úprava motoru 2105

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Cabadaj
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 18, 2011 18:31
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

úprava motoru 2105

Příspěvek od Cabadaj »

Zdravím. Mám Ladu 2105 s řemenovou 1,3 a chtěl bych dát své Ladě nové srdce... Sehnal jsem si motor 1,5 z 2103 a chtěl jsem ho mírně upravený, (sníženej blok o 1mm + o 0,2mm snížená hlava, vyleštěný kanálky a ostrá vačka) s přeraženými čísly implantovat do mé 2105.
To byla moje prvotní vize, ovšem teď jsem začal uvažovat o tom, že bych z té 1,5 použil pouze kliku, sehnal kratší ojnice a udělal z mé 1,3 řemenovou 1,6 což by odpadlo přerážení čísel motoru a i na technické by neměl být žádný problém s tím že by tam v případě motoru z 2103 na první pohled chyběl řemen.. Na té přeskládané řemenové 1,6 bych chtěl také snížit blok, vyleštit kanálky a dát ostrou vačku.
Prosím Vás o radu jaká varianta je podle Vás lepší, případně další rady. Například by mě zajímalo kolik by byl v případě použití bloku 2105, pístů 2105, 80-tky kliky a kratších ojnic ( -7,5mm) nedoběh pístů a tím možnost snížit blok...
Auto jezdí pouze na LPG a to bych chtěl zachovat i po úpravě...
Předem děkuji za rady...
Naposledy upravil(a) Cabadaj dne úte črc 26, 2011 09:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Číslo motoru se dá z TP za správní poplatek vyškrtnout a dále se pak nekontroluje. A že by technik na STK poznal, že do tvojeho auta patří řemenový motor a ne řetěz pochybuji. Mě nevěřil, že elektrická sahara u mojí 21044i je tovární - stále mi pochvaloval, jak jsem si to prý doma hezky předělal :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakub Metelka »

dvk, za kolik se dá číslo motoru vymazat :?: myslím částku :wink:
Omlouvám se za dotaz mimo téma :!:
Naposledy upravil(a) Jakub Metelka dne úte črc 26, 2011 09:03, celkem upraveno 1 x.
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Jo kamaráde, to je drahé, myslím že to bylo 50Kč :D

Např toť na hané zde:
http://www.olomouc.eu/phprs/view.php?ci ... 2009030304
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakub Metelka »

dvk, děkuju :wink:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Dá se vymazat číslo motoru, nicméně ne typ motoru! Obávam se, že na to muj soukmenovec z města karafiátů spíš narážel ;) Jo a mě to udělali zadarmo, když jsem auto přihlašoval.

Rady ohledně úprav necham na zkušenějších, ale podotknul bych, že takovýhle všelijaký psí kusy se tu už porůznu řešily, takže určitě se tu někde dá něco najít.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Laďuša píše:ale podotknul bych, že takovýhle všelijaký psí kusy se tu už porůznu řešily
Ano, se železnou pravidelností se zde takovéto věci "řeší", jenže ještě důležitější je to, že prakticky nikdo nakonec nic "nevyřešil" a po oznámení projektu dalekosáhlých úprav se každý takový tuner časem z fóra vypařil. :lol:

Pro Cabadaje - jediným člověkem, který dokázal zrealizovat přestavbu motoru 2105 na šestnáctistovku a úspěšně s ní nějaký čas jezdit byl Myšo. Ten sem ale už několik nechodí. Jedině mu zkus napsat mail. Zásadní problém při přestavbě je v sehnání potřebných kratších ojnic. Je jich totiž strašně málo a velmi těžce se shání. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Není náhodou změna typu motoru z 2105 na 2103 povolenou přestavbou, na kterou bude stačit vyjádření z CSAutoLADA? Zkus se jich na to případně pozeptat, a budeš to mít nejjednodušší a zcela legální. Vznikne Ti tak VAZ 21053.
Bílý LADA a okřídlená spol.
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Některé věci jsou úplně zbytečné. Prošel jsem úpravou 1,3 pak 1,5 a stejně to nestačilo tak jsem upravil 1,7 a teprve nyní to trochu funguje. Mam 1,7 v 21011. Vykašli se na úpravu čehokoliv protože to stojí strašné peníze. Stačí u sériové 1,7 dát karbec,rozdělovač,snížit blok a hlavu (1,5mm a 0,5mm) a popřípadě vyleštiti kanálky. Já mám teda i vačku ale stačí serie 1,7. Samozřejmě když budeš mít hlavu dole tak i vyměnit kroužky-minimálně.
Uživatelský avatar
Cabadaj
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 18, 2011 18:31
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cabadaj »

On by zas tak velkej problém sehnat ty ojnice nemusel být... V jiném tématu zde na fóru psal Cory, že tyto potřebné ojnice se dají sehnat z UA.

To s tou povolenou přestavbou jsem netušil, zkusím teda napsat na CSAutoLADA.

Teď tady u nás v okolí sháním ještě jednu 80-tku kliku (sice jí mám v tom motoru z 2103 ale nemůžu rozebrat oba najednou protože jeden z nich musí jezdit v mé 05), když jí seženu budu stavět řemenovou 1,6, když ne tak udělám "jen" tu 1,5... V každém případě jeden z těch motoru do mojí 05 dám.

Žígo je auto mého dětství (měl ho táta i děda), jedno jsem zdědil po dědovi a nedám na něj dopustit a na tomhle fóru už jsem našel spousty užitečných věcí...
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Cabadaj píše:To s tou povolenou přestavbou jsem netušil, zkusím teda napsat na CSAutoLADA.
Já kdysi nechával zapsat do TP jiné pneumatiky, řešil jsem, myslím po telefonu, s (cituji jejich stránky): Vedoucí technického oddělení, Jiří Čejchan, tel: 234 114 400, mobil: 602 329 009, email: cejchan@lada.cz
Cabadaj píše:Žígo je auto mého dětství (měl ho táta i děda), jedno jsem zdědil po dědovi a nedám na něj dopustit a na tomhle fóru už jsem našel spousty užitečných věcí...
Tohle je důvod více lidí tady, třeba můj zrovna taky, i když já jsem jako malý jezdil Moskvičem. Jenže Žigulík, to bylo teprve auto...
Moskviče jedině až vyrostou děti, teď na velký renovace není moc času.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru 2105

Příspěvek od Roman »

Cabadaj píše:Zdravím. Mám Ladu 2105 s řemenovou 1,3 a chtěl bych dát své Ladě nové srdce... a dát ostrou vačku.
Prosím Vás o radu jaká varianta je podle Vás lepší, případně další rady. Například by mě zajímalo kolik by byl v případě použití bloku 2105, pístů 2105, 80-tky kliky a kratších ojnic ( -7,5mm) nedoběh pístů a tím možnost snížit blok...
Auto jezdí pouze na LPG a to bych chtěl zachovat i po úpravě...
Předem děkuji za rady...
Kedze som sa na uprave takehoto motora zucastnil, tak par poznatkov:
Kluka z 2103 je ok
ojnice - neviem ako vyzeraju ruske, my sme pouzili z Lancie
piesty 2105 - pri pouziti Lanciovych ojnic si vyzaduje dost uprav -
1. uprava spodnej hrany - naraza do zavazia na kluke
2. vyroba drazky na segerovku - Lancia ma plavajuce piestne capy
Motor v tejto uprave odjazdil nejake km, ale nebolo to ono.
V druhej faze boli pouzite piesty ak sa dobre pamatam zo Samary - zvacsilo sa vrtanie, piesty nebolo treba upravovat - su nizsie a su uz urcene na plavajuci piestny cap.
Pouzila sa trochu ostrejsia vacka. Dalej kompletny madarsky vyfuk, vcitane zvodov (priemer 50mm), elektricke palivove cerpadlo, samozrejme sa lestilo, co sa lestit dalo..
V obidvoch pripadoch bol problem so zapalovanim. (resp. s priebehom regulacie predstihu). Dovolim si povedat, ze ak niekto nastavi pre takyto motor priebeh regulacie predstihu s klasickym zapalovanim, tak klobuk dole. My sme to vyriesili zapalovanim z IM softu a bezkontaktnym rozdelovacom z favorita so zablokovanou odstredivou regulaciou. Tento motor najazdil bez problemov cca 30 000km ( na LPG) na trase Praha Bratislava v spojeni s 3,9 diferencialom a 5Q prevodovkou z seata 124 (standartna ladacka prevodovka, ktorej spanieli prirobili nesynchronizovanu 5ku).
V poslednej dobe motor jazdil aj nejake preteky v amaterrally, ale kombinacia s 3,9 diferakom nie je na preteky absolutne vhodna. Kedze medzicasom zelena karoseria podlahla boju s koroziou, pripravuje sa karoseria nova, odlahcena s klietkou a dalsie upravy, po ktorych tento motor znovu vyrazi, ale uz iba na uzavrete trate....
Roman
Uživatelský avatar
Cabadaj
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 18, 2011 18:31
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cabadaj »

Všem mockrát děkuji za rady.
Nakonec to tedy vypadá že prozatím upravím a implantuju do mé 05 tu 1,5 a na té řemenové 1,6 budu pozvolna pracovat do příští technické...
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Určitě dej vědět, kdybys zjišťoval možnost přestavby na 21053, jestli je to legálně možné.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
ignorant
Příspěvky: 160
Registrován: pon bře 28, 2011 19:40
Bydliště: Zapadákov 84

Příspěvek od ignorant »

U klasiky 1300 řemen má píst malé vybrání. V případě prasknutí rozvodového řemenu se tak nepotká píst se sedly ventilů. Kdežto u takto vyrobené řemenové 1600 se ti v případě prasknutí potkají a tím se nenávratně poškodí víc věcí, než bys chtěl... Proto bych se toho malinko bál :wink: Já bych se přikláněl spíše k té legální variantě, nicméně kdo na technické pozná že tam máš místo 1500, 1700 :D
Hrana či kulatec. Každý má své kouzlo :D
Tam kde ostatní končí, Niva začíná :P
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“