Beruška

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4721
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Beruška

Příspěvek od plavec »

Svody budou předpokládám z litiny, ale i tu umí pár machrů zavařit. Tak by to možná bylo lepší , než hned měnit za nový.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: Beruška

Příspěvek od žež »

Svody budou předpokládám z litiny, ale i tu umí pár machrů zavařit. Tak by to možná bylo lepší , než hned měnit za nový.
Pokud je kat součástí svodů tak s nejvjetší pravděpodobností z litiny nebudou. Na 2111 mam svody železný a kdž jsem mněl prasklinku na třetím válci tak mě to kámoš zavařil argonem bezproblémů.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4721
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Beruška

Příspěvek od plavec »

No dobrá, tak ikdyby to byla mosaz, měď, či tak něco,musí to jít nějak spojit.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3471
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Beruška

Příspěvek od Marťas »

2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Marťas, srandu nech stranou.
Svody myslím litinový jsou, ale asi jen vršek. A před svarem to prdlo, holt namáhání materiálu při prohřátí není prdel ... a teplotní roztažnost různých materiálů potom za provozu už vůbec ne. Podle mě je tohle vůbec blbej nápad :(

Přijde mi to, jako kdyby ty trubky zalisovali do katu a pak to ještě převařili. Což by samo o sobě držet mohlo, kdyby to spíš zapájeli, než zavařili ... ale já na tohle odborník nejsem, spíš nad tím jen tak přemýšlím ... prostě by to nemělo držet až tak natvrdo a pokud možno vůbec by se nemělo zasahovat do struktury tej litiny - na to je to moc tepelně namáhaný.
Přílohy
P1090709_s.JPG
P1090708_s.JPG
P1090707_s.JPG
P1090705_s.JPG
P1090703_s.JPG
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6286
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

Teda podle obrázku mě ty trubky přijdou normální ocelový, nejspíš dokonce se švem, žádná litina, takže povařit by neměl být problém, na motoru 2112 mám taky svody ze svařených trubek, i když katalog ND tuším připouští i variantu litinovou.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

No, když říkáš, tak já to zkusím, zkazit tím už nic moc nemůžu :D
Přinejhorším víckrát zkusím rozborku a sborku ... pravda je, že já to tipnul jen podle toho, že to není ani trošku rezavý a protože mi to přišlo logický. Šev jsem nehledal, kouknu pořádně ... dobrá myšlenka ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6286
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

No ještě to může být taky nerez, nicméně vypadá to na to, že jsou ty trubky tažený nebo svařovaný se švem, litina tj. odlitek by byla větší bago.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Tak podle všeho to je nějaká bezešvá roura, vypadá to, jako kdyby to bylo něčím protahované. Příruba je snad 1cm kus železa (litiny?), do ní jsou zalisované konce 4 rour, ty se spojují v katu. Kat je z nějaké slitiny, která moc nerezne, přitom je to tenkej plech. Roury jsou z něčeho jinýho, ale podle mě to není klasickej nerez ale ani obyč. trubka, protože na tom nebyl flíček rzi a svařovalo se to docela dobře - proud jsem dal na doraz, posuv úplně ne, ale docela dost, a zavařil to.
Ráno to namontuju a uvidím, nechám to běžet dokud nesepne sahara, pak nechám dochladit, a chcípnu to. Až to zchladne, zkusím to natočit zas - pokud to neprdne hned, nějakej čas to snad vydrží (kéž by věky :D ).
Jinak ta příruba je krapet zkroucená už od výroby (snad 0,5mm oba konce proti středu), podle mě to vařili blbě, myslim, že se tohle musí předehřívat a to evidentně neudělali ... nebo plácám nesmysly? Každopádně tepelně namáhaný je to tu fest. Že to přetrhne rouru se nedivim ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od Majo »

Liatina tam nie je nikde. Rury su nerezove(aspon na Priore i na Nive ich take mam), priruba ocelova, zvary su CO2 s drotom ocelovym, ziadny argon ani nerezovy drot. Proste to co zvladne kazdy v priemerne vybavenej stodole. Nedramatizoval by som to a poriadne prevaril COckou. O tom, ze to vymysleli nahovno polemizovat netreba, tak je v dnesnej dobe vymyslenych 80% veci...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6286
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

Pro zajímavost svody u desítky:
Obrázek
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Tak hlásím, že zavařeno, k druhýmu dílu jsem navíc uřízl už jednou převařovanou koncovku a z plechu udělal asi 8cm rouru, nastříhal jí konce a ohnul ven, pak je znova převařil, takže jsem udělal takovej hnusnej, ale použitelnej nátrubek. Dlouho to nevydrží, tenhle plech rychle rezne, ale aspoň něco.
Fotky budou, ale musím se k tomu napřed dostat ...

Křečkuju ukrajinské díly, až na to dojde, bude výměna. Lambdy už toho asi mají taky dost, podle servisky už je jejich čas ... fungují, ale mám pocit, že motor nereaguje až tak rychle, jako dřív. Další krok bude asi výměna čepů, jak že se jmenujou ty "echt"? Dají se koupit na Kalinu? Vzhledem k mému způsobu projíždění zatáček a kruháčů a retardérů by to chtělo něco odolného ... pravda, bezmála 100 tisíc na originální čepy není špatný výsledek, mhm ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6286
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvek od zelvotron »

Tak čep jsem dneska zrovna dělal, dal jsem Fenox z krče, ještě mám koupenej jeden, je to nějakej kroner (ru nebo ua). Jinak oba čepy jsem měl ještě originál, ten pravej ale už měl celkem vůli, levej je ještě vcelku ok. Jinak všechno od samary až po grantu má čepy identický. Lambdy taky původní, na výměnu bych se vykašlal, najeto 160 tisíc.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Beruška

Příspěvek od dmatej »

Hlásím, že jsem po letech navštívil Sadskou, čepy vyměněné, tlumiče jsem vyměnil sám, ale odklony mě silně nebavily a při pokusu o povolení šroubu na seřizování sbíhavosti jsem správně vytušil, že se trhne, tož jsem se už na to vykašlal a zavolal panu Nedbalovi.
Bubny mi p. Nedbal též stočil, takže ty, co jsem koupil nové, mám v záloze, čepy mi vyměnil taky (už jsem měl koupené), takže Beruška je už opět "ve stavu". Akorát stahovačka u spolujezdce potřebuje vyměnit lanko, kdyby náááhodou někdo měl kleště na nalisování té zarážky, bylo by to super ... novou stahovačku totiž kvůli lanku kupovat nehodlám ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11675
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Beruška

Příspěvek od Cory »

Koľko to ma najazdene? :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelu Kalina“