Dmatejova Laďka - krize
Moderátor: Moderátoři
Re: Dmatejova Laďka - krize
Ja bych nespekuloval a vrazil bych tam jiny palec. Neverim, ze jich dmatej nema doma aspon 5
VAZ 2104 1.3 1989
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Včil som v riti!
Takže:
- vyměněn palec rozdělovače, odpor 5,95k, nový má 5,35k.
- vyměněn kondík, nový je rozměrově zhruba poloviční velikostí
- vyměněna cívka polské výroby za úplně stejnou. Ta původní má na primáru asi o 10% větší odpor proti max. v Tůmovi, jinak nevybočuje. Ta druhá pochází od Salwadora, na jednom srazu mu to takhle zdechlo, dal jsem mu mojí černou těžkoslovenské výroby a tuhle si nechal. Napadá mě, že jsou možná obě polky mrtvé, ať už se při měření tváří jak chcou ...?
- vyměněn klobouk rozdělovače, má ale výřez o kus jinde, takže jsem hýbal i s rozdělovačem. Teď abych seřizoval předstih, což se v jednom dělá blbě.
- kabely mají odpor tuším 5 na metr, prostě tak jak je na nich napsáno.
Výsledek je pořád stejný. Původně se stávalo, že motor chvíli běžel a pak z ničeho nic zhasl.
Teď nechytá vůbec, a když zkouším jiskru, po otočením klíčkem hodí většinou jednu a pak už nic. Ještě zkusím ty svíčky vyprat v ředidle (?) a obrousit pilníčkem elektrody, jsou strašně zahnojený. Ale ani se starými čistými jsem neuspěl ... asi zkusím ještě ty úplně nové francouze, jen pro zajímavost ...
Napadá někoho, čím by to ještě mohlo být? Co mám jak proměřit, zkusit?
Takže:
- vyměněn palec rozdělovače, odpor 5,95k, nový má 5,35k.
- vyměněn kondík, nový je rozměrově zhruba poloviční velikostí
- vyměněna cívka polské výroby za úplně stejnou. Ta původní má na primáru asi o 10% větší odpor proti max. v Tůmovi, jinak nevybočuje. Ta druhá pochází od Salwadora, na jednom srazu mu to takhle zdechlo, dal jsem mu mojí černou těžkoslovenské výroby a tuhle si nechal. Napadá mě, že jsou možná obě polky mrtvé, ať už se při měření tváří jak chcou ...?
- vyměněn klobouk rozdělovače, má ale výřez o kus jinde, takže jsem hýbal i s rozdělovačem. Teď abych seřizoval předstih, což se v jednom dělá blbě.
- kabely mají odpor tuším 5 na metr, prostě tak jak je na nich napsáno.
Výsledek je pořád stejný. Původně se stávalo, že motor chvíli běžel a pak z ničeho nic zhasl.
Teď nechytá vůbec, a když zkouším jiskru, po otočením klíčkem hodí většinou jednu a pak už nic. Ještě zkusím ty svíčky vyprat v ředidle (?) a obrousit pilníčkem elektrody, jsou strašně zahnojený. Ale ani se starými čistými jsem neuspěl ... asi zkusím ještě ty úplně nové francouze, jen pro zajímavost ...
Napadá někoho, čím by to ještě mohlo být? Co mám jak proměřit, zkusit?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Dmatejova Laďka - krize
Jestli čtu dobře tak měníš teoreticky vadnou cívku za ještě vadnější?
Na vývod cívky ze kterého vede špagát do rozdělovače připoj žárovku proti kostře, při protáčení motoru startérem by měla přerušovaně svítit. Pokud bude trvale zhaslá je někde zkratlé či špatně nastavené kladívko nebo přerušený primár cívky. Pokud bude svítit trvale je přerušen ohebný vodič kladívka v hlavě rozdělovače nebo přikostření kontaktu na základové desce.
Pokud tedy bude blikat tak odpoj dlouhý vn šlauch co vede do středu víčka a bez účasti ruky přibliž jeho vodivou koncovku pár mm ke kostře a zastartuj mělo by to házet jiskru. Pokud ne je vadný sekundár cívky či vn kabel.
Pokud jiskru háže tak vn šlauch vrať do víčka a to stejné udělej s jednotlivými kabely ke svíčkám. Pokud jiskry nebudou může být vadné víčko či palec. Pokud jiskry budou tak se zaměř na správné nastavení předstihu.
Na vývod cívky ze kterého vede špagát do rozdělovače připoj žárovku proti kostře, při protáčení motoru startérem by měla přerušovaně svítit. Pokud bude trvale zhaslá je někde zkratlé či špatně nastavené kladívko nebo přerušený primár cívky. Pokud bude svítit trvale je přerušen ohebný vodič kladívka v hlavě rozdělovače nebo přikostření kontaktu na základové desce.
Pokud tedy bude blikat tak odpoj dlouhý vn šlauch co vede do středu víčka a bez účasti ruky přibliž jeho vodivou koncovku pár mm ke kostře a zastartuj mělo by to házet jiskru. Pokud ne je vadný sekundár cívky či vn kabel.
Pokud jiskru háže tak vn šlauch vrať do víčka a to stejné udělej s jednotlivými kabely ke svíčkám. Pokud jiskry nebudou může být vadné víčko či palec. Pokud jiskry budou tak se zaměř na správné nastavení předstihu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Ještě jsi nezmínil kladivo ... ehm ... kladívko. Stav, mezera mezi kontakty.
Prošel bych ještě spoje - kabely. "15"- klíčkoé plus bude asi v pořádku, "1" - nekostří víc než je zdrávo? Tedy konkrétně i při rozepnutých kontaktech rozdělovače? A totéž přímo uvnitř rozdělovače.
Svíčkama to nebude, ale nový rozhodně neuškodí.
Proměř ještě jednou spoj ve víčku rozdělovače = shora díra pro VN kabel, zdola uhlík ... je to vodivý?
A v neposlední řadě nastav pro začátek předstih na prostřední rysku ... aspoň "slíbit" by mělo.
L.
Edit: koukám, že K-L poradil rychleji a praktičtěji, holt já jsem již zmlsán elektronikou a informace mi postupně z hlavy mizí.
Prošel bych ještě spoje - kabely. "15"- klíčkoé plus bude asi v pořádku, "1" - nekostří víc než je zdrávo? Tedy konkrétně i při rozepnutých kontaktech rozdělovače? A totéž přímo uvnitř rozdělovače.
Svíčkama to nebude, ale nový rozhodně neuškodí.
Proměř ještě jednou spoj ve víčku rozdělovače = shora díra pro VN kabel, zdola uhlík ... je to vodivý?
A v neposlední řadě nastav pro začátek předstih na prostřední rysku ... aspoň "slíbit" by mělo.
L.
Edit: koukám, že K-L poradil rychleji a praktičtěji, holt já jsem již zmlsán elektronikou a informace mi postupně z hlavy mizí.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Dmatejova Laďka - krize
Na kladívka pozor, taky jsme se jednou podobně nazlobili. Stalo se nám, že fungl nové kladívko po pár kilometrech prasklo přesně v místě toho opěrného plastu. Vůbec to nebylo vidět, ovšem výsledek byl ten, že se kostřilo jak se mu zachtělo. Chvíli jiskra byla, motor běžel krásně, podruhý jiskra nebyla, motor občas bafnul a nic...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Další experimenty ... na žárovku jsem byl línej, až to dopíšu, zkusím to.
Zkoušel jsem jiskru z toho VN kabelu proti bloku - první normální silná, pak už jen malé jiskřičky. Po chvíli pokusů už nic. Kabel je v pořádku, 10k odpor, na něm je psáno, že má mít 19,5k na metr (ne jak jsem psal dřív).
Na kladívko jsem nesahal, je nové a ještě na starém motoru jsem ho měnil a pak se s ním trápil, než jsem nastavil přesný odtrh - dotáhnout ten šroubek je porod ...
Jo a když zapnu klíček, na střídavej rozsah do 200V naměřím na tom VN kabelu cca 20V.
Předpokládám, že "špagátem" jsi myslel ten na šroubku blíž k řidiči, ne VN ...? Jdu na to ...
Zkoušel jsem jiskru z toho VN kabelu proti bloku - první normální silná, pak už jen malé jiskřičky. Po chvíli pokusů už nic. Kabel je v pořádku, 10k odpor, na něm je psáno, že má mít 19,5k na metr (ne jak jsem psal dřív).
Na kladívko jsem nesahal, je nové a ještě na starém motoru jsem ho měnil a pak se s ním trápil, než jsem nastavil přesný odtrh - dotáhnout ten šroubek je porod ...
Jo a když zapnu klíček, na střídavej rozsah do 200V naměřím na tom VN kabelu cca 20V.
Předpokládám, že "špagátem" jsi myslel ten na šroubku blíž k řidiči, ne VN ...? Jdu na to ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Dmatejova Laďka - krize
Ano, špagátem jsem myslel vodič vedoucí z rozdělovače na svorku cívky tuším zovanou 1. Nemáš náhodou tu cívku blbě zapojenou, že ne? +B nebo tak něco na klíčkových 12V, tuším, že modrý vodič s fialovým pruhem. Jinak pokud měníš vadnou cívku za vadnou ... . Máš jinou cívku? Písni kdyžtak do sz adresu, mohu Ti zaslat cívku ze svých přebytků i pár letitých z brusu nových kladívek bych našel.
Jo, a na vn části v chodu mulťákem moc neměř ... chcešli s ním ještě tedy někdy měřit, ne každý má ochrany .
Jo, a na vn části v chodu mulťákem moc neměř ... chcešli s ním ještě tedy někdy měřit, ne každý má ochrany .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Žárovka ozkoušena, ani ťuk. Znova proměřím cívku, jinak jdu zkoumat kladívko ...Koko Loko píše: by měla přerušovaně svítit. Pokud bude trvale zhaslá je někde zkratlé či špatně nastavené kladívko nebo přerušený primár cívky.
Cívka je zapojená dobře. Motor dokonce snad 5 minut bez problémů plynule běžel, onehdá. A pak najednou zhasnul, z ničeho nic. Nastartoval a za chvíli zase zhasnul. Až už nastartovat vůbec nešel.
Kladívko mám ještě jedno nové, cívky už bohužel ne. Ale zkusím zkontrolovat to kladívko.
Jinak kladívko mi včera jiskru dalo, otázka je, jestli ve správnou chvíli - a taky je otázka, jestli to udělá i dnes, pokud se to chová takhle "žensky náladově" ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
No ... kdyby to bylo 20kV - tak by to byla hodnota obvyklá, protože u bateriového zapalování je hodnota podle knížky na VN 18 - 20000 V. U elektronického zapalování je obvyklá hodnota 30000 V. Doufám, že aspoň tohle si pamatuju dobředmatej píše:Jo a když zapnu klíček, na střídavej rozsah do 200V naměřím na tom VN kabelu cca 20V...
Jo .. to můžu potvrdit a nemusí to být zničení jen touto metodou. L.Koka-kola píše:Jo, a na vn části v chodu mulťákem moc neměř ... chcešli s ním ještě tedy někdy měřit, ne každý má ochrany .
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Dmatejova Laďka - krize
Indukční cívka:
15 (B+) : +12V od spínací skříňky
1 : kladívko rozdělovače
Indukční cívka bude chodit i když ji zapojíš obráceně, jen to moc dlouho nevydrží.
15 (B+) : +12V od spínací skříňky
1 : kladívko rozdělovače
Indukční cívka bude chodit i když ji zapojíš obráceně, jen to moc dlouho nevydrží.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Hele, Marku, nechceš ještě jednou vysvětlit důkladněji toto:
Možná se jen mýlím. L.
Já teda elektrice téměř nerozumím, ale čtu-li: Na vývod cívky ze kterého vede špagát do rozdělovače připoj žárovku proti kostře, předpokládám, že jde o vývod č. 1 ? Pokud ano, jak se mi rozsvítí žárovka, když na tento kontakt se přivádí z kladívka rozdělovače kostra a žárovku zase připojuju proti kostře? Dvakrát mínus sice dává plus ... ale v matematice.Koko Loko píše:Na vývod cívky ze kterého vede špagát do rozdělovače připoj žárovku proti kostře, při protáčení motoru startérem by měla přerušovaně svítit. Pokud bude trvale zhaslá je někde zkratlé či špatně nastavené kladívko nebo přerušený primár cívky. Pokud bude svítit trvale je přerušen ohebný vodič kladívka v hlavě rozdělovače nebo přikostření kontaktu na základové desce.
Možná se jen mýlím. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Dmatejova Laďka - krize
Kladívko spojeno - žárovka jest z obou konců ukostřena a nesvítí.
Kladívko rozpojeno - žárovka z jedné strany ukostřena, z druhé strany jde přes indukční cívku napětí 12V a žárovka svítí.
Kladívko rozpojeno - žárovka z jedné strany ukostřena, z druhé strany jde přes indukční cívku napětí 12V a žárovka svítí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Aha . Měl jsem za to, že z "1" neleze žádný napětí, natož pak celejch +12 V .Vašátor píše:... z druhé strany jde přes indukční cívku napětí ... .
Takže pokud žárovka na kontaktu 1 nebliká, což je jediná správná možnost - tak je něco špatně. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Dmatejova Laďka - krize
Kingu, matematiku do toho netahej .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Záhada, jako obvykle ... stačí rozebrat a složit a pořádně vynadat
1) Cívka. Primár má 3.3Ohmu, má mít 3.1-3.4. Sekundár má 7.35k, má mít 5.4k-6.6k, ale dejme tomu. Od D přes VN kabel po rozdělovač to má 35k, jen pro zajímavost.
2) Odtrh kladívka byl ok, cca 0.40mm. Při rozpojení nikde zkrat nebyl, po spojení to vedlo, signalizováno pískáním měřáku ... I tak jsem sundal vršek, povolil šroubek kladívka, asi 10 minut se doklepával mezi 0.35 a 0.45, až jsem se trefil spíš na míň ....
Znova nastavil řemenici na rysku, znova zkontroloval, že palec směřuje na první svíčku, znova pootáčel rozdělovačem ...
Vzal jsem VN kabel od cívky, o blok chodily pěkné jiskry. Netuším, co jsem udělal, ale změna byla jasná. Nasadil jsem všechno zpátky, nasadil všechny svíčky s opět nastaveným odtrhem elektrod, zkusil čtvrtou o blok - a jiskra byla pravidelná a pořád stejná. No a zkusil nastartovat ... a vybila se baterka, startér dotočil.
To je jak sledovat seriál Tak jde čas ...
1) Cívka. Primár má 3.3Ohmu, má mít 3.1-3.4. Sekundár má 7.35k, má mít 5.4k-6.6k, ale dejme tomu. Od D přes VN kabel po rozdělovač to má 35k, jen pro zajímavost.
2) Odtrh kladívka byl ok, cca 0.40mm. Při rozpojení nikde zkrat nebyl, po spojení to vedlo, signalizováno pískáním měřáku ... I tak jsem sundal vršek, povolil šroubek kladívka, asi 10 minut se doklepával mezi 0.35 a 0.45, až jsem se trefil spíš na míň ....
Znova nastavil řemenici na rysku, znova zkontroloval, že palec směřuje na první svíčku, znova pootáčel rozdělovačem ...
Vzal jsem VN kabel od cívky, o blok chodily pěkné jiskry. Netuším, co jsem udělal, ale změna byla jasná. Nasadil jsem všechno zpátky, nasadil všechny svíčky s opět nastaveným odtrhem elektrod, zkusil čtvrtou o blok - a jiskra byla pravidelná a pořád stejná. No a zkusil nastartovat ... a vybila se baterka, startér dotočil.
To je jak sledovat seriál Tak jde čas ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).