Coryho 2105

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Co urobit?

opravit a prestriekat blatnik
27
44%
prestriekat cele auto na obycajnu červenu
9
15%
prestriekat cele auto na cervenu metalizu
25
41%
 
Celkem hlasů: 61

Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Yellow01 »

No vidíš, tohle je jiná technika než ten plastovej výtvor :)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Majo »

to by ste sa divili co vydrzi ten plastovy vytvor zalepeny epoxidom(zlomili sme ho a nasledne zlepili) :-D
ale uznavam, ze toto vyzera kulturnejsie, akurat neviem ci nebudes nadvarat napinak :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Cory »

Ked sme tak vcera na UA s predavacom a nejakym mechanikom skumali napinacie listy, tak sme prisli na to, ze 1,7 (dvojradova reťaz) ma listu inu - ma vacsi obluk, resp viac odsadeny od listy pre 1,5 a 1,6. To asi kvoli tomu, ze reťaz je rovnako dlha ako pri 1,5(1,6), tak aj pri 1,7,ale blok 1,7 je cca o 1mm nizsi ako 1,5(1,6). U 1,7 a jednoradej reťaze ten obluk zacina už dole pri klukovke, ale reťaz je rovnako dlha ako tá dvojradová. Tiež si myslím že budem musieť predlžovať napinak, resp niečo navariť na rameno kladky. Rád by som použil napinák z jednoradovej reťaze - má väčšiu styčnú plochu. Inak, ložisko som dal 32/12/10 s charakteristikou C3 - znáša vyššie teploty a dynamické zaťaženie (vraj).

Majo, ak to bude fungovať, lišta je tvoja :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Majo »

napinak z jednoradej retaze je hydraulicky, nie? Mne to za studena vzdy rachtalo a to som mal najazdene 20tkm ked som ho vyhadzoval. Na povodny napinak sa da navarit valcek(plna gulatinka) akehokolvek priemeru a mas hned vacsie stycnu plochu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Cory »

Ano, ale ja mam "nehydraulicku" nahradu, je to ten automaticky napinak ako som tu raz daval, ale s vacsou styčnou plochou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Coryho 2105

Příspěvek od MartasBrno »

Tak s tím ložiskem bych ještě chvíli přemýšlel. Když je to do vysokých teplot, tak se dává opravdu volnější, třeba ložiska na klikovce u motorky jsou C3 nebo C4. Ale těžko říct, jaké teploty ta klikovka vidí. Já se napálil u elektromotoru. Je už starší a asi dostal ránu do hřídele, tak nebude ideálně rovný nebo vyvážený. Nemohl jsem najít katalog MEZ, tak jsem koupil ložiska dle stejného SIEMENS. C3. Subjektivně jsou stejně volné, jako ojeté klasiky, které jsem potom z motoru s překvapením vyndal. Nakonec jsem musel do obchodu znovu pro nové klasiky se standartní vůlí, protože s těma volnýma to byly vibrace a hluk jak blázen. No, uvidíš. Je to jednořadé ložisko? Z rozměrů nepoznám typ... Na kladku bych rád viděl dvouřadé. Ale nerozumím tomu, je to jen intuice amatéra...

Další věc je pouzdření. Otevřené ložisko se maže olejem motoru, ale protže tady k tomu není žádné vedení, nefungovalo by to asi dobře, kdoví, jestli by mlha stačila. No, ale zapouzdřené ložisko má zase kratší život než správně mazané otevřené...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Cory »

Lozisko je zakryte z oboch stran. Jednoradé, guličkové ZVL.

Edit: Rameno kladky sa musi upraviť, reťaz do nej šúcha a láme sa na jej vrchnej časti.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Při teplotách panujících v motoru bych měl strach, že z "uzavřeného" ložiska mazivo "prchne" a díky pouzdru omezeně proniknuvší olej to nezvládne. Toliko pesimisticky laděný laik.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Cory »

Ktovie ako dlho by sa točilo lozisko na sucho, kym by sa k nemu dostal olej - uvidíme, prípadne vymeníme :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Cory »

Napínacia kladka je tam, musel som ju obrúsiť a navariť na ňu klinovú podložku, jednak aby napinák mal rezervu, a potom aj preto, aby tlačil celou svojou plochou na rameno kladky.

Toto je ten napinák:
UUUU (2) - kópia.JPG
Takto to vyzeralo bez obrúsenia. Na 1,7ky to treba vyrábať inak, posunúť čap kolečka o pár mm dalej od osi ramena.
UUUU (5) - kópia.JPG
A tu je hlavný problém výmeny dvojradej reťaze za jednoradú na starších blokoch (cca do roku 2000, resp do roku, kedy sa začali osadzovať do Nív jednoradé reťaze, potom sa robili väčšie diery aj na 1,6 a 1,5).
UUUU (14) - kópia.JPG
Edit: Teraz ma napadlo, prečo som musel nadstavovat dosadaciu plochu napinaku. Koleso na náhone olejového čerpadla je menšie ako vačkové koleso, tým pádom je reťaz v napínacej časti volnejšia ako u dvojradej reťaze.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Petr HC »

Cory píše: ... Edit: Teraz ma napadlo, prečo som musel nadstavovat dosadaciu plochu napinaku. Koleso na náhone olejového čerpadla je menšie ako vačkové koleso, tým pádom je reťaz v napínacej časti volnejšia ako u dvojradej reťaze.
To se mi nezdá. Toto kolo nenahání jen olejové čerpadlo, ale i rozdělovač a ten musí jít synchronně s vačkovou hřídelí.(pokud je tedy úhlový převod na rozdělovač 1 : 1)
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Saša »

U íčka rozdělovač není potřeba . Osazením menšího kola asi chtěli dosáhnout plného mazacího tlaku v nižších otáčkách , možná kvůli hydraulickému napínáku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Cory »

U íčka rozdeľovač nie je a jednoradá reťaz sa používala len u MPi, aj to nie u všetkých. Tým menším kolesom chceli pravdepodobne dosiahnuť vyšší mazací tlak v nižších otáčkach, ako vraví Saša. Teoreticky by som mohol dať na náhon olejového čerpadla aj vačkové kolo, ale vadilo by to tlmiču kmitov - už teraz sa reťaz po nom kĺže.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Petr HC »

Tak teď jsem tu za blbce. Nejdříve jsem se samozřejmě podíval, o jaký vůz jde a Cory má v popisu toto:
-------------------
Člen KBČS

http://www.corylada.szm.sk
Naposledy upravil(a) Petr HC dne ned úno 24, 2013 14:19, celkem upraveno 1 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Coryho 2105

Příspěvek od Vašátor »

Petře, v pohodě :wink: . Posledních X stran se tu sice řeší přestavba na MPi, ale člověk nemůže sledovat všechno 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“