Z pohledu na panel mi připadá, že přepinač je telefonní "kypr", který rozhodně není určen ke spínání síťového napětí. Např. při navlhnutí izolace mezi jeho kontakty by mohlo dojít k průrazu mezi mn a nn částí zařízení a pak je bezp. izolační trafo nanic. Na jeho místě bych viděl buď paketový reverzační 3f 6 A přepinač pro motory nebo síť nechat "naostro" připojenou do primáru a "kyprem" spínat jen sekundár. Proudově snad těch 5 A vydrží, když to musí vydržet z baterky a žhavení zapínáš tlačítkem, když už jsou kontakty sepnuty. Navíc, pokud říkáš, že má mraky kontaktů, lze je řadit paralelně.
Rozhodně však není přípustné kombinovat na jednom přepinači (pokud není specielně k tomuto účelu konstruován) mn a nn sekce vedle sebe.
Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory
Moderátor: Moderátoři
Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory
Hmm, tak to mě nenapadlo, díky za postřehy. Tak to budu muset ještě předělat, bude to vpodstatě venku, takže to navlhne raz dva. Zkusím tam místo kontrolky "Síť" vmáčknout kolébkový přepínač 230V s podsvětlením.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory
Dovolím si opět oživit tohle staré téma. Po roce provozu topení nastala závada, se kterou si nevím rady. Přestal pracovat motorek naftového čerpadla, resp. pracuje pouze na první stupeň (snížený výkon). Už jednou jsem motorek celý měnil, nyní ale už přestal pracovat i ten náhradní.
Jakým způsobem ta dvoustupňová regulace funguje ? Motorek jsem rozebral, uhlíky jsou OK, ale dál nevím co přesně měřit a naměřit. Uvnitř motorku je ještě paralelně s uhlíky kondenzátor, který je na povrchu prasklý, ovšem pokud by byl špatný, tak by se motorek netočil ani na první stupeň .. ?
Jakým způsobem ta dvoustupňová regulace funguje ? Motorek jsem rozebral, uhlíky jsou OK, ale dál nevím co přesně měřit a naměřit. Uvnitř motorku je ještě paralelně s uhlíky kondenzátor, který je na povrchu prasklý, ovšem pokud by byl špatný, tak by se motorek netočil ani na první stupeň .. ?
Naposledy upravil(a) dvk dne stř dub 17, 2013 08:32, celkem upraveno 1 x.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory
To schema není moc zřetelné a navíc chybí postup spínání R. Rozhodně bych však prověřil odpor P2, který ovládá otáčky čerpadla (ze schema se nepozná, jestli směrem dolů nebo nahoru, ale pravděpodobně nahoru tím, že odbuzuje motor). Samozřejmostí je kontrola všech kontaktů Sp a dotažení šroubových spojů.
Podrobnější dokumentaci zkus získat v opravnách náklaďáků (s popisem hodnot, poloh přepinače a funkce jednotlivých prvků).
Podrobnější dokumentaci zkus získat v opravnách náklaďáků (s popisem hodnot, poloh přepinače a funkce jednotlivých prvků).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory
Omlouvám se za to schéma, teď jsem našel obrázek v lepší kvalitě (upravil jsem předchozí příspěvek).
Postup spínání bošáku by měl být
0: nic
1: 30 propojeno s 58
2: 30 propojeno s 58 a 57
Mč - motorek čerpadla
Mt - motorek ventilátoru
Pp - pojistka přehřátí
Žs - žhavící svíčka
V - elmg. ventil přívodu paliva
Postup spínání bošáku by měl být
0: nic
1: 30 propojeno s 58
2: 30 propojeno s 58 a 57
Mč - motorek čerpadla
Mt - motorek ventilátoru
Pp - pojistka přehřátí
Žs - žhavící svíčka
V - elmg. ventil přívodu paliva
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory
Toto je důležité, ostatní je jasné. Potvrzuje to, co jsem psal v minulém příspěvku. Může být problém v sepnutí 30-57, přerušený odpor P2, ev. přerušené kratší vinutí Mč, nebo spoje mezi jmenovanými součástmi.dvk píše:...Postup spínání bošáku by měl být
0: nic
1: 30 propojeno s 58
2: 30 propojeno s 58 a 57
Kontrolní bod A - Sp zde musí být při větší rychlosti +.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Návrh ss zdroje s transformátorem pro ss motory
Nakonec se mi nepodařilo abych tak řekl "konfrontovat schéma se skutečností", celé je to zapojené nějak podivně, takže jsem začal postupně rozebírat a kontrolovat. Motor čerpadla měl zaseklé uhlíky, asi do něj někdy předtím natekla nafta a vzniklá mastnota a šlem udělaly svoje. Už to zase funguje jak má, děkuji za rady.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105