Stěrač a ostřikovač

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stěrač a ostřikovač

Příspěvek od Crocodile »

Tak dneska jsme zase zkoušeli všechno možný. Nakonec jsme rozdělali celou pojistkovou skřín, no :D bylo tam dost bordelu, hodně zoxidovaný, hnus. Tak jsme to opravili, což nějakou dobu dalo, připájeli co bylo potřeba, dali dokupy, celou pojistkovku zpátky. Zapojíme zpátky všechny svazky kabelů a zkusíme stěrače, ostřikovače, světla...a nic se neděje. Zkusíme nastartovat, to jde. Další půlhodiny řešíme co se stalo, jestli jde od baterky proud a podobně. No a pak si soused (starší pán, už vlastně v důchodu, ale opravář) všimne že jsem zapomněl zapojit jeden svazek kabelů do pojistkovky. A tak ho tam dáme. A zkusíme stěrače, ostřikovače, všechno jde, jen nejde nastartovat. A zase dokola. Nakonec jsme zjistili že při zapojování těch kabelů se vypojil jinej svazek. A od té doby vše funguje.
Takže chyba u stěračů byla v cyklovači a u ostřikovače v pojistkovce.
Jen nebyl dořešen otáčkoměr. Víc k němu ve vedlejším tématu.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7275
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Stěrač a ostřikovač

Příspěvek od valda1971 »

Někde úplně jinde (nemělo to nic společného s tématem a nemohu to najít ☺) kdosi psal, jak si do 01 přidělal cyklovač z Fiat125p, měl to ošklivě našroubované na pravé straně u dveří, za jízdy na to nemohl došáhnout. Mně se u mého služebního Fiata cykl.také moc zamlouval (na svou dobu špica), tak při likvidaci vozu jsem jej vzal a dal do své 01. Velmi dobře se dá napasovat do prostoru určenému pro jakési rádio, myslím, že to vypadá dobře a je to v dosahu řidiče. Vyndal jsem tu záslepku, upravil široký otvor pro ovládací kolečko, provrtal dirky oproti cyklovači - ten poté zespodu vsunul do onoho prostoru a sešroubováním celé dotáhnul. Musí se prodloužit kabely, ale to není problém. Původní cyklovač zůstal jako záloha na svém místě, kdyby tento dal na cestě "výpověď", jen se ohnout pod palubku a prohodit konektory jež jsou stejné. Cykly u polského jsou měnitelné - 1,5-3-6-12-24vteřin
Přílohy
Cykl F125p.JPG
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10572
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Stěrač a ostřikovač

Příspěvek od Luděk Musil »

Tu samou polskou Unitru mám ve své 04. Jen místo umístění je jiné - mám jej ukryt pod mřížkou pro reproduktor u levé ruky - také pěkně v dosahu.
Jediná věc, která mě u něj štve, že několik prvních "taktů" dělá jen na "půl huby" = dva cykly na jedno setření. Až se trošku ohřeje - tak stírá bez problémů na první sepnutí, studený při prvním sepnutí zvedne stěrače tak o 5 cm, což nestačí, teprve při dalším sepnutí to dojede. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7275
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Stěrač a ostřikovač

Příspěvek od valda1971 »

Tak já mám štěstí. Leta 1989-1992 v poláku, od té doby dodnes v 01 bezporuchově. Tedy doufám, poslední leta už si nepamatuji, že bych jel v dešti...... :) Zvednu stěrače a odskouším jej :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Pepa
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Re: Stěrač a ostřikovač

Příspěvek od Pepa »

Ta polská Unitra dlouho sloužila v 01, když odešla a jinou sem nesehnal provedl sem pitvu a okopíroval schema, jenom to kolečko sem nahradil potenciometrem takže interval stírání je plynule nastavitelný :D . Vlastní výrobu mám ve všech třech autech a bez problémů funguje. Kdyby se tomu chtěl věnovat někdo znalý elektroniky a upravit schema do srozumitelné podoby rád pošlu nákresy.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Stěrač a ostřikovač

Příspěvek od MartasBrno »

Valdo, díky za fotku umístění. Sám jsem to namontoval podle Tůmy, tedy dost kompromisně na levý papundeklový kryt vedle levé nohy. Dostat se k otvírání kapoty ne silně nepohodlná záležitost. Je sice problém, že v tom víčku mají lidi vypínače na mlhovku, ale tohle řešení dost láká. Nemuselo se nic kuchat v palubce, aby se tam ta škatule vešla?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7275
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Stěrač a ostřikovač

Příspěvek od valda1971 »

Ne, nic jsem nekuchal. Jen jde o to prodloužení kabelů od cyklovače, to je jednoduché myslím i pro elektroamatéra. Kam se ztíží přístup v mém řešení je k pravému peru na uvolnění tachometru - ale jak často to člověk potřebuje......?
Já mám vypínač+kontrolku mlhovky na stejném víčku místo středového popelníku. To se ale chystám (už dlouho) odstranit - vrátit popelník - mám nový nepoužívaný(z hlediska původnosti) a věci k mlhovce dát na dolní část palubky - nalevo už mám pár let vypínač všech světel mimo potkávacích - takové "samodomo" denní svícení :rolleyes:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“