Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Marťas »

Já někde zaslechl, že hypoidní olej v převodovce ničí synchrony. Ovšem nevím, jestli je to pravda a proč by to měl dělat :)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Měl by to dělat díky "vysokotlakým" přísadám (někdy se označují písmenky EP), které jsou údajně agresivní vůči barevným kovům, prostě do převodovky API GL-4.

Do diferáků jsem zatím dával Madit Hypol 80W-90H a dá se říci, že s dobrým výsledkem, teď už se to zove MOL Hykomol a ztratil jsem v to důvěru. Do převodovky jsem lil Paramo Gyrol 80W-90 též s dobrým výsledkem, ale na můj vkus příliš podražil. Kdysi se mi podařilo tady do rozvodovky výhodně koupiti ТАД-17И SAE 85W-90 což mělo být úplně hyper super, nejlepší na světě, ale nalil jsem do toho oleje omylem rezistin, ještě teď to bolí :? .

Nyní se přiblížil čas výměn a zvolil jsem toto:

převodovka (má v označení i písmenka EP :lol: ) http://www.autodily-cardo.cz/prevodove- ... 80w-90-1l/

rozvodovka http://www.autodily-cardo.cz/prevodove- ... 80w-90-1l/

Jsem zvěadav na výsledek :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2076
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Ještě rychlý dotaz - právě to hledám, ale počítač pomalý a někdo odpoví třeba rychleji - kolik oleje do toho difu mám nalít? Je to tu přede mnou otevřené.


EDIT: Tak jsme snad našel dle http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 81#p157281 se vleze 1,5l oleje.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od dvk »

Po hranu nalévacího otvoru. A ano, mělo by to být kolem těch 1.5l
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Luděk Musil »

Mě se matou čísla převodovka vs. diferák a to 1,2 vs. 1,7 litru. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Hurikán »

S oleji je to přesně tak, jak psal Koko-Loko. Osobně jsem jezdil na jím zmiňovaný Total http://www.autodily-cardo.cz/prevodove- ... 80w-90-1l/ jezdil. Měl jsem jej v difu a po cca 50.000 km žádný problém. Měl jsem jej i v převodovce a taky si nestěžovala. Tam jsem s ním najel asi jen 20.000 km

Luďo, ta čísla jsou poněkud divoká.

V difu je 1,5 litru
V převodovce 1,3
Zmiňovaných 1,2 litru je rozdíl mezi ryskou min a max na měrce oleje motoru.

Tož tak. :)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Luděk Musil »

Ale jo - já se nepřu o pravdivost mých čísel. Před výměnou olejů v těchto soustrojích zakoupím nalévané oleje např. zde: http://www.ekolube.cz/k/prevodove-oleje ... kolube-272 (koukám, že mají nějaký "řídký" :lol: katalog), obvykle se spokojím do převodovky s "něčím" 80W90 a do rozvodovky s "něčím" PP90H. Od každýho koupím 2 litry, vyměním a co zbude - zbude na dolévání, příp. na namazání kolečka v kolečku (fúriku). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Hurikán »

Jasně. Však já to s nakupovaným množstvím a následnou "spotřebou" dělám úplně stejně. Já to uvedl jen proto, aby majitel dědova vazu neměl v těch hodnotách zmatek. :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Luděk Musil »

Mimochodem dělám ještě jednu věc ... ovšem nevím zda-li je to správně , ale jisté preventivní účinky to má.
Vždy naleju toho oleje o trochu víc, obvykle tak 0,5 - 1 dcl. A při pravidelné kontrole (po 10.000 km) zjišťuji stav kapalin, většinou k plné spokojenosti. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2076
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Konečně jsem se dostal k internetu. Ve čtvrtek jsem vyměnil olej v difu. Původní byl velmi slušný a bylo ho dost, takže to byla zbytečná práce, ale aspoň vím, že je to ok.
proběhl nástřik dveří a jejich usazení. Ani ve snu by mě nenapadlo, že slícování dveří bude taková práce. Už to jakž takž sedí, ale asi to bude potřeba zítra ještě doladit.

Nyní následují rozstřiky a celková kontrola před tím, než vyjedene ma STK. Při troše štěstí vše stihnu ve dvou okresech všechno oběhat a zařídit. Není toho moc, ale většinou to nezáleží na mě... :-)
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od valda1971 »

Přeji Ti mnoho úspěchů s STK - já tam vždy jel sám s tím, že to mám jako už veteránka, a (ne naposledy) ale dvakrát předtím jsem prošel díky jinak perfektnímu stavu/vzhledu i s totálně nebrzdícímu zadnímu PZ kolu a potom s prasklým čelním sklem v zorném poli řidiče (zjištěno těsně před tím ! ) Můj kamarád říká, že barva nejezdí (pravda to je), ale v případě těchto autíček to na STK roli hraje.... :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2076
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Díky, také doufám, že na STK trochu pomůže pěkný stav. Co se vzhledu týče, tak úplně perfektní není, ale je na něm hodně vidět, že se ho snažíme kompletně dát dohromady. Jednoho dne, až nebudu vědět co s penězma a 2101 budou zas o trochu vzácnější ho bude čekat kompletní odstrojení a celej novej lak. Ale to je až za dlouho. Teď musí vypadat hezky v rámci možností.

Co se týče stavu, tak emise si sice nezměřím, ale ten motor má krásnej tichej chod. A ještě za dědy neměl nikdy na STK sebemenší problém. Brzdám jsme vyměnili dvě hadičky, odvzdnušnili, vyměnili kapalinu a při drobném testování se nezdálo, že by to někde brzdilo hůř, tak se nechám překvapit.
Všechno ostatní odpovídá stáří a tomu, že s tím děda i přes svůj věk najel 70 tis. km.

Určitě tam posledních 10 let tak pěkného žigula neviděli. Kamarád jim tam vozí staré motorky po renovaci, takže jsou u něj na "staré vergly" zvyklí. Jó v pondělí nebo v úterý se ukáže. Máme ještě dva dny na to ho dát dohromady (a poladit takový ty drobnosti jako elektroinstalaci, vzhled a čistotu motoru).
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mayo456 »

čo sa brzd týka ak niekoko krát našlapeš brzdový pedál a ostáva tvrdý a vždy v jednej polohe ( nejde až na podlahu, nie je raz tvrdý inokedy mäkký) je to ok
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
mceza
Příspěvky: 2076
Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od mceza »

Na STK je hlavně zajímá, zda všechna kola brzdí přibližně stejně. To se dá jednoduše odzkoušet. Člověk se rozjede, pustí volant a prudce zabrzdí. Pokud se auto stočí ke straně, je problém. Žigul při dnešním testu obstál, držel krásnou přímku. Jen jezdí dost líně, předpokládám, že na vině je ten (minimálně) šest let starý benzín v nádrži. Když to dobře pude, tak bude velmi brzo spálen :)

V úterý nás čeká STK, ve středu odhlásit, ve čtvrtek přihlásit a hotovo. Teď jen doufat, že auto a úřady budou fungovat, jak je potřeba... Držte palce.


Málem bych zapomněl se podělit o dnešní pracovní postup. Dopoledne jsme zkoušeli rozstřiky. Levé zadní dveře byly první pokus. Ten nedopadl úplně nejlépe, takže zbrousit a znovu. Zbytek je ve stavu "dobrý - výborný". Rozhodně to nebije do očí. Ale celolak to není... Potom jsem se hrabal v elektroinstalaci, vyměnil (funkční) zásuvku na vozík za luxusní hliníkovou z Jugoslávie, vyměnil prasklou žárovku a zjistil funkci dalšího gombíku na přístrojovce (mlhovka). Už zbývají nepoznané jen 3 :D ...
Když už byly venku světla, tak se vyleštily rámečky. Když už se leštily chromy, tak i poklice, lišty a další věci. Už to vypadá zase jako "zahraniční vůz" (jak říkával děda) a ne jako "cigánský vergl" (jak říká kámoš, kterému to stálo na zahradě).

Fotky mám, ale neukážu kvůli technickým potížím s propojením mobilu a počítače :-P
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...

Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101

Příspěvek od Cory »

Pri brzdeni to bude tahat do strany aj pri zlom záklone rejdoveho čepu a sumernost brzd moze byt OK.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“