I o tom se dá polemizovat. Z praxe to mám ověřeno přesně obráceně. Pozinkovaná kola vybublala tak příšerně, že jsou zralá na stažení barvy - naštěstí jsem nic neplatil. Naopak jsem se byl dívat u jednoho pána, který renovuje svoje již několikáté BMW, všechny díly nechává pískovat, hliníkovat a do komaxitu. Viděl jsem u něj plný regál takto udělaných dílů a po bublání nikde ani památky.Hurikán píše: 2. kola musí být nejen dokonale opískovaná (považuju za samozřejmost), ale musí být i ošetřena proti korozi. Úplně nejlepší je našopování žárovým zinkem. Pozor! HLINÍK NEBRAT!!! Komaxit se se šopovaným hliníkem nemá rád a prakticky vždy bublá.
Co se týká více vrstev komaxitu, celé mi to přijde jako blbost. Komaxit je nanášen elektrostaticky, načež samotný komaxit elektrostatický není. V případě nanášení "morký do mokrého" by to asi možné bylo. Z toho vychází i případné nanášení komaxitu na tmely....nemožné.
Co se týká ceny komaxitu a lakování epoxidem ... opískování je u obou stejné. Nanášení komaxitu je však výrazně levnější. V případě epoxidu totiž musíš dát základní barvu, pak vrchní barvu a aby to za něco stálo, tak ještě druhou vrstvu. V momemtě, kdy se stříkají rovné díly, je to ještě v pohodě. Jakmile ale narazíš na díly profilované, nastává problém. Epoxid (alespoň ten co bereme my) nikam nezaletí jako běžná barva. Je potřeba ho napřímo naprat na místo, takže lakování je pak zdlouhavé.
P.S. I kladívková barva se dá stříkat a vypadá velice velice pěkně. V momentě vypuštění nějakého srá*če z plechovky typu Hamerite a zvolení dvousložkové kladívkové, je výsledek naprosto někde jinde