Coryho 2105
Moderátor: Moderátoři
Re: Coryho 2105
No vidíš, tohle je jiná technika než ten plastovej výtvor
Re: Coryho 2105
to by ste sa divili co vydrzi ten plastovy vytvor zalepeny epoxidom(zlomili sme ho a nasledne zlepili)
ale uznavam, ze toto vyzera kulturnejsie, akurat neviem ci nebudes nadvarat napinak
ale uznavam, ze toto vyzera kulturnejsie, akurat neviem ci nebudes nadvarat napinak
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Coryho 2105
Ked sme tak vcera na UA s predavacom a nejakym mechanikom skumali napinacie listy, tak sme prisli na to, ze 1,7 (dvojradova reťaz) ma listu inu - ma vacsi obluk, resp viac odsadeny od listy pre 1,5 a 1,6. To asi kvoli tomu, ze reťaz je rovnako dlha ako pri 1,5(1,6), tak aj pri 1,7,ale blok 1,7 je cca o 1mm nizsi ako 1,5(1,6). U 1,7 a jednoradej reťaze ten obluk zacina už dole pri klukovke, ale reťaz je rovnako dlha ako tá dvojradová. Tiež si myslím že budem musieť predlžovať napinak, resp niečo navariť na rameno kladky. Rád by som použil napinák z jednoradovej reťaze - má väčšiu styčnú plochu. Inak, ložisko som dal 32/12/10 s charakteristikou C3 - znáša vyššie teploty a dynamické zaťaženie (vraj).
Majo, ak to bude fungovať, lišta je tvoja
Majo, ak to bude fungovať, lišta je tvoja
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2105
napinak z jednoradej retaze je hydraulicky, nie? Mne to za studena vzdy rachtalo a to som mal najazdene 20tkm ked som ho vyhadzoval. Na povodny napinak sa da navarit valcek(plna gulatinka) akehokolvek priemeru a mas hned vacsie stycnu plochu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Coryho 2105
Ano, ale ja mam "nehydraulicku" nahradu, je to ten automaticky napinak ako som tu raz daval, ale s vacsou styčnou plochou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Coryho 2105
Tak s tím ložiskem bych ještě chvíli přemýšlel. Když je to do vysokých teplot, tak se dává opravdu volnější, třeba ložiska na klikovce u motorky jsou C3 nebo C4. Ale těžko říct, jaké teploty ta klikovka vidí. Já se napálil u elektromotoru. Je už starší a asi dostal ránu do hřídele, tak nebude ideálně rovný nebo vyvážený. Nemohl jsem najít katalog MEZ, tak jsem koupil ložiska dle stejného SIEMENS. C3. Subjektivně jsou stejně volné, jako ojeté klasiky, které jsem potom z motoru s překvapením vyndal. Nakonec jsem musel do obchodu znovu pro nové klasiky se standartní vůlí, protože s těma volnýma to byly vibrace a hluk jak blázen. No, uvidíš. Je to jednořadé ložisko? Z rozměrů nepoznám typ... Na kladku bych rád viděl dvouřadé. Ale nerozumím tomu, je to jen intuice amatéra...
Další věc je pouzdření. Otevřené ložisko se maže olejem motoru, ale protže tady k tomu není žádné vedení, nefungovalo by to asi dobře, kdoví, jestli by mlha stačila. No, ale zapouzdřené ložisko má zase kratší život než správně mazané otevřené...
Další věc je pouzdření. Otevřené ložisko se maže olejem motoru, ale protže tady k tomu není žádné vedení, nefungovalo by to asi dobře, kdoví, jestli by mlha stačila. No, ale zapouzdřené ložisko má zase kratší život než správně mazané otevřené...
Re: Coryho 2105
Lozisko je zakryte z oboch stran. Jednoradé, guličkové ZVL.
Edit: Rameno kladky sa musi upraviť, reťaz do nej šúcha a láme sa na jej vrchnej časti.
Edit: Rameno kladky sa musi upraviť, reťaz do nej šúcha a láme sa na jej vrchnej časti.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Coryho 2105
Při teplotách panujících v motoru bych měl strach, že z "uzavřeného" ložiska mazivo "prchne" a díky pouzdru omezeně proniknuvší olej to nezvládne. Toliko pesimisticky laděný laik.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Coryho 2105
Ktovie ako dlho by sa točilo lozisko na sucho, kym by sa k nemu dostal olej - uvidíme, prípadne vymeníme
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2105
Napínacia kladka je tam, musel som ju obrúsiť a navariť na ňu klinovú podložku, jednak aby napinák mal rezervu, a potom aj preto, aby tlačil celou svojou plochou na rameno kladky.
Toto je ten napinák: Takto to vyzeralo bez obrúsenia. Na 1,7ky to treba vyrábať inak, posunúť čap kolečka o pár mm dalej od osi ramena. A tu je hlavný problém výmeny dvojradej reťaze za jednoradú na starších blokoch (cca do roku 2000, resp do roku, kedy sa začali osadzovať do Nív jednoradé reťaze, potom sa robili väčšie diery aj na 1,6 a 1,5). Edit: Teraz ma napadlo, prečo som musel nadstavovat dosadaciu plochu napinaku. Koleso na náhone olejového čerpadla je menšie ako vačkové koleso, tým pádom je reťaz v napínacej časti volnejšia ako u dvojradej reťaze.
Toto je ten napinák: Takto to vyzeralo bez obrúsenia. Na 1,7ky to treba vyrábať inak, posunúť čap kolečka o pár mm dalej od osi ramena. A tu je hlavný problém výmeny dvojradej reťaze za jednoradú na starších blokoch (cca do roku 2000, resp do roku, kedy sa začali osadzovať do Nív jednoradé reťaze, potom sa robili väčšie diery aj na 1,6 a 1,5). Edit: Teraz ma napadlo, prečo som musel nadstavovat dosadaciu plochu napinaku. Koleso na náhone olejového čerpadla je menšie ako vačkové koleso, tým pádom je reťaz v napínacej časti volnejšia ako u dvojradej reťaze.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2105
To se mi nezdá. Toto kolo nenahání jen olejové čerpadlo, ale i rozdělovač a ten musí jít synchronně s vačkovou hřídelí.(pokud je tedy úhlový převod na rozdělovač 1 : 1)Cory píše: ... Edit: Teraz ma napadlo, prečo som musel nadstavovat dosadaciu plochu napinaku. Koleso na náhone olejového čerpadla je menšie ako vačkové koleso, tým pádom je reťaz v napínacej časti volnejšia ako u dvojradej reťaze.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Coryho 2105
U íčka rozdělovač není potřeba . Osazením menšího kola asi chtěli dosáhnout plného mazacího tlaku v nižších otáčkách , možná kvůli hydraulickému napínáku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Coryho 2105
U íčka rozdeľovač nie je a jednoradá reťaz sa používala len u MPi, aj to nie u všetkých. Tým menším kolesom chceli pravdepodobne dosiahnuť vyšší mazací tlak v nižších otáčkach, ako vraví Saša. Teoreticky by som mohol dať na náhon olejového čerpadla aj vačkové kolo, ale vadilo by to tlmiču kmitov - už teraz sa reťaz po nom kĺže.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2105
Tak teď jsem tu za blbce. Nejdříve jsem se samozřejmě podíval, o jaký vůz jde a Cory má v popisu toto:
-------------------
Člen KBČS
http://www.corylada.szm.sk
-------------------
Člen KBČS
http://www.corylada.szm.sk
Naposledy upravil(a) Petr HC dne ned úno 24, 2013 14:19, celkem upraveno 1 x.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Coryho 2105
Petře, v pohodě . Posledních X stran se tu sice řeší přestavba na MPi, ale člověk nemůže sledovat všechno
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/