

Moderátor: Moderátoři
Není to příliš efektivní - tepelné ztráty při kompresi atd.JmJ píše:Ted jsem nekde viedel, ze se zkousi misto dobijeni baterii ukladat energii v podobe stlaceneho vzduchu. Samozrejme to nebylo mysleno jako plnohodnotny pohon, ale jako pohon pomocny. Pri brzdeni se plni tlakova nadoba, behem rozjedzu stlaceny vzduch pomaha. Neprovadel jsem hluboke matematicke operace, ale ten napad se mi libi. Tlakova nadoba je na vyrobu, pouzivani a likvidaci urcite ekologictejsi nez baterie.
Super uzas to nebude, ale zajimalo by me, jestli je to mene efektivni nez baterie.zelvotron píše:Není to příliš efektivní - tepelné ztráty při kompresi atd.JmJ píše:Ted jsem nekde viedel, ze se zkousi misto dobijeni baterii ukladat energii v podobe stlaceneho vzduchu. Samozrejme to nebylo mysleno jako plnohodnotny pohon, ale jako pohon pomocny. Pri brzdeni se plni tlakova nadoba, behem rozjedzu stlaceny vzduch pomaha. Neprovadel jsem hluboke matematicke operace, ale ten napad se mi libi. Tlakova nadoba je na vyrobu, pouzivani a likvidaci urcite ekologictejsi nez baterie.