Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2074
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Dnes mě čekal jednoduchý úkol - převézt autíčko z garáže u mého baráku do garáže jeho stálého ustájení. Jedu na dovču, tak není potřeba, aby zabíral místo mému druhému autu. A protože garáž je vzdálena cca 2 km a to se nevyplatí ani sedat do auta, tak jsem to vzal 15 km zkratkou :mrgreen: ...

Ale nebudu mít lehké spaní. To tedy opravdu ne. A proč?
Po vyjetí z garáže byly na zemi 3 skvrny. Jedna od oleje cca v místě napojení motoru a převodovky. Bylo to jen pár kapek, ale nepotěšilo mě to. Buď ještě trochu zkapalo z toho, co jsem při dolévání oleje rozlil nebo to gufero mezi motorem a spojkou teče víc. (Že není úplně v kondici objevil Vašátor při "výměně" spojky). Další skvrna, ještě menší, byla v místě diferáku. Moc jsem pod to nelez (teď toho lituju), ale nevypadalo to, že by zátka tekla. Budu muset po návratu z dovči lehnout pod auto.

Poslední, co bylo na podlaze byla chladící kapalina. Podle oka to má na svědomí trochu tekoucí vypouštěcí ventil na chladiči, který byl kdysi dávno serván, což jsme zjistili (a lepili) v listopadu. Štve mě to, ale asi je na čase výměna chladiče. Chtěl bych původní měděný, nový se už sehnat nedá? Jen hliník? Klidně si připlatím. Budu to muset co nejdříve vyřešit, dokud to jen slzí. Nechci, aby to úplně ruplo někde na cestě... Navíc bych rád pročistil vodní kanály a to bez funkčního vypouštěcího ventilu moc dobře nepůjde...

No a aby toho nebylo málo, připomněla se koroze. Konkrétně rohy dveří, které jsme spravovali v září. Oprava se evidentně moc nepovedla. Doufal jsem, že to vydrží 3-4 roky, ale už se to klube ven (předpokládám, že to nejsou nějaké třeba vzduchové kapsy). Však sami posuďte z fotky níže. Takto (ale v menším) jsou postiženy všechny dveře.

Tak a teď se nabízí otázka - co s tím? Výměna dveří nebo oprava těch stávajících? Oprava si vyžádá spoustu řezání, sváření a lakování. Výměna lakování. Co byste doporučili? Toto je hlavně otázka na Vašátora, protože nevím, komu jinému bych to svěřil :-P

Ještě zopakuji otázku z příspěvku z Terezína: Olej na krytu motoru pod napojením odvětrávání klikovky na filtrbox - co je špatně?

Díky za odpovědi!

Z dálky mu to moc sluší...
Obrázek

...ale z blízka...
Obrázek
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9380
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Vašátor »

Viz poslané video :) ... zkus chytit za vrtuli ventilátoru a zahýbat s ní. Musí být absolutně bez vůle. Pokud tam je nějakej vakl (chce to sílu, řemenici tahne klínový řemen), bude v háji ložisko vodní pumpy, které prvně začne vydávat takový divný :mrgreen: zvuk a pak ... nech se překvapit :mrgreen: ... začne cákat voda.

ad dveře) Ze zkušenosti vím, že dveře (až na drobnosti) se nevyplatí opravovat. Dveře je potřeba prohlídnout a jak je na nich vícero prací, lepší sehnat nové. Když počkáš a budeš sledovat inzerci, dají se sehnat nové (nebo zánovní) za cca 300kč. Což je hodina a půl práce. Pak ovšem nastává rozdíl v tom, že dané dveře musíš nastrojit - další strávený čas a rovněž je musíš nalakovat i z vnitřní strany. Takže ... chce to promyslet a odrazit se od aktuálního stavu dveří versus cena nových (jiných).

ad chladič) Pokud to opravdu teče jen z místa vypouštěcího šroubu a chladič je jinak dobře průchodný, dá se dané místo přeletovat. Vypouštěcí šroub (a všechny přáruby, vč. žeber chladiče) je letovaný z výroby, opětovné zaletování a přeletování praskliny by neměl být problém. Kdyžtak na to znám i firmu :wink:

ad unikající olej) Velké gufero klikové hřídele sice vlhlo, ale na nějaký velký únik mi to nepřipadlo. Podrob to pozorování :). Škoda, že jsme tenkrát neměli nové, na dílně ho mívám, ale někdo (už nevím kdo) tě předběhl. Olej pod diferákem ... zkontroluj, zda je v pořádku odvzdušňovací šroub. Kontroluju ho u všech žigulíků na dílně a myslím, že u tebe jsem na to nezapomněl. Ovšem mohl zůstat zaseknutý díky korozi. Olej se pak tlačí skrz gufero u kardanu.

Olej na krytu ventilů, pod hadicí odvzdušnění motoru ... že by špatně dotažená hadice? :mrgreen: Hodně filtrboxů má onen nátrubek pro hadici uvolněný, mele se tam. Vyústění odvětrání ve filtrboxu vede od nátrubku kolmo vzhůru, nastřádaný olej pak stéká částečně dolů a kolem uvolněného nátrubku protéka na víko ventilů. Máš tam zhášeč plamene? Taková ta drátěnka. Odlučovač oleje jsme určo čistili, že jo :)

ad SZ jak se mám) na hovnec, ale na foru to ventilovat nebudu, chtělo by to pivsona :drinkers: :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2074
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Děkuji za rychlou reakci.

Vůle vyzkouším až přijedu z dovolené. Ale můj soukromý tip je, že tam asi tam vůle bude. Co pak? Výměna vodní pumpy?

Dveře jsem bohužel moc nenafotil, když jsme je spravovali (možná proto, že jsem věděl, že pořádná oprava by měla vypadat trochu jinak). Mám ale tento výřez dveří spolujezdce:

Obrázek

Takto podobně (někdy více, někdy méně) jsou postiženy všechny dolní rožky všech dveří. Odstrojení a nastrojení samozřejmě něco zabere, ale víc bych řekl, že zabere lakování a usazování.

ad chladič) ok, takže ho mám vymontovat a poslat kam? :lol:

Co se týče oleje pod motorem, tak doufám, že za to může to, že jsem prase a prostě se netrefil při dolejvání do díry. Podrobím pozorování.

A ano, odvzdušňovák si kontroloval. Ještě jsi machroval, jak to kontrolujete všem a bratránek ti říkal, že hned máš naúčtovat příplatek 10 Kč za kontrolu.

S tou hadicí jsem zoufalej. Ani nevím, proč to prostě nezkusím? Furt na to čumím, ale šáhnout na to, to ne... A pak sedím doma, auto daleko a nadávám na to na netu...

S tím pivem to bude horší. Kdybys měl cestu do středních Čech, tak se ozvi. Ale do Brna asi v nejbližší době nepojedu :'(
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9380
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Vašátor »

Jéééé vidíš! Já ti to nakonec zapomněl naúčtovat :mrgreen: , mám u tebe pivo :mrgreen: :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2074
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Hmm, tak dneska jsem vytáhnul žígo na malou projížďku za účelem důkladného prověření dříve zmíněných nedostatků.

A co mi ta svině udělala? Jela naprosto bez chyby! :D

Začalo to už nádherným startem, kdy víc jak po 2 týdnech jsem k němu přišel, napumpoval benzín a lehce zavadil o startér. Naskočil naprosto okamžitě. Při delším stání jsem ho musel vždy startovat nadvakrát a někdy i víckrát. Dnes (rozumněj včera) naskočil naprosto úžasně. A tím to neskončilo. Za studena byl dříve línej jak blázen a motor měl tendence se dusit. To dnes nebylo vůbec. Jel ještě lépe jak jindy a za těch cca 80 km, co jsem najel, se ručička od nádrže nehnula ani o píď (je stále na půlce).

Opravdu to nechápu. Jestli to bylo tím předbouřkovým vzduchem a ideálním tlakem pro start motoru?

Utáhl jsem hadici odvětrání klikovky a na krytu motoru ani kapka oleje. Pod autem sucho a po ujetí zmíněné trasy (a poměrně svižným tempem) je chladič a vypoušťák suchý, jak prdelka čerstvě přebaleného dítěte...

Jako kdyby to snad ani nebylo moje auto...

Ne, nestěžuji si, takových dnů více :-)
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7262
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od valda1971 »

Vzduch má také trochu vliv a rafika palivoměru se na půlce drží nejdéle díky tvaru nádrže, ale jak se Ti hne směrem dolů, tak pak už to jde rychle :D Tak se pak nelekej, že se Ti zvedla spotřeba :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10557
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Luděk Musil »

Ano, to můžu potvrdit. Když nabereš "plnou", tak na začátku jde rafika rychle, potom někde kolem značky 1/2 se dlouho téměř nehýbe a jde neskutečně pomalu. A jak se dostane kousíček pod půlku tak zase svůj krok zrychlí.
Jak píše Valda - podstatný vliv má tvar nádrže a kdoví, jestli do toho ještě něco nekecá "elektronika" :D . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2074
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Copak to už vím, že Rusové dokáží mít větší a menší půlku, přičemž z matematického hlediska to není možné. Ale tentokrát seo pravdu vůbec nehla.
Ale ano, vím, že až půjde pod ní, tak to bude rychlé :D
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10557
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Luděk Musil »

mceza píše:... Rusové dokáží mít větší a menší půlku, přičemž z matematického hlediska to není možné...
Nejen Rusové :P , i já to občas používám ... obecně asi každý z nás. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od MartasBrno »

Jak píšeš o tom startování - jeden den jsem potřeboval vyparkovat z garáže to auto, kteřé skoro nikdo nikdy neviděl. No, podcenil jsem situaci a baterka nepohla starterem. Tak to bylo nacupovat benzín, dát sytič, zapalování a na třetí trhnutí šel :-)

No a ten palivoměr je jednak o tvaru nádrže, a pak o funkci sínus - či kosínus - podle toho, jaké osy se držíš :-)
Tvar je od shora až pod půlku v pohodě, je to nějaký kosý kvádr či co a dole je pak zrada jednak ve skokovém zůžení a potom v té vaně, která se zužuje.
No a ten plovák dělá to, že nahoře kecá podle tý goniometrický funkce, v půlce je prostě v půlce, pak uskočí zcela mimo normální popis a pak poměrně lineárně sjede do nuly - tam se myslím tvar nádrže a dráha plováku vyrovná - a chyby tak nějak vyruší.

Hmm. Asi si to namaluju :-D
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10557
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Luděk Musil »

MartasBrno píše:... No a ten plovák dělá to, že nahoře kecá podle tý goniometrický funkce, v půlce je prostě v půlce, pak uskočí zcela mimo normální popis a pak poměrně lineárně sjede do nuly ... :-D
Čoveče líp bych to neřek :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9380
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Vašátor »

A teď by to chtělo ještě změřit odporovou dráhu plováku, protože jestli není lineární, tak jsou vaše teorie zcela mimo mísu :mrgreen: . Nicméně pravda je taková, že to prostě kecá :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2074
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Rozhodl jsem se nečekat než mě koroze dohoní a začnu shánět nové dveře už teď.

Chci všechny 4 a pouze "nové". Dobrý stav je samozřejmostí. Prosím nabídněte :-)

(Ideálně dříve, než mě ta koroze dohoní :D )

Tento inzerát vkládám i do Bazaru - http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 94#p392094
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Co blbneš? Těm dveřím skoro nic není.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2074
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

To jen vrstva kitu a laku na nich to dělá tak, aby to vypadalo ;)
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“