Autobusy a vše okolo - part two
Moderátor: Moderátoři
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Koukám na ten aerodynamický sklon předního okna, akorád nahoře to soudruzi zase zazdili . Slyšel jsem že po odstranění kšiltíku, který měly první 1203ky klesla spotřeba snad o litr na 100km.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Takovéto kousky také nevypadají špatně
http://www.bus-planet.com/bus/bus-ameri ... llo-05.jpg
http://www.bus-planet.com/bus/bus-ameri ... llo-06.jpg
http://www.bus-planet.com/bus/bus-ameri ... llo-05.jpg
http://www.bus-planet.com/bus/bus-ameri ... llo-06.jpg
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
To jo, ale nevim jestli by to prošlo na českých silnicích. Ten ZiS nějakou šanci má
Používá hybridní technologie
Používá hybridní technologie
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Nu, dobrá, tak alespoň tento
http://www.bus-planet.com/bus/bus-ameri ... %20WBX.JPG
http://www.bus-planet.com/bus/bus-ameri ... %20WBX.JPG
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Ten Mercedes ČSAD Plzeň je ještě ze staré školy, má poctivé dřevěné obložení, chromové doplňky interiéru a jestli tam už není nějaká změna, sedačky jako klubovky v luxusní kavárně.
Po 30 letech provozu už bohužel všechno vypadá trochu jinak, ale když to bylo mladé, bylo to luxusní.
Tímhle typem nás před 12 lety stahovala z dovolené v Itálii (záměrně píšu stahovala, ne vezla ) cestovka a autobus toho už tehdy měl dost. Kopce odmítal táhnout, štelovatelné ofuky nad hlavou už nebyly štelovatelné a klimatizace šla jenom když měla náladu.
Spolukoupáci, kteří už měli tu čest jet s tímhle autobusem cestu do Itálie, vyprávěli až neuvěřitelné zážitky z cesty. 5x za cestu spadlé klínové řemeny byl jenom slabý odvar.
Naštěstí stařičký Mercedes v ČR měl rozvozovou trasu jinou, než jsme jeli, takže nás ještě v Itálii na odpočívadle přesadili do patrového Neoplanu N122, který to jel "rychlíkově" až do cíle.
Ten jel jako vlak, dole měl 3 malé televizky, stolky, takže jsme tam ještě hráli kenta a potom pohodlně čuměli na titanic. Nebylo nám blbě a nemuseli jsme se nahoře mačkat.
O 3 roky později tenhle typ takové štěstí neměl a v režii LSK Autobusy s.r.o. se převrhl u Nažidel, to mi došlo, že patrový Neoplán je sice luxusní, ale se všemi nevýhodami vyplývajícími z toho uspořádání.
Starší Neoplany mají zajímavě uspořádaný motor a chladič, je to v podstatě koncepce Škody 100, akorát vrtule je honěná přes viskózní spojku, netočí se naplno pořád.
Po 30 letech provozu už bohužel všechno vypadá trochu jinak, ale když to bylo mladé, bylo to luxusní.
Tímhle typem nás před 12 lety stahovala z dovolené v Itálii (záměrně píšu stahovala, ne vezla ) cestovka a autobus toho už tehdy měl dost. Kopce odmítal táhnout, štelovatelné ofuky nad hlavou už nebyly štelovatelné a klimatizace šla jenom když měla náladu.
Spolukoupáci, kteří už měli tu čest jet s tímhle autobusem cestu do Itálie, vyprávěli až neuvěřitelné zážitky z cesty. 5x za cestu spadlé klínové řemeny byl jenom slabý odvar.
Naštěstí stařičký Mercedes v ČR měl rozvozovou trasu jinou, než jsme jeli, takže nás ještě v Itálii na odpočívadle přesadili do patrového Neoplanu N122, který to jel "rychlíkově" až do cíle.
Ten jel jako vlak, dole měl 3 malé televizky, stolky, takže jsme tam ještě hráli kenta a potom pohodlně čuměli na titanic. Nebylo nám blbě a nemuseli jsme se nahoře mačkat.
O 3 roky později tenhle typ takové štěstí neměl a v režii LSK Autobusy s.r.o. se převrhl u Nažidel, to mi došlo, že patrový Neoplán je sice luxusní, ale se všemi nevýhodami vyplývajícími z toho uspořádání.
Starší Neoplany mají zajímavě uspořádaný motor a chladič, je to v podstatě koncepce Škody 100, akorát vrtule je honěná přes viskózní spojku, netočí se naplno pořád.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Jak tak čtu zážitky z cesty do a z Itálie, tak též přidám jednu osobní zkušenost, shodou okolností taky ze zpáteční cesty z Itálie. Bylo to v devadesátém nebo jednadevadesátém roce a dopravu tehdy zajišťovala jakási firma z Rousínova se skutečně luxusní dálkovou Karosou. Luxusní zcela oprávněně, protože takhle vybavenou Karosu jsem nikdy před tím, ale ani potom neviděl. Mimo parádních sedaček s bílými opěrkami hlavy, stojí za zmínku v té době ještě ne obvyklá klima, TV s docela velkou obrazovkou, lednička a malý bar. Plno dalších drobností v okolí řidičova pracoviště si už po letech ani nevybavuju, ale vím, že "tam toho bylo hodně". Obdobné úpravy měla firma provedené i "pod kapotou". Jednak poladěný motor a zejména skryté přídavné palivové nádrže na asi 1.200 litrů nafty. Díky nim mohli jezdit i ty nejdelší štreky prakticky bez tankování, tedy na naši tehdy ještě výrazně levnou naftu. U nádrží měli panel s přepouštěcími kohouty a čerpadlem a v cíli nebo při zastávkách přečerpávali. No prostě fakt vymazlený kousek.
Na zpáteční cestě jsme si ale užili trošku vzrušení. Jeli jsme takhle nocí, ustálenou téměř maximální rychlostí, po dálnici někde mezi Grazem a Vídní, když tu se pojednou objevily takové slabounké vibrace. Pár okamžiků na to se v zadní části autobusu začal šířit pach spáleniny následovaný lehkým dýmem. Někdo ze zadní části busu ještě stačil na řidiče zavolat, že hoříme, ale v ten okamžik se všechno v autobusu vč. lidí začalo řítit dopředu. Autobus zůstal stát skoro na fleku. Řidiči se ještě v poslední okamžik podařilo přiblížit se na krajnici ke svodidlům. Všude v autobusu i venku kolem byla oblaka kouře. Od zadních kol stoupal dým, ten se však velice rychle rozptýlil a pak přetrvával jen pach spálené gumy. Co jsme viděli, tak za autobusem se po asfaltu do dáli táhly dvě obrovské černé čáry. Poté, co se řidiči snažili s autobusem kousek popojet ještě víc ke kraji, což vůbec nešlo, bylo jasno - zadřená zadní náprava. Teď už si nepamatuji, jestli diferenciál, nebo reduktory, ale něco z toho.
Teď nastala otázka, jak to vyřešit. Autobus plný lidí s báglama, mobily tehdy ještě neexistovaly, ... Řešení se však záhy našlo. Jelikož jsme jeli v klasickou turnusovou dobu, jeli jsme opravdu velice svižně a navíc jsme vyráželi poměrně brzy, znamenalo to, že většina dalších čs. autobusů jiných CK, jedoucích ze stejného směru, je za náma a dřív nebo později kolem nás musí projet. Řidiči s průvodcem začali tedy zastavovat jiné čs. busy a pokud to jejich obsazenost dovolovala, nabíraly naše pasažéry. Nutno podotknout, že většina busů u nás zastavila samovolně a jejich řidiči se snažili pomoct. Mnohdy naše lidi odvážely i autobusy, které původně do Brna vůbec jet neměly. Udělaly si na vlastní náklady zajížďku. Nikdo po nikom nic nechtěl. Bralo se to jako samozřejmá pomoc. Dneska já pomůžu tobě, zítra ty mě. Tehdy prostě měli lidi k sobě daleko blíž.
Jelikož jsem tam tehdy byl spolu s průvodcem, odjížděli jsme jako poslední. Na místě zůstali jen řidiči. Za pár dní jsem se dozvěděl, že ráno po schládnutí náprava Karosy povolila a řidiči tak s busem dojeli domů po vlastní ose. Sice za rachocení nápravy a pomalu, ale dojeli
Závěrem jen tolik, že si tehdy vůbec nikdo z turistů nestěžoval a ani nechtěli odškodnění za nemajetkovou či psychickou újmu. Ostatně dorazili do Brna jen o nějakou tu hodinku po plánovaném času přijezdu. Já na to docela rád vzpomínám. Jako malá perlička je, že tehdy s náma jela i Veškrnová, seděla hned na sedadle vedle a byla docela sranda.
Kruciš, to jsem se rozepsal.
Na zpáteční cestě jsme si ale užili trošku vzrušení. Jeli jsme takhle nocí, ustálenou téměř maximální rychlostí, po dálnici někde mezi Grazem a Vídní, když tu se pojednou objevily takové slabounké vibrace. Pár okamžiků na to se v zadní části autobusu začal šířit pach spáleniny následovaný lehkým dýmem. Někdo ze zadní části busu ještě stačil na řidiče zavolat, že hoříme, ale v ten okamžik se všechno v autobusu vč. lidí začalo řítit dopředu. Autobus zůstal stát skoro na fleku. Řidiči se ještě v poslední okamžik podařilo přiblížit se na krajnici ke svodidlům. Všude v autobusu i venku kolem byla oblaka kouře. Od zadních kol stoupal dým, ten se však velice rychle rozptýlil a pak přetrvával jen pach spálené gumy. Co jsme viděli, tak za autobusem se po asfaltu do dáli táhly dvě obrovské černé čáry. Poté, co se řidiči snažili s autobusem kousek popojet ještě víc ke kraji, což vůbec nešlo, bylo jasno - zadřená zadní náprava. Teď už si nepamatuji, jestli diferenciál, nebo reduktory, ale něco z toho.
Teď nastala otázka, jak to vyřešit. Autobus plný lidí s báglama, mobily tehdy ještě neexistovaly, ... Řešení se však záhy našlo. Jelikož jsme jeli v klasickou turnusovou dobu, jeli jsme opravdu velice svižně a navíc jsme vyráželi poměrně brzy, znamenalo to, že většina dalších čs. autobusů jiných CK, jedoucích ze stejného směru, je za náma a dřív nebo později kolem nás musí projet. Řidiči s průvodcem začali tedy zastavovat jiné čs. busy a pokud to jejich obsazenost dovolovala, nabíraly naše pasažéry. Nutno podotknout, že většina busů u nás zastavila samovolně a jejich řidiči se snažili pomoct. Mnohdy naše lidi odvážely i autobusy, které původně do Brna vůbec jet neměly. Udělaly si na vlastní náklady zajížďku. Nikdo po nikom nic nechtěl. Bralo se to jako samozřejmá pomoc. Dneska já pomůžu tobě, zítra ty mě. Tehdy prostě měli lidi k sobě daleko blíž.
Jelikož jsem tam tehdy byl spolu s průvodcem, odjížděli jsme jako poslední. Na místě zůstali jen řidiči. Za pár dní jsem se dozvěděl, že ráno po schládnutí náprava Karosy povolila a řidiči tak s busem dojeli domů po vlastní ose. Sice za rachocení nápravy a pomalu, ale dojeli
Závěrem jen tolik, že si tehdy vůbec nikdo z turistů nestěžoval a ani nechtěli odškodnění za nemajetkovou či psychickou újmu. Ostatně dorazili do Brna jen o nějakou tu hodinku po plánovaném času přijezdu. Já na to docela rád vzpomínám. Jako malá perlička je, že tehdy s náma jela i Veškrnová, seděla hned na sedadle vedle a byla docela sranda.
Kruciš, to jsem se rozepsal.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Proč?radek mb píše:.
Pro Veverku: autobusy LAZ jsou superludry,.
Jinak proč jsou na ukrajině autobusy dražší než jízda vlakem,a ne obráceně jak u nás?Stejně tak čumím na ty jejich železnice-vlaky jezdí plynule a i tisíce kilometrů na čas,všechna nádraží relativně čisté a po rekonstrukci.Naopak všecky autobusové stanice co jsem tam viděl-bordel,roztunelovaný,ve značně omšelém stavu.na vesnici často chybí jakékoliv označení zastávky.
Paradoxně "nejzajímavější" autobusák jsem viděl vo Velkých Kapušanech.
Nejvíc mě dostává ta veliká absence jízdních řádu,a to skoro kdekoliv.To přece nedopustíme,aby americký imperialista věděl co kam a kdy jede !
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
No eště je u nás vidět Probotrans, tak schvalně, jak zareagujou oniCrocodile píše:Tak to brzo přijdou s něčím v tomto stylu http://www.youtube.com/watch?v=e-3W99ncuNc
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Autobusy a vše okolo - part two
http://www.ikarusbus.cz/historicke_vozy ... _probo.jpgLaďuša píše:No eště je u nás vidět Probotrans, tak schvalně, jak zareagujou oni
Jinak tedy v Ústí už také reagují
http://www.dpmul.cz/image.php?idx=5442
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Takhle kdyby zareagovali, tak se snad občas tim autobusem i svezu
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Tak jsem dneska jel autobusem a narazil jsem zrovna na tu zelenou starou Setru, tu s chromovanou maskou. No nedalo mi to a řidiče jsem se zeptal, co že to je za ročník - takže, dámy a pánové, silnice nam brázdí stroj ročníku 1982.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Občas je potřeba na některé linky posilový vůz. Lze to ale řešit i jinak.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Jojo, Ikarus 293, moc se mi líbí. Škodovka měla taky projekty na tříčlánkový trolejbusy, škoda, že se to nerealizovalo.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobusy a vše okolo - part two
tak to by mě zajímalo, jak se to kroutí do zatáček. Láďo, už to vidím mezi zastávkama Částkova a Lobzy na lince 30 ostrá zatáčka prutký kopec a kruháč, nicméně velkokapacitní autobusy se tam hodí.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Autobusy a vše okolo - part two
No jo Ikarus 293, těch se ovšem vyrobilo velice málo, nakonec to našlo své útočiště v Teheránu (viz. obrázek). Zajímavostí je snad jen to, že z Budapešti do Teheránu to jelo po vlastní ose, cesta to tedy musela být jistě dobrodružná
Mnohem více se jich vyrobilo v licenci na Kubě pod jménem Girón.
Rozpoznat je lze snadno, v době kdy se tato zhovadilost v Maďarsku vyrobila, používal již Ikarus dvoudílné dveře, zatím co na Kubě byli stále věrni původním skládačkám.
Mnohem více se jich vyrobilo v licenci na Kubě pod jménem Girón.
Rozpoznat je lze snadno, v době kdy se tato zhovadilost v Maďarsku vyrobila, používal již Ikarus dvoudílné dveře, zatím co na Kubě byli stále věrni původním skládačkám.
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104