Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - už byl LADA sraz
Moderátor: Moderátoři
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Vašátor: vím jaky zvuk myslíš, tohle je asi 10x intenzivnější.
Od neděle jsem na tom nedělal, protože jsem se musel věnovat práci, vrhnu se na to opět o víkendu, takže uvidíme, co nakonec odhalím...
Od neděle jsem na tom nedělal, protože jsem se musel věnovat práci, vrhnu se na to opět o víkendu, takže uvidíme, co nakonec odhalím...
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
10x intenzivější? To musí být opravdu pěkný rachot. Kdyby to byl pístní čep, dá se odhalit tak, že při prudkém přidání a ubrání plynu výrazně zarachtá. Každopádně chtělo by to odposlouchat stetoskopem, na dílně motorářský stetoskop máme a je to výborná věc.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Taky mě to napadlo, že bych si mohl hrát na pana doktora
mrknu jesli na Mělníku něco takového za pár stovek neseženu ve zdravotních potřebách 


LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Používáme tento http://vybaveni-autoservisu.cz/zkusebni ... spice.html a člověk si musí dávat pěkný bacha, aby s ním někde necinkl - pak je to o uši 

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
To je pecka, to bych taky chtěl, zkusím omrknout jesli to někde na Mělníku neseženu 

LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Je to super věc, já jsem si to udělal z normálního stetoskopu koupeného ve zdravotnických potřebách. Místo sluchátka jsem napojil cca 30cm trubičky (narovnaná brzdová trubka z Lady
).
Už mám aji první zářezy ... diagnostika špatného altíku na pantátově feliše
, načaté ložisko mrkve na teránu 

Už mám aji první zářezy ... diagnostika špatného altíku na pantátově feliše


2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Tak dnes jsem si po týdnu práce udělal čas na opravu vozu:
0) při startování se mi občas motor kousnul. Předstihem to není, tím sem hejbal, prostě točim točim a najednou BUM a stál...
1) sundal jsem vanu a v ní jsem našel opět špony, tentokrát mnohem větší než předtím (jejich velikost a množství je přímoúměrná intenzitě klepání motoru) největší špona měla rozměry cca 1x2cm a tloušťku i vzhled jako plátek alobalu. Materiál: asi hliník, ale né čistej,
2) otáčel jsem motorem a nikde nic jsem neviděl, až na to, že v jednom místě (1 a 4 píst v HÚ) to šlo velmi ztuha, téměř se to "žvejkalo". Ventilem to není, rozvody mám na 200% správně a hlavně potkaný ventil při otáčení motoru udělá rázné zastavení. Tohle je skutečně pozvolné žvejknutí.
3) nejdivnější na celé akci je, že když jsem odpojil vačku (shodil horní vačkové rozvodové kolo) tak se motor otáčí zlehka.
4) špony jsem neviděl nikde jinde než ve vaně.
5) je to záhada. nechápu co s tím je
6) tohle sem fakt ještě neřešil, jsem fakt zvědav čím to bude, zítra jdu pokračovat ale asi mě nemine rozebrání motoru do posledního šroubku, to ohromné množství nastrouhaného materiálu přece musí někde chybět a v tom místě to pravděpodobně i klepe. Lágry (kliky,ojnic,axiál) to NEMUŽOU být. Z nich se přece nedělají plátky alobalu...
7) kdyby něco někoho napadlo, klidně pište.
0) při startování se mi občas motor kousnul. Předstihem to není, tím sem hejbal, prostě točim točim a najednou BUM a stál...
1) sundal jsem vanu a v ní jsem našel opět špony, tentokrát mnohem větší než předtím (jejich velikost a množství je přímoúměrná intenzitě klepání motoru) největší špona měla rozměry cca 1x2cm a tloušťku i vzhled jako plátek alobalu. Materiál: asi hliník, ale né čistej,
2) otáčel jsem motorem a nikde nic jsem neviděl, až na to, že v jednom místě (1 a 4 píst v HÚ) to šlo velmi ztuha, téměř se to "žvejkalo". Ventilem to není, rozvody mám na 200% správně a hlavně potkaný ventil při otáčení motoru udělá rázné zastavení. Tohle je skutečně pozvolné žvejknutí.
3) nejdivnější na celé akci je, že když jsem odpojil vačku (shodil horní vačkové rozvodové kolo) tak se motor otáčí zlehka.
4) špony jsem neviděl nikde jinde než ve vaně.
5) je to záhada. nechápu co s tím je

6) tohle sem fakt ještě neřešil, jsem fakt zvědav čím to bude, zítra jdu pokračovat ale asi mě nemine rozebrání motoru do posledního šroubku, to ohromné množství nastrouhaného materiálu přece musí někde chybět a v tom místě to pravděpodobně i klepe. Lágry (kliky,ojnic,axiál) to NEMUŽOU být. Z nich se přece nedělají plátky alobalu...
7) kdyby něco někoho napadlo, klidně pište.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Napínák řetězu nebo ta kluzná lištička v hlavě jsou dobrý? Já bych tipnul, že ti škrtá někde řetěz, zkus mrknout kolem rozvodů, jinde ti tam nemá co chytat, aby to odebíralo šponu, pokud tam není spadlýho něco volně. Jen pro inspiraci mrkni sem, co se mi dělo s kolečkovým napínákem řetězu: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 93#p385393
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Kroužky? Shoď palici a vystrkej to shora ven. Uvidíš. Podle toho, co píšeš, to vypadá na prasklý kroužek. Ale taky to může být problém v uložení ojnice na klikovém čepu.
Začal bych tím, že bych odpojil všechny ojnice od kliky a klikou otáčel jen v hlavním uložení. Pokud se to "žvejkání" ztratí, klikou to není. Pak je na místě prohlédnout ojniční oka. Pokud ani tam nic nebude, je třeba to rozházet na pístech. Tak výrazné klepání a špony jako od soustruhu - to přece musí být okem viditelný problém.
Hledej, chlape. V případě potřeby jsem přítel na telefonu
.
Začal bych tím, že bych odpojil všechny ojnice od kliky a klikou otáčel jen v hlavním uložení. Pokud se to "žvejkání" ztratí, klikou to není. Pak je na místě prohlédnout ojniční oka. Pokud ani tam nic nebude, je třeba to rozházet na pístech. Tak výrazné klepání a špony jako od soustruhu - to přece musí být okem viditelný problém.
Hledej, chlape. V případě potřeby jsem přítel na telefonu

RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Yellow: Předtím jsem tam měl něco podobného co ty, ale tím to nebylo, to jsem mezi prvními vyměnil za sériový napínák... 
Marek: Žvejkání se neprojevilo už při odpojeném rozvodovém řetězu, při otáčení klikou i pístama. Pak to šlo volně.
Samotný řetěz jsem už prohlížel asi milionkrát článek po článku a opotřebení na něm né a né vidět. Zatím to jednoznačně vede na mém žebříčku závad
Problém je, že mám spešl těsnění pod hlavou a nemám další kus (už jsem ho pro jistotu objednal), takže se mi hlava nechce sundavat...

Marek: Žvejkání se neprojevilo už při odpojeném rozvodovém řetězu, při otáčení klikou i pístama. Pak to šlo volně.
Samotný řetěz jsem už prohlížel asi milionkrát článek po článku a opotřebení na něm né a né vidět. Zatím to jednoznačně vede na mém žebříčku závad

Problém je, že mám spešl těsnění pod hlavou a nemám další kus (už jsem ho pro jistotu objednal), takže se mi hlava nechce sundavat...
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
A co nahon cerpadla a cerpadlo? Opotrebovane klzne ložisko tej osky? Aj tade sa mohol čiastočne stracať mazaci tlak a teraz ho zadrelo
Už som tu písal aké pekné zvuky dokáže vydávať olejové čerpadlo - som zvedavý na čo prídeš 


Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Taky si myslím, že tedy nemá cenu půlit motor, když to prokazatelně dělá rozvod.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Kompletní čerpadlo i s náhonem a i tím ozubeným kolem (ze zhora se strká rozdělovač, spodem čerpadlo) jsem také vyměnil.
Posloupnost událostí byla taková: vyměnil jsem hlavu A za hlavu B.
Hlava A byla po GO s vačkou 272/272
Hlava B je po GO s vačkou 300/300 a sníženým domkem o 1mm
Od té doby jsem slyšel lehké klepání, které se stupňovalo. Pak mi začalo problikávat mazání a po demontáži olej. čerpadla jsem zjistil, že bylo zadřené. Zadřené bylo PROTO, že v *motoru byla hromada špon a některé ve velkém množství prošli sacím košem a poškolili ozubení čerpadla a dostali se i pod hřídelku. Po výměně čerpadla jsem klepání slyšel taky a opět se stupňovalo, už bylo mnohem hlasitější a častější. Od doby výměny hlavy A za hlavu B jsem ujel cca 8 ostrých KM. Klepání NEMUZE byt zpusobeno přidřením čerpadla, to se přidřelo až v závislosti na tom, že se "něco" poškodilo.
Poslední fáze je, že se motor už ani nepodaří natočit protože se při startování kouše. Včera jsem to odstrojil, vyndal hromadu špon z vany (něco jako hliník, tenké plátky jako když nastřáíháš alobal, ten nejvější cca 2x1cm což je docela velkej kus). Když nemám rozvodový řetěz tak se spodek otáčí volně, když ho nasazený mám, tak se to někde škobrtá ale zaboha nevidím kde.
Dneska se v tom jdu opět hrabat tak třeba už to konečně najdu, uvidíme...
* špony jsem nalezl jen ve vaně, nikde známka o tom že by byli vidět např. pod víkem ventilů, či po stranách pístu. Nikde ani prt. Jen v oleji na dně vany.
Vyhlašuji soutěž: "Kdo na to přijde, vyhraje na sraze pivo
"
Posloupnost událostí byla taková: vyměnil jsem hlavu A za hlavu B.
Hlava A byla po GO s vačkou 272/272
Hlava B je po GO s vačkou 300/300 a sníženým domkem o 1mm
Od té doby jsem slyšel lehké klepání, které se stupňovalo. Pak mi začalo problikávat mazání a po demontáži olej. čerpadla jsem zjistil, že bylo zadřené. Zadřené bylo PROTO, že v *motoru byla hromada špon a některé ve velkém množství prošli sacím košem a poškolili ozubení čerpadla a dostali se i pod hřídelku. Po výměně čerpadla jsem klepání slyšel taky a opět se stupňovalo, už bylo mnohem hlasitější a častější. Od doby výměny hlavy A za hlavu B jsem ujel cca 8 ostrých KM. Klepání NEMUZE byt zpusobeno přidřením čerpadla, to se přidřelo až v závislosti na tom, že se "něco" poškodilo.
Poslední fáze je, že se motor už ani nepodaří natočit protože se při startování kouše. Včera jsem to odstrojil, vyndal hromadu špon z vany (něco jako hliník, tenké plátky jako když nastřáíháš alobal, ten nejvější cca 2x1cm což je docela velkej kus). Když nemám rozvodový řetěz tak se spodek otáčí volně, když ho nasazený mám, tak se to někde škobrtá ale zaboha nevidím kde.
Dneska se v tom jdu opět hrabat tak třeba už to konečně najdu, uvidíme...

* špony jsem nalezl jen ve vaně, nikde známka o tom že by byli vidět např. pod víkem ventilů, či po stranách pístu. Nikde ani prt. Jen v oleji na dně vany.
Vyhlašuji soutěž: "Kdo na to přijde, vyhraje na sraze pivo

LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Ked sa volne otaca spodok, aj nahon čerpadla, tak to potom vyzera na vačku. Ale co tam?
Nevypochodovala nejak vačka v pozdlznom smere? To by sa muselo poškodiť to "U", čo ju isti. Nieže by som chcel to pivo, ale nechce sa mi učiť na štátnice 


Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10629
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor ostře klepe - SPĚCHÁ - za 14 dní je LADA sraz
Rozhoď vačku a podívej se na vačkovej domek. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´