Chladící soustava

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Máte nebo měli jste problémy s chlazením?

Ano,mám
16
26%
Ne, o chlazení nevím, že je
20
32%
Měl jsem problémy, už jsem vyřešil
26
42%
 
Celkem hlasů: 62

Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od plavec »

u 16v je myslím výpustnej šroubek v bloku vpravo (při pohledu proti směru jízdy) . (Nějaká 13ka klíč tuším) . Výpustnej šroubek chladiče je stejný jako u popisovaného 8v.

Obrázkový postup zde: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... kosti.html :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od lucifero89 »

Super stránka, ešte raz vďaka!
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od plavec »

není zač. Jo na tej stránce najdeš spoustu potřebného čtiva. Inu hodně štěstí ! :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od tavri »

G48 a kohout na radiátoru je dostatečná volba. Prolejvat a prolejvat.
Brutálnější postup je vypuštění přes vodní pumpu 3 šrouby :-P
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od Petr HC »

O proplachování motoru jsem psal zde :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ru#p341620
A platí to i pro řadu 211x. Ještě doplním - dělo se tak za chodu motoru, aby voda cirkulovala. Samozřejmě dbát, aby voda z bojleru měla cca teplotu motoru a spíše expanzku přetékala.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od lucifero89 »

Veľká vďaka, v pondelok sa do toho pustím, ale ešte mám jednu otázku... Otec má Ladu 2112 a má tam modrozelenú zmes. Ja mám Ladu 2110, našiel som starý lístok a je tam ružová zmes. Rád by som tam dal modrozelenú ako radíte, niekde som čítal, že tie 2 zmesi sa nesmú zmiešať, čo je na tom pravdy? A aký je medzi nimi vlastne rozdiel?
Lada 4x4 (2131), 2018
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od žež »

niekde som čítal, že tie 2 zmesi sa nesmú zmiešať, čo je na tom pravdy? A aký je medzi nimi vlastne rozdiel?
Doporučuji používat jeden druh. Jednou jsem měnil chladič na feldě - jezdím na zelenej fridex ale chladič jsem namontoval z auta který jezdilo na červený fridex. Chvilku cca půl roku se nic nedělo ale pak to začlo :twisted: .. to zaschlé červené svinstvo se začlo uvolňovat v podobě hnědých krystalků a parádně to ucpávalo radiátor topení. Tak že jsem asi 3x proplachoval celej okruh chlazení. Pak to dalo pokoj :mrgreen:
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

Příspěvek od lucifero89 »

Ok, tak ostanem radšej pri červenej...
Naposledy upravil(a) zelvotron dne pon říj 15, 2012 07:16, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Snaž se prosím využívat stávající témata a nezakládat zbytečně nová. Ď.
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Chladící soustava

Příspěvek od plavec »

Ještě je otázkou, jestli je řeč o červeným fridexu, nebo o Tosolu.
Každopádně výrobce doporučuje nemíchat. Nicméně, zatím jsem neslyšel, že by smíchání někomu poškodilo motor. Tím nechci říct, že to není možný, jen jsem se s tím ještě nesetkal.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Chladící soustava

Příspěvek od zelvotron »

Tak jesi tam byl červenej "fridex" tak nemá cenu tam dávat cokoliv jinýho, modrá nebo zelená chl. kapalina má životnost 2 roky, červená 5 let a cenovej rozdíl není zase tak velkej...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Chladící soustava

Příspěvek od Petr HC »

I mně můj "dvorní motorář" doporučil červený fridex z téhož důvodu. Ale chci zde navíc upozornit na jeden poznatek z chlazení 211x. Pokud se motor zahřeje něco přes 100 st.C, a zapne ventilátor, je vše v pohodě, dokud se kapalina zchladí během další jízdy. Když ale sepne nebo běží ventilátor těsně před zastavením vozu, resp. vypnutím motoru, začne se kapalina bouřlivě vařit a zpravidla ji část unikne přetlakovou zátkou .Má to logiku - horké válce a hlava předávají další Kcal nehybné kapalině v bloku a ta se začne vařit. Proto je v tomto případě vhodné, nechat běžet motor až do vypnutí ventilátoru, případně pokud uslyšíme charakteristické bublání i poté, ještě znovu nechat motor proběhnout, aby se téměř vroucí kapalina dostala do chladiče. Pro urychlení zchlazení je vhodné současně zapnout naplno topení.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladící soustava

Příspěvek od dmatej »

Pokud máš červenou, zůstaň u ní, má lepší vlastnosti obecně.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Chladící soustava

Příspěvek od zelvotron »

Petr HC píše:Proto je v tomto případě vhodné, nechat běžet motor až do vypnutí ventilátoru,
jj, dělám to tak :)

Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Chladící soustava

Příspěvek od tavri »

zelvotron píše:Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.
to potvrzuji
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Chladící soustava

Příspěvek od JmJ »

tavri píše:
zelvotron píše:Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.
to potvrzuji
zajimave. takze nechat kukacku at si kuka? :-)

netusite cim to vycmrdani muze byt zpusobene? ja mam kolem vycka expanzky dycky stopy po tom, ze tam nejaka kapalina zaschla, ale treba ted na podzim si myslim, ze to pri beznem jezdeni nedozenu ani do stavu, kdy by sepl ventilator. i kdyz mozna k nejvetsim ztratam doslo pres leto a ted jen jak se ochladilo, tak se kapalina vic smrskla a kukacka se ozvala. kazdopadne jsem se nechal jejim kukanim uprosit a dolil sem :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“