Sháním: Návod na montáž TZ
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pát lis 18, 2011 18:58
- Bydliště: České Budějovice
Sháním: Návod na montáž TZ
Nemá někdo návod na montáž TZ na VAZ 2101? Díky
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Zeptám se blbě: proč?
Pokud si budeš montovat TZ sám, tak si je budeš muset v nějakým servisu nechat otypovat (=poplatek), protože jinak to na magistrátě nezapíší do TP. Viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=15526
Pokud potřebuješ el.schema zásuvky - najdeš je zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=15881
L.
Pokud si budeš montovat TZ sám, tak si je budeš muset v nějakým servisu nechat otypovat (=poplatek), protože jinak to na magistrátě nezapíší do TP. Viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=15526
Pokud potřebuješ el.schema zásuvky - najdeš je zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=15881
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pát lis 18, 2011 18:58
- Bydliště: České Budějovice
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Protože jsem předpokládal, že si TZ namontuji sám, dojedu na STK, kde mi to za cca 200 Kč zkouknou, vystaví potvrzení, že je namontováno správně a bezpečně a pak si nechám za pár korun dopsat do TP na úřadě. K TZ mám typový list...
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Není zase tolik možností jak je tažné uchycené. Když se uchytí na konzoly nárazníku, díry do kufru už stačí obkreslit a navrtat. Pak už jen hra s podložkami, šrouby a maticemi, množstvím rezistinu a nakonec kabeláž. Ta se u těchto aut tahá odbočením od zadních světel pomocí vhodných nástrček - odbočných fastonů. Vše zadělat do bužírek a dodržet jakousi přirozenou kulturu práce...
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Mohu pouze pomoci fotografií toho svého:
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Já to mám obdobné, jen z trubek, zabíhá to menší vzdálenost pod kufr - ukončeno silným plechem ve tvaru podobném trojůhelníku - ten šrouby skrz podlahu kufru. - Jak psáno výše, uchytit na nárazník, díry následně provrtat.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Taky jsem vídával kdysi na Ladách trubkový tažný zařízení. Bývalo docela rozšířené. Muselo tedy vyrábět nějaké družstvo. Na 2101 i na současné 21043 mám Sportjacht. Vyrábí se snad v Úvalech u Prahy, firma stále existuje a vyrábí i vozíky za auto s malými kolečky. Sportjacht vyrábí tažný z jackelů.
Vybíral bych model, kde se koule sundavá nástrojem (klíčem), protože pak můžeš mít kouli na autě furt a nemusíš podle zákona sundavat, pokud nemáš právě připojený vozík. Svého času se za nesundanou kouli (v 90. letech dávali celkem často pokuty).
Jeden známý mi kdysi říkal, že náraz zezadu u starý a prohnilý 2103 a s koulí ustál jen s výměnou nárazníku. Chlap s moderním autem co ho nabral měl v prdeli celý předek od plastovýho nárazníku, chladič, přední příčku a obě světla se všema mřížkama a vše zasunutý až na motor. Mám model na sundání koule na 2 šrouby zespodu a nechávám pořád. Je to zvlášť vhodné, že vzadu jedoucí řidič se Ti obvykle přestane lepit na zadek až v okamžiku, kdy si všimne koule. Dále při podélném parkování u chodníku nemáš oťukaný nárazník Ty , ale ten za tebou i s pomačkanou značkou (ale jen Ti co neumí parkovat).
Vybíral bych model, kde se koule sundavá nástrojem (klíčem), protože pak můžeš mít kouli na autě furt a nemusíš podle zákona sundavat, pokud nemáš právě připojený vozík. Svého času se za nesundanou kouli (v 90. letech dávali celkem často pokuty).
Jeden známý mi kdysi říkal, že náraz zezadu u starý a prohnilý 2103 a s koulí ustál jen s výměnou nárazníku. Chlap s moderním autem co ho nabral měl v prdeli celý předek od plastovýho nárazníku, chladič, přední příčku a obě světla se všema mřížkama a vše zasunutý až na motor. Mám model na sundání koule na 2 šrouby zespodu a nechávám pořád. Je to zvlášť vhodné, že vzadu jedoucí řidič se Ti obvykle přestane lepit na zadek až v okamžiku, kdy si všimne koule. Dále při podélném parkování u chodníku nemáš oťukaný nárazník Ty , ale ten za tebou i s pomačkanou značkou (ale jen Ti co neumí parkovat).
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
A co poradíte na přední nárazníktomass píše:Taky jsem vídával kdysi na Ladách trubkový tažný zařízení. Bývalo docela rozšířené. Muselo tedy vyrábět nějaké družstvo. Na 2101 i na současné 21043 mám Sportjacht. Vyrábí se snad v Úvalech u Prahy, firma stále existuje a vyrábí i vozíky za auto s malými kolečky. Sportjacht vyrábí tažný z jackelů.
Vybíral bych model, kde se koule sundavá nástrojem (klíčem), protože pak můžeš mít kouli na autě furt a nemusíš podle zákona sundavat, pokud nemáš právě připojený vozík. Svého času se za nesundanou kouli (v 90. letech dávali celkem často pokuty).
Jeden známý mi kdysi říkal, že náraz zezadu u starý a prohnilý 2103 a s koulí ustál jen s výměnou nárazníku. Chlap s moderním autem co ho nabral měl v prdeli celý předek od plastovýho nárazníku, chladič, přední příčku a obě světla se všema mřížkama a vše zasunutý až na motor. Mám model na sundání koule na 2 šrouby zespodu a nechávám pořád. Je to zvlášť vhodné, že vzadu jedoucí řidič se Ti obvykle přestane lepit na zadek až v okamžiku, kdy si všimne koule. Dále při podélném parkování u chodníku nemáš oťukaný nárazník Ty , ale ten za tebou i s pomačkanou značkou (ale jen Ti co neumí parkovat).
Jinak na 044ce myslím je taky sportjacht (taky na klíč) co je na starých kouskách, to bych se musel podívat
Jediná nevýhoda nesundavací koule je ta, že naložené auto si pak na ní může sednout, při sjezdu z obrubníku. Jenže kolikrát se tohle stane...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Přední nárazník by se dal ošetřit rámem, jako má niva. Má to ovšem háček. Není typový rám. Individuelní by znamenal typové schválení a zapsání prodloužení délky vozu do TP, pokud přesáhne nárazník.
Před časem jsem oslovil pár firem, co rámy vyrábí. To jsou info které jsem dostal. Myslí si, že rám by i tak přesáhnul cenu vozu. Pohyboval by se údajně kolem 10 tisíc z černý oceli. Nerez by údajně vyšel kolem 15 tisíc a víc. Pak jsem se tím dál nezybýval, ale myšlenka by to nebyla špatná. Musím říci, že v mnohých řidičích zůstal respekt z "ruského tanku" s myšlenkou, že by z jejich vozu asi moc nezbylo. Zapoměli si ovšem zjistit, že pravda je tak někde napůl a Lada je často lehčí, než jiné přibližovadlo i když tuhost může být mnohdy vyrovnaná.
Docela by možná pomohlo pod nárazník nějak upevnit lešenářskou trubku, pokud by to šlo....
Před časem jsem oslovil pár firem, co rámy vyrábí. To jsou info které jsem dostal. Myslí si, že rám by i tak přesáhnul cenu vozu. Pohyboval by se údajně kolem 10 tisíc z černý oceli. Nerez by údajně vyšel kolem 15 tisíc a víc. Pak jsem se tím dál nezybýval, ale myšlenka by to nebyla špatná. Musím říci, že v mnohých řidičích zůstal respekt z "ruského tanku" s myšlenkou, že by z jejich vozu asi moc nezbylo. Zapoměli si ovšem zjistit, že pravda je tak někde napůl a Lada je často lehčí, než jiné přibližovadlo i když tuhost může být mnohdy vyrovnaná.
Docela by možná pomohlo pod nárazník nějak upevnit lešenářskou trubku, pokud by to šlo....
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Mě napadlo, kdyby někdo dokázal z nějakého tlustého plechu vytvarovat přesně tvar toho hliníku pak to vyměnit, na to by neměla šanci ani koule sousedovic Fábie
Ale to už jsem fakt OT...
Ale to už jsem fakt OT...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Dobrý námět. Tvar nárazníku je ale podivný profil, který asi nikdo v jednom kuse nevyrobí a asi by se nedal ani sehnat. Navíc je podélně lehce zakřivený. A je málo odolný na pokřivení.
Ale řekl bych, že z plechu, nebo pásové oceli ze 4 výřezů(viděno z profilu) - horní, svislý, dolní skloněný a dolní vodorovný by to šlo svařit a po přetmelení a přelakování by to vizuelně nikdo nepoznal. Zřejmě by to ani nebylo nijak zvlášť pracné. Použít tak 4 - 5 mm silnou pásovou ocel...... hmotnost by byla hrubým odhadem aspoň 12 kg u 4mm a u 5mm přes 15 kg.
Jeden z výrobců ochranných rámů právě vyrábí i pevnostní nárazníky právě z 5 mm oceli. Zadat to, tak cena bude zase tam co ten rám, ne-li vyšší.
Ale řekl bych, že z plechu, nebo pásové oceli ze 4 výřezů(viděno z profilu) - horní, svislý, dolní skloněný a dolní vodorovný by to šlo svařit a po přetmelení a přelakování by to vizuelně nikdo nepoznal. Zřejmě by to ani nebylo nijak zvlášť pracné. Použít tak 4 - 5 mm silnou pásovou ocel...... hmotnost by byla hrubým odhadem aspoň 12 kg u 4mm a u 5mm přes 15 kg.
Jeden z výrobců ochranných rámů právě vyrábí i pevnostní nárazníky právě z 5 mm oceli. Zadat to, tak cena bude zase tam co ten rám, ne-li vyšší.
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
A ješte houfnice neunundneunzig milimeter
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Cory, myslíš něco jako škoda favorit -henline (v 90. letech) se Štaindlerem a Čtvrtníčkem ? http://www.youtube.com/watch?v=dlt4YS0CJSQ
Re: Sháním: Návod na montáž TZ
Ano presne
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)