Elektromobily
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Jenomže lokomotivy mají cizí ventilaci, čili ventilátory s dalšíma motorama a vzduchovody, kdežto já jsem měl na mysli vlastní ventilaci, co mají hlavně tramvaje, čili jenom ventilátor přímo na rotoru. Že lze udělat všelijaký řešení mi je jasný, z mýho hlediska ale to vlastní mi příde takový logický a jednoduchý.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Elektromobily
ta vlastní ventilace je funkční asi spíše při vyšších a stabilních otáčkách,Laďuša píše:Jenomže lokomotivy mají cizí ventilaci, čili ventilátory s dalšíma motorama a vzduchovody, kdežto já jsem měl na mysli vlastní ventilaci, co mají hlavně tramvaje, čili jenom ventilátor přímo na rotoru. Že lze udělat všelijaký řešení mi je jasný, z mýho hlediska ale to vlastní mi příde takový logický a jednoduchý.
tramvaje mají také cizí ventilaci T3 - od motorgenerátotu, T6 ventilátor,
asi největší teplo bude vznikat při rozjezdu ->velké zatížení -> malé otáčky -> minimální samoventilace
®; Člen LKCS
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Astry, Porschata a podobně mají vlastní. Dobře, nebudeme se tu dohadovat, co konkrétně má co, jde stejně jenom o ten princip. Ano, účinnost takovýho chlazení je až v otáčkach, motor ale má určitou oteplovací konstantu, takže dobu rozjezdu přečká. Prostě se nepřehřeje, dokud to nezačne chladit. Provoz šalin je o tom rozject se, chvilku ject, zastavit a zase se rozject. Přesto vlastní chlazení funguje (i s plně uzavřenýma motorama, který jsou ve škodováckých tramvajích v USA kdesi v Portlandu a nebo kde). Na lokomotivy se tuto chlazení nedává, protože můžou jezdit i v režimech dlouhodobě pomalých a vysoce zatížených (těžký rozjezdy, nákladní vlaky do stoupání). V tutom ohledu bych viděl režim auta podobnější tej šalině - popojíždění na červenej vlně (zastávky tramvaje) a nebo jízda po silnici. Stáním se taky chladí.
Tak, tutim příspěvkem jsem ale vyčerpal moje znalosti k tématu, takže dál už se asi necham poučit, případně roznést od PetraHC, tušim už se to v tutom tématu stalo
Tak, tutim příspěvkem jsem ale vyčerpal moje znalosti k tématu, takže dál už se asi necham poučit, případně roznést od PetraHC, tušim už se to v tutom tématu stalo
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Elektromobily
No tak podle mě u toho auta taky nemůžeš zaručit, že se to vždy pak dochladí po rozjezdu, navíc auto, vzhledem k velmi širokýmu poli uživatelů musí být daleko blbovzdornější než tramvaj nebo lokomotíva a tak je nutný zajistit dostatečný chlazení i v náročných podmínkách. Elektrobus od sorky má taky vodou chlazený elektromotor. Navíc se pořád myslím platí moje doměnka o tom, že vodou chlazený elektromotor bude mít menší velikost než vzduchem chlazený stejného výkonu.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Elektromobily
To vodné chladenie má zmysel hlavne kvôli štvornásobne vyššej tepelnej kapacite vody v porovnaní so vzduchom. 4180 J/(K*kg) vs 1003 J/(K*kg)
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobily
DJW, to je sranda, to je štvornásobná tepelná kapacita na kilogram, ale jak ten kilogram vzduchu vypadá v praxi je poněkud problém Asi není od věci, že se dělají kapalinová chlazení
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
kilo vzduchu to je asi taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakto
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Eště, jak jsme se tu bavili o tom chlazení elektromotrů. Zase ňák tu trakci studuju a teď jsem se naučil další věc, proč se používá vodní chlazení. U synchronních motorů s buzením pernamentníma magnetama je to kvůli tomu, aby se na magnety nenanášel železnej prach.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/brusel ... 59305.html
Zase EU něco nařizuje
Jako bejt v Evropě zájem o elektromobily tak to chápu, ale takhle každou zemi do něčeho nutit, i přesto že o ně neni zájem ani tam kde je síť dostatečná.
Zase EU něco nařizuje
Jako bejt v Evropě zájem o elektromobily tak to chápu, ale takhle každou zemi do něčeho nutit, i přesto že o ně neni zájem ani tam kde je síť dostatečná.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Elektromobily
EU ví, co dělá. Česko je oproti jiným zemím pozadu, dá se říct, že elektromobilita je tady v plenkách.
Když se objevila na trhu první plazmová televize a stála 600000Kč, tak o ní taky nebyl zájem. V současné době stojí slušný elektromobil Nissan Leaf 950000Kč a zájem není veliký. V květnu ale přijde na trh nový model a už bude stát "jen" 700000Kč. Zájem malinko stoupne a za rok bude stát "jen" 500000Kč atd. Až bude stát 300000Kč, budou to chtít všichni a nabíjecí infrastruktura nebude. Proto je dobře, že na nás EU tlačí, jinak by se tady jezdilo na smrdutou naftu dalších 100 let.
Když se objevila na trhu první plazmová televize a stála 600000Kč, tak o ní taky nebyl zájem. V současné době stojí slušný elektromobil Nissan Leaf 950000Kč a zájem není veliký. V květnu ale přijde na trh nový model a už bude stát "jen" 700000Kč. Zájem malinko stoupne a za rok bude stát "jen" 500000Kč atd. Až bude stát 300000Kč, budou to chtít všichni a nabíjecí infrastruktura nebude. Proto je dobře, že na nás EU tlačí, jinak by se tady jezdilo na smrdutou naftu dalších 100 let.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Nejvyšší čas z tý diktátorský EU vystoupit!
Nebo z tama alespoň vyházet ty idioty, co vymýšlí takovéto a podobné nesmysly.
Má osobní finanční situace neumožňuje koupi elektromobilu i kdyby stál "jen" 150.000. L.
Nebo z tama alespoň vyházet ty idioty, co vymýšlí takovéto a podobné nesmysly.
Má osobní finanční situace neumožňuje koupi elektromobilu i kdyby stál "jen" 150.000. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobily
Všechno je to jen a jen o bateriích. Dokud nebude alespoň trojnásobná kapacita při stávající váze, trojnásobná životnost, třetinová cena a nabití kdekoliv na 90% kapacity do 1 hodiny, nemá cenu o elektromobilu uvažovat (soukromý názor - nekamenovat - možná se toho dožijí naši pravnuci - nejoptimističtější vize).
A kdo ví, jestli nebudou opuštěny chemické baterie a nepřejde se na vysokokapacitní kondenzátory. Tam by ale vznikly další problémy s vybíjecí křivkou, ale toto se už řeší např. v kvalitních nízkoztrátových zdrojích pro LED.
A kdo ví, jestli nebudou opuštěny chemické baterie a nepřejde se na vysokokapacitní kondenzátory. Tam by ale vznikly další problémy s vybíjecí křivkou, ale toto se už řeší např. v kvalitních nízkoztrátových zdrojích pro LED.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Elektromobily
Ano, cena baterie je problém, vždyť tvoří možná polovinu z ceny auta. A po pěti letech bych musel znovu investovat do drahé baterie. Proto bych ji nemusel vlastnit, mohl bych ji mít v pronájmu a místo do baterie bych investoval třeba do přístřešku pro auto, který by sloužil zároveň jako solární nabíječka. Jsem si téměř jist, že si ještě na elektriku pojezdím.
Volných 150000 na elektromobil momentálně taky nemám, nicméně si myslím, že vystoupení z EU mi ke zlepšení tohoto stavu nepomůže.Luděk Musil píše:Nejvyšší čas z tý diktátorský EU vystoupit!
Nebo z tama alespoň vyházet ty idioty, co vymýšlí takovéto a podobné nesmysly.
Má osobní finanční situace neumožňuje koupi elektromobilu i kdyby stál "jen" 150.000. L.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Už to je nějakou dobu, ale měli jsme přednášku o elektromobilitě a pokud i dobře vzpomínám, tak baterie do oktávie greenline stáli 170000,- , což byla přibližně částka, kterou uspoří řidič na benzínu, během životnosti beterie, která vydrží jen určitý počet cyklů nabíjení. Další problém s bateriemi může být spojený s jejich likvidací, materiály, ze kterých se vyrábějí totiž také nejsou úplně nature-friendly . Kdyby byl efektivnější způsob uložení elektrické energie, tak si myslím, že dnes už jsou auta na benzín skoro vyjímkou. Ještě jsem našel takový příklad porovnání energetické hustoty: Li-ion 0,07kWh/kg, benzín 11kWh/kg, čokoláda 6,7kWh/kg. Takže efektivnější by bylo se zaměřit na výrobu aut, poháněných čokoládou .
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras