KOUPĚ NIVY -- dotazy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
dusan1488
Příspěvky: 56
Registrován: stř lis 04, 2009 14:16
Bydliště: kosice

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od dusan1488 »

mne to tiez robi pod bodom mrazu ale staci prejst tak 50 m pomalicky na jednotke a je to v poho treba ju jednoducho trochu zahriat a prevodovka potom ide v poho
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od vik2 »

pomohla by vymena oleje za vicerozsahovy. Asi 75W-90. Asi tam bude nejakej normalni sae 80 nebo 90.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od Luděk Musil »

vik2 píše:pomohla by vymena oleje za vicerozsahovy. Asi 75W-90. Asi tam bude nejakej normalni sae 80 nebo 90.
Také bych se příkláněl k názoru, že výměna za vícerozsahový olej by mohla pomoci.
I když sám mám ve své 044 (hlavní převodovka je shodná s Nivou :idea: ) PP 80W90 a v mrazech mi to řadilo i vyřazovalo no problem. Ale u mě to může být tím, že převodovka už má něco nakroucenýho (asi tak 180 kkm). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od veliz »

75W-90 by tomu asi pomohl a kdybych to byl býval věděl, asi bych ho tam dal. Takhle tam mám předepsaný Mogul 80W-90 / API GL-5 a skutečnost, že mi tam při prvním rozjetí v mrazu jde hůř dvojka, tolik neřeším. Nicméně příležitostně zkusím Mogul Syntrans 75W-90, ikdyž stojí 2x tolik.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od vik2 »

Majo tu nekde psal, ze do prevodovek neni GL-5 vhodny. Zminoval synchrony....
presne by to asi vysvetlil on.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
kitcarcup
Příspěvky: 58
Registrován: úte říj 26, 2010 21:10
Bydliště: Šlapanice

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od kitcarcup »

vik2 píše:Majo tu nekde psal, ze do prevodovek neni GL-5 vhodny. Zminoval synchrony....
presne by to asi vysvetlil on.
ANO prosím:
MIN požadavek na unosnost olejového filmu převodových olejů je:

U převodovek: 2101-2121:................................olej API GL4
U přídavných převodovek s rozvodovkou 2121:.........olej API GL4
U rozvodovek nápravových s Hyp. 2101-2121:..........olej API GL5


MAXimální třída unosnosti olejového filmu přev olejů použitelná:
U převodovek: 2101-2121:.............................Olej APIGL 4
- životnost synchronizace dopředných převodů omezuje třídu odolnosti olejového filmu na GL4!!!

U přídadných převodovek s rozvodovkou 2121:......Olej APIGL 5
=jde o agregát bez horního omezení na třídu olejového filmu

U rozvodovek náprav 2101-2121 (hypoidní ozubení):Olej API GL5
= bez horního omezení ovšem třída GL 5 je nejvyšší třídou unosnosti mazacího filmu pro převodové použití a hypoidní soukolí jsou nejnáročnéješí na nepřestřižitelnost olejového filmu. umazání těchto soukolí umožňují oleje třídy API GL 5. Případně s Oleje kombinované třídy API GL 4/5 s dovětkem "vhodné pro Hypoidní soukolí".
Naposledy upravil(a) kitcarcup dne úte úno 19, 2013 12:56, celkem upraveno 4 x.
Lada 2102 Universál 1.198ccm - červená 418.958 km.(r1972)
Fiat BRAVO Formula 1.368ccm 104.1HP - červená 24.518 km (r2011-od novoty)

"LADA NIVA... v terénu je doma, jako SUV na silnici."
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od vik2 »

Jinak u Nivy jsem v zime delal toto.
nastartujes, na redukcni das neutral, na hlavni zaradis 2jku nebo 3jku a nechas tocit.
nez zavres dvere od garaze, nebo proste vratka apod....
1-2 minuty....

pak jedes a uz to radi lepe...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od vik2 »

Jeste malej postreh k tomu, jak se nebojite jit do verze EURO5 (euro6 a euro7 taky urcite prijdou, musime zachranit planetu ). Kdyz kouknu do sekce "hnaci soustava" - tak tam porad nekdo resi problem, ze mu "íčko"(jakekoliv) - nestartuje, netahne, skube apod....
Resi tam nekdo, ze mu nejede 1600??? - jasny. ono tech 1600 uz moc neni.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od veliz »

vik2 píše:Majo tu nekde psal, ze do prevodovek neni GL-5 vhodny. Zminoval synchrony....
presne by to asi vysvetlil on.
Ano, teď už vím, že Majo má pravdu. Škoda že to neví výrobce/dovozce a v návodu doporučuje API-GL 5.
Přílohy
náplně1.jpg
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7221
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od valda1971 »

Nevím, kam to dát, bych nedostal vynadáno od Adminů - Na prodejně Lada-Most je bazarová NIVA po doktorovi, který ji koupil novou a nyní opět funglovku vedle mé 112. Je za 69tisíc, povrchové mouchy - hlavně L dveře, jinak OK - má být na stránkách "Bazar Lada-Most".
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od Majo »

vik2 píše:Jeste malej postreh k tomu, jak se nebojite jit do verze EURO5 (euro6 a euro7 taky urcite prijdou, musime zachranit planetu ). Kdyz kouknu do sekce "hnaci soustava" - tak tam porad nekdo resi problem, ze mu "íčko"(jakekoliv) - nestartuje, netahne, skube apod....
Resi tam nekdo, ze mu nejede 1600??? - jasny. ono tech 1600 uz moc neni.
Skus to brat trosku rozsiahlejsie v ramci fora a kukni do starej rady, kolko ludi riesi problemy typu "karb. nejde nastavit, po vymene iny problem..." a tak podobne. Vsetko je to o tom co si dokazeme sami opravit. Opravit Icko je rovnako nenarocne ako opravit karb len to chce ine vybavenie. :wink: Mimochodom na celom icku su asi 3 veci ktore staci aby sli a stale ides, takze sa to icko zbytocne zatracuje....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od Cory »

Urcite pri tom el plyne bude nejaky nudzovy režim, ktorý dokáže zabezpečiť aspon pár polôh klapky. Otázne je, čo sa stane keď odíde ovládanie klapky. Pri E4 stači aby šla RJ, čerpadlo, cievky a bol funkčný snímač na kľuke. Tak isto môže prasknúť perko na prerušovači v rozdelovači, praskne membrana čerpadla, odíde kondenzátor....
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od veliz »

E-gas by neměl být příčinou, že někdo zůstane viset na silnici. Potenciometr je obvykle dvojitý, takže pravděpodobnost poruchy obou je malá. Když odejdou oba, nastaví se otáčky na 1500/min, což umožňuje nouzově dojet do cíle nebo do servisu.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
ladin
Příspěvky: 1
Registrován: úte úno 26, 2013 19:51
Bydliště: Třebíč

Koupe niva

Příspěvek od ladin »

Dobry den vespolek,

uvazuji o nakupu tohoto vozitka a chtel bych znat par odpovedi "nez se do toho pustim" :))

Nivu chci jezdeni vylozene offroad, zadny tezky teren, ale klasicke polni cesty taky ne.
Jsem limitovan cenou (nechci investovat vic jako 30-35tis)

Takze:
koupit 1.6 a nebo 1.7 pripadne i r.v. kdy byl nejaky zlom (napriklad materialy atd. pokud se tedy niva neceho takoveho dockala)
co prekontrolovat pri prohlidce
na co si dat obecne pozor

Jsem novacek co se tyce tohoto vozidla a mlady rocnik na to, abych zazil eru lady u nas ala opravy v garazich:)

Dale bych se chtel poptat, zda nekdo o nejake nive nevi, jsem z vysociny (trebic) a za tuto cenu se mi 2x nechce cestovat 300km na kukacku na nejakou krasku :/

Dekuji za reakce a predevsim rady.
dusan1488
Příspěvky: 56
Registrován: stř lis 04, 2009 14:16
Bydliště: kosice

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Příspěvek od dusan1488 »

Tak pri tvojom rozpocte by som skor uvazoval o 1,6 ,preto ze 1,7i az do roku myslim 1998 tam montovali zapalovani od chevroletu a to bolo dost nespolahlive az od toho 98 sa zacalo montovat zapalovanie Bosh a to uz je spolahlive.Pri rozpocte 35000Ck asi 1998 nekupis v takom stave aby sa po par kilometroch nedostavila vazna zavada to by si musel mat velke stastie.Ja mam 2001 dal som za nu pred troma rokmi 3300 eur a uz ma raz sklamala hardina a zopar blbosti a to ma 115000km.Na nivu to ale nieje nic neobvykle lebo konstrukcne nieje velmi spolahliva ale ak si vies urobit nieake veci sam tak je to O.K.Ja som spokojny a uzivam si ju ako aj pre zabavu tak aj na obcasnu pracu v lese.Je to dobre a jednoduche vozitko len jej treba venovat viac udrzby a potom vylezie aj na strom keby malo ruky.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“