Tak dneska jsme zase zkoušeli všechno možný. Nakonec jsme rozdělali celou pojistkovou skřín, no bylo tam dost bordelu, hodně zoxidovaný, hnus. Tak jsme to opravili, což nějakou dobu dalo, připájeli co bylo potřeba, dali dokupy, celou pojistkovku zpátky. Zapojíme zpátky všechny svazky kabelů a zkusíme stěrače, ostřikovače, světla...a nic se neděje. Zkusíme nastartovat, to jde. Další půlhodiny řešíme co se stalo, jestli jde od baterky proud a podobně. No a pak si soused (starší pán, už vlastně v důchodu, ale opravář) všimne že jsem zapomněl zapojit jeden svazek kabelů do pojistkovky. A tak ho tam dáme. A zkusíme stěrače, ostřikovače, všechno jde, jen nejde nastartovat. A zase dokola. Nakonec jsme zjistili že při zapojování těch kabelů se vypojil jinej svazek. A od té doby vše funguje.
Takže chyba u stěračů byla v cyklovači a u ostřikovače v pojistkovce.
Jen nebyl dořešen otáčkoměr. Víc k němu ve vedlejším tématu.
Stěrač a ostřikovač
Moderátor: Moderátoři
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stěrač a ostřikovač
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Stěrač a ostřikovač
Někde úplně jinde (nemělo to nic společného s tématem a nemohu to najít ☺) kdosi psal, jak si do 01 přidělal cyklovač z Fiat125p, měl to ošklivě našroubované na pravé straně u dveří, za jízdy na to nemohl došáhnout. Mně se u mého služebního Fiata cykl.také moc zamlouval (na svou dobu špica), tak při likvidaci vozu jsem jej vzal a dal do své 01. Velmi dobře se dá napasovat do prostoru určenému pro jakési rádio, myslím, že to vypadá dobře a je to v dosahu řidiče. Vyndal jsem tu záslepku, upravil široký otvor pro ovládací kolečko, provrtal dirky oproti cyklovači - ten poté zespodu vsunul do onoho prostoru a sešroubováním celé dotáhnul. Musí se prodloužit kabely, ale to není problém. Původní cyklovač zůstal jako záloha na svém místě, kdyby tento dal na cestě "výpověď", jen se ohnout pod palubku a prohodit konektory jež jsou stejné. Cykly u polského jsou měnitelné - 1,5-3-6-12-24vteřin
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stěrač a ostřikovač
Tu samou polskou Unitru mám ve své 04. Jen místo umístění je jiné - mám jej ukryt pod mřížkou pro reproduktor u levé ruky - také pěkně v dosahu.
Jediná věc, která mě u něj štve, že několik prvních "taktů" dělá jen na "půl huby" = dva cykly na jedno setření. Až se trošku ohřeje - tak stírá bez problémů na první sepnutí, studený při prvním sepnutí zvedne stěrače tak o 5 cm, což nestačí, teprve při dalším sepnutí to dojede. L.
Jediná věc, která mě u něj štve, že několik prvních "taktů" dělá jen na "půl huby" = dva cykly na jedno setření. Až se trošku ohřeje - tak stírá bez problémů na první sepnutí, studený při prvním sepnutí zvedne stěrače tak o 5 cm, což nestačí, teprve při dalším sepnutí to dojede. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Stěrač a ostřikovač
Tak já mám štěstí. Leta 1989-1992 v poláku, od té doby dodnes v 01 bezporuchově. Tedy doufám, poslední leta už si nepamatuji, že bych jel v dešti...... Zvednu stěrače a odskouším jej
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Stěrač a ostřikovač
Ta polská Unitra dlouho sloužila v 01, když odešla a jinou sem nesehnal provedl sem pitvu a okopíroval schema, jenom to kolečko sem nahradil potenciometrem takže interval stírání je plynule nastavitelný . Vlastní výrobu mám ve všech třech autech a bez problémů funguje. Kdyby se tomu chtěl věnovat někdo znalý elektroniky a upravit schema do srozumitelné podoby rád pošlu nákresy.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Stěrač a ostřikovač
Valdo, díky za fotku umístění. Sám jsem to namontoval podle Tůmy, tedy dost kompromisně na levý papundeklový kryt vedle levé nohy. Dostat se k otvírání kapoty ne silně nepohodlná záležitost. Je sice problém, že v tom víčku mají lidi vypínače na mlhovku, ale tohle řešení dost láká. Nemuselo se nic kuchat v palubce, aby se tam ta škatule vešla?
Re: Stěrač a ostřikovač
Ne, nic jsem nekuchal. Jen jde o to prodloužení kabelů od cyklovače, to je jednoduché myslím i pro elektroamatéra. Kam se ztíží přístup v mém řešení je k pravému peru na uvolnění tachometru - ale jak často to člověk potřebuje......?
Já mám vypínač+kontrolku mlhovky na stejném víčku místo středového popelníku. To se ale chystám (už dlouho) odstranit - vrátit popelník - mám nový nepoužívaný(z hlediska původnosti) a věci k mlhovce dát na dolní část palubky - nalevo už mám pár let vypínač všech světel mimo potkávacích - takové "samodomo" denní svícení
Já mám vypínač+kontrolku mlhovky na stejném víčku místo středového popelníku. To se ale chystám (už dlouho) odstranit - vrátit popelník - mám nový nepoužívaný(z hlediska původnosti) a věci k mlhovce dát na dolní část palubky - nalevo už mám pár let vypínač všech světel mimo potkávacích - takové "samodomo" denní svícení
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012