Mayo má co se týče jízdy a jízdního stylu sice obecně pravdu, ale tady mi to nedá a musím reagovat. U jízdy s Ladou (nebo jiným starým autem)
je zcela bezpodmínečné si uvědomit, že řidič skutečně musí umět řídit! A to aspoň trochu. Jinak se to brzy dotyčnému, v horším případě i někomu dalšímu, šeredně vymstí. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale ten, kdo jezdí jen s novýma šunkama a myslí si, kdoví jak dobře umí řídit, brzy po přesednutí do skutečného auta zjistí, že vlastně neumí skoro nic. V Ladě řidič není obklopený všemožnými elektronickými nesmysly, které sice skutečného řidiče jen a pouze omezují, ale drtivé většině lidí (bohužel asi tak 90%) "pomáhají", tedy korigují jejich neschopnost či špatné/nevhodné reakce. Stará auta sice dávají člověku absolutní svobodu tím, že jej v ničem neomezují a nic nezastírají, takže jízda s nimi je naprosto bezprostřední, ale na druhou stranu po řidiči nutně vyžadují značnou odpovědnost a jistou úroveň dovedností.
Když se vrátím na začátek, tak Mayovy poznámky jsou sice obecně správné, ale pro člověka bez zkušeností se skutečnými auty poněkud zavádějící, či možná dokonce i nebezpečné. Doufám, že to mceza nevezme špatně, ale z toho co jsem zde vyčetl, jsem usoudil, že je poměrně dost mladý a zatím řídil jen pár nových šunek. Proto Ti opravdu vřele doporučuju se s autem, jeho vlastnostmi, ale zejména se svými schopnostmi, seznamovat postupně a pomalu. Teprve až získáš pár prvotních znalostí (po min. několika tisících najetých km), můžeš postupně zkoušet přidávat a začít se učit ovládat vozidlo v náročnějších režimech. Věř, že moc dobře vím, o čem píšu! Sám mám jenom s žigulíky najeto pár set tisíc km za všelimožného počasí, jezdím s nimi na různá školení (nejen školy smyku), ale přesto se sám rozhodně nepovažuju za mistra světa, neboť vím, že k opravdu dokonalému ovládání vazidla mě ještě pořád kus chybí. Čili to, že se někde dočteš o tom, jak jsem já, mayo, či někdo jiný rozdovádil žigulíka na 170 km/č, o jízdě zatáčkama pod plynem v lehkém táhlém smyku, apod., ještě zdaleka neznamená, že se k tomuto stavu dopracuješ za dva týdny ježdění.
Neber tedy toto pojednání jako nějaké shazování, zesměšňování a pod., ale jako holé konstatování faktu a snahu pomoct dobrou radou.
