Elektromobily

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12127
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

Jardo, pamatuješ, na minulej schůzi teď ve čtvrtek jsme zrovna tuto téma taky řešili :lol: Já jsem v tom optimista. Taky jsme měli přednášku na FELu, přímo od člověka, co je ve vývoji elektromobilů už léta, má třeba prsty v elektrickej Tatře Beta. Dával nam tam i výpočty, co se týče cyklů, ceny a výměny, i tak to vycházelo líp, než benzín. Zatim je tam ale to dobíjení a prvotní pořízení. Vsadim se, že jsem to psal už i v tutom tématu, i ty energie zdrojů, schvalně to tu po odeslání projdu. Já jsem ale optimista a věřim, že pořádných elektroaut se dožíju. O elektrobusu třeba taky uvažujou ve Škodě electric, nebyl by prej problém už teď vyrobit stroj, kterej zvládne celej den jezdit linku, ovšem vešlo by se tam tak 10 lidí :lol: Takže se uvažuje o výměnach bateriových paků na konečných a nebo indukční dobíjení. To by se mi vůbec líbilo nejvíc, ale už nevěřim, že by infrastruktura na to byla použitelná v rámci celýho státu, toho se asi ani ty pravnucí nedožíjou. Ale v rámci MHD by to mohlo bejt fajn.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od MacGyver »

Za 40 let dojde ropa a uvidíme :D. Zase nevidím nějakou výhodu v budouvání indukčního dobíjení pouze v trase MHD, to už snad vyjde levnějš natáhnout dva dráty a poslat tam trolejbus, v ideálním případě 15Tr!!
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Elektromobily

Příspěvek od dvk »

2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6573
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Elektromobily

Příspěvek od JmJ »

Ted jsem nekde viedel, ze se zkousi misto dobijeni baterii ukladat energii v podobe stlaceneho vzduchu. Samozrejme to nebylo mysleno jako plnohodnotny pohon, ale jako pohon pomocny. Pri brzdeni se plni tlakova nadoba, behem rozjedzu stlaceny vzduch pomaha. Neprovadel jsem hluboke matematicke operace, ale ten napad se mi libi. Tlakova nadoba je na vyrobu, pouzivani a likvidaci urcite ekologictejsi nez baterie.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Elektromobily

Příspěvek od Petr HC »

Už před cca 50ti lety jezdily v hlubinných dolech s nebezpečím výbuchu metanu lokomotivy na stlačený vzduch.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od zelvotron »

JmJ píše:Ted jsem nekde viedel, ze se zkousi misto dobijeni baterii ukladat energii v podobe stlaceneho vzduchu. Samozrejme to nebylo mysleno jako plnohodnotny pohon, ale jako pohon pomocny. Pri brzdeni se plni tlakova nadoba, behem rozjedzu stlaceny vzduch pomaha. Neprovadel jsem hluboke matematicke operace, ale ten napad se mi libi. Tlakova nadoba je na vyrobu, pouzivani a likvidaci urcite ekologictejsi nez baterie.
Není to příliš efektivní - tepelné ztráty při kompresi atd.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6573
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Elektromobily

Příspěvek od JmJ »

zelvotron píše:
JmJ píše:Ted jsem nekde viedel, ze se zkousi misto dobijeni baterii ukladat energii v podobe stlaceneho vzduchu. Samozrejme to nebylo mysleno jako plnohodnotny pohon, ale jako pohon pomocny. Pri brzdeni se plni tlakova nadoba, behem rozjedzu stlaceny vzduch pomaha. Neprovadel jsem hluboke matematicke operace, ale ten napad se mi libi. Tlakova nadoba je na vyrobu, pouzivani a likvidaci urcite ekologictejsi nez baterie.
Není to příliš efektivní - tepelné ztráty při kompresi atd.
Super uzas to nebude, ale zajimalo by me, jestli je to mene efektivni nez baterie.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Elektromobily

Příspěvek od Petr HC »

Je známo, že stlačený vzduch je jedním z nejdražších pohonných medií. Toto bylo několikrát v literatuře srovnáváno s elektrickým, hydraulickým a plynovým pohonem (např. Sborník ze symposia "Využití tlakového vzduchu" z roku 1991 -2 Zbrojovka Vsetín).
Teď ale budu "střílet od boku".
Při akumulaci a spotřebě jak el,energie, tak při akumulaci a spotřebě tlakové energie (vč. rekuperace) dochází k velkým ztrátám. Když si tipnu, že budou podobně velké, mluví v neprospěch stlačeného vzduchu další faktory - nutnost mazání pneumotoru, nebezpečí z tlakových nádob, revize tlakových nádob, nutnost odkalování kondenzované vody a oleje, odpadní olej, mnohem menší životnost pneumotoru proti elmotoru a značné snížení účinnosti pneumotoru při tlumení jeho hluku. Kdo někdy slyšel pneumatickou vrtačku, brusku a p. jistě to potvrdí.
Zabýval jsem se dost do hloubky podobnými problémy při srovnávání ekonomiky tkalcovských stavů - člunkové, jehlové, pásové, projektilové, hydraulické, pneumatické. Vždy však šlo o srovnávání bez akumulace a rekuperace energie - proto ta "střelba".
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Elektromobily

Příspěvek od Raduz »

®; Člen LKCS
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“