Nazdárek, chystám se přes zimu u 2101 vyměnit přední blatníky, přední čelo, zadní blatníky, zadní díl pod rezervou a nádrží, zadní čelo a zadní podběhy (vnitřní i vnější). Možná sáhnu i na prahy, sekerky a podlahu… Prostě totální GO kastle a brzd. Předek budu dělat postupně (nejdříve čelo napasovat na staré blatníky a pak postupně vyměním blatníky), ale máte zkušenosti s výměnou zadku?
Jde mi hlavně o postup, zda oddělat zadní blatník s podběhy a pak přivařit postupně podběhy zpět a nakonec blatník, nebo nejdřív navařit blatník, a teprve potom pasovat až podběhy s dílem pod nádrž?
Nemáte někdo doma vnější podběhy nebo sekerky (ideálně s podlahou)? Nemůžu je nikde sehnat (v Krči nejsou, v Otrokovicích taky ne a u nás v prodejnách takovýhle auto už dávno není v evidenci).
Výměna kastle 2101
Moderátor: Moderátoři
Výměna kastle 2101
krtek
Re: Výměna kastle 2101
Sekyrky s podlahou rozhodně nekupuj, originál se to nedělalo. Sekyrka s podlahou je druhovýroba, která nebude pasovat.
Jestli chceš postup, tak bych ti doporučil v první řadě než cokoliv s autem budeš dělat - spasovat přesně dveře s původníma blatníkama a označit si jejich polohu. Ideální je provrtat každý pant spolu s tou destičkou se závitama uvnitř sloupku malým vrtákem. Až pak budeš pořád dokola sundavat a vracet dveře, tak stačí prostrčit skrz ty díry vrtáky a budeš mít napasováno. Blatníky odvrtávej po jednom. Pokud budeš mít originál plechy, tak to dáš dohromady celkem v pohodě. Vaničky kolem kufru si můžeš navařit rovnou, s těma problém není. Potom si napasuj blatník. Vnitřní podběhy jsem nikdy celý neměnil, tak shnilý auto jsem ještě neviděl, aby se musely měnit celý. Vnější podběhy taky neřežu celý, ale jenom tam kde je to nutný. Podběh si s přesahem oříznu, nasadím blatník na auto, podběh vložím do něj a zevnitř obmaluju. Pak to stačí přesně ořezat a zavařit k sobě.
Jestli chceš postup, tak bych ti doporučil v první řadě než cokoliv s autem budeš dělat - spasovat přesně dveře s původníma blatníkama a označit si jejich polohu. Ideální je provrtat každý pant spolu s tou destičkou se závitama uvnitř sloupku malým vrtákem. Až pak budeš pořád dokola sundavat a vracet dveře, tak stačí prostrčit skrz ty díry vrtáky a budeš mít napasováno. Blatníky odvrtávej po jednom. Pokud budeš mít originál plechy, tak to dáš dohromady celkem v pohodě. Vaničky kolem kufru si můžeš navařit rovnou, s těma problém není. Potom si napasuj blatník. Vnitřní podběhy jsem nikdy celý neměnil, tak shnilý auto jsem ještě neviděl, aby se musely měnit celý. Vnější podběhy taky neřežu celý, ale jenom tam kde je to nutný. Podběh si s přesahem oříznu, nasadím blatník na auto, podběh vložím do něj a zevnitř obmaluju. Pak to stačí přesně ořezat a zavařit k sobě.
Re: Výměna kastle 2101
Zadní podběhy měníme jak píše Yellow, viz. fotka, ovšem na drobný falc, který je pak nutné řádně zatřít kvalitním základem (jako vše ostatní) a přetáhnout karosářským tmelem. Doporučuju před přivařením onoho dílu ještě zkusmo nasadit blatník, aby nebyl lem podběhu moc vysoko či nízko.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Výměna kastle 2101
Díky za rady. Nakonec to vypadá velmi dobře, takže se ještě uvidí, zda budu měnit podběhy... Každopádně podlážky pod nádrží a rezervou musejí pryč. Díky za rady.
Abych nezakládal zase nové vlákno, mlůžete mi někdo poradit, jak sundat kryt na volantu (abych se dostal k matce), jak vyndat tachometr a celou přístrojovku?
Abych nezakládal zase nové vlákno, mlůžete mi někdo poradit, jak sundat kryt na volantu (abych se dostal k matce), jak vyndat tachometr a celou přístrojovku?
krtek
Re: Výměna kastle 2101
Kryt je u 2101 pouze nacvaknuty, divim se spis ze drzi a nejde sundat. Staci zzespod chytit, cvak a je sundany.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Výměna kastle 2101
Tachometr má na bocích dva pružné plechy se západkami. Pokud v palubce není na místě pro něj určeném zabudováno rádio, či jiná věc, dá se tam krkolomně dostat, tyto plechy o šíři cca 1,5cm (po hmatu . trčí asi 3 cm dál za tachometr) a nahnout je směrem od tachometru a zároveň vytlačovat ven. Náhon a kabeláž je dostatečně dlouhé aby se daly odpojit až po vysunutí přístroje.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012