servis a garancni prohlidka niva
Moderátor: Moderátoři
Re: servis a garancni prohlidka niva
Urcite tam bude nieco na sposob odpojovania kostry relé startéra...Takze premerat a prepojit. Len ktovie ci to hned nevypina aj čerpadlo, vstreky a zapalovanie.
Edit: http://www.autoprospect.ru/vaz/2170-pri ... s/2527.jpg
Takže podľa schémy RJ neriadi relé štartéra a tým pádom len štartér. Relé č.14, resp relé zapaľovania, je napojené na trvalé + cez poistku č.3 (30A) a kostra používaná na spínanie ide z RJ (na relé kontakt č.85). To znamená, že pri dlhom štartovaní proste RJ toto relé vypne a tým pádom vypne "sama seba", takže nejde ani iskra, ani čerpadlo, ani vstreky. Dalo by sa to premostiť, ale potom by relé č.14 nemohlo byť napojené na trvalé +. U starších tyov je to robené tak isto, len s tým rozdielom, že RJ tú kostru pri dlhom štartovaní nevypína. Alebo spraviť premostenie pridaním dalsieho relé, ktoré by počas štartovania sýtilo relé č.14 kostrou aj po odpojení od RJ.
Edit: http://www.autoprospect.ru/vaz/2170-pri ... s/2527.jpg
Takže podľa schémy RJ neriadi relé štartéra a tým pádom len štartér. Relé č.14, resp relé zapaľovania, je napojené na trvalé + cez poistku č.3 (30A) a kostra používaná na spínanie ide z RJ (na relé kontakt č.85). To znamená, že pri dlhom štartovaní proste RJ toto relé vypne a tým pádom vypne "sama seba", takže nejde ani iskra, ani čerpadlo, ani vstreky. Dalo by sa to premostiť, ale potom by relé č.14 nemohlo byť napojené na trvalé +. U starších tyov je to robené tak isto, len s tým rozdielom, že RJ tú kostru pri dlhom štartovaní nevypína. Alebo spraviť premostenie pridaním dalsieho relé, ktoré by počas štartovania sýtilo relé č.14 kostrou aj po odpojení od RJ.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: servis a garancni prohlidka niva
ale je to nastavene asi na 20 vterin startovani.. ze by za tu dobu nechytnul motor? mozna v zime..
Re: servis a garancni prohlidka niva
su dva rozne sposoby zapojenia, jedno je zavisle na case, to mali tusim uz starsie nivy(tusim aj niektore spi, nie som si isty) a novsie uz snimaju chod motora(neskumal som ci v zavislosti od otacok, napatia alebo coho), ale proste vypnu aj po par sekundach, ked uz motor akoze naskoci. Obcas sa vsak stane, ze to vypne na hranici naskocenia, teda to zdochne. A z nepochopitelnych pricin to potom obcas nechce naskocit ani za svet. Najma u Priory
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4