Dopravní prostředky a ekologie
Moderátor: Moderátoři
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Kouřivost u naftových motorů je dána především technickým stavem motoru. Dalším aspektem je úprava řídícího softwaru jednotky (tzv. chip), který není odladěn správně, ale je pouze "nalitý" do CPU bez odzkoušení na brzdě a vyladění na míru motoru.
Vysadí-li u benzinového motoru svíčka nebo kabel, jdou z výfuku takového auta emise jako prase - nikdo si nepřejte vědět, jaké jsou hodnoty jedů vycházejících z komína takového auta. Jenže se to neděje dlouho. Každý jen trochu normální řidič totiž samozřejmě zjistí, že auto mu nejede dobře - pocukává, netáhne, má vysokou spotřebu, a závadu nechá odstranit.
U naftového motoru může vlivem opotřebení sedla vstřikovací jehly dojít k netěsnosti - tzv. úkapu, nebo k nesprávnému rozprašování nafty do stlačeného vzduchu. To způsobuje extrémní kouřivost motoru. Jenže na výkon motoru a spotřebu to prakticky nemá vliv, proto to mnoho řidičů neřeší. Navíc - na konec vlastního auta si málokdo vidí a tudíž to třeba ani nezjistí.
Zjistí to až měření emisí. Problém je však v tom, že v mnoha zemích se emise u naftových motorů neměří; stejně tak existují země, kde se neměří emise u řízených motorů benzinových (pouze u karburátorů).
U nás se emise naftových motorů měří, a to u všech typů a norem Euro. Avšak, pánové, z vlastní zkušenosti vím, že měření emisí u naftových motorů v drtivé většině případů probíhá pouze na papíře a fyzicky se neprovádí. U naftových motorů se totiž, narozdíl od motorů benzinových, měří právě ta kouřivost, a sice klasickým předpotopním způsobem pomocí opacimetru (což je však způsob poměrně efektivní a spolehlivý). Motor se při tomto měření musí několikrát vytočit do přeběhových (maximálních) otáček. Provádí se pět až patnáct po sobě jdoucích měření a měří se změna kouřivosti mezi jednotlivými po sobě jdoucími měřeními. Při prvním měření je kouřivost vysoká (motor se vypláchne vysokými otáčkami) a každé další měření musí zaznamenat nižší a nižší kouřivost. Pokud tomu tak je, motor vyhovuje. Jenže to vyhánění do maximálních otáček málokdo z pracovníků ME chce absolvovat. Předně to dělá nehorázný kravál (vyžeňte auto s naftovým motorem do pěti tisíc otáček v uzavřeném prostoru velikosti garáže) - a bohužel při této proceduře reálně hrozí poškození motoru (prasknutí rozvodového řemenu) v případě, že majitel tak nějak zapomněl na výměnu či kontrolu napnutí.
Vysadí-li u benzinového motoru svíčka nebo kabel, jdou z výfuku takového auta emise jako prase - nikdo si nepřejte vědět, jaké jsou hodnoty jedů vycházejících z komína takového auta. Jenže se to neděje dlouho. Každý jen trochu normální řidič totiž samozřejmě zjistí, že auto mu nejede dobře - pocukává, netáhne, má vysokou spotřebu, a závadu nechá odstranit.
U naftového motoru může vlivem opotřebení sedla vstřikovací jehly dojít k netěsnosti - tzv. úkapu, nebo k nesprávnému rozprašování nafty do stlačeného vzduchu. To způsobuje extrémní kouřivost motoru. Jenže na výkon motoru a spotřebu to prakticky nemá vliv, proto to mnoho řidičů neřeší. Navíc - na konec vlastního auta si málokdo vidí a tudíž to třeba ani nezjistí.
Zjistí to až měření emisí. Problém je však v tom, že v mnoha zemích se emise u naftových motorů neměří; stejně tak existují země, kde se neměří emise u řízených motorů benzinových (pouze u karburátorů).
U nás se emise naftových motorů měří, a to u všech typů a norem Euro. Avšak, pánové, z vlastní zkušenosti vím, že měření emisí u naftových motorů v drtivé většině případů probíhá pouze na papíře a fyzicky se neprovádí. U naftových motorů se totiž, narozdíl od motorů benzinových, měří právě ta kouřivost, a sice klasickým předpotopním způsobem pomocí opacimetru (což je však způsob poměrně efektivní a spolehlivý). Motor se při tomto měření musí několikrát vytočit do přeběhových (maximálních) otáček. Provádí se pět až patnáct po sobě jdoucích měření a měří se změna kouřivosti mezi jednotlivými po sobě jdoucími měřeními. Při prvním měření je kouřivost vysoká (motor se vypláchne vysokými otáčkami) a každé další měření musí zaznamenat nižší a nižší kouřivost. Pokud tomu tak je, motor vyhovuje. Jenže to vyhánění do maximálních otáček málokdo z pracovníků ME chce absolvovat. Předně to dělá nehorázný kravál (vyžeňte auto s naftovým motorem do pěti tisíc otáček v uzavřeném prostoru velikosti garáže) - a bohužel při této proceduře reálně hrozí poškození motoru (prasknutí rozvodového řemenu) v případě, že majitel tak nějak zapomněl na výměnu či kontrolu napnutí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Zajímavé. Nicméně předpokládam, že proti různým průšvihom při kontrole musí bejt pojištěný, ne? Nebo aspoň ve vlastním zájmu by měli. Potom bych točil jako blázen
Jinak jestli je víc špatnej nafťák nebo benzíňák je podle mě stejně jedno. Jeden bude horší na to a druhej na to, přece jenom je to jiný palivo, tak musí vznikat jiný věci při hoření. Jedovatý je oboje, tak copa. Pouštět si to v garáži je blbost a venku se to rozplyne.
Jinak jestli je víc špatnej nafťák nebo benzíňák je podle mě stejně jedno. Jeden bude horší na to a druhej na to, přece jenom je to jiný palivo, tak musí vznikat jiný věci při hoření. Jedovatý je oboje, tak copa. Pouštět si to v garáži je blbost a venku se to rozplyne.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Vidím to dost podobně.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Vědci: Biopaliva mají vyšší emise skleníkových plynů, výpočty byly chybné
Úspora emisí skleníkových plynů díky používání motorových biopaliv byla špatně spočítána a následně téměř všechny propočty těchto položek v Evropské unii vykazují výrazně chybné výsledky. Vyplývá to z dokumentu vědeckého poradního výboru Evropské agentury pro životní prostředí (EEA), který byl dnes zveřejněn ve Vídni. (21.9.2011 21:46 | VíDEň (ČTK))
Úspora emisí skleníkových plynů díky používání motorových biopaliv byla špatně spočítána a následně téměř všechny propočty těchto položek v Evropské unii vykazují výrazně chybné výsledky. Vyplývá to z dokumentu vědeckého poradního výboru Evropské agentury pro životní prostředí (EEA), který byl dnes zveřejněn ve Vídni. (21.9.2011 21:46 | VíDEň (ČTK))
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Teď by to chtělo označit toho/ty co udělal/udělali "chybu" a věšet.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Néé, jen bych mu debilovi nechal zaplatit moje nové boty co jsem si polil chcankama (AD BLUE)při tankování do náklaďáku každopádně na tom někdo thrl slušný ranec a o to přece především jde nééé?????
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Marek mi připoměl měření emisí na mojí služební Avii. Vytočení do přeběhových otáček proběhlo jen dvakrát, pak začal pan technik divoce máchat rukama a prchat z dosahu oblaku kouře. Okomentoval to slovy, že je to zbytečné, že bychom se tam u toho akorát udusili.
Ovšem měřením emisí stroj papírově prošel bez ztráty kytičky
Mimochodem pánové, lehce vklouznu do našich vod, jak se účastníkům podzimního srazu jelo na spanilce v koloně?
Řekmu vám, chytit pár aut před sebou červenou 2101 se SPZ začínající SUJ.... to je tedy požitek. Když si na to vzpomenu, ještě teď mě pálí v krku a slzí oči. To bych raději jel za tou Avií
Ovšem měřením emisí stroj papírově prošel bez ztráty kytičky
Mimochodem pánové, lehce vklouznu do našich vod, jak se účastníkům podzimního srazu jelo na spanilce v koloně?
Řekmu vám, chytit pár aut před sebou červenou 2101 se SPZ začínající SUJ.... to je tedy požitek. Když si na to vzpomenu, ještě teď mě pálí v krku a slzí oči. To bych raději jel za tou Avií
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Já si nějakého zadýmení všimnul jen asi jednou nebo dvakrát, jednoho si nepamatuju a u druhého taktně pomlčím, bo už je ot tuším opravené
Kdo má tu jedničku? Neznám to auto...
Kdo má tu jedničku? Neznám to auto...
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní prostředky a ekologie
A pozor Prášily jsou ekologické a zhasly osvětlení http://www.veronica.cz/hodinazeme/obce/ Navíc my, jakožto jejich podobec, jsme tak superekologičtí, že veřejným osvětlením nesvítíme od roku 1991. Věřím že ČEPS má z hodiny Země zcela jistě radost.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Přesně tak, kde se má pálit výkon z neregulovatelných zdrojů energie? Asi v kalhotech těch chytráků co neumí (hlavně nechtějí) napočítat do dvou.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Jojo, to je ono, na problémy přenosovky nikdo nekouká, ale je kůl najednou skokově zmenšit odběr
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Dopravní prostředky a ekologie
JJ, máte naprostou pravdu. Naštěstí ale vliv této superakce není nijak markantní. Těch pár vyp/zapnutých osvětlení jednotlivých budov se naštěstí moc neprojeví. V celkovém součtu spotřeby to sotva pohne s ampérmetrem. Jo, kdyby v Práglu, Brně, Plzni, ... vypli celé VO, tak by to byla daleko větší paseka.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Doslech jsem se, že ,,Plzeň moc nesvítí", co to ale znamená, to přesně nevim. V KT jsem se ani z okna nekouk, takže netušim, jak to bylo tady
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Nu u nás to pojali obráceně, nasvícení kostela zůstalo funkční, za to celé VO zhaslo, samozřejmě zhaslo přesně ve chvíli kdy jsem klopýtal nejrozbitější částí cesty.
Trošku jsem si zanadával
Trošku jsem si zanadával
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní prostředky a ekologie
Doufám, že na ty, kteří drancují naše přírodní bohatství.Michal Pokorný píše:Trošku jsem si zanadával
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras