Chladící soustava
Moderátor: Moderátoři
Re: Výmena chladiacej kvapaliny?
u 16v je myslím výpustnej šroubek v bloku vpravo (při pohledu proti směru jízdy) . (Nějaká 13ka klíč tuším) . Výpustnej šroubek chladiče je stejný jako u popisovaného 8v.
Obrázkový postup zde: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... kosti.html
Obrázkový postup zde: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... kosti.html
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výmena chladiacej kvapaliny?
není zač. Jo na tej stránce najdeš spoustu potřebného čtiva. Inu hodně štěstí !
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Výmena chladiacej kvapaliny?
G48 a kohout na radiátoru je dostatečná volba. Prolejvat a prolejvat.
Brutálnější postup je vypuštění přes vodní pumpu 3 šrouby
Brutálnější postup je vypuštění přes vodní pumpu 3 šrouby
Dodge Avenger 2.0 VVT
Re: Výmena chladiacej kvapaliny?
O proplachování motoru jsem psal zde :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ru#p341620
A platí to i pro řadu 211x. Ještě doplním - dělo se tak za chodu motoru, aby voda cirkulovala. Samozřejmě dbát, aby voda z bojleru měla cca teplotu motoru a spíše expanzku přetékala.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ru#p341620
A platí to i pro řadu 211x. Ještě doplním - dělo se tak za chodu motoru, aby voda cirkulovala. Samozřejmě dbát, aby voda z bojleru měla cca teplotu motoru a spíše expanzku přetékala.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výmena chladiacej kvapaliny?
Veľká vďaka, v pondelok sa do toho pustím, ale ešte mám jednu otázku... Otec má Ladu 2112 a má tam modrozelenú zmes. Ja mám Ladu 2110, našiel som starý lístok a je tam ružová zmes. Rád by som tam dal modrozelenú ako radíte, niekde som čítal, že tie 2 zmesi sa nesmú zmiešať, čo je na tom pravdy? A aký je medzi nimi vlastne rozdiel?
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: Výmena chladiacej kvapaliny?
Doporučuji používat jeden druh. Jednou jsem měnil chladič na feldě - jezdím na zelenej fridex ale chladič jsem namontoval z auta který jezdilo na červený fridex. Chvilku cca půl roku se nic nedělo ale pak to začlo .. to zaschlé červené svinstvo se začlo uvolňovat v podobě hnědých krystalků a parádně to ucpávalo radiátor topení. Tak že jsem asi 3x proplachoval celej okruh chlazení. Pak to dalo pokojniekde som čítal, že tie 2 zmesi sa nesmú zmiešať, čo je na tom pravdy? A aký je medzi nimi vlastne rozdiel?
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výmena chladiacej kvapaliny?
Ok, tak ostanem radšej pri červenej...
Naposledy upravil(a) zelvotron dne pon říj 15, 2012 07:16, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Snaž se prosím využívat stávající témata a nezakládat zbytečně nová. Ď.
Důvod: Snaž se prosím využívat stávající témata a nezakládat zbytečně nová. Ď.
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: Chladící soustava
Ještě je otázkou, jestli je řeč o červeným fridexu, nebo o Tosolu.
Každopádně výrobce doporučuje nemíchat. Nicméně, zatím jsem neslyšel, že by smíchání někomu poškodilo motor. Tím nechci říct, že to není možný, jen jsem se s tím ještě nesetkal.
Každopádně výrobce doporučuje nemíchat. Nicméně, zatím jsem neslyšel, že by smíchání někomu poškodilo motor. Tím nechci říct, že to není možný, jen jsem se s tím ještě nesetkal.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Chladící soustava
Tak jesi tam byl červenej "fridex" tak nemá cenu tam dávat cokoliv jinýho, modrá nebo zelená chl. kapalina má životnost 2 roky, červená 5 let a cenovej rozdíl není zase tak velkej...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Chladící soustava
I mně můj "dvorní motorář" doporučil červený fridex z téhož důvodu. Ale chci zde navíc upozornit na jeden poznatek z chlazení 211x. Pokud se motor zahřeje něco přes 100 st.C, a zapne ventilátor, je vše v pohodě, dokud se kapalina zchladí během další jízdy. Když ale sepne nebo běží ventilátor těsně před zastavením vozu, resp. vypnutím motoru, začne se kapalina bouřlivě vařit a zpravidla ji část unikne přetlakovou zátkou .Má to logiku - horké válce a hlava předávají další Kcal nehybné kapalině v bloku a ta se začne vařit. Proto je v tomto případě vhodné, nechat běžet motor až do vypnutí ventilátoru, případně pokud uslyšíme charakteristické bublání i poté, ještě znovu nechat motor proběhnout, aby se téměř vroucí kapalina dostala do chladiče. Pro urychlení zchlazení je vhodné současně zapnout naplno topení.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladící soustava
Pokud máš červenou, zůstaň u ní, má lepší vlastnosti obecně.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Chladící soustava
jj, dělám to takPetr HC píše:Proto je v tomto případě vhodné, nechat běžet motor až do vypnutí ventilátoru,
Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Chladící soustava
to potvrzujizelvotron píše:Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Re: Chladící soustava
zajimave. takze nechat kukacku at si kuka?tavri píše:to potvrzujizelvotron píše:Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.
netusite cim to vycmrdani muze byt zpusobene? ja mam kolem vycka expanzky dycky stopy po tom, ze tam nejaka kapalina zaschla, ale treba ted na podzim si myslim, ze to pri beznem jezdeni nedozenu ani do stavu, kdy by sepl ventilator. i kdyz mozna k nejvetsim ztratam doslo pres leto a ted jen jak se ochladilo, tak se kapalina vic smrskla a kukacka se ozvala. kazdopadne jsem se nechal jejim kukanim uprosit a dolil sem
VAZ 2104 1.3 1989