Ventily - seřizování a vše okolo
Moderátor: Moderátoři
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Jen dodávám, že první fotka = "svíčky 3" jsem hodně přesvětlil bleskem, proto možná vypadá bělejší. Věrnější barvy jsou na druhé a třetí fotce ("svíčky 2", "svíčky 1"). Jedná se pořád o ty samé svíčky, pootočené pro další focení v polystyrenu (pro svíčky 2, svíčky 1).
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Posílám fotku zapalovací cívky, na kterou jezdím od začátku (18 let). V autě je elektronický zapalování. Zkoušel jsem ji pro jistotu. Normálně prošla testem na jiskru v experimentálním zapojení. Nová i stará cívka mi dala stejnou jiskru až 17 mm.
Propálení je směrem k držáku reduktoru LPG a nebylo vidět bez vymontování z auta. Vzdálenost propálení od plechového pásku držáku reduktoru je 27 mm ! ! ! Na držáku jsou vidět stopy od VN. S novou cívkou to jede nepatrně lépe. Z fotky je vidět, že k propálení došlo už asi před delší dobou. Za druhý paradox považuju, že asi před 3 týdny jsem při seřizování předstihu všechno za chodu motoru osahával. Žádné brnění ani rána se nekonala.
Propálení je směrem k držáku reduktoru LPG a nebylo vidět bez vymontování z auta. Vzdálenost propálení od plechového pásku držáku reduktoru je 27 mm ! ! ! Na držáku jsou vidět stopy od VN. S novou cívkou to jede nepatrně lépe. Z fotky je vidět, že k propálení došlo už asi před delší dobou. Za druhý paradox považuju, že asi před 3 týdny jsem při seřizování předstihu všechno za chodu motoru osahával. Žádné brnění ani rána se nekonala.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Po dlouhé době tu zase něco připíšu.
Vyměnil jsem děravý výfuk (po dlouhé době zase slyšet ten nádherný zvuk) no a na motoru byl poznat jenom lepší tah, ale motor sebou pořád mírně škube.
Dnes jsem vyměnil těsnění sání - výfuk a taky žádný rozdíl.
Při zkoušce upevnění koncovek zapalovacích kabelů (při běžícím motoru) mě to na čtvrtém válci trochu pokopalo, tak zkusím vyměnit zapalovací kabeli a uvidím.
Vyměnil jsem děravý výfuk (po dlouhé době zase slyšet ten nádherný zvuk) no a na motoru byl poznat jenom lepší tah, ale motor sebou pořád mírně škube.
Dnes jsem vyměnil těsnění sání - výfuk a taky žádný rozdíl.
Při zkoušce upevnění koncovek zapalovacích kabelů (při běžícím motoru) mě to na čtvrtém válci trochu pokopalo, tak zkusím vyměnit zapalovací kabeli a uvidím.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Zase sem připíšu něco z dnešního trápení.
Po výměně zapalovacích kabelů žádný rozdíl jenom v tom, že mě to už nenakopalo.
Rozhodl jsem se, že preventivně vyčistím komplek celý karburátor a přetěsním ho, ale taky žádný rozdíl. Pořád ale nějak nemůžu zvýšit bohatost směsi podle svíček jak už tu někdo psal je to mírně chudé. Hladina seřízena podle vrtáku 6,5mm. Při startu studeného motoru jsem si všiml, že když dám plný sytič motor točí okolo 3000rpm, tak motor jede pěkně hladce, na volnoběh si jednou za dvacet sekund škytne a jakoby chtěl zdechnout, ale nezdechne a jede dál a takto se to pořád opakuje.
Jo a ještě abych nezapoměl, když jsem přiložil ruku tam kde je upevněný kontakt kondenzátoru a vodič od zapalovací cívky tak mě to tam pěkně nakopalo.
Podle mě ten motor nemá tolik směsi kolik by potřeboval, ale já už nevím jak mu přidat. 120km/h na trojku pro něj není problém, ale štve mě pořád to škubání motoru.
Po výměně zapalovacích kabelů žádný rozdíl jenom v tom, že mě to už nenakopalo.
Rozhodl jsem se, že preventivně vyčistím komplek celý karburátor a přetěsním ho, ale taky žádný rozdíl. Pořád ale nějak nemůžu zvýšit bohatost směsi podle svíček jak už tu někdo psal je to mírně chudé. Hladina seřízena podle vrtáku 6,5mm. Při startu studeného motoru jsem si všiml, že když dám plný sytič motor točí okolo 3000rpm, tak motor jede pěkně hladce, na volnoběh si jednou za dvacet sekund škytne a jakoby chtěl zdechnout, ale nezdechne a jede dál a takto se to pořád opakuje.
Jo a ještě abych nezapoměl, když jsem přiložil ruku tam kde je upevněný kontakt kondenzátoru a vodič od zapalovací cívky tak mě to tam pěkně nakopalo.
Podle mě ten motor nemá tolik směsi kolik by potřeboval, ale já už nevím jak mu přidat. 120km/h na trojku pro něj není problém, ale štve mě pořád to škubání motoru.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Zkoušel jsi měnit palivovou pumpu?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
No to musím taky vyzkoušet, ale když jsem odělal hadici od karbecu a startoval motorem tak z hadice šel pěknej gejzír.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Pokud by volnoběh dělala palivová pumpa, motor by ve vyšších otáčkách nešel vůbec.
Zeptám se...pod pojmem "vyčistím a přetěsním karburátor" jsi udělal co všechno? Měl jsi ho rozdělaný do šroubku? Profoukal jsi ho tlakem vzduchu? Skontroloval jsi a popřípadě srovnal všechny dosedací plochy - především dosedací plochy víčka karbu, tělo klapek versus tělo karbu atd. ....? Nastavil jsi karburátor dle předepsaných hodnot? Vlasové vůle na klapkách, trysky tak jak mají být? Ve středu jsem takto dělal Ozona Martinovy (Mceza), karburátor byl tak rozjetý, že poctivá práce s kompletním nastavením nasucho zabrala 2hodiny. Kolik času jsi tomu věnoval?
Nechci tím nějak drbat, já jen že spousta lidí pod pojmem "vyčištění a nastavení" udělá sotva třetinu toho, co je ve skutečnosti potřeba udělat.
A další rada ... máš nějaký líh, benzín, odmašťovač ... ve spreji? Stříkny při běžícím motoru na karburátor ze všech stran, pokud se zvednou otáčky, karburátor někde přisává vzduch. Ale chce to nějaký sprej s vysokým odparem, nejlépe startovací sprej - éter.
Zeptám se...pod pojmem "vyčistím a přetěsním karburátor" jsi udělal co všechno? Měl jsi ho rozdělaný do šroubku? Profoukal jsi ho tlakem vzduchu? Skontroloval jsi a popřípadě srovnal všechny dosedací plochy - především dosedací plochy víčka karbu, tělo klapek versus tělo karbu atd. ....? Nastavil jsi karburátor dle předepsaných hodnot? Vlasové vůle na klapkách, trysky tak jak mají být? Ve středu jsem takto dělal Ozona Martinovy (Mceza), karburátor byl tak rozjetý, že poctivá práce s kompletním nastavením nasucho zabrala 2hodiny. Kolik času jsi tomu věnoval?
Nechci tím nějak drbat, já jen že spousta lidí pod pojmem "vyčištění a nastavení" udělá sotva třetinu toho, co je ve skutečnosti potřeba udělat.
A další rada ... máš nějaký líh, benzín, odmašťovač ... ve spreji? Stříkny při běžícím motoru na karburátor ze všech stran, pokud se zvednou otáčky, karburátor někde přisává vzduch. Ale chce to nějaký sprej s vysokým odparem, nejlépe startovací sprej - éter.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Karburátor jsem měl rozdělaný do šroubku, trysky jsem máchal v benzínu a kompresorem jsem je a karburátor důkladně profouknul, příruba tělesa karburátoru byla trochu prohlá takže následovalo srovnání pilníkem a potom jemné doladění na tabuly skla s jemným šmirglem. Nastavoval jsem to podle předepsaných hodnot, trysky podle příručky všechny sedí, hladina nastavena vrtákem 6,5mm a druhá poloha na 8mm.
Stříkal jsem benzín v rozprašovači při běžícím motoru kolem celého karburátoru a žádné zvýšení nebo snížení otáček nenastalo.
A abych vlastně nezapoměl, vlasová vůle mě nešla nastavit na klapce první komory, protože ten červíček kterým se to seřizuje byl tak zarostlej, že s ním nešlo vůbec hnout.
Stříkal jsem benzín v rozprašovači při běžícím motoru kolem celého karburátoru a žádné zvýšení nebo snížení otáček nenastalo.
A abych vlastně nezapoměl, vlasová vůle mě nešla nastavit na klapce první komory, protože ten červíček kterým se to seřizuje byl tak zarostlej, že s ním nešlo vůbec hnout.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Mně zjara blbnul volnoběh a do otáček to ale šlo ... po asi pátém rozebírání všeho možného jsem na konci volnoběžné trysky vytáhl červotoče
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Za nějakých 700 km a cca 1,5 měsíce mám na odchodu další bakelitový palec. Vypadá skoro stejně jako jsem fotil v květnu v diskusi "nechce nastartovat". Ze spodní strany okolo je to stejné. Pod odporem je vypálení ještě zatím menší, ale i s novou cívkou je znát za jízdy zhoršení. Ten palec je kámen úrazu. Doporučuju všem, kdo není s jízdou spokojen, podívat se na palce v jakém jsou stavu i když byl nedávno nový. Od letošního roku předpokládám spotřebu kolem 10-12 kusů za rok.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Už mam pre Teba kupeny dalsi, origo
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
No je pravda, že palec jsem sice proměřoval a byl v pořádku, ale zkusím ho vyměnit.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Cory, to jsi mi udělal velikou radost. Díky.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Dneska jsem si zkoušel hrát se škrtícíma klapkama a přišel jsem na tohle:
Když motor jede na volnoběh (samozřejmě sebou pořád mírně škube), tak jsem zkusil pootevřít škrtící klapku druhého stupně a ejhle motor jel nádherně kultivovaně ani sebou neškubal, otáčky měl kolem 2000 rpm, ale když zkusím nastavit stejné otáčky pouze škrtící klapkou prvního stupně tak sebou pořád škube.
Podle toho usuzuji že první stupeň karburátoru není schopen zásobovat motor takovým množstvím paliva jak by potřeboval.
Když motor jede na volnoběh (samozřejmě sebou pořád mírně škube), tak jsem zkusil pootevřít škrtící klapku druhého stupně a ejhle motor jel nádherně kultivovaně ani sebou neškubal, otáčky měl kolem 2000 rpm, ale když zkusím nastavit stejné otáčky pouze škrtící klapkou prvního stupně tak sebou pořád škube.
Podle toho usuzuji že první stupeň karburátoru není schopen zásobovat motor takovým množstvím paliva jak by potřeboval.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Volnoběžná tryska, že by?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).