Nu je fakt, že občas to rozhulí, ale že by to byl standard, to se říct nedá. Spíš jsem ten povzdech měl směřovat na to, že v noci jsou autobusový spoje tristní, ba až žádný.radek mb píše:Tak to si jenom myslíšLaďuša píše:.... ale na autobus dobrý. Přece jenom nelítají po okreskach 90.
Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Mimochodem v Praze se nezadržitelně blíží konec klackových sedmistovek
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Jak jsem již psal na FB, poměry ve firmě se klopotně mění a já opět přesedlal na jiný bus. Čirou shodou náhod je to ten, který je na fotce na minulé stránce vedle té staré Karosy. Luděk Musil to asi přivolal. Čili mám možnost srovnat, jak se jezdí Karosou C734 a 934E. Nepočítaje to, že jsem autobus asi dvě hodiny šúroval a pulíroval, aby byl trochu k světu, musím podotknout, že sedmičková Karosa je opravdu překonaná záležitost. Je jasné, že interiér vozu nebude tak poničený jako u staré. Palubní deska již není plechová, ale plastová, což je malinko problém, když jsem byl zvyklý seznam zastávek na linkách, které jsem ještě nejel, připíchnout magnetem na palubku. Co se jízdních vlastností týká, je devítková Karosa někde jinde. Hodně vepředu.
Posilovač řízení parádní, kruháč otočím se dvěma prsty na volantu. Vůle v řízení minimální.
Motoricky to není žádná sláva, to je pravda, zdá se mi, že to tahá stejně jako ta stará sedma. Přičítám to tomu, že to na dílně uškrtili jak mohli. Pocitově ale jedu tak, že tu devítkovou více ženu do toček, už si to nebrumlá na pohodu při 700 či 800 otáčkami.
Řazení je stejné, nejsem znalec, ale převodovka bude zřejmě úplně stejná jako u starých Karos, tudíž oblíbené chrrrrkchchckkkkk při řazení jedničky zůstalo.
Co však přidává komfortu jízdy a pohodlí řidiče je topení, respektive to, že už na nohy neprotahuje studený vzduch zvenčí nimimálně dvaceti místy. Konečně mám klid a nohy v teple. Topení funguje skvěle, stejně jako bufík.
Luděk M. měl pochybnosti o svítivosti světel. Dovedu si představit, že by hlavní světlomety mohly svítit lépe, do žuguloidních hranatých světel to má daleko, nicméně to svítí slušně.
Další kapitola jsou brzdy, které jsou na míle vzdáleny těm ve staré Karose. Možná jsem měl jen smůlu na kusy (staré Karosy), ale brzdy u nové Karosy si nemohu vynachválit. V pondělí vezmu do práce foťák, tak udělám detailnější fotky.
S novým autobusem jsem zdělil po předchůdci také jeho linky, takže nyní se točím hlavně na trase Benátky nad Jizerou-Mladá Boleslav, někdy tam je Brandýs nad Labem a Mnichovo Hradiště. Co ovšem považuji za vrchol a docela sadistickou linku je linka Benátky-M.Boleslav, která se jede 1:50 hod a je na ní 40 zastávek. V podstatě je potřeba vymést všechny díry v okruhu 20 km mezi Boleslaví a Benátkami a sesbírat žactvo do školy a ze školy. To je pakaárna. Linka se mezi řidiči důvěrně nazývá Dakar. Na ukázku foto s výpisem zastávek.
Posilovač řízení parádní, kruháč otočím se dvěma prsty na volantu. Vůle v řízení minimální.
Motoricky to není žádná sláva, to je pravda, zdá se mi, že to tahá stejně jako ta stará sedma. Přičítám to tomu, že to na dílně uškrtili jak mohli. Pocitově ale jedu tak, že tu devítkovou více ženu do toček, už si to nebrumlá na pohodu při 700 či 800 otáčkami.
Řazení je stejné, nejsem znalec, ale převodovka bude zřejmě úplně stejná jako u starých Karos, tudíž oblíbené chrrrrkchchckkkkk při řazení jedničky zůstalo.
Co však přidává komfortu jízdy a pohodlí řidiče je topení, respektive to, že už na nohy neprotahuje studený vzduch zvenčí nimimálně dvaceti místy. Konečně mám klid a nohy v teple. Topení funguje skvěle, stejně jako bufík.
Luděk M. měl pochybnosti o svítivosti světel. Dovedu si představit, že by hlavní světlomety mohly svítit lépe, do žuguloidních hranatých světel to má daleko, nicméně to svítí slušně.
Další kapitola jsou brzdy, které jsou na míle vzdáleny těm ve staré Karose. Možná jsem měl jen smůlu na kusy (staré Karosy), ale brzdy u nové Karosy si nemohu vynachválit. V pondělí vezmu do práce foťák, tak udělám detailnější fotky.
S novým autobusem jsem zdělil po předchůdci také jeho linky, takže nyní se točím hlavně na trase Benátky nad Jizerou-Mladá Boleslav, někdy tam je Brandýs nad Labem a Mnichovo Hradiště. Co ovšem považuji za vrchol a docela sadistickou linku je linka Benátky-M.Boleslav, která se jede 1:50 hod a je na ní 40 zastávek. V podstatě je potřeba vymést všechny díry v okruhu 20 km mezi Boleslaví a Benátkami a sesbírat žactvo do školy a ze školy. To je pakaárna. Linka se mezi řidiči důvěrně nazývá Dakar. Na ukázku foto s výpisem zastávek.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Radku, tož to gratuluju k povýšení do devítistovkové řady. Mmj. pěkné shrnutí. Lepší pocit z devítikila je pochopitelný, protože byť mají oba busy stejný základ, tak devítikilo je novější a předpokládám že i trochu vychytanější, než sedmistovka. Myslím si, že je analogické ke srovnání nulajedničky s nulasedmičkou.
No a ten tzv. Dakar je fakt drsný. To mě porazilo. Jsem se musel smát. I když vím, že pro Tebe to zrovna k smíchu asi nebude.
Tak hlavně ať to jezdí bez poruch.
No a ten tzv. Dakar je fakt drsný. To mě porazilo. Jsem se musel smát. I když vím, že pro Tebe to zrovna k smíchu asi nebude.
Tak hlavně ať to jezdí bez poruch.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Ano, převodovka je stejná, resp na přání tam mohla být i 6° ZF, ale to zřejmě nebude tvůj případ. Motor Liaz?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
934E - to by mal byt renault nie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Na východním slovensku maj ještě mnohem drsnější dakar.Jede se 4 hodiny,klidně 4 zastávky v každé vesnici+pasažéři "osadníci"
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Kde?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Autobusy a vše okolo - part two
To u nás, v Ústí n.L. bývala pověstná linka č.12 , na MHD linka přímo monstrozního rozsahu.
Nejdříve objela obce na jednom okraji města (nedaleko Teplic) , pak se prodrala skrze město a končila v obcích na druhém konci města (nedaleko Litoměřic).
Tato linka bývala mezi řidiči MHD tuze oblíbená, nemuseli se celý den kodrcat jen v ucpaném městě.
Nejdříve to začalo Roudníky, Chlumec, Strádov, Přestanov http://www.cnds.cz/ul/evpro/eik-11.htm , Chabařovice, Předlice, kolem chemičky do města, nádraží (v opačném směru náměstí http://www.cnds.cz/ul/evpro/eik-07.htm ) , pak přes most přes Labe kolem soudu směr Střekov, Brná, Sebuzín a Církvice http://www.cnds.cz/ul/evpro/eik-12.htm , zde se autobus otočil a pelášil zase zpět.
No na mapě třeba tak http://www.mapy.cz/#x=13.982663&y=50.671669&z=11 a pokračování http://www.mapy.cz/#x=14.135277&y=50.622395&z=11
Jelikož to byla vyloženě Ikarusová linka a já měl tyto vozy rád již co by dítko školou povinné, navíc ještě nebyla žádná tarifní ani časová pásma, stačilo mi koupit si lístek za 1,-Kčs a měl jsem výlet na celé odpoledne
Nejdříve objela obce na jednom okraji města (nedaleko Teplic) , pak se prodrala skrze město a končila v obcích na druhém konci města (nedaleko Litoměřic).
Tato linka bývala mezi řidiči MHD tuze oblíbená, nemuseli se celý den kodrcat jen v ucpaném městě.
Nejdříve to začalo Roudníky, Chlumec, Strádov, Přestanov http://www.cnds.cz/ul/evpro/eik-11.htm , Chabařovice, Předlice, kolem chemičky do města, nádraží (v opačném směru náměstí http://www.cnds.cz/ul/evpro/eik-07.htm ) , pak přes most přes Labe kolem soudu směr Střekov, Brná, Sebuzín a Církvice http://www.cnds.cz/ul/evpro/eik-12.htm , zde se autobus otočil a pelášil zase zpět.
No na mapě třeba tak http://www.mapy.cz/#x=13.982663&y=50.671669&z=11 a pokračování http://www.mapy.cz/#x=14.135277&y=50.622395&z=11
Jelikož to byla vyloženě Ikarusová linka a já měl tyto vozy rád již co by dítko školou povinné, navíc ještě nebyla žádná tarifní ani časová pásma, stačilo mi koupit si lístek za 1,-Kčs a měl jsem výlet na celé odpoledne
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Nevím jak u linkáče, ale u městských éček jsou oba motory.Cory píše:934E - to by mal byt renault nie?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Osobně mi to připadá, předesílám opravdu jen můj dojem podle zvuku, že by to mohl být LIAZ. Nicméně zítra zjistím víc a něco i nafotím.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Vzhledem k tomu, že jsem z Mladé Boleslavi a jeden z nejaktivnějších přispěvovatelů v tomto vlákně je RadekMB, taktéž boleslavák, tak doufám, že následující obrázek neudělá radost jen mě..
O DPMLB už léta tvrdím, že musí na služebkách najet mnohonásobně víc km než na linkách. MHD je v boleslavi opravdu strašná a naučila mne chodit všude pěšky (teda až do 18, kdy jsem si udělal řidičák...). Mou teorii, že autobusy DPMLB jsou závislé na služebkách potvrzuje tato fotografie ex-boleslavské 21Ab v Bulharsku:
Foto: Filip Jiřík (Absolut)
PS: Ten znak mercedesu na masce je také luxusní
O DPMLB už léta tvrdím, že musí na služebkách najet mnohonásobně víc km než na linkách. MHD je v boleslavi opravdu strašná a naučila mne chodit všude pěšky (teda až do 18, kdy jsem si udělal řidičák...). Mou teorii, že autobusy DPMLB jsou závislé na služebkách potvrzuje tato fotografie ex-boleslavské 21Ab v Bulharsku:
Foto: Filip Jiřík (Absolut)
PS: Ten znak mercedesu na masce je také luxusní
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Linka Prešov přes Michalovce do Užhoroda,i když ty 4 zastávky na ves jsem spletl s jinou linkou.Cory píše:Kde?
Dělat řidiče na východním slovensku bych nemohl protože bych nerozuměl ani slovo svým pasažérům ,obvykle jsem tam byl jediný na koho řidič mluvíl spisovnou slovenštinou .
Mceza:Tohle je Bulharsko,a ne nějaká z******* Boleslav .
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Já na sedmistovkovou Karosu nedám dopustit i když dobrá devítistovka je na jízdu hodně příjemná. Přední náprava LIAZ s nezávislým zavěšením kol je narozdíl od tuhé nápravy Škoda, která se dávala od roku 1999 do devítistovek verze "E", na našich rozmlácených silnicích pohodlnější a autobus se tolik "nehoupe na měchách". Náprava Škoda se taky mnohem dřív vymlátí, autobus je potom poznat už zdálky podle typického cvakání přední nápravy. Dělá to 99% Karos 900 "E" a Citybusů.
Co se týká toho topení, profukování apod. Tam záleží hlavně na údržbě. Táhne jak v devítikelch, tam v 700, když jsou špatně slícované a dotažené ochranné kryty. Pořádný hadr nacpaný do průchodu s kabely pod palubní deskou z hlavního rozvaděče vedle řidiče je základem, bez něj to nejde.
Naopak u sedmistovky mi přijde, že je výkonnější topení a když má něco topit perfektně, tak to byla vždycky sedmistovka. Taky tolik netrpí na stržené lanko ovládání průtoku do výměníku. Žádné totiž nemá. Průtok se ovládá kohoutem na podlaze.
Řízení, sloupek a posilovač je u řady 900 převzatý z výrobního programu Renault, řada 700 má sloupek a posilovač Technometra Radotín. V tomhle případě je úplně jedno, jaký typ řízení je použit, funkce posilovače záleží na seřízení, těsnotech, odvdušnění a spolehlivosti čerpadla - hydrogenerátoru.
Zažil jsem jak perfektně fungující Technometru u řady 700, tak mizerný posilovač na 900. Dobré je, když se s dílnou podaří dohodnout na kompromisu a řízení udělat aspoň "tak nějak". Na vůle trpí oba typy stejně, řekl bych, že renaultové řízení je na to náchylnější.
Řízení Technometra taky nemá tendenci zrádně vypovědět službu při rychlém přetáčení řízení z jednoho rejdu do druhého (autobusové terminály, vytáčení). To buď posiluje ztuha, nebo posiluje. Renaulťácký udělá to, že se po několika otáčkách prostě zasekne a nepomůžou ani zvýšené otáčky motoru. Musí se nechat "na půlvteřinu" bez točení a potom začít zase kroutit a dohánět o to rychleji nevytočený kus manévru.
Někdy pomůže trochu protůrovávat motor, tím se vždycky do řízení "kopne" trochu tlaku navíc a při vyjíždění a vyhýbání to pomáhá.
Světla - záleží na seřízení. Já jsem spokojený s oběma typy.
Spotřeba. To jsem nikdy u autobusů neřešil. Nikdy mě na koberec nevolali, takže to mám asi dobré. Někdy je to až s podivem při mém stylu jízdy, u automatu stále "kick-down" a plný plyn, s mauálem časté podřazování a před přeřazením točení motoru až k omezovači. Než mi na to přišli a přehráli software, měl jsem u DP na svém autobusu dokonce přeprogramovanou řídicí jednotku převodovky, aby řadila později a nechávala motor víc točit. Lítalo to do kopců až neskutečně. Každý kdo s ním jezdil si to pochvaloval a já se jen šklebil užíval si to. S tímhle stylem jízdy jsem dělal u automatu na městě 25 litrů/100 km, to si myslím je na město a automat spotřeba víc než dobrá. Zase jsem to ušetřil jinde, využíváním výběhu, plynulou jízdou ke světlům apod. Byl tam taky výborný motor zajetý do rychla a seřízené čerpadlo.
a ještě nakonec - s Karosama se opravdu lítá po okreskách 90. Když to okreska a charakter linky dovolí, nevidím důvod, proč jet pomaleji. Většinou tyhle stálé rychlíkářské Karosy mají vyštelovanou tu vůli v řízení a obecně jsou dobře utěsněné, dobře osvětlené a chlapi je mají vychytané. Moje současná městská Karosa taky umí přes 100 km/h. Má meziměstský "zadek" a výborně se to dá využít na krátkém úseku po rychlé výpadovce.
Jinak aktuálně jsem si zabral (až se vrátí z dílen) generálkovanou Karosu B 732, která má dostat nový lak v "retrobarvách" společnosti a víceméně by to měla být taková vlajková loď všech dosud zařazených provozních sedmistovek v ČR. Je v perfektním stavu, včetně nového motoru, který jsem si sám zajížděl na míru. Vzhledem k poměrně mladému roku výroby se udrží asi ještě hodně dlouho. No a než se vrátí z dílen, budu si ladit a vylepšovat tu sedmistovku, kterou jsem dostal po nástupu k téhle firmě a střídat to s nablýskanou B952E a Mercedesem.
P.S. V Radkově Karose bude už 100% Renault, to by vysvětlovalo i to vytáčení. Bez něj totiž netáhne. I převodovka je pro motor Renault jinak zpřevodovaná, než pro Liaz.
C 934 E mají všechny už motory Renault. Už klasických C 934 s Liazem moc nebylo. Zájezdová LC 936 se nedělala s Liazem nikdy i když v té době byly odpovídající Liazy k dispozici. Zájem vlastníka Karosy byl evidentní. V městských B 931 E naopak Liazy jsou často k vidění. Podle mého názoru a zkušeností je to míň hypochondrický motor, než Renault MIHR.
Co se týká toho topení, profukování apod. Tam záleží hlavně na údržbě. Táhne jak v devítikelch, tam v 700, když jsou špatně slícované a dotažené ochranné kryty. Pořádný hadr nacpaný do průchodu s kabely pod palubní deskou z hlavního rozvaděče vedle řidiče je základem, bez něj to nejde.
Naopak u sedmistovky mi přijde, že je výkonnější topení a když má něco topit perfektně, tak to byla vždycky sedmistovka. Taky tolik netrpí na stržené lanko ovládání průtoku do výměníku. Žádné totiž nemá. Průtok se ovládá kohoutem na podlaze.
Řízení, sloupek a posilovač je u řady 900 převzatý z výrobního programu Renault, řada 700 má sloupek a posilovač Technometra Radotín. V tomhle případě je úplně jedno, jaký typ řízení je použit, funkce posilovače záleží na seřízení, těsnotech, odvdušnění a spolehlivosti čerpadla - hydrogenerátoru.
Zažil jsem jak perfektně fungující Technometru u řady 700, tak mizerný posilovač na 900. Dobré je, když se s dílnou podaří dohodnout na kompromisu a řízení udělat aspoň "tak nějak". Na vůle trpí oba typy stejně, řekl bych, že renaultové řízení je na to náchylnější.
Řízení Technometra taky nemá tendenci zrádně vypovědět službu při rychlém přetáčení řízení z jednoho rejdu do druhého (autobusové terminály, vytáčení). To buď posiluje ztuha, nebo posiluje. Renaulťácký udělá to, že se po několika otáčkách prostě zasekne a nepomůžou ani zvýšené otáčky motoru. Musí se nechat "na půlvteřinu" bez točení a potom začít zase kroutit a dohánět o to rychleji nevytočený kus manévru.
Někdy pomůže trochu protůrovávat motor, tím se vždycky do řízení "kopne" trochu tlaku navíc a při vyjíždění a vyhýbání to pomáhá.
Světla - záleží na seřízení. Já jsem spokojený s oběma typy.
Spotřeba. To jsem nikdy u autobusů neřešil. Nikdy mě na koberec nevolali, takže to mám asi dobré. Někdy je to až s podivem při mém stylu jízdy, u automatu stále "kick-down" a plný plyn, s mauálem časté podřazování a před přeřazením točení motoru až k omezovači. Než mi na to přišli a přehráli software, měl jsem u DP na svém autobusu dokonce přeprogramovanou řídicí jednotku převodovky, aby řadila později a nechávala motor víc točit. Lítalo to do kopců až neskutečně. Každý kdo s ním jezdil si to pochvaloval a já se jen šklebil užíval si to. S tímhle stylem jízdy jsem dělal u automatu na městě 25 litrů/100 km, to si myslím je na město a automat spotřeba víc než dobrá. Zase jsem to ušetřil jinde, využíváním výběhu, plynulou jízdou ke světlům apod. Byl tam taky výborný motor zajetý do rychla a seřízené čerpadlo.
a ještě nakonec - s Karosama se opravdu lítá po okreskách 90. Když to okreska a charakter linky dovolí, nevidím důvod, proč jet pomaleji. Většinou tyhle stálé rychlíkářské Karosy mají vyštelovanou tu vůli v řízení a obecně jsou dobře utěsněné, dobře osvětlené a chlapi je mají vychytané. Moje současná městská Karosa taky umí přes 100 km/h. Má meziměstský "zadek" a výborně se to dá využít na krátkém úseku po rychlé výpadovce.
Jinak aktuálně jsem si zabral (až se vrátí z dílen) generálkovanou Karosu B 732, která má dostat nový lak v "retrobarvách" společnosti a víceméně by to měla být taková vlajková loď všech dosud zařazených provozních sedmistovek v ČR. Je v perfektním stavu, včetně nového motoru, který jsem si sám zajížděl na míru. Vzhledem k poměrně mladému roku výroby se udrží asi ještě hodně dlouho. No a než se vrátí z dílen, budu si ladit a vylepšovat tu sedmistovku, kterou jsem dostal po nástupu k téhle firmě a střídat to s nablýskanou B952E a Mercedesem.
P.S. V Radkově Karose bude už 100% Renault, to by vysvětlovalo i to vytáčení. Bez něj totiž netáhne. I převodovka je pro motor Renault jinak zpřevodovaná, než pro Liaz.
C 934 E mají všechny už motory Renault. Už klasických C 934 s Liazem moc nebylo. Zájezdová LC 936 se nedělala s Liazem nikdy i když v té době byly odpovídající Liazy k dispozici. Zájem vlastníka Karosy byl evidentní. V městských B 931 E naopak Liazy jsou často k vidění. Podle mého názoru a zkušeností je to míň hypochondrický motor, než Renault MIHR.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Veverko, no však to tam i píše, že ten Mercedes 21Ab je v Bulharsku
Jo a taky by mě zajímalo, co je u městský sedmistovkový Karosy braný jako retronátěr
Jo a taky by mě zajímalo, co je u městský sedmistovkový Karosy braný jako retronátěr
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás