Fiat Coupe
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
OHHH takže už to začíná .. Podle diagnostiky je sice problém u snímače polohy klapky, ale jak jsme zjistili, tak není ptoblém přímo v něm, ale v kabeláži. Což je sakra průser, protože k ní není absolutně žádný přístup :-/ Měl jsem na to doma mechanika z Fiatu a ten mi říkal, že by bylo ideální na to vyndat celý motor Nakonej jsme se shodli, že přijede ještě jednou, se schématy v ruce a budeme študovat, které kolíky na jednotce vedou do snímače. Tento pramen si pak udělám zvlášť mimo celý ten svazek, no ještě že tak.
Jinak podle celkové diagnostiky žádna jiná chyba, což mi dělá radost, tak snad se tímto problém vyřeší a motor bude v plné síle.
Starší chlapík z Fiatu mi dále dal par rad do života, pochválil motor, že vypadá a zní slušně, dostal jsem důrazné upozornění že tento motor je až nemožně náchylný na olej, okamžitě se přidírá. Takže výměna nejlépe co 8-10k km, stále hlídat hladinu a v žádném případě nic než Selenia. Abych vám řekl pravdu, docela se mi při tom poslouchání zvedl kufr, pevně tedy douvám že předchozí majitelé se o něj dobře starali.
Jinak podle celkové diagnostiky žádna jiná chyba, což mi dělá radost, tak snad se tímto problém vyřeší a motor bude v plné síle.
Starší chlapík z Fiatu mi dále dal par rad do života, pochválil motor, že vypadá a zní slušně, dostal jsem důrazné upozornění že tento motor je až nemožně náchylný na olej, okamžitě se přidírá. Takže výměna nejlépe co 8-10k km, stále hlídat hladinu a v žádném případě nic než Selenia. Abych vám řekl pravdu, docela se mi při tom poslouchání zvedl kufr, pevně tedy douvám že předchozí majitelé se o něj dobře starali.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Re: Fiat Coupe
To spravíte, neboj, Fiati mají celkem dobrou dokumentaci mi přišlo. Taky jsme něco podobného řešili u Fiatu kolegy z práce a v manuálu bylo všecko krásně popsané, zapojení pinů na konektoru od ŘJ a všecko, procinkli jsme to multimetrem a hned bylo jasno. Druhá věc je pak někde po motoru párat svazek kabelů ... to už skoro natáhnout prasácky druhý káblík. Aspoň pro otestování ...
Nicméně, je to Fiat no, co taky čekat než problémy
Nicméně, je to Fiat no, co taky čekat než problémy
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Tak já jsem to s tím problémem koupil, vím že prodávající měnil všechny teplotní čidla, radil se v klubu ale nedořešil to. Tento problém spolu se spojkou vykouzlilo ohromnou cenu pro mě
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Atex píše:Tak já jsem to s tím problémem koupil, vím že prodávající měnil všechny teplotní čidla, radil se v klubu ale nedořešil to. Tento problém spolu se spojkou vykouzlilo ohromnou cenu pro mě
EDIT: Perlička.. Na Evidenční kontrole se nejen že technikovi nelíbilo, že jsou na voze 17' kola místo 16', to pravé přišlo když me technik vyzval, abych mu otevřel zadní kapotu Koukal do kufru jak tele a říká "hmm, tak otevřete přední"
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Hledal v kufru motor jo ?
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Fiat Coupe
Na evidenčce má snad zkontrolovat číslo kastle a motoru a do velikosti kol může být úplný kulový, ne?
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
jo joTommel píše:Hledal v kufru motor jo ?
Yellowe není, dokonce ti může udělat zápis, ale zase tak strašný vůl to naštěstí nebyl. Dostal jsem jen trapnou přednášku, že pokud to není zapsané v TP tak s tím nesmím jezdit..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Ta zima mě zabije, byl jsem to aspoň nastartovat na 2 minuty - absťák No ale utěšují mě plány a nakoupené díly na Jaro. Nákup začal nabídkou Pneu, na které na mě vybafla reklama někde na netu. Od doby, kdy jsem věděl že potřebuji dvě nové gumy a následnému prohlížení cen, jsem byl dost nešťastný, protože ještě před dvěmi měsíci byla reálná cena 3800+ kč a obutí. V nabídce mimořádný výprodej 1200kč/ks, takže to už jsem moc neváhal, gumy jsou doma. Sice rok výroby 2010, ale jo, vydrží asi o rok méně, moc to neřeším.
Jelikož jsem byl 4 měsíce na nemocenské, měl jsem obrovské množství času na prostudování manuálů, coupe-fora, zkušenosti uživatelů a samozřejmě (pro mě) i základní znalosti pro úpravy výkonu. Tentokrát jsem vynechal úpravy originálního, nebo náhradního katalyzátoru, ale sehnal značkový de-cat, což je trubka s přírubama za nemožnou cenu. Naštěstí jsem jí sehnal od borce, který boural (jak jinak u Coupe). Zbytek Ragazzon, takže ideální stav.
Jak už jsem jednou psal, tento jediný typ motoru, je neuvěřitelně náchylný na kvalitě oleje, intervalech výměn. Bývalý majitel měnil olej loni na podzim a najel podle něj 500-700km, nicméně je rok starý, na jaře to bude rok a půl, tak budu asi muset. Další největší chyba , kterou dělá 90% majitelů a servisů (krom klubařů), je jiný olejový filtr, než originální Tuleta Weber. Tuleta na motoru je, tak zatím to vypadá, že tomu motoru byla věnovaná potřebná péče.
První věc, pro kterou jsem pevně rozhodnutý, je Evocars na míru, tedy úprava palivových map od základu a při zvýšeném tlaku turba. Podle klubařů má tato úprava ozdravné účinky pro motor, vlivem bohatší směsi a to hlavně při plném tlaku turba, kde si někteří jedinci nechali popraskat písty - ventily. Samotný chip upravuje tlak na 1.45baru v overboostu, což já si 100% myslím odrovná turbínu, takže moje řešení je stejné jako u Punta. Manuální regulátor, s úpravou map doporučený tlak 1,3baru a žádným overboostem.
U regulátoru jsem tentokrát volil trochu větší kvalitu, takže Turbosmart. I u budíku tlaku jsem volil kvalitu nad cenou, tzn. Defi. asi nejlepší za rozumé peníze, co se dá u nás koupit.
Můj cíl je jen výkon hodný být na úrovni seriové 20VT, která dělá stovku za 6,5s. Uživatelé s mýma úpravama se pohybují mezi 225 - 245 koní a 360NM krouťáku, což podle všeho rozhýbe auto na stovku za mnou požadovanou hodnotu.
To je hromada keců a auto stojí v garáži že?
Tak nějaké fotky teda
Jelikož jsem byl 4 měsíce na nemocenské, měl jsem obrovské množství času na prostudování manuálů, coupe-fora, zkušenosti uživatelů a samozřejmě (pro mě) i základní znalosti pro úpravy výkonu. Tentokrát jsem vynechal úpravy originálního, nebo náhradního katalyzátoru, ale sehnal značkový de-cat, což je trubka s přírubama za nemožnou cenu. Naštěstí jsem jí sehnal od borce, který boural (jak jinak u Coupe). Zbytek Ragazzon, takže ideální stav.
Jak už jsem jednou psal, tento jediný typ motoru, je neuvěřitelně náchylný na kvalitě oleje, intervalech výměn. Bývalý majitel měnil olej loni na podzim a najel podle něj 500-700km, nicméně je rok starý, na jaře to bude rok a půl, tak budu asi muset. Další největší chyba , kterou dělá 90% majitelů a servisů (krom klubařů), je jiný olejový filtr, než originální Tuleta Weber. Tuleta na motoru je, tak zatím to vypadá, že tomu motoru byla věnovaná potřebná péče.
První věc, pro kterou jsem pevně rozhodnutý, je Evocars na míru, tedy úprava palivových map od základu a při zvýšeném tlaku turba. Podle klubařů má tato úprava ozdravné účinky pro motor, vlivem bohatší směsi a to hlavně při plném tlaku turba, kde si někteří jedinci nechali popraskat písty - ventily. Samotný chip upravuje tlak na 1.45baru v overboostu, což já si 100% myslím odrovná turbínu, takže moje řešení je stejné jako u Punta. Manuální regulátor, s úpravou map doporučený tlak 1,3baru a žádným overboostem.
U regulátoru jsem tentokrát volil trochu větší kvalitu, takže Turbosmart. I u budíku tlaku jsem volil kvalitu nad cenou, tzn. Defi. asi nejlepší za rozumé peníze, co se dá u nás koupit.
Můj cíl je jen výkon hodný být na úrovni seriové 20VT, která dělá stovku za 6,5s. Uživatelé s mýma úpravama se pohybují mezi 225 - 245 koní a 360NM krouťáku, což podle všeho rozhýbe auto na stovku za mnou požadovanou hodnotu.
To je hromada keců a auto stojí v garáži že?
Tak nějaké fotky teda
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Aby bylo co zajímavého o autě k přečtení, aktuálně.
Pravda o voze: Bývalý majitel nechal dovézt z Itálie tento vůz v nepojízdném stavu, měl vyhořelou elektriku, očmouzenou kapotu a nárazník, dostal jsem i fotky. Kluk si ho koupil a chtěl ho postupně "zachránit", jenže byl problém. Byl to ohromný patlal, dá se říct, že na co sáhl, v domění že opravuje, to udělal špatně, nebo odflákl.
Motor se mi i po vytrvalém zaměňování čidel a senzorů nepodařilo dostat pod kontrolu, zbývalo to nejradikálnější řešení, výměna motorové elektriky. Dále v zoufalství následoval test a výměna ŘJ, stále nic, motor se choval stejně (špatně).
V neděli večer jsem se sám zavřel do garáže, stáhnul schémata, popisy pinů na jednoce a konektorů na kabeláži. Po dvouměsíčním pátrání, ve dnech kdy už začínal ztrácet naději, jsem při proměřování našel problém. Konektor k čidlu klepání, byl zapojený do klapky a naopak.
Po opravě motor citelně změnil chod na volnoběh a reagoval přesněji na plynový pedál, ovšem omezovač zůstal na 4000ot/min. Při asi 4té demontáži ŘJ, jsem při bližším zkoumání zjistil, že plechový kryt, na kterém je zchycena jednotka a na kterém je očko s kostrou jednotky, není ukostřen Jedna matka, dva konektory a motor šlape jako hodinky.
V poklidu jsem tedy opravil neduhy, po nešikovnosti bývalého majitele, jako volné spony na sání, porušený regulátor tlaku paliva, nezapojené konektory v motorovém prostoru, které přímo neovlivňovaly chod motoru (ostřikovače apod.), hybějící šroubky a matičky. Také jsem objevil nefunkční zpětný ventil, k odvětrávání nádrže, což je u turbín vážný problém. Všechny podtlakové hadice jsem zaměnil za silikonové a překontroloval těsnost. Olej byl jasná věc, předpisově Selenia 10W/60 + podle zkušeností v Coupe a Integrale filtr Tuleta Weber.
Úpravy samozřejmě proběhly také, nakonec jsem koupil nerezový střední díl z anglie, u nás to nikdo nedělá, odvětrávání nádrže (separátory, senzory, ventily) vyřazeno.
Tento víkend dostane auto spojku a pokud vše vyjde, čeká mě první vyjížďka s funkčním Coupátkem Časem dodám fotky úprav atd. Mimochodem, pro mě toto znamená, že jedu na sraz s novým autem, snad vše dopadne lépe než loni, kdy Punto jen přidalo na pověsti Fiatů
Pravda o voze: Bývalý majitel nechal dovézt z Itálie tento vůz v nepojízdném stavu, měl vyhořelou elektriku, očmouzenou kapotu a nárazník, dostal jsem i fotky. Kluk si ho koupil a chtěl ho postupně "zachránit", jenže byl problém. Byl to ohromný patlal, dá se říct, že na co sáhl, v domění že opravuje, to udělal špatně, nebo odflákl.
Motor se mi i po vytrvalém zaměňování čidel a senzorů nepodařilo dostat pod kontrolu, zbývalo to nejradikálnější řešení, výměna motorové elektriky. Dále v zoufalství následoval test a výměna ŘJ, stále nic, motor se choval stejně (špatně).
V neděli večer jsem se sám zavřel do garáže, stáhnul schémata, popisy pinů na jednoce a konektorů na kabeláži. Po dvouměsíčním pátrání, ve dnech kdy už začínal ztrácet naději, jsem při proměřování našel problém. Konektor k čidlu klepání, byl zapojený do klapky a naopak.
Po opravě motor citelně změnil chod na volnoběh a reagoval přesněji na plynový pedál, ovšem omezovač zůstal na 4000ot/min. Při asi 4té demontáži ŘJ, jsem při bližším zkoumání zjistil, že plechový kryt, na kterém je zchycena jednotka a na kterém je očko s kostrou jednotky, není ukostřen Jedna matka, dva konektory a motor šlape jako hodinky.
V poklidu jsem tedy opravil neduhy, po nešikovnosti bývalého majitele, jako volné spony na sání, porušený regulátor tlaku paliva, nezapojené konektory v motorovém prostoru, které přímo neovlivňovaly chod motoru (ostřikovače apod.), hybějící šroubky a matičky. Také jsem objevil nefunkční zpětný ventil, k odvětrávání nádrže, což je u turbín vážný problém. Všechny podtlakové hadice jsem zaměnil za silikonové a překontroloval těsnost. Olej byl jasná věc, předpisově Selenia 10W/60 + podle zkušeností v Coupe a Integrale filtr Tuleta Weber.
Úpravy samozřejmě proběhly také, nakonec jsem koupil nerezový střední díl z anglie, u nás to nikdo nedělá, odvětrávání nádrže (separátory, senzory, ventily) vyřazeno.
Tento víkend dostane auto spojku a pokud vše vyjde, čeká mě první vyjížďka s funkčním Coupátkem Časem dodám fotky úprav atd. Mimochodem, pro mě toto znamená, že jedu na sraz s novým autem, snad vše dopadne lépe než loni, kdy Punto jen přidalo na pověsti Fiatů
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Re: Fiat Coupe
Tak to je dobrá zpráva, že už se ti konečně podařilo zpravit.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Auto jsem opravil, ale vypadá to, že jsem si zalepil vstřiky. Benzín by neměl být v nádrži déle než 2 měsíce v klidu, jinak je to může úplně zadřít.
Vyměnil jsem palivový filt, regulátor tlaku, 3 palivové pumpy a motor stále na plném plynu při akceleraci začal střílet. Kolegovi z práce se stalo úplně to samé na Fabii, nechal tam starý benzín skoro 8 měsíců a vstřiky zalepené. Takže snad do srazu budu pojízdny
Jinak spojka je OK, nižší podvozek vypadá skvěle
Vyměnil jsem palivový filt, regulátor tlaku, 3 palivové pumpy a motor stále na plném plynu při akceleraci začal střílet. Kolegovi z práce se stalo úplně to samé na Fabii, nechal tam starý benzín skoro 8 měsíců a vstřiky zalepené. Takže snad do srazu budu pojízdny
Jinak spojka je OK, nižší podvozek vypadá skvěle
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Re: Fiat Coupe
Já pořád čekám, kdy s tím přijedeš a ty furt hledáš nějaké závady, jenom aby si se v tom mohl vrtat.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Re: Fiat Coupe
Máš o moc pěkné už se těším jak to uvidím na vlastní oči.
Lada 2105 r.v. 1985
Lada 21044 1700i r.v.1996
Lada 112 1.6 16V r.v. 2006
Lada Vesta 1.6 16V r.v.2018
LADA-Krása a elegance,volnost a svoboda,odolnost a vytrvalost.
Lada 21044 1700i r.v.1996
Lada 112 1.6 16V r.v. 2006
Lada Vesta 1.6 16V r.v.2018
LADA-Krása a elegance,volnost a svoboda,odolnost a vytrvalost.
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Ivo no však počkec až to bude opravené celé, až začnu vymýšlet co navíc Tome... Řákal ti Ivo něco? Třeba že se sejdeme před srazem a pokecáme?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn