Aby bylo co zajímavého o autě k přečtení, aktuálně.
Pravda o voze: Bývalý majitel nechal dovézt z Itálie tento vůz v nepojízdném stavu, měl vyhořelou elektriku, očmouzenou kapotu a nárazník, dostal jsem i fotky. Kluk si ho koupil a chtěl ho postupně "zachránit", jenže byl problém. Byl to ohromný patlal, dá se říct, že na co sáhl, v domění že opravuje, to udělal špatně, nebo odflákl.
Motor se mi i po vytrvalém zaměňování čidel a senzorů nepodařilo dostat pod kontrolu, zbývalo to nejradikálnější řešení, výměna motorové elektriky. Dále v zoufalství následoval test a výměna ŘJ, stále nic, motor se choval stejně (špatně).
V neděli večer jsem se sám zavřel do garáže, stáhnul schémata, popisy pinů na jednoce a konektorů na kabeláži. Po dvouměsíčním pátrání, ve dnech kdy už začínal ztrácet naději, jsem při proměřování našel problém. Konektor k čidlu klepání, byl zapojený do klapky a naopak.
Po opravě motor citelně změnil chod na volnoběh a reagoval přesněji na plynový pedál, ovšem omezovač zůstal na 4000ot/min. Při asi 4té demontáži ŘJ, jsem při bližším zkoumání zjistil, že plechový kryt, na kterém je zchycena jednotka a na kterém je očko s kostrou jednotky, není ukostřen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jedna matka, dva konektory a motor šlape jako hodinky.
V poklidu jsem tedy opravil neduhy, po nešikovnosti bývalého majitele, jako volné spony na sání, porušený regulátor tlaku paliva, nezapojené konektory v motorovém prostoru, které přímo neovlivňovaly chod motoru (ostřikovače apod.), hybějící šroubky a matičky. Také jsem objevil nefunkční zpětný ventil, k odvětrávání nádrže, což je u turbín vážný problém. Všechny podtlakové hadice jsem zaměnil za silikonové a překontroloval těsnost. Olej byl jasná věc, předpisově Selenia 10W/60 + podle zkušeností v Coupe a Integrale filtr Tuleta Weber.
Úpravy samozřejmě proběhly také, nakonec jsem koupil nerezový střední díl z anglie, u nás to nikdo nedělá, odvětrávání nádrže (separátory, senzory, ventily) vyřazeno.
Tento víkend dostane auto spojku a pokud vše vyjde, čeká mě první vyjížďka s funkčním Coupátkem
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Časem dodám fotky úprav atd. Mimochodem, pro mě toto znamená, že jedu na sraz s novým autem, snad vše dopadne lépe než loni, kdy Punto jen přidalo na pověsti Fiatů
![Obrázek](http://jpeg.cz/images/2013/04/16/m2DGR.th.jpg)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn