Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Moderátor: Moderátoři
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
tak parada ze zas niekto renovuje ja mam nastastie tuto fazu za sebou takze hodne stastia a nervou
lada 2101 r.v1975
Stropny tapec
Mal som spravne psychicke rozpolozenie, tak som sa pustil do stropneho tapecu.
Pre tych ktori nevedia, alebo to este nerobili, tapec je po obvode prilepeny niecim takym ako lepidlo a navyse prehnuty cez hranu a zafixovany "vcielkami" co su take kurvy male huzevnate s protihrotmi. S lepidlom problem nie je, akoby zamerne lepi len tak akurat aby sa dalo bez stopy odlepit, ale ten hmyz ... vyrobil som si na ne udelatko
Potom to slo ako po masle, vcielka sa da vypacit, pricom sa zabruseny srubovak opiera o zarez svorky a nie o tapec, takze sa mi podarilo neprerazit ho o hranu karoserie. Tie pruty co napinaju tapec som zacal sklapat od predneho okna smerom dozadu. Na strane vodica je ten prut nastoknuty do takej fajky, sklopeny drot mi z nej isiel celkom lahko vysunut, spolujazcova strana je zapichnuta len v jamke, tak to bolo celkom jednoduche. Posledny drot pri zadnom okne som sklopil smerom do predu, na pocudovanie bol ako jediny v strede chyteny takym ohnutym plechom k stropu, asi kvoli napnutiu, ked sa to bude davat naspat asi sa opat zacne v predu a poslednym sa to natiahne a zaisti. Uf, takze tapec je dole. Inak zaujimava vec, neviem ci je to zamerne, alebo len nejaka anomalia, ale fajky poslednych dvoch oblukov su dlhsie, ako ostatne. Foto pre porovnanie. Ten cierny klobucik, v tom drzi obluk na strane spolujazca. Ako som spomenul, tapec je po obvode ku karoserii chyteny nejakym tajomnym lepidlom, jeho kuzlo spociva v tom, ze je pruzne a velmi dobre drzi, no ked ho chces odlepit, tak sa natiahne a nakoniec pusti a nezanecha stopu. Vybrna vec, neviem ci to bol zamer sudruhou, alebo vedlajsi produkt vyvoja
Najviac sa na to podoba to lepidlo ktorym su k papieru prichytene kreditky, alebo SIMkarty ked ich dostanete postou. Neviete kde by sa to dalo zohnat take nelepive lepidlo?
(T+12 hod)
Pre tych ktori nevedia, alebo to este nerobili, tapec je po obvode prilepeny niecim takym ako lepidlo a navyse prehnuty cez hranu a zafixovany "vcielkami" co su take kurvy male huzevnate s protihrotmi. S lepidlom problem nie je, akoby zamerne lepi len tak akurat aby sa dalo bez stopy odlepit, ale ten hmyz ... vyrobil som si na ne udelatko
Potom to slo ako po masle, vcielka sa da vypacit, pricom sa zabruseny srubovak opiera o zarez svorky a nie o tapec, takze sa mi podarilo neprerazit ho o hranu karoserie. Tie pruty co napinaju tapec som zacal sklapat od predneho okna smerom dozadu. Na strane vodica je ten prut nastoknuty do takej fajky, sklopeny drot mi z nej isiel celkom lahko vysunut, spolujazcova strana je zapichnuta len v jamke, tak to bolo celkom jednoduche. Posledny drot pri zadnom okne som sklopil smerom do predu, na pocudovanie bol ako jediny v strede chyteny takym ohnutym plechom k stropu, asi kvoli napnutiu, ked sa to bude davat naspat asi sa opat zacne v predu a poslednym sa to natiahne a zaisti. Uf, takze tapec je dole. Inak zaujimava vec, neviem ci je to zamerne, alebo len nejaka anomalia, ale fajky poslednych dvoch oblukov su dlhsie, ako ostatne. Foto pre porovnanie. Ten cierny klobucik, v tom drzi obluk na strane spolujazca. Ako som spomenul, tapec je po obvode ku karoserii chyteny nejakym tajomnym lepidlom, jeho kuzlo spociva v tom, ze je pruzne a velmi dobre drzi, no ked ho chces odlepit, tak sa natiahne a nakoniec pusti a nezanecha stopu. Vybrna vec, neviem ci to bol zamer sudruhou, alebo vedlajsi produkt vyvoja
Najviac sa na to podoba to lepidlo ktorym su k papieru prichytene kreditky, alebo SIMkarty ked ich dostanete postou. Neviete kde by sa to dalo zohnat take nelepive lepidlo?
(T+12 hod)
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
stropnicu nelepí väčšina ľudí nazad chemoprénom alebo čímsi podobným? aspoň keď som kedysy možno aj 10 rokov dozadu dával dole stropnicu na VAZ 2102 a neskôr aj na Škode 105 tak mi to takto pripadalo ako nejaký chemoprén.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Chemopren to urcite nie je, ten jak raz chyti tak uz len tak dole nejde. Ja by som tam prave najradsej znova pouzil to "lepidlo na kreditne karty", drzi to a je to rozoberatelne, cista robota.
Inak, kupili sme si darcek. Vcera doslo postou. Tuna na SK to neviem nikde zohnat, eBay je toho plny, napr za 13$ sa da kupit 10ks 0.8mm 3" diskov aj s dopravou. (eBay link)
Dlhsie totiz zapasim s pocitom ze uhlova bruska, aneb flexa, je trochu velka a nemotorna a vela veci by sa pohodlnejsie a lepsie rezalo/brusilo priamou bruskou. Na roznych zahranicnych forach, alebo videach, som videl, ze pouzivaju priame brusky s malymi 3" (75mm) reznymi kotucmi. U nas nic, i ked je na trhu kopec priamich brusok, aj pneu, tak male rezne kotuce nikde, vsade len ten Dremel, alebo Proxxon, ale to je vsetko mikro, na klampiarinu absolutne nevhodne.
Skusim to najprv na vrtacku a ked to bude nedostatocne, tak pouvazujem o nejakej priamej bruske 20.000RPM.
Inak, kupili sme si darcek. Vcera doslo postou. Tuna na SK to neviem nikde zohnat, eBay je toho plny, napr za 13$ sa da kupit 10ks 0.8mm 3" diskov aj s dopravou. (eBay link)
Dlhsie totiz zapasim s pocitom ze uhlova bruska, aneb flexa, je trochu velka a nemotorna a vela veci by sa pohodlnejsie a lepsie rezalo/brusilo priamou bruskou. Na roznych zahranicnych forach, alebo videach, som videl, ze pouzivaju priame brusky s malymi 3" (75mm) reznymi kotucmi. U nas nic, i ked je na trhu kopec priamich brusok, aj pneu, tak male rezne kotuce nikde, vsade len ten Dremel, alebo Proxxon, ale to je vsetko mikro, na klampiarinu absolutne nevhodne.
Skusim to najprv na vrtacku a ked to bude nedostatocne, tak pouvazujem o nejakej priamej bruske 20.000RPM.
- radek mb
- Příspěvky: 5188
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Takže se to už chystáš rozřezat?
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Ja som kúpil sadu kartáčikov do vŕtačky s predstavou, ako krásne s tým vybrúsim stúpačky a rám od starej farby a začínajúcej hrdze. Na druhý deň som šiel do toho istého obchodu pre kartáč do flexky Ako nie žeby bola vŕtačka uplne nepoužiteľná, ale trvalo by to asi do vianoc. A to som chcel iba brúsiť, nerezať. Čiže moj názor - na to flexovanie s vŕtačkou by som sa moc nespoliehal. Možno na mäkké tenké materiály alebo s použitím priamej brúsky je to OK.
Predsa, flexa má väčší priemer kotúča x hodne viac otáčok = oveľa väčšia obvodová rýchlosť.
No veď skús, len sa potom nezabudni podeliť o skúsenosti. Ak by to bolo používateľné, tak objednávam tiež.
Predsa, flexa má väčší priemer kotúča x hodne viac otáčok = oveľa väčšia obvodová rýchlosť.
No veď skús, len sa potom nezabudni podeliť o skúsenosti. Ak by to bolo používateľné, tak objednávam tiež.
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Pravdu mas, nedavam tomu velke nadeje, skor je to na skusku, vrtacka ma male otacky a nie je ani moc stavana na axialne zatazenie, ale s priamou bruskou s 10tis RPM to do plechu musi ist ako do masla. Idealna by bola pneu, ale na to nemam dost silny kompresor.
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Ja neviem, ale raz som vrtackou brusil podlahu a vybrusilo to tak, že to vyzeralo ako zrkadlo...Tuším Puhi sa mi vtedy čudoval, s čím sa mi to tak podarilo. Ale uz neviem čo to bolo za "kefy".
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
A bylo to zrcadlo pouze uhlazená a vyleštěná rez, nebo opravdu železo?
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
vzhladom na to ze to drzi nejakych 6 rokov, tak asi to bolo zelezo aj ked do vnutra nevidim
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
tebe sa už podarilo viacej veci čo iným nie takže súdiť niečo podľa teba nie je veľmi správne lebo ty si expertCory píše:Ja neviem, ale raz som vrtackou brusil podlahu a vybrusilo to tak, že to vyzeralo ako zrkadlo...Tuším Puhi sa mi vtedy čudoval, s čím sa mi to tak podarilo. Ale uz neviem čo to bolo za "kefy".
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Možno v tom len nehľadam vedu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Rezacie kotuce
Nazdar banda,
vcera som tie male kotuce skusil s vrtackou (Narex EVP 13E-2H3) dal som tam plne otacky a zaaretoval a normalne to funguje, problem bol akurat v tom, ze tie moje kotuce maju 1,6mm a teda to skor brusi, ako reze, ak by som kupil 0,8mm ta normalne sa s tym da rezat. Pri otackach vrtacky to samozrejme nie je tak vykonne ako flexa, ale na odbrusovanie na pre flexu nepristupnych miestach by aj mohlo byt.
Ak budem potrebovat kupim si aj tie 0,8mm.
PS: ak sa niekto rozhodne to kupit cez internet, treba davat pozor ci je sucastou dodavky aj ta stopka na upinanie
ale pokracujeme, zacal som cistit tu podlahu spolujazca,
situacia pred: Pouzil som teplovzdusnu pistol a spachtlu, celkom to ide, ale ten gumoasfalt do interieru, hm no ... /// to bol napad, ... vdaka tato ///, tak ten gumoasfalt - to je taka svina prezlecena za kamarata, obcas sa to od toho tepla chyti, takze ziadna sranda, respirator a odsavanie je na mieste: skoncili sme niekde tuna co uz je stav vhodny narezanie/zvaranie Potom dorazil kamos,bol si akoze zabehat (oficialna verzia), pustili sme sa do rozborky motora, budeme ho vyberat, kazde kilo dole je dobre ... v dalsom kroku zacnem cistit od blatnika, aby som celu tu kapsu nasledne mohol vyrezat a vyvarit
(cas T + 15)
vcera som tie male kotuce skusil s vrtackou (Narex EVP 13E-2H3) dal som tam plne otacky a zaaretoval a normalne to funguje, problem bol akurat v tom, ze tie moje kotuce maju 1,6mm a teda to skor brusi, ako reze, ak by som kupil 0,8mm ta normalne sa s tym da rezat. Pri otackach vrtacky to samozrejme nie je tak vykonne ako flexa, ale na odbrusovanie na pre flexu nepristupnych miestach by aj mohlo byt.
Ak budem potrebovat kupim si aj tie 0,8mm.
PS: ak sa niekto rozhodne to kupit cez internet, treba davat pozor ci je sucastou dodavky aj ta stopka na upinanie
ale pokracujeme, zacal som cistit tu podlahu spolujazca,
situacia pred: Pouzil som teplovzdusnu pistol a spachtlu, celkom to ide, ale ten gumoasfalt do interieru, hm no ... /// to bol napad, ... vdaka tato ///, tak ten gumoasfalt - to je taka svina prezlecena za kamarata, obcas sa to od toho tepla chyti, takze ziadna sranda, respirator a odsavanie je na mieste: skoncili sme niekde tuna co uz je stav vhodny narezanie/zvaranie Potom dorazil kamos,bol si akoze zabehat (oficialna verzia), pustili sme sa do rozborky motora, budeme ho vyberat, kazde kilo dole je dobre ... v dalsom kroku zacnem cistit od blatnika, aby som celu tu kapsu nasledne mohol vyrezat a vyvarit
(cas T + 15)
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
na podlahe aj pôvodne je akási tenká vrstva niečoho ako gumoasfalt a na to je položená ta vlna a tak koberec. Inak tá podlaha sa mi zatiaľ nezdá v nejakom zlom stave.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Čistíš, čistím, čistíme
Začal nekonečný kolobeh čistenia, aby som vlastne izoloval, kde čo treba vypreparovať. Vnútorný blatník a podbeh vyzerajú celkom solídne. Aj zvar v mieste spojenia podbehu s karosériou je zdravý. Podbeh, resp. nosník v mieste nápravnice bude treba vyrezať a nahradiť. no a samozrejme veža, ale s tým som nejako počítal. Ale ...
Stav pred: Po hrubom očistení: ... ale iná vec ma zradila! Vyzeralo to ako malé dierky, tak som do toho začal šprtať, potom rezať a potom som si dal pivo aby som žiskal čas si to premyslieť . Nevedel som že predný stĺpik má vo vnútry ešte výstuhu, to čo je vidno je vlastne len plášť, ktorý šikovne zakrýva čo sa s nosníkom deje. Prekrytie plechov s malou štrbinou = ideálne miesto na rozvoj infekcie. Z nenápadnej dierky sa vykulila zložitá oprava, hlavne kvôli tomu, že ten stĺpik má zložitý profil, aby sa dal len tak vyrobiť a zároveň bude toto miesto potrebné opraviť rozmerovo čo najpresnejšie, inak bude problém s pasovaním.
Pozerám, že to existuje ako diel, pokúsim sa to zohnať a uvidíme. Keď bude z toho auta i naďalej takto ubúdať, tak tam asi ozaj budem musieť vovariť nejaký rám, alebo čo.
(čas T+18 hod)
Stav pred: Po hrubom očistení: ... ale iná vec ma zradila! Vyzeralo to ako malé dierky, tak som do toho začal šprtať, potom rezať a potom som si dal pivo aby som žiskal čas si to premyslieť . Nevedel som že predný stĺpik má vo vnútry ešte výstuhu, to čo je vidno je vlastne len plášť, ktorý šikovne zakrýva čo sa s nosníkom deje. Prekrytie plechov s malou štrbinou = ideálne miesto na rozvoj infekcie. Z nenápadnej dierky sa vykulila zložitá oprava, hlavne kvôli tomu, že ten stĺpik má zložitý profil, aby sa dal len tak vyrobiť a zároveň bude toto miesto potrebné opraviť rozmerovo čo najpresnejšie, inak bude problém s pasovaním.
Pozerám, že to existuje ako diel, pokúsim sa to zohnať a uvidíme. Keď bude z toho auta i naďalej takto ubúdať, tak tam asi ozaj budem musieť vovariť nejaký rám, alebo čo.
(čas T+18 hod)