Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
Moderátor: Moderátoři
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
Ahoj, rozhodl jsem se s Vámi podělit o veselou příhodu z "běžné rutinní činnosti".
Jak už jsem psal v jiném tématu, každý půl až jeden rok měním na závoďáku převodovku, samozřejmě jsem měnil převodovky i na jiných mých LADA vozech, takže když to sečtu a podtrhnu, tak to vychází, že jsem za život vyměnil tak 20 převodovek.
Clověk by řekl, že už je to rutina, a nemůže se přitom nic stát. Jenže opak je pravdou ...
Včera sem se rozhodl měnit převodovku, kde vyskakují kvalty (holt závody sou závody, dostává zabrat) tak si dám auto na zvedáky a hezky vklídku si ji vyndavám. Vzhledem k tomu, že je člověk od přírody línej, rozhodl jsem se nerozebírat vejfuk - mám tam šedesátku trubku a svody omotané kolem tyče řízení, až to není hezké...
Tak jsem ho jen povolil, a nechal volně viset, on se pak dá dát do strany (se sériovkou to neuděláte). Já jsem takle měnil převodovku minule, takže vím že to s tim mým výfukem jde.
Převodovku jsem vyndal "hladce" chvíli jsem se s vejfukem pral, ale vyndal sem to. No a když si takle vesele nandavám převodovku novou, opět se peru s vejfukem a pří vší smůlem jsem "zavadil" o ty tři plechové pružinky, co jsou na přítlačáku (rok starý z LADA Niva) a bylo po srandě.. přítlačák na vyhození...
Naštvanej sem demontoval přítlačák a zajel do LADY (CS Auto LADA sklad Mělník) pro nový, na cenu se neptejte! ale co mi zbejvalo, v sobotu se jede rallye a už mám zkušenost, že se tyhle věci vyplatí dávat nové. Ach jo
Už v mírném spěchu jsem vstekle namontoval přítlačák a sundal vejfuk, abych ho opět nezk****l. Bohužel jsem si špatně vystředil lamelu a při nandavání převodovky se mi zasekla (vystřědovací trn jsem si pečlivě schoval v garáži a už ho rok nemůžu najít...)
Převodovka nešla ani ani dovnitř ani ven - byla kouslá na lamele a tom ložisku. Po hodině lomcovaní s celým autem ve dvou lidech a rukama nad hlavou jsem toho už měl dost.. Na řadu přišla hrubá síla - pajcr sme nakonec odborně vložili mezi setrvák a převodovku - jinde se opřít nedalo. Chvíli jsme páčili a po chvíli byla dole..
...bohužel s ní šel i věnec takže šup, opět všechno dolu, tentokrát i se setrvákem, který mám odhlečený a vyvažovaný s klikou. Teď jsem se už rezignovaně smál, už mi prostě nic jiného nezbejvalo. Věnec jsme naštěstí na setrvák "vrátili" několika dobře mířenými ranami kladivem, a pečlivě namontovali. Starou převodovku jsem rozřezal a vyrobil si novej středící trn, kterým jsem dal lamelu na správné místo. A všechno hezky pečlivě s úsměvem smontoval. Auto jsem projel a naštěstí vše fungovalo. Vzhledem k tomu, že jsem to dělal u kamaráda v dílně bylo ještě potřeba odjet...
Nevím jesli sem ten den měl prostě smůlu, ale když jsem najížděl na podval, tak se mi zavřel samosvor na mokrých dvřevěných nájezdech a prostě sem z toho podvalu zadkem auta spadnul...
Auto už je v garáži a v sobotu je závod, kterej převodovku "prověří", snad bude dobrá - zasloužím si to!!
A co z toho všeho plyne? ..to nechám na Vás.
Ahoj a držte palce - kdo chce, je opět zván. Jedeme v 12.1.2013 v Milovicích.
Jak už jsem psal v jiném tématu, každý půl až jeden rok měním na závoďáku převodovku, samozřejmě jsem měnil převodovky i na jiných mých LADA vozech, takže když to sečtu a podtrhnu, tak to vychází, že jsem za život vyměnil tak 20 převodovek.
Clověk by řekl, že už je to rutina, a nemůže se přitom nic stát. Jenže opak je pravdou ...
Včera sem se rozhodl měnit převodovku, kde vyskakují kvalty (holt závody sou závody, dostává zabrat) tak si dám auto na zvedáky a hezky vklídku si ji vyndavám. Vzhledem k tomu, že je člověk od přírody línej, rozhodl jsem se nerozebírat vejfuk - mám tam šedesátku trubku a svody omotané kolem tyče řízení, až to není hezké...
Tak jsem ho jen povolil, a nechal volně viset, on se pak dá dát do strany (se sériovkou to neuděláte). Já jsem takle měnil převodovku minule, takže vím že to s tim mým výfukem jde.
Převodovku jsem vyndal "hladce" chvíli jsem se s vejfukem pral, ale vyndal sem to. No a když si takle vesele nandavám převodovku novou, opět se peru s vejfukem a pří vší smůlem jsem "zavadil" o ty tři plechové pružinky, co jsou na přítlačáku (rok starý z LADA Niva) a bylo po srandě.. přítlačák na vyhození...
Naštvanej sem demontoval přítlačák a zajel do LADY (CS Auto LADA sklad Mělník) pro nový, na cenu se neptejte! ale co mi zbejvalo, v sobotu se jede rallye a už mám zkušenost, že se tyhle věci vyplatí dávat nové. Ach jo
Už v mírném spěchu jsem vstekle namontoval přítlačák a sundal vejfuk, abych ho opět nezk****l. Bohužel jsem si špatně vystředil lamelu a při nandavání převodovky se mi zasekla (vystřědovací trn jsem si pečlivě schoval v garáži a už ho rok nemůžu najít...)
Převodovka nešla ani ani dovnitř ani ven - byla kouslá na lamele a tom ložisku. Po hodině lomcovaní s celým autem ve dvou lidech a rukama nad hlavou jsem toho už měl dost.. Na řadu přišla hrubá síla - pajcr sme nakonec odborně vložili mezi setrvák a převodovku - jinde se opřít nedalo. Chvíli jsme páčili a po chvíli byla dole..
...bohužel s ní šel i věnec takže šup, opět všechno dolu, tentokrát i se setrvákem, který mám odhlečený a vyvažovaný s klikou. Teď jsem se už rezignovaně smál, už mi prostě nic jiného nezbejvalo. Věnec jsme naštěstí na setrvák "vrátili" několika dobře mířenými ranami kladivem, a pečlivě namontovali. Starou převodovku jsem rozřezal a vyrobil si novej středící trn, kterým jsem dal lamelu na správné místo. A všechno hezky pečlivě s úsměvem smontoval. Auto jsem projel a naštěstí vše fungovalo. Vzhledem k tomu, že jsem to dělal u kamaráda v dílně bylo ještě potřeba odjet...
Nevím jesli sem ten den měl prostě smůlu, ale když jsem najížděl na podval, tak se mi zavřel samosvor na mokrých dvřevěných nájezdech a prostě sem z toho podvalu zadkem auta spadnul...
Auto už je v garáži a v sobotu je závod, kterej převodovku "prověří", snad bude dobrá - zasloužím si to!!
A co z toho všeho plyne? ..to nechám na Vás.
Ahoj a držte palce - kdo chce, je opět zván. Jedeme v 12.1.2013 v Milovicích.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
Byl jsem na tom s převodovkou od tebe podobně,za boha živýho mi nechtěla dosednout.Pomoh jsem si šroubama z hlavy-použil jsem je jako stahovák.Lehce jsem to s nima napružil,poveklal a byla tam.Teda musel přijet Kopr a hrábnout na klacek od řadičky,aby to tam naskočilo.....Patlal jsem se s tím pod autem celý výkend.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Re: Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
Raz sme s Puhim menili prevodoku..5q siel dole a daval sa tam 4q s 5-rocnym pobytom v záhradke Len aby to došlo do šrotu. Zabudli sme ocistit tisíchran, prevodovka nechcela sadnut, naviac nechcela ist ani spat. Tak sme zasrobovali nejake sroby do bloku spredu a stahovali to nasilu. Dokrkvlai sme aj kos ale nakoniec sa podarilo zhodit ju naspat, tisichran sme ocistili a potom tam sadla jedna radost.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
ano, ja som tiez vzdy lenivy skladat vyfuk a to mam iba 50ku a domordujem sa s tym ako kon. Nakoniec ide dole pri zakladani aj tak. Alebo si zasroubujem medzi motor a prevodovku nahon tachometra
A tiez som tych zigulackych prevodoviek uz vymenil zo 20. U mna je najvacsim problemom lenivost. Ja som schopny lezat pod autom a polhodiny sa s niecom mordovat len preto, ze pre sroubovak(alebo nejake ine naradie s ktorym by to slo za par sekund) by som musel spod auta vyliezt a ist si pre to na pong
A tiez som tych zigulackych prevodoviek uz vymenil zo 20. U mna je najvacsim problemom lenivost. Ja som schopny lezat pod autom a polhodiny sa s niecom mordovat len preto, ze pre sroubovak(alebo nejake ine naradie s ktorym by to slo za par sekund) by som musel spod auta vyliezt a ist si pre to na pong
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Tommel
- Příspěvky: 3266
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
Jo takovejch dní už bylo, jednou jsme na jednom vraku potřebovali rychle vyměnit 5q za 4q aby odjel do šrotu, no času malo tak všechno ve spěchu, vyfuk dolu samozřejmně nešel protože byl zhnilej, pak vyndat 5q a rychle nasadit 4q, no nechtěl pořadně dosednout, tak jsme se s tim mordovali až po 30minutach jsme si všimli, že jak na motoru tak na převodovce jsou ty středici kroužky na stejnem mistě a naposled s převodovkou to bylo s gerem, ale to šlo skoro o Maťův život
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
O Maťov život islo viackrat...pri montaži 16V mi vypadol silentblok motora a dopadol Maťovi priamo na hlavu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
vsak ja som skonstatoval, ze Ger by mal mat vlastnu temu v tejto sekcii
a evidentne aj helmu na hlave ked robi nieco s autom
a evidentne aj helmu na hlave ked robi nieco s autom
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
Doteraz som bol v tom ze veniec starteru sa nahreje a padne tam skoro sam.... tak snad uz len stastie pri tolkej smole budes mat
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Den blbec aneb jak může rutina dopadnou katastroficky
jj, rallye dopadlo dobře, převodovka řadila, věnec se neroztrhl a nauřízl nám nohy..
LADA cup jsme vyhráli a ve skupině (soutěžáci od 1400 do 2500ccm) jsme dojeli 4.
LADA cup jsme vyhráli a ve skupině (soutěžáci od 1400 do 2500ccm) jsme dojeli 4.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/