikoli Ruské, Polské, Ukrajinské...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/