Můj nový mazel LADA NIVA
Moderátor: Moderátoři
Můj nový mazel LADA NIVA
Všechny Vás zdravím, o víkendu sem si konečně koupil mou vysněnou nivu mám ji pouze do lesa na dřevo bez tp za 4tis. Bylbych moc rád kdyby někdo ochotný mě sem tam poradil s nějakou opravou.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
A první a asi nejhorší problém mám s brzdama i po výměně nového brzdového válce a kontroly všech prasátek a trubek se mě nedaří sprovoznit brzdy. Stále je v trubkách slabý tlak a co mě dělá největší starost vůbec nejde našlapat pedál do tvrda je neustále měký. Kdyby mě někdo poradil na co se mám zaměřit bylbych moc rád.
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
1.) Vitaj.
2.) máš to v zlej sekcii, Niva tu má vlastnú
3.) Mohol si to dať do jedného príspevku miesto troch
4.) Brzdy máš dobre odvzdušenené? Začínaš od pravého zadného kola.
2.) máš to v zlej sekcii, Niva tu má vlastnú
3.) Mohol si to dať do jedného príspevku miesto troch
4.) Brzdy máš dobre odvzdušenené? Začínaš od pravého zadného kola.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Omlouvám se uvědomil sem si to až pozdě už sem psal adminovi ať mě to přesune. ktěm brzdám: Právě ani pořádně odvzdušnit nejdou jelikož šlapu šlapu a pedál stále měký u felcky su zvyklý že našlapu a jak je úplně tvrdý tak odvzdušňuju tady vlůbec neni tlak v brzdách a kapalina znikama neuniká. Zatím sem naní dělal jenom krátce o víkendu si nani nachystám celý den a profoukám trubky kompresorem a znovu vše projdu jen mě to nejde do hlavy co by kde mohlo být špatné
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
napadajú ma len 2 veci - systém si nepotiahne kvapalinu z príslušnej komôrky nádržky - buď tam nie je kvapalina alebo je nepriechodná hadička, alebo ti to niekde proste musí nasávať vzduch, ale logicky by tam mal byť aj, aspoň minimálny únik kvapaliny.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Tohle je normální při odvzdušňování. Utáhni odvzdušňovák, tak 5x našlapej, drž pedál dole a zároveň povol odvzdušňovák. Pak ho utáhni (pedál stále na podlaze, nepouštěj ho) a po utažení můžeš znovu tak 5x našlapat. Tohle opakuj u kazdýho kola, začínáš pravým zadním, pak levým zadním, pak pravým předním a nakonec levým předním. Pedál začne tvrdnout, až budeš u předku. Jde to dělat ve dvou, sám to neuděláš.
Téma jsem přesunul.
Téma jsem přesunul.
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Jo, bez asistenta (-tky) se neobejdeš. Nebo tedy obejdeš, ale asi tak 100x vylezeš z pod auta a zpět V jakém stavu byly brzdy při nákupu? Byly kompletní apod? Jinak bych cvičně zkusil postupně povolit u kol trubičky / hadičky, jestli z nich teče kapalina. Při plné nádobce by měla kapalina začít vytékat i samospádem. Pokud někde nepoteče, dá se uvažovat o neprůchodnosti některé z nich. Také může být ucpaná nádobka jako taková, lépe řečeno "výtoky" z ní. Taky mohou být ucpané i samotné odvzdušňováky, mně na předku chyběly čepičky a bylo to ucpané. Zkrátka variant je moc
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
To by musel mít hodně dlouhou a ohebnou nohuKolben píše:Nebo tedy obejdeš, ale asi tak 100x vylezeš z pod auta a zpět
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Pravda, musel by nějak pořešit fixaci pedálu dole
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
pozvat si Saxanu
Jestli mas tu soustavu, hlavne hlavní brzdovej valec nasucho, tak neslapej moc rychle a prudce, at neposkodis gumicku.
Existujou nejake odvzdusnovaci vyvevy, napoji se to nejak na odvzdusnovaky a vysaje to vzduch...
Maji to velke servisy
Jestli mas tu soustavu, hlavne hlavní brzdovej valec nasucho, tak neslapej moc rychle a prudce, at neposkodis gumicku.
Existujou nejake odvzdusnovaci vyvevy, napoji se to nejak na odvzdusnovaky a vysaje to vzduch...
Maji to velke servisy
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Díky moc za rady, odvzdušňovat určitě sám nebudu Nivu sem koupil už s velmi špatnýma brzdama. Celkově původní majitel už v pokročilém důchodu zakoupil nivu pro ůčely orání pole místo traktoru vyřezal zadní část karoserie a namontoval si tam nějaké hydraulické zařízení na oje na orání a kvůli velké váze ještě namontoval mezi pružiny dřevěné ,,dorazy´´ brzdy nějak neřešil. naštěstí promě naněj byla niva ve finále příliš rychlá a orat se sní prej nedalo Tak sem ji koupil jakože za cenu šoritu. Cesta dom byla velice zajímavá tlumiče mlátily o ty dřeva v pružinách brzdy nefunkční a niva letěla jako střela vůbec se nedala krotit a ve výsledku spotřeba na 6km byla skoro 5litrů benzínu Momentálně ji mám ještě u rodičů kde mě známý namontoval druhý karburátor a snažím se opravit ty brzdy kvůli přejezdu dalších 20km. K těm brzdám teda ještě: únik kapliny sem nikde nezistil proto výměna HBV a žádná změna hlavně ikdyž trochu našlapu a povolím odvzdušňovák tak kapalina teče ovšem velmi slabým tlakem vůbec se jí nechce pouze trochu vytéká. Pokusím se teda přes víkend stihnout vyčistit tu nádobku s kapalinou znovu odvzdušnit od zadu do předu podle Jelena jak radil a když nic tak to napojím na kompresor z ledničky a snad se kněčemu dobádám O víkendu napíšu co a jak a přihodím nějaké foto
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Možná to nebuda rada adekvátní pro tento specifický model:
Před půl rokem jsem zaplavoval čerstvě generálkovanou brzdovou soustavu na 21011. Postavil jsem auto na špalky, otevřel jsem všechny odvzdušňováky, nalil jsem brzdovou kapalinu do nádobky, postupně jsem doléval a samospád se postaral o to, že kapalina se dostala do všech pístků a prasátek. Pak jsem jen zavřel, překontroloval ještě jednou a bylo hotovo.
Jen možná dotaz (snad to bude i nápověda?): neznám tento specifický model z továrny v Toljati, ale nejsou náhodou brzdové okruhy dva? Jeden okruh přední/zadní a druhý okruh přední? L.
Před půl rokem jsem zaplavoval čerstvě generálkovanou brzdovou soustavu na 21011. Postavil jsem auto na špalky, otevřel jsem všechny odvzdušňováky, nalil jsem brzdovou kapalinu do nádobky, postupně jsem doléval a samospád se postaral o to, že kapalina se dostala do všech pístků a prasátek. Pak jsem jen zavřel, překontroloval ještě jednou a bylo hotovo.
Jen možná dotaz (snad to bude i nápověda?): neznám tento specifický model z továrny v Toljati, ale nejsou náhodou brzdové okruhy dva? Jeden okruh přední/zadní a druhý okruh přední? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Můj nový mazel LADA NIVA
Na základe toho použitia Nivy ako traktora, by som sa najskôr priklonil k niečomu upchatému - nádržka, trubičky, odvzdušňováky....Prach z pola sa dostane všade, keď sa zmieša s nejakou kvapalinou a stuhne, tak vie narobiť pekné patálie.
Luděk Musil: ano, Niva má 2 brzdové okruhy. predný a predný+zadný.
Luděk Musil: ano, Niva má 2 brzdové okruhy. predný a predný+zadný.