Beruška
Moderátor: Moderátoři
Re: Beruška
Svody budou předpokládám z litiny, ale i tu umí pár machrů zavařit. Tak by to možná bylo lepší , než hned měnit za nový.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch

Re: Beruška
Pokud je kat součástí svodů tak s nejvjetší pravděpodobností z litiny nebudou. Na 2111 mam svody železný a kdž jsem mněl prasklinku na třetím válci tak mě to kámoš zavařil argonem bezproblémů.Svody budou předpokládám z litiny, ale i tu umí pár machrů zavařit. Tak by to možná bylo lepší , než hned měnit za nový.
Re: Beruška
No dobrá, tak ikdyby to byla mosaz, měď, či tak něco,musí to jít nějak spojit.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch

- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Marťas, srandu nech stranou.
Svody myslím litinový jsou, ale asi jen vršek. A před svarem to prdlo, holt namáhání materiálu při prohřátí není prdel ... a teplotní roztažnost různých materiálů potom za provozu už vůbec ne. Podle mě je tohle vůbec blbej nápad
Přijde mi to, jako kdyby ty trubky zalisovali do katu a pak to ještě převařili. Což by samo o sobě držet mohlo, kdyby to spíš zapájeli, než zavařili ... ale já na tohle odborník nejsem, spíš nad tím jen tak přemýšlím ... prostě by to nemělo držet až tak natvrdo a pokud možno vůbec by se nemělo zasahovat do struktury tej litiny - na to je to moc tepelně namáhaný.
Svody myslím litinový jsou, ale asi jen vršek. A před svarem to prdlo, holt namáhání materiálu při prohřátí není prdel ... a teplotní roztažnost různých materiálů potom za provozu už vůbec ne. Podle mě je tohle vůbec blbej nápad

Přijde mi to, jako kdyby ty trubky zalisovali do katu a pak to ještě převařili. Což by samo o sobě držet mohlo, kdyby to spíš zapájeli, než zavařili ... ale já na tohle odborník nejsem, spíš nad tím jen tak přemýšlím ... prostě by to nemělo držet až tak natvrdo a pokud možno vůbec by se nemělo zasahovat do struktury tej litiny - na to je to moc tepelně namáhaný.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Teda podle obrázku mě ty trubky přijdou normální ocelový, nejspíš dokonce se švem, žádná litina, takže povařit by neměl být problém, na motoru 2112 mám taky svody ze svařených trubek, i když katalog ND tuším připouští i variantu litinovou.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
No, když říkáš, tak já to zkusím, zkazit tím už nic moc nemůžu 
Přinejhorším víckrát zkusím rozborku a sborku ... pravda je, že já to tipnul jen podle toho, že to není ani trošku rezavý a protože mi to přišlo logický. Šev jsem nehledal, kouknu pořádně ... dobrá myšlenka ...

Přinejhorším víckrát zkusím rozborku a sborku ... pravda je, že já to tipnul jen podle toho, že to není ani trošku rezavý a protože mi to přišlo logický. Šev jsem nehledal, kouknu pořádně ... dobrá myšlenka ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
No ještě to může být taky nerez, nicméně vypadá to na to, že jsou ty trubky tažený nebo svařovaný se švem, litina tj. odlitek by byla větší bago.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Tak podle všeho to je nějaká bezešvá roura, vypadá to, jako kdyby to bylo něčím protahované. Příruba je snad 1cm kus železa (litiny?), do ní jsou zalisované konce 4 rour, ty se spojují v katu. Kat je z nějaké slitiny, která moc nerezne, přitom je to tenkej plech. Roury jsou z něčeho jinýho, ale podle mě to není klasickej nerez ale ani obyč. trubka, protože na tom nebyl flíček rzi a svařovalo se to docela dobře - proud jsem dal na doraz, posuv úplně ne, ale docela dost, a zavařil to.
Ráno to namontuju a uvidím, nechám to běžet dokud nesepne sahara, pak nechám dochladit, a chcípnu to. Až to zchladne, zkusím to natočit zas - pokud to neprdne hned, nějakej čas to snad vydrží (kéž by věky
).
Jinak ta příruba je krapet zkroucená už od výroby (snad 0,5mm oba konce proti středu), podle mě to vařili blbě, myslim, že se tohle musí předehřívat a to evidentně neudělali ... nebo plácám nesmysly? Každopádně tepelně namáhaný je to tu fest. Že to přetrhne rouru se nedivim ...
Ráno to namontuju a uvidím, nechám to běžet dokud nesepne sahara, pak nechám dochladit, a chcípnu to. Až to zchladne, zkusím to natočit zas - pokud to neprdne hned, nějakej čas to snad vydrží (kéž by věky

Jinak ta příruba je krapet zkroucená už od výroby (snad 0,5mm oba konce proti středu), podle mě to vařili blbě, myslim, že se tohle musí předehřívat a to evidentně neudělali ... nebo plácám nesmysly? Každopádně tepelně namáhaný je to tu fest. Že to přetrhne rouru se nedivim ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Liatina tam nie je nikde. Rury su nerezove(aspon na Priore i na Nive ich take mam), priruba ocelova, zvary su CO2 s drotom ocelovym, ziadny argon ani nerezovy drot. Proste to co zvladne kazdy v priemerne vybavenej stodole. Nedramatizoval by som to a poriadne prevaril COckou. O tom, ze to vymysleli nahovno polemizovat netreba, tak je v dnesnej dobe vymyslenych 80% veci...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Beruška
Pro zajímavost svody u desítky:


21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Tak hlásím, že zavařeno, k druhýmu dílu jsem navíc uřízl už jednou převařovanou koncovku a z plechu udělal asi 8cm rouru, nastříhal jí konce a ohnul ven, pak je znova převařil, takže jsem udělal takovej hnusnej, ale použitelnej nátrubek. Dlouho to nevydrží, tenhle plech rychle rezne, ale aspoň něco.
Fotky budou, ale musím se k tomu napřed dostat ...
Křečkuju ukrajinské díly, až na to dojde, bude výměna. Lambdy už toho asi mají taky dost, podle servisky už je jejich čas ... fungují, ale mám pocit, že motor nereaguje až tak rychle, jako dřív. Další krok bude asi výměna čepů, jak že se jmenujou ty "echt"? Dají se koupit na Kalinu? Vzhledem k mému způsobu projíždění zatáček a kruháčů a retardérů by to chtělo něco odolného ... pravda, bezmála 100 tisíc na originální čepy není špatný výsledek, mhm ...
Fotky budou, ale musím se k tomu napřed dostat ...
Křečkuju ukrajinské díly, až na to dojde, bude výměna. Lambdy už toho asi mají taky dost, podle servisky už je jejich čas ... fungují, ale mám pocit, že motor nereaguje až tak rychle, jako dřív. Další krok bude asi výměna čepů, jak že se jmenujou ty "echt"? Dají se koupit na Kalinu? Vzhledem k mému způsobu projíždění zatáček a kruháčů a retardérů by to chtělo něco odolného ... pravda, bezmála 100 tisíc na originální čepy není špatný výsledek, mhm ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Tak čep jsem dneska zrovna dělal, dal jsem Fenox z krče, ještě mám koupenej jeden, je to nějakej kroner (ru nebo ua). Jinak oba čepy jsem měl ještě originál, ten pravej ale už měl celkem vůli, levej je ještě vcelku ok. Jinak všechno od samary až po grantu má čepy identický. Lambdy taky původní, na výměnu bych se vykašlal, najeto 160 tisíc.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beruška
Hlásím, že jsem po letech navštívil Sadskou, čepy vyměněné, tlumiče jsem vyměnil sám, ale odklony mě silně nebavily a při pokusu o povolení šroubu na seřizování sbíhavosti jsem správně vytušil, že se trhne, tož jsem se už na to vykašlal a zavolal panu Nedbalovi.
Bubny mi p. Nedbal též stočil, takže ty, co jsem koupil nové, mám v záloze, čepy mi vyměnil taky (už jsem měl koupené), takže Beruška je už opět "ve stavu". Akorát stahovačka u spolujezdce potřebuje vyměnit lanko, kdyby náááhodou někdo měl kleště na nalisování té zarážky, bylo by to super ... novou stahovačku totiž kvůli lanku kupovat nehodlám ...
Bubny mi p. Nedbal též stočil, takže ty, co jsem koupil nové, mám v záloze, čepy mi vyměnil taky (už jsem měl koupené), takže Beruška je už opět "ve stavu". Akorát stahovačka u spolujezdce potřebuje vyměnit lanko, kdyby náááhodou někdo měl kleště na nalisování té zarážky, bylo by to super ... novou stahovačku totiž kvůli lanku kupovat nehodlám ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Beruška
Koľko to ma najazdene? 

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)