Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Byl, že prej má auto celý zamluvený Ukrajinec a mám se ozvat koncem příštího týdne :(
Tož se ozvu, no ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Uff ... po zkušenosti ze zimáky, které předčily Good Year UG7+ na Kalině přemýšlím, že bych konečně přezul i Laďku a Kumho KW7400 (byť staré a ztvrdlé) si šetřil na sníh a konečně obul Vašátorovy liťáky ... :-)
Favoritem je zatím Michelin: http://www.pneupremium.cz/michelin-ener ... 70-r14-88t
- akorát cena těch gum asi zdesetinásobí hodnotu auta. Pravda, klasické italské liťáky taky ...
Ale to přijde až
- koupím zapalovací kabely (cca 200 Kč), včera jsem totiž po rozebrání kde čeho došel konečně na měření odporů a kabel mezi cívkou a kloboukem rozdělovače má místo cca 20kOhm celých 120kOhm. Není divu, že motor nestartuje ...
- zrepasuju zadní brzdy ... vypadá to, že to skončí ale jen výměnou bubnů, neb prase přestalo téct a brzdí. Nicméně jsem předzásoben prasaty, obložením, trubkami, odvzdušňováky, kostkou i paknami :-)
- vyměním LP ložisko
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Proměřil jsem cívky, obě mají odporu sekundárního vinutí mimo tolerance (asi 7,2kOhm, má být 6,1 - 6,6kOhm), primární má být cca 3,2 Ohm, což jedna má přesně, druhá má 3,4.

Koupil jsem nové zapalovací kabely, starý mezi cívkou a rozdělovačem měl 120kOhm místo 19kOhm psaných na bužírce. Nové jsou ruské aušusy za 200 peněz, mají cca 500 Ohm, jinak jsou nejkratší jak to jen šlo a mají plechové koncovky.

Nicméně Laďka stále nechytá a mám pocit (na slunci to jde fakt blbě poznat), že kladívko nejiskří. Palec má odpor tabulkový, cívka je pod napětím, takže mi dochází fantazie. Kladívko má najelo asi 4000km, bylo nové a zřejmě je ok ...

Začíná mě to srát, nepomohl by bezkontakt? Že bych koupil nějakou ŘJ a začal programovat, když už si píšu ten SW na OBDII? ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

A měřil jsi na kladívku? Stačí blbá žárovka zapojená na kontakt kladívka a kostru (cívka zapojená zůstává). Každopádně kladívko bych vyndal a podíval se na něj. Už jsem taky bádal, proč jede motor nepravidelně (když už nastartoval), ale hlavně proč nestartuje. Nové kladívko, které najelo cca 1000km prasklo (v tom průžném kontaktu). Na první pohled se tvářilo v pořádku, při proměření ohmmetrem taky v pořádku, při startování už nee.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Kladívko prasklé nikde není, aj po setmění jiskřilo. Ale jiskří málo, sem tam si blýskne víc, ale není to ono. A svíčky pak samozřejmě totéž. Nejvíc mě sere, že sem to auto dojelo bez problémů. Ale předtím byla záhadně vybitá baterka, resp. příběh byl tak ...
1) Auto z ničeho nic zastavilo na D5 s ránou.
2) Po nenalezení žádných škod baterie vydržela točit snad 30 sekund a byl konec, vybitá.
3) Nalezen utržený držáček kondíku: https://picasaweb.google.com/1034647282 ... 7302066402
4) Hadicovou sponou jsem kondík přikurtoval, přijel kamarád a bez problémů jsme natočili přes startovací kabely
5) Auto bez chybičky a sebemenšího problému dojelo domů
6) Po několika dnech stání jsem nenatočil, zapomněl jsem, že je baterka vybitá (na dobití těch 10km nestačilo). Kondíku jsem udělal novou objímku z měděného pásku, leč ne přivařenou, "jen tak".
7) Dobitá baterka za cca 12h dobíjení.
8) Startér natočil možná 10 minut bez dobíjení, baterka má 11,7V, je v pořádku. Motor sem tam chytil, ale během vteřin až desítek vteřin zase zdechnul. Brousil jsem svíčky, seřizoval odtrhy, seřídil i kladívko na nějakých 0,40 plus mínus, spíš míň, ale ne pod 0,35.
9) Proměřeny odpory, napětí, co se dalo. Vše OK, byť u kladívka jsem jednou naměřil na drátku 500Ohmů. Ale možná jsem jen blbě měřil, po opakováních už byla vždycky 0. Navíc se s kladívkem nic neprovádělo a vypadá v pořádku ... Zato kabel mezi cívkou a kloboukem měl 6x tolik, než měl mít.
10) Vyměněny zapalovací kabely. Výsledek - žádná změna, nestartuje, slabá jiskra.

Čili, když je slabá jiskra už na kladívku, čím krom cívky a kladívka to ještě může být? Má na to vliv kondík (jakýkoliv)?
Zkusím někde najít staré kladívko, ale myslím, že to bylo poškozené ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vojcek
Příspěvky: 51
Registrován: stř čer 08, 2011 21:44
Bydliště: Moravský Beroun-Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vojcek »

Může to být i vadný kondík, hlavně ty z druhovýroby jsou mizerné kvality, u kladívka je někdy problém i v kablíku (přelomený, špatně nalisované očko) a někdy jde někdy ne. Zkus změřit napětí na výstupu rozdělovače kde je připojeno kladívko a cívka - při sepnutých kontaktech kladívka tam nesmí být napětí.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Luděk Musil »

Jen tak mimochodem: co když hledáš závadu tam kde není :?: :idea:
Palivo Ti jde :?: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Karbec byl už rozebraný taky, jde.
Bok rozdělovače - kostra, žádné napětí ... myslím nebylo, ale proměřím ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Tak mezi tím šroubkem a kostrou bývá při sepnutých kontaktech kolem 0,5-0,8V (bez tlačení na kladívko). Mezi kontakty kladívka je 0,05-0,5V podle toho, jak silně na něj ještě přitlačím nebo s ním zašmrdlám. Drátek samotný 0,01V nejvýš.

Pak jsem ještě koušel kladívko odtlačit kontakty měřáku a pustit, vypadá to, že první jiskra po čase je OK, ale každá po ní je slabounká. Jak tomu mám rozumět?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Ty, já se spíš divím, že jsi rovnou nezačal kondenzátorem, když z něj ulítnul držáček. Vadný kondenzátor má velký vliv na zapalování, proto ho vyměň a bude klid :mrgreen:
Ještě k tý ráně, časování ventilů, respektive nastavení rozvodů, jsi kontroloval? Točí se vačka? (ale opravdu vačka, nikoli jen rozvod)

Jo a to kladívko jsi měl vyndaný, nebo jen odhaduješ, že je v pořádku? Pokud byl kondenzátor vadný delší dobu, kladívko se opálilo a teď ti nespíná na 100%. Proto při zašmrdlání jiskru hodí, pak už jen slabou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

No, to by sem ale přece to auto bez sebemenšího problému nedojelo 10km ...
Kladívko jsem malinko zabrousil, kontakty, pro jistotu. Není nikde vypálené ani špinavé.

Každopádně pokud říkáš, že kondík má velký vliv na zapalování, jdu po něm - už jsem se mu věnoval, ale kapacitu neproměřím a akorát jsem řešil objímku. A přiznávám, že v jednu chvíli jsem mezi novou objímkou a tělem kondíku naměřil odpor jako prase, takže v tuhle chvíli je to jediná věc, o které VÍM, že není OK. Krom cívek, které obě mají sekundární odpor vinutí o 20-30% vyšší, než mají mít, jedna je horší a má špatný odpor i na primáru, druhá je lepší, byť rezatější.

Jak udělat novou objímku na kondík? Pájet se to nedá, COčkem do hliníku bych řekl taky není dobrý nápad ... zahodit a sehnat nový?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9393
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Vašátor »

Objímka být letovaná nemusí, jde spíš o to, jestli kondík při provozu neprobije dialektrikum - což multimetrem nezměříš. Stejně tak ohmmetrem nezměříš indukční cívku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Objednal jsem cívku, kladívko, palec, kondenzátor, těsnění kolem dveří řidiče (v myčce zatéká a po lijácích se dělá rybník), příchytky na obložení interiéru (snad seženu i obložení, jedno mi zablokoval na vrakáči ukrajinec), a přední blinkry na blatníky (kovové; plastové mám, jeden je prasklý od nárazu do Primery, ale není to na něm moc poznat, ale oba mají utrhané šrouby a jsou přilepené chemoprenem).

Měřákem jsem změřil, co se změřit dalo podle Jurčenka, jasně že za provozu se to může chovat jinak ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: A co Plzeň?

Příspěvek od dmatej »

Hlásím, že Laďky motor jede, stačilo "pohrozit objednávkou dílů" :D
Na vině bylo špatné ukostření kondíku - sundal jsem ho, sundal mou objímku a všechno obrousil pilníčkem, totéž jsem udělal s tělem rozdělovače.

Nákupu nelituji, aspoň mám nakřečkováno.

Jinak podle zvuku bych hádal, že při té ráně, což byl jen asi předzápal, prdnul další tlumič řetězu, při šlápnutí na plyn zarachtá. Jdu to rozebrat, ale myslím, že asi čtvrtý šmejd v řadě už nemám. Pokud se nic neztratilo, asi si zase zacéočkuju ...
Jinak otáčky s tím mým měřákem měřit i jde, jen se musí násobit dvěma. Z předstihu al moudrý nejsem, ukazuje to s vypnutým klíčkem asi 38°, po nastartování kolem 70 ... napřed to seřídím s Jardovou lampou, pak se to pokusím pochopit :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Re: A co Plzeň?

Příspěvek od MZ »

dmatej píše:Hlásím, že Laďky motor jede, stačilo "pohrozit objednávkou dílů" :D
Na vině bylo špatné ukostření kondíku - sundal jsem ho, sundal mou objímku a všechno obrousil pilníčkem, totéž jsem udělal s tělem rozdělovače.

Nákupu nelituji, aspoň mám nakřečkováno.

Jinak podle zvuku bych hádal, že při té ráně, což byl jen asi předzápal, prdnul další tlumič řetězu, při šlápnutí na plyn zarachtá. Jdu to rozebrat, ale myslím, že asi čtvrtý šmejd v řadě už nemám. Pokud se nic neztratilo, asi si zase zacéočkuju ...
Jinak otáčky s tím mým měřákem měřit i jde, jen se musí násobit dvěma. Z předstihu al moudrý nejsem, ukazuje to s vypnutým klíčkem asi 38°, po nastartování kolem 70 ... napřed to seřídím s Jardovou lampou, pak se to pokusím pochopit :-)
Seřizuje se nejdřív odtrh, pak předstih. Předpokladem je nevymlácené futro v rozdělovači. Ser na lampu, tou to jen zkontroluj. Základní předstih se nastavuje u Lady na žárovku, pro prvotní nastavení to bohatě stačí. 70° stupňový předstih je blbost, to ti pálí proti kompresi... Nějaký starý kondenzátor na Ladu tu ještě asi mám, případně přinesu na další sraz. Jestli to chceš nastavit, měl bych to ještě zvládnout :D

PS.: Co elektrika?
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“