ubytky napeti, chovani voltmetru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od JmJ »

Na 2104 mi zacina voltmetr pri ruznych spotrebicich ukazovat cim tim vice rozdilne hodnoty. Kmita pri blinkrech a dokonce se na nem projevuje i sepnuti volnobehu.

Pri zvysenych otackach se vsim vypnutym ukazuje 12 nekdy mozna 13 voltu. Voltmetr na baterii ukazuje 13,9. Vim, ze voltmetr palubni ma odchylku, ale 2 volty mi prijdou dost. Vim, ze pri blinkrech voltmetr kmita, ale pride mi, ze kmita ponekud moc. A co me prevapilo nejvic, ze na voltmetru je za jizdy videt i sepnuti pneuventilu volnobehu. Pri otevrenem ventilu ukaze voltmetr ubytek cca na sirku raficky. Celkove jsou vsechny budiky dost nachylne na zmeny odberu. Zapnuti svetel znamena pridani paliva v nadrzi a podobne :-)

Konektory v pojistkovce jsem prostrikl kontoxem, stejne jako konektory v motorovem prostoru. Ocistil jsem ukostrovaci body na levem i pravem blatniku.

Ten ubytek 2 volty proti napeti na baterii mam chapat tak, ze to jsou ztraty mezi baterii a voltmetrem, takze mam projit konektory za palubkou? Cim je zpusobeno to, ze zapnuti sptrebicu ma vliv na to, co ukazuje palubni voltmetr, ale minimalni vliv na napeti na baterii? Chapu, ze je to pro nekoho blba otazka, ale zkuste to se mnou :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Já bych to asi neřešil, odstranění jevu by asi přineslo připojení voltmetru vodiči se silnějším průřezem. Vem si, že třeba u sedmy mi za studena ukazuje přesně na čárku mezi zelenými políčky, ohřeje se to a voltmetr sjede tak o dva mm dolů přitom je na baterce stále 14V, před rokem to tuším nedělalo. Nicméně při pohledu na postupující korozi kastle mne budík zanechává naprosto chladným, to už by muselo za přístrojovým štítem něco hořet abych si drásal tlapky v palubce :-) .

No, ale když tě zlobí i jiné budíky tak prolez kostřící body v palubce, možná bych i něco stříkl do oříšku spínačky.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od JmJ »

Ok. Spinacka je dobra myslenka, protoze uz tak asi rok pri vypnuti do nulove polohy nesviti svetla a rozsviti se az po autorizovanem poklepu :-).

Kazdopadne sem vcera zlomil vnejsi kliku u ridice, takze to bude prvni operace :-).

Jedno auto v servisu, druhy v rozkladu pred barakem. Panenko podsrpenska...
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od Petr HC »

To JmJ ta spínačka to je typická závada všech Lad až po 2107 - mrkni na
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 2A#p260229
K tomu připojení voltmetru - připojit silnějšími vodiči nemá smysl (je připojen za spoustou potenciálních přechodových odporů), pokud je nenapojíš přímo od baterky (pak ale průřez nehraje roli - vlastní spotřeba voltmetru je minimální).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od MartasBrno »

Za čím je zapojený volmetr? Za spínačkou. A za nějakou pojistkou? A za uzlama, ze kterých se odebírá napájení blinkrů? Jestli si to nakreslíš jako rybičku, stromeček, nebo pometlíčko je jedno, jde o to, že jednu větev mají ty spotřebiče společnou - a ta je vadná, má velký úbytek napětí (na přechodovém odporu) a ty spotřebiče pověšené za ní to prostě vidí. A jestli je voltmetr až na ocásku, tak vidí všechno, co rybička polkne, patřičně zpracované ;-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od Luděk Musil »

MartasBrno píše:... Jestli si to nakreslíš jako rybičku,... voltmetr až na ocásku, tak vidí všechno, co rybička polkne, patřičně zpracované
Krásné přirovnání. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od JmJ »

MartasBrno píše:Za čím je zapojený volmetr? Za spínačkou. A za nějakou pojistkou? A za uzlama, ze kterých se odebírá napájení blinkrů? Jestli si to nakreslíš jako rybičku, stromeček, nebo pometlíčko je jedno, jde o to, že jednu větev mají ty spotřebiče společnou - a ta je vadná, má velký úbytek napětí (na přechodovém odporu) a ty spotřebiče pověšené za ní to prostě vidí. A jestli je voltmetr až na ocásku, tak vidí všechno, co rybička polkne, patřičně zpracované ;-)
Ich verstehe. Vsechno jde nejspis pres spinacku, nebo pres rele, ktere spinacka sepne. Asik to prvni bude spravne.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od JmJ »

Ad spinacka: po vymontovani orechu se temer okamzite rozsypal. Hridelka v miste jejejiho zajisteni byla uplne opotrebovana. Tim se zrejme zvetsila osova vule mezi kolecky a kontakty a proto blbla svetla pri vypnutem zapalovani. Pro orech sme usporadali hromadny hogo fogo vylet k dvk. Timto mu jeste jednou dekuj. Nicmene vymenou se chovani voltmetru nezmenilo.

Problemy s dobijenim, kdy napeti najednou padlo na cca 10 voltu a po 5 minutach zas vylezlo zpet, me donutilo vymenit regulator, kteremu jsem uz od zacatku neveril. Po vymene regulatoru, ocisteni kontaktu u altiku a ocisteni kontaktu ukostreni prevodovky ukazuje voltmetr pri zaplych svetlech cca 13 voltu a to i pri volnobeznych otackach tepleho motoru.

Vypada to proste vyrazne normalneji. Uff.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od dvk »

Tak sláva :thumbleft:
Doufám, že vás sousedův smetňák a můj vrakáč moc nepoděsil :mrgreen:
... ale má hezký odpich ten západoněmecký žigul :shock:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od JmJ »

dvk píše:Tak sláva :thumbleft:
Doufám, že vás sousedův smetňák a můj vrakáč moc nepoděsil :mrgreen:
... ale má hezký odpich ten západoněmecký žigul :shock:
Doma jsem zjistil, ze ti dva pobudove co me privezli, provedli v mezicase solidni prumyslovou foto spionaz tvych technickych exemplaru. Vyfotili si na co prisli. UAZy a oktavka spinkajici na boku byly nejvetsi atrakci :-)

Odpich jo, ma to na to objem, ovsem pri tom odpichu to melo na ceste km - dvk - km prumernou spotrebu 10.5 l nafty :-). Ale jo, jezdi to hezky. Jednou si mozna taky koupim normalni auto ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: ubytky napeti, chovani voltmetru

Příspěvek od dvk »

Normální auto ... to je do jisté míry jen iluze. Všecko je to jenom žigul, akorát cena dílů se liší. Vidíš, i ta spotřeba odpovídá :mrgreen:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“