úprava motoru 2105

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Motorů, které se potkávají je celá řada, naopak těch, které se potkat nemůžou je jen zlomek, takže když budou rozvody v pořádku, musí to spolehlivě fungovat. Nebo že by pohon rozdělovače a olejového čerpadla byl větší zátěží, než druhá vačka a dalších osm ventilů, a vodní pumpa? Myslím, že to vyjde nastejno.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Dovolil bych si upozornit kolegu ignoranta na drobnou nepřesnost v jeho příspěvku:
ignorant píše:U klasiky 1300 řemen má píst malé vybrání. V případě prasknutí rozvodového řemenu se tak nepotká píst se sedly ventilů. Kdežto u takto vyrobené řemenové 1600 se ti v případě prasknutí potkají a tím se nenávratně poškodí víc věcí, než bys chtěl...
Protože kolega Cabadaj píše:
Cabadaj píše:Sehnal jsem si motor 1,5 z 2103 a chtěl jsem ho mírně upravený, (sníženej blok o 1mm + o 0,2mm snížená hlava, vyleštěný kanálky a ostrá vačka) s přeraženými čísly implantovat do mé 2105.
To byla moje prvotní vize, ovšem teď jsem začal uvažovat o tom, že bych z té 1,5 použil pouze kliku, sehnal kratší ojnice a udělal z mé 1,3 řemenovou 1,6
=
písty s vybráním zůstanou, takže při případném prasknutí řemene k ničemu nedojde.
A pro úplnou přesnost::
ignorant píše:... má píst malé vybrání...
bych mluvil o dvojitém zápichu pro ventily. Malé vybrání přes většinu dna pístu (takový "rybníček") mají 1,7i L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
ignorant
Příspěvky: 160
Registrován: pon bře 28, 2011 19:40
Bydliště: Zapadákov 84

Příspěvek od ignorant »

Kolega ignorant děkuje :) Patrně jsem se vyjadřoval k jiné situaci :roll:
Jinak přesné definice např. vybrání pístu taky úplně neovládám :)

Ještě k té legální přestavbě:
Výňatek:

PŘEHLED MOŽNÉ ZÁMĚNY MOTORU VOZIDEL LADA - VAZ


Výměna motoru která je uvedena v konkrétní skupině se považuje za záměnnou součást
vozidla podle zákona 56/2001 Sb., § 73 odst. 7.

MODEL VOZIDLA/ ZÁKLADNÍ MOTOR/ VÝMĚNA ZA / NOVÝ MODEL VOZIDLA

VAZ 2104 kombi / 2105/ 1.3 / 2103/ 1.5 / VAZ 21043
VAZ 2105 sedan / 2105/ 1.3 / 2103/ 1.5 / VAZ 21053
VAZ 2107 sedan / 2103/ 1.5 / 2106/ 1.6 / VAZ 21074

Celý dokument je myslím tady někde na fóru, nebo ho můžu zaslat přes mail...
Jen nevím jestli budou chtít na DI papír že to dovozce schvaluje... :dontknow:
Hrana či kulatec. Každý má své kouzlo :D
Tam kde ostatní končí, Niva začíná :P
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ani pri pouziti vacsich piestov zo Samary stretnutie nehrozi:
vid. http://myso.vizvaz.com/zigo/upravy/moto ... g&r=50&t=2
Roman
Uživatelský avatar
Cabadaj
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 18, 2011 18:31
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cabadaj »

Mohl bych poprosit o ten dokument na mail?
Uživatelský avatar
ignorant
Příspěvky: 160
Registrován: pon bře 28, 2011 19:40
Bydliště: Zapadákov 84

Příspěvek od ignorant »

Edit: Tady je: :)
Přílohy
Přehled možné záměny motoru vozidel VAZ - LADA.xls
(20 KiB) Staženo 276 x
Hrana či kulatec. Každý má své kouzlo :D
Tam kde ostatní končí, Niva začíná :P
Uživatelský avatar
Cabadaj
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 18, 2011 18:31
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 2105

Příspěvek od Cabadaj »

Tak uz mam konecne motor temer hotov.

Co se dalo jsem vylestil, blok jsem snizil o 1,4mm a hlavu o 0,2mm a davam nove pistni krouzky, protoze jsem jeden pri rozebirani omylem zlomil.

Uz resim jen vacku. Chci to auto pouzivat na denni jezdeni, a proto nechci davat zas moc ostrou. Nekde zde na foru jsem se docetl, ze seriova vacka z motoru 1,7i je o neco ostrejsi nez klasika ovsem uz jsem se nedocetl, kolik ze presne ma.
Mel bych tedy dotaz zda nekdo nevi kolikatka to presne je?

Diky.

PS: omluvte ze pisu bez diakritiky- pisu z mobilu...
Uživatelský avatar
Cabadaj
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 18, 2011 18:31
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 2105

Příspěvek od Cabadaj »

No tak jsem konečně dal motor do auta a už je zas venku...

Měl jsem teď týden jarní prázdniny, tak jsem vyndal původní motor, opravil převodovku (mam tam 5q ale najezdil sem 10tis km bez synchronů na trojce, tak jsem z ní vylil pěknej zlatej olej... :D ) a dal jsem tam tu upravenou 1,5 na který jsem vyleštil co se dalo, snížil blok o 1,4mm a hlavu o 0,2mm a dal na to vačku z 1,7. Jinak číslo motoru jsem vyřešil tak, že jsem ho zbrousil, vyrazil číslo a typ co je napsaný v TP a na technický budu jen doufat, že tam nebude člověk co se v tom vyzná... :D

Bohužel jsem toho moc nenajezdil, při jízdě na benzínku a pochvalování si jak pěkně to jede to najednou ztratilo výkon a zdechlo. Po odtažení zpět do garáže a vyjmutí motoru zas ven jsem zjstil, že se mi přidřel třetí píst na klice... :(

Poraďte mi prosím co s tím... Jsem na ekonomce a do oboru mám tudíž celkem daleko a vůbec nevím co s tím mám dělat...

Děkuji za rady,
S pozdravem Cabadaj.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 2105

Příspěvek od Luděk Musil »

Hm ... při přemýšlení nad touto závadou a čtením tohoto tématu:
Cory píše:
Hurikán píše:
Koko Loko píše:Aby tento rok nebyl rokem kdy jsem zadřel dvě auta :mrgreen: .
:lol: :lol: Bych se toho nebál. Žigul schroupe všechno.
V neposlednom rade schroupe aj krúžky či šály :lol:
jinak též: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 14#p350814

si myslím, že závada je celkem jasná ... a mohu Tě uklidnit. Nekvalitním olejem to nebylo. Ono to nemazalo. Nemělo totiž jak. V (Tebou vyfocených) šálech není díra pro mazání. V sadě ojničních šálů je 6 půlšálů s dírou a 2 půlšály bez díry . A Tobě se to (bohužel) "povedlo". Co je přesným důvodem výrobce pro tuto kombinaci nevím.
Až to budeš dělat znova, tak si ověř propustnost všech olejových kanálů. Tedy jak kanálů v bloku, tak kanálů na klikové hřídeli. L.
PS: taky jsem vystuoval ekonomku :D .
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: úprava motoru 2105

Příspěvek od Dusan »

prominte velicenstvo ale pockam na odpoved ...ci tam boli diery ono ich totiž mohlo zatavit..... a okrem toho uz som videl ojnice bez diery...tj nemazalo sa strikanim oleja pod piest...je pravda ze ten motor bol KO ked som ho dostal ale šalky myslim boli OK. Stou kontrolov kanalov suhlasím.... A obavam sa ze su chytene aj hlavne loziska na kluke.... pozri literaturu z ktoreho hlavneho loziska je mazane ojnicne lozisko 3 piesta a demontuj ho pre kontrolu
Uživatelský avatar
Cabadaj
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 18, 2011 18:31
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 2105

Příspěvek od Cabadaj »

Ano ta díra na mazání tam byla, když jsem motor rozebíral tak jsem si označil všechny šály a šly přesně na ty místa kde byly.
Než se ke mě ten motor dostal tak stál nevím jak dlouho venku, pršelo na něj atd. a když jsem ho rozebral tak v něm nebyl ojel ale spíš mazut a ač jsem se snažil vše vyčistit, tak jsem asi někde něco nechal...
Blbá chyba vím...
Zas to rozeberu, vyčístím a seženu jinou kliku i se šálama...
Co mám ale udělat s touhle klikou? Dá se nějak zbrousit, dát nový šály a zas použít?
Dusan
Příspěvky: 3882
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: úprava motoru 2105

Příspěvek od Dusan »

To by sme tu kluku museli vidiet...ale rozhodne by som tam nedavakluku ktora uz raz bola brusena.... Ak mas upraveny motor tak kluku max po prvom bruseni... Tj na prvy opravny rozmer.... Daj foto kluky... Moze byt v poriadku. Ak nepocitame zapchaty mazaci kanalll.
Uživatelský avatar
Cabadaj
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 18, 2011 18:31
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 2105

Příspěvek od Cabadaj »

Foto nemám a už je tam ta klika zpátky, koukal na to známej co má postavený dva žiguly ačko i béčko na závody a říkal, že ta klika je v pohodě, dal mi dvě starší šály a naskládal sem to tam po důkladném pročištění zpět.

Dnes jsem ho poprvé nastartoval a projel, zatím to vypadá celkem dobře, jen musím sehnat někoho kdo by mi to seřídil na plyn, protože to neumím a nějak mu nechutná jinak benzín je nechutně drahej dnes jsem kupoval na OMV benzin MaxxMotion 100 za 39,30kč/l hrůůza...

Všem dodatečně děkuji za předešlé rady...
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“