211x
Moderátor: Moderátoři
Re: 211x
Tak to označení vzadu na kufru zřejmě nemá většího smyslu vzhledem k výbavě.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: 211x
No to "e" som videl len na karbci, takze som mudrejsi
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
(Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťami
Zdravím všetkých majiteľov rady 211x,
určite všetci viete, že pravidelná údržba sa rozhodne vyplatí a výrazne zníži pravdepodobnosť neočakávanej poruchy. Každá súčiastka má nejakú životnosť a predpísaný interval výmeny, niektoré tieto intervaly je možné zistiť zo servisnej knižky, no nie všetky, príkladom môže byť spojkové lanko, máme doma dve Lady - 2112 a 2110 - na oboch ruplo lanko cca po 80 tisíc km, plus nejaké drobné, je to veľmi nepríjemne, lebo auto je v momente nepojazdné, navyše sa to stane väčšinou v križovatke...
A tak mi napadlo, že by ste sa mohli podeliť so svojimi skúsenosťami, kedy vám čo odišlo. Je mi jasné, že to závisí aj od štýlu jazdy a aj od toho, či auto stojí vonku alebo v garáži, ale nejaké tie podobnosti určite bude možné vysledovať...
Pripájam zoznam predpísaných úkonov spolu intervalmi zo servisnej knižky:
každých 15 tisíc km:
- výmena motorového oleja a olejového filtra
- kontrola tesnosti motora a prevodovky
- kontrola tesnosti chladiaceho systému
- kontrola stavu náprav, kĺbov a prachoviek
- kontrola brzdovej sústavy
- kontrola hladiny oleja v prevodovke
- kontrola napnutia klinového a rozvodového remeňa
- kontrola zapaľovacích sviečok
- kontrola riadenia
- kontrola elektrickej sústavy
- kontrola a dotiahnutie častí podvozku vozidla
- kontrola akumulátora
- kontrola zámkov dverí a kapoty
- kontrola nastavenia mechanickeho ovládania spojky
- kontrola diagnostickým prístrojom
každých 30 tisíc km:
- výmena zapaľovacích sviečok
- výmena palivového filtra
- výmena vzduchového filtra
- kontrola tesnosti vodítok sviečok
každých 45 tisíc km:
- kontrola hydrokorektorov svetiel
- výmena rozvodového remeňa !!! (predošlý majiteľ ho na našej 2110 nevymenil a pri 83 tisíc km, praskol...)
- kontrola napínacích kladiek
- kontrola geometrie a vyváženia kolies
každých 60 tisíc km:
- výmena chladiacej kvapaliny
- výmena brzdovej kvapaliny
každých 75 tisíc km:
- kontrola palivovej sústavy - tesnosť a stav gumených hadíc a pod.
- výmena oleja v prevodovkovej skrini
- výmena spojkového lanka (vlastná skúsenosť)
určite všetci viete, že pravidelná údržba sa rozhodne vyplatí a výrazne zníži pravdepodobnosť neočakávanej poruchy. Každá súčiastka má nejakú životnosť a predpísaný interval výmeny, niektoré tieto intervaly je možné zistiť zo servisnej knižky, no nie všetky, príkladom môže byť spojkové lanko, máme doma dve Lady - 2112 a 2110 - na oboch ruplo lanko cca po 80 tisíc km, plus nejaké drobné, je to veľmi nepríjemne, lebo auto je v momente nepojazdné, navyše sa to stane väčšinou v križovatke...
A tak mi napadlo, že by ste sa mohli podeliť so svojimi skúsenosťami, kedy vám čo odišlo. Je mi jasné, že to závisí aj od štýlu jazdy a aj od toho, či auto stojí vonku alebo v garáži, ale nejaké tie podobnosti určite bude možné vysledovať...
Pripájam zoznam predpísaných úkonov spolu intervalmi zo servisnej knižky:
každých 15 tisíc km:
- výmena motorového oleja a olejového filtra
- kontrola tesnosti motora a prevodovky
- kontrola tesnosti chladiaceho systému
- kontrola stavu náprav, kĺbov a prachoviek
- kontrola brzdovej sústavy
- kontrola hladiny oleja v prevodovke
- kontrola napnutia klinového a rozvodového remeňa
- kontrola zapaľovacích sviečok
- kontrola riadenia
- kontrola elektrickej sústavy
- kontrola a dotiahnutie častí podvozku vozidla
- kontrola akumulátora
- kontrola zámkov dverí a kapoty
- kontrola nastavenia mechanickeho ovládania spojky
- kontrola diagnostickým prístrojom
každých 30 tisíc km:
- výmena zapaľovacích sviečok
- výmena palivového filtra
- výmena vzduchového filtra
- kontrola tesnosti vodítok sviečok
každých 45 tisíc km:
- kontrola hydrokorektorov svetiel
- výmena rozvodového remeňa !!! (predošlý majiteľ ho na našej 2110 nevymenil a pri 83 tisíc km, praskol...)
- kontrola napínacích kladiek
- kontrola geometrie a vyváženia kolies
každých 60 tisíc km:
- výmena chladiacej kvapaliny
- výmena brzdovej kvapaliny
každých 75 tisíc km:
- kontrola palivovej sústavy - tesnosť a stav gumených hadíc a pod.
- výmena oleja v prevodovkovej skrini
- výmena spojkového lanka (vlastná skúsenosť)
Lada 4x4 (2131), 2018
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam
Na našej 2110, vyrobenej v decembri 2003, kúpenej v lete 2011 s 82 tisíc km, momentálne s 120 tisíc km sa vyskytli tieto poruchy:
- krátko po kúpe: odtrhnutý výfuk pri tlmiči, zadretý/vytečený brzdový valček, popraskané predné brzdové hadice, roztrhnutý rozvodový remeň, pokazené hydrokorektory svetiel, pokazený ukazovateľ množstva paliva
- pri cca 90 tisíc: skrat v oblasti radiacej páky - predraté vodiče
- pri cca 105 tisíc: unikajúce palivo z filtra s aktívnym uhlím, príčinou bola chýbajúca separačná nádobka pod pravým zadným blatníkom
- krátko po kúpe: odtrhnutý výfuk pri tlmiči, zadretý/vytečený brzdový valček, popraskané predné brzdové hadice, roztrhnutý rozvodový remeň, pokazené hydrokorektory svetiel, pokazený ukazovateľ množstva paliva
- pri cca 90 tisíc: skrat v oblasti radiacej páky - predraté vodiče
- pri cca 105 tisíc: unikajúce palivo z filtra s aktívnym uhlím, príčinou bola chýbajúca separačná nádobka pod pravým zadným blatníkom
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam
lucifero89: hezký, mám sice srvisví knížku, ale do 150 000 je vytrhaná tak vím prd
Takže, olej v motoru po 15 000, ale jakej doporučujete dle zkušeností?
Každejch 45 000 rozvoďák, (tak to abych v modrý měnil, má najeto 50 000) ale v jakým intervalu seřídit ventily? Jo a když prdne u osmiventilu řemen, potká se to?
Takže, olej v motoru po 15 000, ale jakej doporučujete dle zkušeností?
Každejch 45 000 rozvoďák, (tak to abych v modrý měnil, má najeto 50 000) ale v jakým intervalu seřídit ventily? Jo a když prdne u osmiventilu řemen, potká se to?
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam
Hm to se mně nezda, řemen by se měl měnit po 60tkm když praskne u 8V nic se nestane, když u 16V tak se potka
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam
Ventily tuším podle servisky po 30tkm, ale pan N. mi doporučil delší interval.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam
16V maju hydrostely nie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam
Já mám 8V.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam
Ten interval 45 tisic na rozvody som odpisal zo servisnej knizky, v praxi to vydrzalo skoro 2-nasobok, neviem ako je to pri 8V, ale pri 16V by som to rozhodne neriskoval. Ruplo to pri rozbiehani pri pomerne nizkych otackach okolo 1500 a aj tak nam ohlo 10 ventilov, oprava stala vyse 600 eur. Pricom samotna vymena rozvodov vyjde na nejakych 120 eur.
Dřevák <- Idealne je tam dat taky olej, aky tam aj je, ja pouzivam 15W-40, na znacke velmi nezalezi. A nedoporucuje sa miesat mineralne oleje so syntetickymi, resp. niekto tvrdi, ze sa to moze, ale iba jednym smerom, asi prechod od mineralneho na synteticky, ale nie som odbornik, radsej si to overte. Prikladam z knizky doporucene maziva:
Dřevák <- Idealne je tam dat taky olej, aky tam aj je, ja pouzivam 15W-40, na znacke velmi nezalezi. A nedoporucuje sa miesat mineralne oleje so syntetickymi, resp. niekto tvrdi, ze sa to moze, ale iba jednym smerom, asi prechod od mineralneho na synteticky, ale nie som odbornik, radsej si to overte. Prikladam z knizky doporucene maziva:
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam
Motorový olej a filtr 15 tkm nebo jeden rok.
Vzduchový filtr 30 tkm.
Seřízení ventilů 30 tkm (jen 8v).
Rozvoďák 60 tkm nebo 5 let.
Olej v převodovce 75 tkm.
Filtr paliva 100 tkm.
Pak některý auta mají pylovej filtr, ten chce taky jednou za pár let.
EDIT: Jo a ještě svíčky
Vzduchový filtr 30 tkm.
Seřízení ventilů 30 tkm (jen 8v).
Rozvoďák 60 tkm nebo 5 let.
Olej v převodovce 75 tkm.
Filtr paliva 100 tkm.
Pak některý auta mají pylovej filtr, ten chce taky jednou za pár let.
EDIT: Jo a ještě svíčky
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: 211x
U 16v jsou hydroštely, takže není důvod je nějak řešit pokud necvakají, jenom je pro ně dobré pravidelně měnit olej v motoru. U 8v jsou podložky. Více tu: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=81&t=14625
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.